Naisasiat

  • 7 571 195
  • 26 605

Carlos

Jäsen
Aina pitää kitistä kun on mahdollisuus! Hyvä se on tänne purkaa pahaa oloaan ja se on ihan ok. Mä enemmänkin ihmettelen miksi jengi jaksaa noihin MR:n viesteihin edes reagoida.

Eikös tämä ole tosiaan ihan oikea paikka purkaa pahaa oloaan, vaikka siinä olisikin sitten paljon toistoa. Ja hyvä että tulee äärimielipiteitä, jos kaikki vaan hymistelisivät kultaisen keskitien korrektia viherkommaripropagandaa, niin eihän siitä syntyisi edes keskustelua.

Ylipäätänsä mikä sitä tietää vaikka tämä palsta olisi jos estänyt sen ettei MR tee itselleen tai jollekin muulle jotain. Tai joku muu palstalainen, tämän tai jonkun muun aiheen parissa. Itse voin ainakin sanoa että eräs keskustelupalsta ja siellä avaamani ketju osaltaan auttoi aikoinaan pelastamaan avioliittoni varmalta tuholta, sain purettua pahaa oloani, haukuttua naiset alimpaan helvettiin, nähtyä tilannetta vähän eri perspektiivistä, ja paljon oikeasti hyviä neuvoja. Varsinkin ko. palstan muutama naispuolinen jäsen osasi kertoa semmoisia (paikkansa pitäviä) naisellisia näkökulmia mitä en osannut edes ajatella. Ja kehno vieköön, kävi ilmi että juuri mm. niistä kenkä oli puristanut!

Että omasta puolestani ainakin, kyllä tänne MR juttuinensa mahtuu sekaan paremmin kuin hyvin, ja enemmänkin hengenheimolaisia.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Mun mielestä tuota MR:n tapaa demonisoida naissukupuoli kaikkien ihmisten välisten ongelmien aiheuttajaksi ei tule millään muotoa tukea tai rohkaista.

Kysymys kun ei ole missään määrin näkökulma- tai mielipideasiasta, vaan tyyppi on yksinkertaistuksineen ja induktioineen vain yksiselitteisen väärässä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eikös tämä ole tosiaan ihan oikea paikka purkaa pahaa oloaan, vaikka siinä olisikin sitten paljon toistoa. Ja hyvä että tulee äärimielipiteitä, jos kaikki vaan hymistelisivät kultaisen keskitien korrektia viherkommaripropagandaa, niin eihän siitä syntyisi edes keskustelua.

Näin juuri. Vaikka alkaakin jo olla yli ja tervehtynyt täysin pieleen menneestä parisuhteesta, niin eihän sitä tuskaa sillä lailla unohda. Unohtaako sen muka joskus, jos on tippunut keinusta ja murtanut luitaan? Tuskin, vaikka se kiva lääkäri leikkasi ja kipsinkin sai sitten pois.

Se on täällä helppo huudella kuinka kaikki on niin ruusuista ja ihanaa, kun saa olla naisen kanssa. Sehän ei kenellekään kuulu, mutta olisi kiva nähdä liveseurantaa miten asiat oikeasti ovat. Kuinka paljon on pelkkää paskaa ja tuskaa ihan meidän palstaveljienkin keskuudessa, mutta jotkut eivät halua tänne kirjoittaa omasta asiastaan?

Voi vain arvailla kuinka montaa helpottaa silti ketjun lukeminen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuinka paljon on pelkkää paskaa ja tuskaa ihan meidän palstaveljienkin keskuudessa, mutta jotkut eivät halua tänne kirjoittaa omasta asiastaan?

Vastaan tähän omalta osaltani. Olen ketjuun kirjoittanut varmaan pitkälti toistasataa viestiä, enkä ole koskaan vääristellyt, liioitellut tai vähätellyt omaa tilannettani. Kaikki on juuri sitä subjektiivista näkemystä, joka sillä hetkellä on on ollut ajankohtaista. Miksi ihmeessä nimimerkin status olisi sen nimimerkin takana olevalle (moi scholl) niin tärkeä, että pitäisi sitä statusta pönkittääkseen jauhaa paskaa? Jos tänne ei halua kirjoittaa omasta asiastaan, niin miksi kirjoittaa ollenkaan? Ai koska pitää päästä kuitenkin sanomaan? Voihan se osaltaan olla näinkin.

Tai sitten täältä löytyy vaan niin hyvässä suhteessa eläviä ihmisiä, että sen suhteen hyvyyttä on vaikea tai mahdoton ottaa lukijana tosissaan. Varsinkin, jos ei sellaista suhdetta ole koskaan päässyt kokemaan.

*edit*
Voi vain arvailla kuinka montaa helpottaa silti ketjun lukeminen.
Tästä täysin samaa mieltä. Tänne kuitenkin on kertynyt laidasta laitaan monenkirjavia kertomuksia porukan naisvaiheista ja luultavasti joku kuitenkin joskus samanlaisia fiiliksiä käy läpi. Jos täältä siihen saa edes vähän apua, niin oikein hieno homma. Muistan itsekin saaneeni täältä kannustusta ja lohdutusta, kun olen maailman pahuutta itkenyt ja kaikki naiset kusipäiksi haukkunut.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muistan itsekin saaneeni täältä kannustusta ja lohdutusta, kun olen maailman pahuutta itkenyt ja kaikki naiset kusipäiksi haukkunut.

Mitenköhän Tinkellä mahtaa mennä. Toivottavasti hän saisi kannustusta ja lohdutusta, vaikka ei pystyisi tai haluaisi tänne kirjoittaa.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Mun mielestä tuota MR:n tapaa demonisoida naissukupuoli kaikkien ihmisten välisten ongelmien aiheuttajaksi ei tule millään muotoa tukea tai rohkaista.

Vahva sama tälle.

Totta kai jokainen meistä on välillä manannut vastakkaisen sukupuolen alimpaan helvettiin ( Ja samankin varmaan ). Miten monta kertaa itsekin olen ystävieni kanssa sanonut että miehet on perseestä, haukkunut heidät lyttyyn jne. Mut eivät miehet ole syypäitä jokaiseen vastoinkäymiseen elämässäni , eikä miessukupuoli ole mitenkään pilaantunut, vaikka muutama mätä yksilö joukossa saattaakin olla. Välillä vaan luonnollisestikin elämässä tulee karikkoja eteen, ne käsitellään - katsotaan peiliin eikä katkeroiduta. Siitä ei aiheuta mitään muuta kuin hallaa itselleen.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Eikä missään nimessä katkeroituneen ihmisen näkemyksiä tule tukea. Se on vähän sama kuin hakisi alkoholistille viinaa.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Pro Sports
Mitenköhän Tinkellä mahtaa mennä. Toivottavasti hän saisi kannustusta ja lohdutusta, vaikka ei pystyisi tai haluaisi tänne kirjoittaa.
Puhtaasta mielenkiinnosta, onko sinulla laittaa linkkia Tinken viimeisimpiin tilannepäivityksiin? Muistan itsekkin seuranneeni hänen tilannettaan.

Minua ei niinkään häiritse Midnight Ramblerin tyyli kirjoittaa tänne varsin katkeroituneella näkökulmallaan. Tämä ketju on varmasti lähimpänä oikeaa paikkaa myös näiden negatiivisten näkemysten esiintuomiseksi. Jokaisellahan meillä on oikeus omaan mielipiteeseen.

Kuitenkin, tämä jatkuva "paska osuu tuulettimeen ennemmin tai myöhemmin" manifesti vie huomion pois ketjun muilta kirjoittajilta, joilla on tilanne ns. juuri päällä. Ainakin itselleni tämän ketjun suola on juurikin muiden kanssakirjoittajien naistilanteiden seuraaminen, heidän tapaustensa vertaaminen omaan tilanteeseen ja mahdollinen vertaistuen antaminen. Nyt joutuu käyttämään aika julmetun kokoista suodatinta, että saa poimittua nämä itseäni kiinnostavat viestit kaiken tämän kädenväännön keskeltä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Puhtaasta mielenkiinnosta, onko sinulla laittaa linkkia Tinken viimeisimpiin tilannepäivityksiin?

Tinken viimeisin viesti tähän ketjuun oli sen suuntainen, että erimielisyydet on saatu selvitettyä ja on palannut yhteen naisensa kanssa. Viestihistoriaa en viitsi linkitellä, eiköhän sen jokainen halutessaan itsekin löydä. Että sikäli en ymmärrä, mihin pernaveikko kuvittelee/tietää Tinken tarvitsevan lohdutusta?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Että sikäli en ymmärrä, mihin pernaveikko kuvittelee/tietää Tinken tarvitsevan lohdutusta?

Ai jos näin on, niin sehän on loistavaa. Minulta on siis mennyt joku sivu ohi.

Muistan tapauksen hyvin vain siksi, koska siinä oli niin paljon samaa omaan vuoden takaiseen ja taidetaan saman joukkueen peleissäkin joskus käydä.

Eli sittenhän vaadimme Tinkeltä raporttia vai onko ketjun säännöissä jotenkin, että ei saa hyvin menemisestä kertoa? Tai sitten vain unohdamme koko asian ja keskitymme uusiin murheisiin.
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vakka kantensa hakee

Älkää nyt hyvät veljet vetäkö lokaan koko nais-sukupuolta, jos olette lähteneet tavoittelemaan kuuta taivaalta. Keskiyön mosset ja perunan kuoriat ovat vaan haukanneet liian ison palan ja sitä päkistellessä on Naiselle iskenyt väsy. Teidän täytyy nyt vaan asettua peilin eteen ja tiedostaa se arvontakori mistä niitä kumppaneita ammentaa - huuhkajan on turha hakea paria Senjoritasta, kun eskimoitakin on vapaina. Divari-miehille ei liikene peliaikaa NHL:ssä, vaikka Jukureita vastaan peli kulkikin. Yli-yrittäminen vetää hapoille loppukaudesta...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Älkää nyt hyvät veljet vetäkö lokaan koko nais-sukupuolta, jos olette lähteneet tavoittelemaan kuuta taivaalta.

Ja taas mennään sama iso pyörä alusta. Ei olla tavoiteltu, mutta kun ei vain kelpaa. Ei kai näitä samoja juttuja pidä kirjoittaa uudelleen?

Halvantuneelle voi sanoa kyllä sinä vielä joku päivä kävelet. Kaipa se on mahdollista, kun lääketiede kehittyy hurjaa tahtia. Jonain päivänä, jos tuuri käy.

En minä ainakaan vedä ketään lokaan, mutta alkaahan tämä jo vähän naurattaakin, kun ei vain kelpaa, vaikka peilistä ei mitään mahdottoman kriminalisoivaa löydykään. Joillekin ei vain osu.

Menikö Kibellä yli 20 peliä vai milloin se avausmaali tuli? Eli tavallisen ihmisen elämässä vastaa toistakymmentä vuotta. Voihan se osua, sitä ei kukaan väitä.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Älkää nyt hyvät veljet vetäkö lokaan koko nais-sukupuolta, jos olette lähteneet tavoittelemaan kuuta taivaalta.

Kuten pernaveikko jo sanoi, niin tuskinpa kovin moni (ja usein jo valmiiksi epävarma) mies lähestyy mitään kedon kauneimpia kukkia tai kuuta taivaalla. Useilla naisilla on vain suhteessa miehiin niin paljon kovemmat kriteerit seuran kelpuuttamisessa, että moni ns. "peruskomea" mieskin joutuu joko nussimaan alle tasonsa tai olemaan suosiolla ilman. Ei kai se mikään ihme lopulta ole, että aika moni etenkin nuorempi jätkä turhautuu, kun b-tason peruspirkoillekaan ei kelpaa kuin se paras a-luokka. Tilannetta ei myöskään paranna se, että jostain kumman syystä miehen odotetaan aina olevan se aloitteen tekijä, eli toisin sanoen se joka potentiaalisesti munaa itsensä, kun taas nainen vain valitsee tai käskee painua helvettiin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli sittenhän vaadimme Tinkeltä raporttia vai onko ketjun säännöissä jotenkin, että ei saa hyvin menemisestä kertoa? Tai sitten vain unohdamme koko asian ja keskitymme uusiin murheisiin.

Voimmehan toki unohtaakin, mutta voidaan siihen myös vähän kiinnittää huomiota, koska positiivisia uutisia on aina mukava lukea.

Kiitos kaikille kannustavista kommenteista. Otin itseäni niskasta kiinni aikani itsesäälissä ryvettyä ja otin yhteyttä naisystävääni. Saimme sovittua asiat ja olemme taas yhdessä. Voin sanoa että ko. sunnuntai oli yksi elämäni paskimmista päivistä mutta tiedänpähän nyt että en halua luopua tuosta naisesta mistään hinnasta.

Niin ja hyvin menemisistä toki saa kertoa ja näin olen muistaakseni itse toiminutkin, viimeksi kertomalla astuvani avioon. Kai se on kansallisluonteessa, että masentavista asioista puhuminen tuntuu kotoisammalta ja ehkä soveliaammalta. Kell' onni on, se onnen kätkeköön, kuten kansallisrunoilijamme aikanaan muotoili.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Laitetaan päivitystä kun kerran avasin pandoran lippaan. Tyttöystävän kanssa menee paremmin mutta samat ongelmat mitkä ovat suhdettamme kuormittaneet alusta saakka ovat vielä olemassa. Tyttöystäväni asuu eri paikkakunnallalla kuin minä ja hän tekee erittäin pitkää päivää työssään joten emme näe kovin usein. Tämä emme näe kovin usein ei haittaa minua niin paljoa kuin tyttöystävääni joka tuntee syyllisyyttä tuosta kohtuu paljon.

On välillä vaikea yrittää saada tyttöystävääni ymmärtämään että ymmärrän hänen elämäntilannettaan ja minua ei haittaa se etttemme näe niin usein.

-Tinke
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Ja taas mennään sama iso pyörä alusta. Ei olla tavoiteltu, mutta kun ei vain kelpaa. Ei kai näitä samoja juttuja pidä kirjoittaa uudelleen?

Mielestäni ongelma on se, että nämä "peruskomeat" miehet jotka kitisee, ovat todellisuudessa korkeintaan säälipleijaritasoa.

Seuraava kitisijä voisi täyttää vaikka nämä tiedot:

Pituus:
Paino:
Rasvaprosentti:
Vyötärön ympärys:
Rinnan ympärys:

Ja kappas, paljastuukin että tämä meidän "peruskomea" mies omaakin suuremman vyötärön kuin rinnanympäryksen tmv. Tämä siis yleinen huomio, enkä kohdista sitä kehenkään nimimerkkiin.

P.S - Jos noissa antamissani spekseissä lyöt vaikuttavat tulokset tauluun, niin on aivan se ja sama oletko ammatiltasi perunankuorija vai mikä. Nykynaiset on siitä kivoja, että juoksevat ulkonäön perässä samalla tavalla kuin miehetkin. Siis vilpittömästi olen sitä mieltä, että se on positiivinen ja luonnollinen juttu.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Nykynaiset on siitä kivoja, että juoksevat ulkonäön perässä samalla tavalla kuin miehetkin. Siis vilpittömästi olen sitä mieltä, että se on positiivinen ja luonnollinen juttu.

Tämä ei kyllä ihan pidä paikkaansa. Naiset ovat keskimäärin parempia selittämään muuten mukavan, mutta ruman miehen itselleen hyvän näköiseksi kuin miehet (selittämään naisia).

Eli todellisuudessa henkisiltä ominaisuuksiltaan sopivan ja puheenlahjoiltaan taitavan miehen on paljon helpompi saada naisilta ulkonäköpuolella löysää kuin toisinpäin.

Edit.
Ja todellisuudessa tälläinen "peruskomea" mies kuten vaikka sivuunkirjoittanut on huomattavan usein ylipainoinen ja fyysisesti heikommassa kunnossa kuin "keskivertonainen". Salilla fanaattisesti käyvät taas... niin no, heh, kenties heillä on siihen syynsä.
 
Viimeksi muokattu:

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä ei kyllä ihan pidä paikkaansa. Naiset ovat keskimäärin parempia selittämään muuten mukavan, mutta ruman miehen itselleen hyvän näköiseksi kuin miehet (selittämään naisia).

Eli todellisuudessa henkisiltä ominaisuuksiltaan sopivan ja puheenlahjoiltaan taitavan miehen on paljon helpompi saada naisilta ulkonäköpuolella löysää kuin toisinpäin.

Näin se ehdottomasti on. Meikäläinenkään ei taatusti ole ulkoisesti sieltä komeimmasta päästä (etenkään kun ylimääräistä painoa on sellaiset 10-15 kiloa) enkä mä ole edes mikään rahamies - jos nyt en ihan persaukisinkaan. Silti aina on jonkinlaista menestystä naismarkkinoilla ollut ja riman on voinut pitää kohtuukorkealla. Tosin en mä naisiakaan määrittele pelkän ulkonäon perusteella, mutta selvähän se on että siinä suhteessa se rima on olemassa ja on suht. korkeellakin.

Mun ulkonäöllä varustettu kaveri ei voi mennä baariin ja olla varma siitä, että iskee sieltä kauniin naisen. Voin onnistuakkin kun pääsen lähitaisteluun, supliikissa olen kohtuullinen...

Oli miten oli, niin tuollaiset yksinkertaistetut markkinateoriat eivät kyllä kokonaisvaltaiset päde parisuhdejutuissa. Tietenkin kyseessä on sellainen teoria, joka hieman toteuttaa itseään kun isompi osa niihin uskoo ja haluaa uskoa. Mutta mä olen ainakin aina kyennyt iskemään omalle markkina-arvolleni liian hyviä naisia. No teoreetikot sanoisivat sitten, että olen vaan aliarvioinut oman markkina-arvoni. Itse uskon siihen, että ihmiset ovat yksilöllisempiä kuin noiden teorioiden mallit antaa ymmärtää...

Se on totta, että mulla ei varmaan missään oloissa olis saumaa mihinkään pintaliitobeibeen. Sellaiseen nää markkina-arvoteoriat kenties osuu aika hyvinkin, mutta semmosia on kumminkin aika vähän. Oommä silti muutaman tuommosenkin kyennyt joskus iskemään yhden illan iloksi, mutta se vaan vituttaa kun ei voi olla edes oma itsensä... tai no ei se nyt pelkästään vituttanut kun sentään sai :)
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ulkonäköä tärkeämpi asia on karisma. Komea ja karismaattinen eivät suinkaan ole synonyymeja. Karismaattisessa ihmisessä on "sitä jotakin", eikä se useinkaan johdu ulkonäöstä, vaan jostain ihan muusta. Harvoinpa sitä edes osaa tarkasti yksilöidä. Karisma koostuu monista eri asioista ja se voi olla esim. tapa, jolla henkilö "kantaa itseään".

Kun ylipäänsä puhutaan ulkonäöstä, olisi kai tärkeää, että jengi sisäistää sen, että jonkun ollessa "ulkonäöltään ihannenainen/-mies", se ei välttämättä tarkoita sitä, että henkilö koostuu kaikista niistä piirteistä, jotka joku henkilö kokee kauniiksi/komeiksi. Usein jollakin on joku muistijälki jostakin omaan silmäänsä viehättävästä henkilöstä, johon se kauneus/komeus sitten jotenkin henkilöityy.

Jos ajattelen esim. omaa puolisoani, niin kyllä hänessä on paljon piirteitä, jotka kuuluvat ihanneyksilööni, mutta jos minun pitäisi kertoa, kuka omasta mielestäni on oikeasti maailman komein mies, tuskin häntä kuitenkaan valitsisin. Kokonaisuus on kuitenkin omasta mielestäni varsin komea ja miellyttää omaa silmääni. Kokonaisuus ratkaisee. Varmasti eniten kuitenkin vaikuttaa se, että joskus ennen muinoin kemiat ovat kohdanneet ja siitä se sitten lähti. Ja vuosien saatossa hommat ovat kehittynyt oikein vakavaksi ihmissuhteeksi ja avioliitoksikin.

Harva ihminen kiinnostuu ihmisestä, joka on epävarma itsestään. Tai itseriittoinen. Monet pyrkivät peittämään epävarmuutensa jollakin toisella asialla, mutta silloin, kun ihmissuhteista puhutaan, tarkkasilmäinen näkee kyllä epävarmuuden taakse. Toisinaan epävarmuus voi kuitenkin olla kumppania valittaessa toisarvoinen asia, sillä joku muu vetää puoleensa. Siksipä moni ajautuukin ihmissuhteisiin, jotka lopulta kaatuvat vaikkapa juuri kumppanin epävarmuudesta johtuviin muihin tekijöihin, kuten esim. mustasukkaisuuteen. Harva ihmissuhde kuitenkaan kaatuu siihen, että toinen on liian ruma eikä vaiin kirjaimellisesti jaksa katsoa hänen naamaansa.

Maailmassa riittää vittumaisia ihmisiä, niin miehiä kun naisiakin. Veikkaan, että loppupeleissä menee aika tasan sukupuolten määrät tässäkin jaossa. Katkeruus ei sovi kenellekään. On turha syyttää muita ihmisiä toisten ihmisten virheistä ja leimata kaikkia miehiä tai naisia kusipäiksi, jos on mennyt suhde perseelleen. Ja aina, kun arvioidaan ihmisten välisiä suhteita, olisi hyvä huomioida, että harvemmin olemme kuulleet molempien ihmisten puolta tarinasta. Oma isäni on hyvä esimerkki siitä, että katkeroitui asiasta, jota ei koskaan ollut tapahtunutkaan. Vuosikaudet hän kuitenkin uskoi ja oli vakuuttunut siitä, että hänen avioliittonsa kaatui siihen, että vaimollaan oli toinen suhde. Kyllä hän sen oikeasti itsekin tiesi, että suhde kaatui siihen, että hänen alkoholinkäyttönsä lähti lapasesta jo useita vuosia aikaisemmin ja lopulta toiselle osapuolelle ei jäänyt vaihtoehtoa, jos halusi pelastaa itsensä ja lapsensa. Mutta sitä samaa sontaa isä jauhoi noin vuosikymmenen ajan, vaikka jatkuvasti hänelle sanoin, ettei avioliitto mihinkään kolmansiin osapuoliin kaatunut. Moni ihminen tuli mulle voivottelemaan, miten on isällä rankkaa, kun sillä tavalla on jätetty ja petetty. Saihan faija sillä sympatiaa ja ymmärrystä valinnoilleen ja useiden silmissä hän oli uhri. Todellisuudessa hän oli omien valintojensa uhri. Valintojen, jotka lähtivät aluksi pienistä asioista, mutta jotka vuosikymmenten aikana sairastuttivat hänet vähä vähältä enemmän. Kaikkeen löytyi aina syy, mutta se syy ei juuri koskaan löytynyt itsestä. Ainakaan niin paljon, että olisi johtanut muutokseen. Pikemminkin päinvastoin. Älykäs ihminen ei pystynyt kusettamaan itseään ja syvä häpeä johti yhä suurempaan syöksyyn. Ja kehä oli valmis.

Suosittelen siis, että omat mokat ja toisten mokat kannattaa konkreettisesti kohdata mahdollisimman äkkiä tapahtuneen jälkeen ja asiat käsitellä heti. Älkää antako mokailujen määrittää loppuelämäänne ja sulkea ovia siksi, että joskus asiat menivät päin helvettiä. Kaikki tekevät virheitä, mutta kannattaa olla armollinen sekä itselle että virheen tehneelle kumppanille. Eikä se tarkoita sitä, että unohtaa. Unohtaa ei tarvitse, mutta anteeksi olisi hyvä oppia antamaan. Ei sen toisen vuoksi, vaan oman itsensä. Jos sydämessä on möykkyjä ja katkeruutta, ne palaavat lopulta kummittelemaan aina omaan päähän. Se vittumainenkin osapuoli jatkaa hyvin todennäköisesti omaa elämäänsä, vaikka hävettäisi omien tekojensa puolesta. Meillä kaikilla on vain yksi elämä ja sen suunnan voi jokainen itse määrittää. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että elämä on joka päivä helppoa ja ihanaa. Ei se ole. Eikä sen kai tarvitse ollakaan.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katkeruus on kiistämättä rumaa nähtävää ja luettavaa, mutta nimimerkki Midnight Rambler tai joku muu osui mielestäni oikeaan tuossa muutama sivu sitten.

Kirjoituksessa todettiin jotain sensuuntaista, että tätä nykyajan ihmissuhteilla pelailukulttuuria aktiivisesti harjoittavat rientävät tänne haukkumaan hänen näkemyksiään, koska pelailun kyseenalaistaminen kyseenalaistaa myös pelurit. Ja näinhän siinä kävi, tuli taas juttua A-tasoista sun muusta.

En kuitenkaan jaa MR:n näkemystä siitä, että tämä olisi "naisten syy, enemmänkin kyse on tästä ajasta. Pelailijoita on molemmissa sukupuolissa. Naisilla tämä pelailumahdollisuus on kuitenkin tullut ihan viimeisten parin vuosikymmenen aikana tasa-arvon myötä, enkä pidä tasa-arvoa ollenkaan pahana.

Pointtini on siis se, että vaikka naiset ovat "vuosisatoja" olleet pelailun ja muun alistamisen kohteina, niin ei se oikeuta nykynaista Y olemaan kusipäinen pelailija vilpitöntä random-miestä X kohtaan. Eikä tietenkään toisin päinkään.

Minusta olisi hyvä, että ihmiset oppisivat tyytymään siihen hyvään, mitä heillä on, eivätkä antaisi tälle perkeleen elämä-on-kilpailua-kaikki-kaikkia-vastaan -mentaliteetille valtaa.

Edit: En löytänyt mainittuja viestejä, joten pahoittelut mahdollisesta väärästä todistuksesta.
 
Viimeksi muokattu:

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
..Kirjoituksessa todettiin jotain sensuuntaista, että tätä nykyajan ihmissuhteilla pelailukulttuuria aktiivisesti harjoittavat rientävät tänne haukkumaan hänen näkemyksiään, koska pelailun kyseenalaistaminen kyseenalaistaa myös pelurit. Ja näinhän siinä kävi, tuli taas juttua A-tasoista sun muusta...

Tosiasioiden tunnustaminen ja pelaaminen on kuitenkin kaksi eri asiaa, vaikka toki ihmisen ei tarvitse pysyä lestissään loppuelämäänsä, asioihin voi ihan omilla toimillaan ja valinnoillaan vaikuttaa. Ihan alkuun kehoitan kaikkia palstaveljiä ja -siskoja lukemaan tuon yllä olevan BOL:in viestin kerran jos toisenkin. Siinä kaikille paljon elämänviisautta oman elämän taistelutantereille.

On tietenkin aika keskenkasvuista (nuorille se suotakoon...) ajatella, että ulkonäkö olisi parisuhteen ainoa, tai edes tärkein määräävä asia. Enemmänkin sillä on valtaa ihan alkuvaiheessa, kun kukin määrittelee itselleen mikä omaa makua miellyttää (..ja tähän voi todeta esimerkiksi jatkiksen kauneimmat naiset ketjua lukiessa, että makuja on todellakin monia...). Kun jako panisin - en panisi kategoriaan on tehty, niin sen jälkeen kuvaan astuukin aivan uudet määrittelyt, kuten sosiaalisuus, karisma, vaikutusvalta, määräätietoisuus siitä mitä elämältään haluaa, huumorintaju, turvalisuus jne... kuka mitäkin ominaisuutta enemmän tai vähemmän painottaen. Kuten faija jo aikanaan tuumasi... meitä on moneen junaan ja silti osa porukasta jää laiturille ruikuttamaan elämän epäreiluutta.

Jos joku on varmaa, niin ainakin se, että itsesääli, surkuttelu, kyynisyys ja katkeroituminen (sukupuoleen katsomatta) ei kenenkään pisteitä ja sijoitusta siinä kuuluisassa excel-taulukossa paranna, olivatpa muut avut sitten kuinka hyviä tahansa.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos joku on varmaa, niin ainakin se, että itsesääli, surkuttelu, kyynisyys ja katkeroituminen (sukupuoleen katsomatta) ei kenenkään pisteitä ja sijoitusta siinä kuuluisassa excel-taulukossa paranna, olivatpa muut avut sitten kuinka hyviä tahansa.

Kuka tälläistä on väittänyt tai luulee? Ja suunnilleen kaikki muut avut paitsi vaikutusvalta jo varmaankin löytyvät ainakin minulta.

BOLilta varsin mahtava kirjoitus, mutta en oikein keksi mitä kohtaa tuosta pitäisi lainata tai erikseen kommentoida. Kai siitä jotain oppia voisi ottaa, mutta mihin.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Erittäin hyvä kirjoitus BOLlilta. Mutta ei katkera siinä syvässä katkeruudessaan tajua edes tuosta kirjoituksesta missä mennään, vaikka siinäkin se totuus olisi kuin tarjottimella. Niinkuin ei ilmeisesti BOLlin isäkään tajunnut tai halunnut tajuta.

Itse olen ollut erittäin katkera elämässäni monille ihmisille ja tuo katkeruus on syössyt minut vain syvemmälle paskaan. Olen tehnyt tekoja, joita ei päivänvalo voi kestää. Vasta viime aikoina olen nousemassa ylös tuosta paskasta. Ja myöntänyt, että taidanpa itse olla se pääsyyllinen aika moneen pahaan asiaan.

Aika moni niistä vittumaisistakin ihmisistä on jossain negatiivisuuden kierteessä, josta eivät pääse edes ylös. Suurin osa pysyy siinä kierteessä kiihtyvällä vauhdilla koko elämänsä. Jotkut saavat jostain kimmokkeen irtautua siitä. Itse aion lukeutua tuohon jälkimmäiseen porukkaan, kaikesta huolimatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös