Naisasiat

  • 7 520 084
  • 26 580
K

kiwipilot

Tänään tuli opettajanhuoneeseen tukka sekaisin. Aina on kammattu hiukset hienosti, mutta tänään olivat miten sattuu. Herää pienoinen epäilys, että mistä mahtaa johtua. Ettei vain joku olisi ehtinyt ensin?

Todennäköisesti oli juuri ottanut poskeen koulun parkkipaikalla joltain tosimieheltä kuten rehtori tai liikkamaikka. Sun peli taitaa olla siis pelattu.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16

Uskaltaudun hieman kommentoimaan, koska olen ollut samassa tilanteessa (13 vuotta sitten). Ex akkasi kiduttaa sinua tahallaan ja on ilmeisesti täysin kyvytön minkäänlaiseen empatiaan. Kuvottava tapaus jos minulta kysytään. Hän tekee sinulle kuitenkin tietämättään palveluksen. Tulee aika, kun se pahin ahdistus ja menetyksen lopullinen tunne alkaa helpottamaan. Samalla silmäsi aukeavat luultavasti hieman paremmin ymmärtämään mitä tuo akka sinulle paraikaa tekee ja kokee siitä vielä ilmeisesti mielihyvää. Se tulee luullakseni paljonkin vielä helpottamaan asian lopullista käsittelyä ja hyväksyntää. Toki on paljon vielä surua ja ahdistusta edessä. Toivoisin monen muun tavoin, että voisin jotenkin sinua (ja Puscutraktoria) auttaa tai helpottaa oloanne. Pelkään kuitenkin, että aika syvissä vesissä uitte vielä jonkun aikaa molemmat.

Niin, tuo minun eroni tyttäreni äidin kanssa silloin vuosikymmen takaperin (tyttäreni oli silloin muutaman vuoden vanha). Tyttäreni äiti oli selkäni takana hoitanut jo uuden asunnon hänelle ja tyttärellemme. Kylmän viileästi valehdellut vielä, että olen käyttäytynyt agressiivisesti häntä ja tytärtämme kohtaan. Hän ilmoitti minulle lähtevänsä ja vievänsä tyttäremme mukanaan kahta päivää ennen muuttoaan. Täysin puuntakaa ja yllättäen. Sama sänky aktiviteetteineen oltiin jaettu siihen asti. Murruin täysin. Olin shokissa ja nyyhkyttävä ihmisraunio. Itkin ja anelin. Se olikin sitten ainoa asia mikä minua vitutti, kun ne silmät lopulta avautuivat. Siis se, että itkin kurjuuttani hänelle ja anelin. Sillä hetkellä vain tuntui siltä, että kaikki oli pelkkää mustaa painajaista ja menetyksen tunnetta. Myös hän "puukotti" minua aina kun siihen tuli pienikin tilaisuus. Hyvin tärkeää oli aina ilmoittaa kuinka helvetin hyvin menee jne. Vuotta myöhemmin hän jätti tyttäreni yläkerran naapurilleen ja ilmoitti tekstiviestillä poistuneensa kaupungista ja lähteneensä toisen miehen perään. Ilmoitti vielä, ettei mitään hätää. Tyttö voisi olla naapurilla koko viikonlopun, mutta hän ei ole tulossa takaisin...Lähdin siltä istumalta hakemaan tytön. Sen jälkeen inho ja viha voittivat kaikki menetyksen tunteet. Nyt toivoisin vain, että olisi lähtenyt helvetin paljon aikaisemmin, vaikka en enää edes vihaa tai inhoa tuota exää.

Tyttärellä on tällä hetkellä kaikki hyvin ja kunnossa. Se onkin ainoa asia, jolla on lopulta mitään merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Todennäköisesti oli juuri ottanut poskeen koulun parkkipaikalla joltain tosimieheltä kuten rehtori tai liikkamaikka. Sun peli taitaa olla siis pelattu.
Tai sitten inttikaveri oli porannut tuotakin opettajaa ruokatunnilla kunnolla kakkoseen.

Metukan ja Puscutraktorin tilanteisiin ei kyllä voi oikeasti sanoa kuin että syvät osan otot. Tuntuu oikein itsessäkin pahalta lukea noita kirjoituksia.

Kyselin taas sitä treffihommaa siltä likalta silleen, että kerkeäisikö se maanantaina lähtemään mun kanssa kahville, mutta sillä oli kuulemma taas töitä. Sen jälkeen sanoin, että no mikä päivä sille sopisi, kun mulla olisi tällä hetkellä aikaa myös aamuisin. Se sanoi sitten, että "ens viikolla voi olla aika vaikeeta kun on töitä niin paljon, mutta pitää katella sen jälkeen". Just. Kuinkahan pitkää päivää mahtaa neiti oikein töitä tehdä, jos ei kerran kerkeä lenkille/kahville lähtemään ollenkaan.
Tänään oli mukava herätä aamulla puheluun, jossa tyttö kyseli kuulumisia ja kysyi sitten että milloin lähdetään lenkille, kun se on nyt jäänyt väliin nyt niin monta kertaa. Hyvä fiilis tuli tästä kyllä koko päivälle, kun tämänkin homman olin jo aivan viittä vaille kuopannut.
 
No joku voisi sitten neuvoa, että miten onnistun iskemään tuon opettajanaisen? Se kun sattuu olemaan aika lailla sellainen unelmatapaus. Mitään ei puutu tuon kyseisen naisen kohdalla.

Tietyllä tavalla itseäni kohtaan esiintyy kiinnostusta, mutta sitten taas en tiedä, että minkälaista. Hirveästi ei töissä aikaa tai tilaisuuksia ole tehdä mitään erikoista.

Tänään tuli opettajanhuoneeseen tukka sekaisin. Aina on kammattu hiukset hienosti, mutta tänään olivat miten sattuu. Herää pienoinen epäilys, että mistä mahtaa johtua. Ettei vain joku olisi ehtinyt ensin?

Miten se voi olla perhana niin hankalaa mennä suoraan tuon naisen puheille ja kysyä, että lähtisikö tämä kanssasi kävelylle/lenkille tai vaikkapa sinne perinteiseen leffaan? Eihän tälläiset asiat selviä muuten kuin kysymällä ja jos ajattelit odottaa naisen omaa aloitetta, niin siinähän voi vierähtää vaikka kuinka kauan aikaa. Voi myös olla, ettei naisen aloitetta edes tule, eli tilanne ei silloinkaan edisty tippaakaan. Ole siis kerranki se ihannoimasi "äijä" ja marssi itse kysymään. Naiset osaavat arvostaa tuollaista rohkeutta, joten osakkeesi nousevat joka tapauksessa, oli vastaus mikä tahansa. Jos haluaa vetää hc-meiningillä, niin sitten tuo kannattaa hoitaa suoraan opettajahuoneessa, jossa on muitakin paikalla. Ruokatauko on myös hyvä. Enkä siis tarkoita, että täytyy marssia kaikkien keskelle ja huutaa, että marry me, BABY! Ihan vain puolikuiskaamalla, kyllä "kokeneet" ihmiset tajuavat silti mistä kysymys ja osaavat arvostaa rohkeuttasi.

Onnea :D!
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Loistavaa, tämä HIFK on vienyt uusavuttomuuden aivan uudelle tasolle.
Minäpä neuvon: Leikkaa äidin kaniturkista pala ja liimaa se kämmeneesi. Siinä sinulle tyttöystävä joka ei petä, huomioi sinut ja antaa aina.

Kannattaa poika ymmärtää, että täällä on henkilöitä, jotka tarvitsevat tukea ja neuvoja, mene sinä nojaamaan vaikka pihakoivuun, siinä on sinulle paras tuki!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
...mene sinä nojaamaan vaikka pihakoivuun, siinä on sinulle paras tuki!
Kunhan ei ole liian hyvännäköinen koivu, menee pian pojalla pasmat sekaisin ja ei aikaakaan, kun inttikaveri tulee ja kaataa sen koivun alleen. Nussittuaan ensin ruotsinmaikalta tajun kankaalle.

Todella karuja tarinoita Puscutractorilla ja etenkin Metukalla. Noita tekstejä lukiessa herää kyllä aikamoinen vitutus ja syvä inho paskoja ämmiä kohtaan, jotka tekevät tuollaista. Lapsillekin todella kova paikka. Voimia karuun arkeen, älkää antako mätäpaisemuijille sitä tyydytystä, että luhistutte tyystin. Ottakaa päivä kerrallaan ja hakekaa apua sieltä, mistä sitä suinkin on saatavilla.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Ei varmaan tartte mainita miltä tuntuu. Tästä on vaikea enää järjissä selvitä. Ehkä olisi parempi kun sekoaisi kunnolla. Mikään ei tunnu miltään, mikään ei kiinnosta, mikään ei täytä. Töitä ei pysty tekemään. Makasin viime yönä 14 tuntia sängyssä.
Olen muutenkin harkinnut muuttamista täältä pois ja, jos todella tänne muuttavat, nostan kädet pystyyn ja lähden. Lapsillehan se on ikävää, mutta saavat sitten valita lähtevätkö mukaani vai jäävätkö äidille. Olen niin masentunut ja toivoton tulevaisuuden suhteen, että parempi jos jäävät äidilleen edellyttäen että tämä haluaa heidät ottaa.

Olen jo jonkun aikaa seurannut kirjoituksiasi koskien nykyistä elämäntilannettasi, johon toivotan vilpittömästi voimia. Sattumalta tämä "tarina" koskettaa minua syvästi, koska olen itse kokenut lähes täsmälleen saman n. 10 vuotta sitten. Erona on oikeastaan se, että minun ex-vaimoni ei löytänyt itselleen miljonääriä vaan luuserin toisena perään. Kuitenkin varmaan omasta mielestään elämänsä miehen tai miehiä. Kai se meidän liitto oli sitten niin jämähtänyt, että kaíkki kelpasi. Ja olihan tuo ex siihen aikaan niin viehättävä, että uusien miesten löytäminen ei varmaan ollut vaikeaa kun antoi siihen itselleen luvan.

Toinen ero on siinä, että minä en koskaan syönyt pillerin puolikastakaan, vaikka elämä meni hetkeksi ihan sekaisin. Päätin yksinkertaisesti, että minun tehtäväni on edelleen kasvattaa lapset ja keskityn siihen ja vain siihen. Jatkoin yksinkertaisesti arkea. En uhrannut ajatustakaan sille, mitä ex-vaimoni mahdollisesti touhuaa uusien miestensä kanssa. Lapsiaanhan tämä ei aluksi välittänyt tavata lainkaan. Sain itselleni voimia siitä, että tiesin olevani se vastuullinen aikuinen, johon lapset voivat luottaa. Olihan siinä aluksi unettomiakin öitä ja kun olen myöhemmin lukenut viestejä, joita lähetin mm. lähimmille työkavereille, en selvästikään ollut ihan kuosissa.

Minua varmasti helpotti se, että olen taloudellisesti vahvoilla, toisin kuin ex-vaimoni. Tiesin pystyäväni kasvattamaan lapset ilman rahahuolia. Kaikki mahdolliset muut huolet tietysti olivat olemassa, kun lapsilta lähti äiti yhdellä ovenavauksella. Lapset olivat erovaiheessa 11 ja 14 vuotiaita, eli aika pahassa iässä.

Päätin myös, että tapahtui mitä tahansa, en koskaan moiti lasteni äitiä heidän kuultensa. Mieli olisi tehnyt, mutta olen pysynyt tuossa lupauksessani edelleen hyvin. Nythän lapset ovat aikuisia ja muuttaneet kotoa. Molemmat ovat tasapainoisia ja pärjänneet ihan hyvin. Molemmilla on ok välit äitinsäkin kanssa, mikä on minusta hyvä. Lasten äiti teki aikanaan väärin minun ja lasten näkökulmasta, mutta ihmiset ovat heikkoja ja joku syy tuohonkin on ollut. Pitää yrittää antaa anteeksi, vaikka ei se silloin alussa tietenkään ollut mahdollista. Viha oli aivan helvetinmoinen monta vuotta.

Nykyisin olen uudelleen naimisissa ja elämäni on monessa suhteessa paljon seesteisempää, onnellisempaa ja helpompaa kuin ennen. Hienointa on se, että lapset tulevat hienosti toimeen myös uuden vaimoni kanssa.

Toivon sinulle, Metukka, valtavasti voimia ikävässä tilanteessasi. Olet selvästi järkevä ja vastuullinen ihminen. Pidä se ja yritä olla ajattelematta liikaa exääsi. Sieltä hurmoksesta tullaan yleensä aika lujaa alas. Ja silloin voi kaduttaa, kuten ex-vaimonikin on useasti kertonut. Teki kuulemma elämänsä pahimman virheen. Niinpä. Sitä yritin silloin sanoa...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vaimo vihjaisi, että voisin nuolla pildeä tänään pitkästä aikaan. No, kyllähän tuo mulle sopii varsinkin kun käydään saunan lämmössä. Avioliittoseksi on ajoittain ihan ok näin lähes 20-vuoden jälkeenkin. Tätähän harrastetaan kerran viikossa...pari tuntia kerralla.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Voimia Metukalle sekä Puscutraktorille.

Valitettavasti osaan hyvin samaistua varsinkin Metukan pojan tilanteeseen. Toivottavasti tilanne paranee mahdollisimman nopeasti. Erosta toipuminen kestää lapsilla todella kauan.
 

Andrew

Jäsen
Minä olin työporukan bileissä ja pomolta tuli kännissä aika imartelevaa palautetta. Kovasti kiinnosti tietää, mikä minussa on vikana, kun olen sinkku. Kroppaakin kehui kovasti. Kyllähän tuollaiset aina hymyilyttää.

Toi on muuten hemmetin mielenkiintoinen kysymys... 2011-luvulla... jos haluaa olla yksin tai ei muuten vaan ole löytänyt elämänkumppania ja on ihan ok näköinen kaveri niin... joko sua epäillään homoksi tai sitten sussa on jotain vikaa... :)

Luulisi, että nykypäivän vapaamielisessä Euroopassa saa olla yksin, jos haluaa. Menee vähän samaan kategoriaan, kun Suomessa jos tilaa baarissa soodan tai kahvin niin baarimikko katselee sua, että mitä vikaa sussa on, kun et juo alkoholia... :)
 

Mace

Jäsen
Mitä tuo mukana tekisi?

Kertois sulle, miten sinunkin vaimosi varmasti oikeesti haluais Inttikaveria, koska se on fiksu, komea, karismaattinen, fiksu, huumorintajuinen, huomioonottava, fiksu, miehekäs, pitkä, pöksyt kasteleva ja fiksu. Jos esittäisit jonkinlaisen vastaväitteen, hän toistaisi tuon edellä mainitun litanian tarvittavan monta kertaa, jotta sinulta menisi lopullisesti hermot.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kertois sulle, miten sinunkin vaimosi varmasti oikeesti haluais Inttikaveria, koska se on fiksu, komea, karismaattinen, fiksu, huumorintajuinen, huomioonottava, fiksu, miehekäs, pitkä, pöksyt kasteleva ja fiksu. Jos esittäisit jonkinlaisen vastaväitteen, hän toistaisi tuon edellä mainitun litanian tarvittavan monta kertaa, jotta sinulta menisi lopullisesti hermot.

Tuolla tyylillä HIFK olisi pillunsa ansainnut. Ja lupaan taputtaa vieressä tahtia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Olen seurannut vierestä kahta samantyyppistä tapausta ja voin sanoa, että aika auttaa. Nyt ja lähitulevaisuudessa on raskasta, mutta kyllä aika parantaa haavat.

Tärkeintä olisi keskittyä itseesi ja lapsiisi ja pystyä jättämään ex-vaimosi sivuun. Älä haaveile kostosta, se ei kannata, äläkä lähde turhaan vääntämään hänen kanssaan. Kun pääset siihen vaiheeseen, ettei ex pääse enää ihosi alle, olet voiton puolella.

Ja muista, että ex-vaimosi on kaikesta huolimatta lastesi äiti, älä aseta lapsia ristiriita tilanteeseen. Ole sinä se vastuullinen kasvattaja, se palkitsee aikanaan.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Olen seurannut vierestä kahta samantyyppistä tapausta ja voin sanoa, että aika auttaa. Nyt ja lähitulevaisuudessa on raskasta, mutta kyllä aika parantaa haavat.

Tärkeintä olisi keskittyä itseesi ja lapsiisi ja pystyä jättämään ex-vaimosi sivuun. Älä haaveile kostosta, se ei kannata, äläkä lähde turhaan vääntämään hänen kanssaan. Kun pääset siihen vaiheeseen, ettei ex pääse enää ihosi alle, olet voiton puolella.

Ja muista, että ex-vaimosi on kaikesta huolimatta lastesi äiti, älä aseta lapsia ristiriita tilanteeseen. Ole sinä se vastuullinen kasvattaja, se palkitsee aikanaan.

Nyt tulee fiksua puhetta. Se tappeleminen tosiaan ei auta lapsia yhtään. Joskus se on vain vaikeata, kun toinen osapuoli ei kertakaikkiaan pysty olemaan siellä omassa kolossaan, vaan tekee kaikkensa, että lapset joutuvat välikäteen ja joutuvat kärsimään. Voimia vaan täältäkin päin. Toivottavasti ajan kanssa se exäkin tokenee.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Todennäköisesti oli juuri ottanut poskeen koulun parkkipaikalla joltain tosimieheltä kuten rehtori tai liikkamaikka. Sun peli taitaa olla siis pelattu.

Tarkoitan siis lähinnä noita oppilaita lukion puolella. Jutut joskus viittavat välillä siihen, että jotain voisi olla tekeillä.

Eikä tuo nyt mitään kovin erikoistakaan lopulta ole. Olihan meilläkin ammattikoulussa aikoinaan liikunnanopettaja, joka pani oppilaitaan vain välillä. Tämä tosin siis kuulopuheiden perusteella.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
The Inttikaveri vois nyt astua kehiin tähän ketjuun ja lopettaa tämän jauhamisen. Once and for all....

Olisi myös mukava tietää, onkohan The Inttikaveri tietoinen saamastaan arvostuksesta? Varmasti tulisi kertomaan asioiden laidan tänne...

Vanha Len: Miltä nyt tuntuu? Pakko myöntää, että olet palstan parhaimmistoa - aina todella hyviä juttuja ja jopa yksinkertaiset asiat saat kuulostamaan hauskalta! :)

Jottei nyt aivan OT:ksi mennä, niin laitetaan vähän ketjuunkin liittyvää, eli:

Naisasiat on tasolla "ei ole".
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Niin tänään tuon naikkosen opettajakaveri kertoi läpällä, että pitäisikö täksi päiväksikin sopia joku "aika", kun tullaan aina lenkillä vastaan. Käyvät siis usein aina kahdestaan kävelyllä.

Muita ihmissuhteita tuolla naisella ei juurikaan ole, ainakin mitä on puhunut.

Mutta mitä tuollaiseen nyt sitten uskaltaa vastata?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös