Naisasiat

  • 7 512 638
  • 26 575

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Aiemmin, aikoja sitten, olin vielä sitä mieltä, että HIFK on trolli ja pelaa omaa sairasta peliään meidän kanssa mutta tässä viimeaikoina on alkanut tuntua siltä, että hän ei olekaan trolli vaan hänellä on ihan oikeita psyykkisiä ongelmia joiden olemassa oloa hän ei halua tunnustaa. Väkisinkin tulee mieleen oma menneisyyteni, olin samanlaisessa asemassa ja väheksyin kaikessa mahdollisessa itseäni ja pidän totaalisena kuonana, jonka yli jokainen niin halutessaan voi kävellä.

HIFK:lle menestystä elämään ja kehoitus varata aika terapiaan. Jo ensi viikolla eikä vasta viidentoista päivä!

***

Olit oikeassa tai et, kaikille tätä ketjua hiemankin seuranneille pitäisi olla selvää että kyseiselle nimimerkille järjen puhuminen on yhtä epätoivoista puuhaa kuin tiiliseinän nyrkein purkaminen. Enpä uskalla edes arvata montako kertaa terapiaa on suositeltu, mutta vastauksen tiedän kyllä etukäteen. Eihän miehiset miehet kuitenkaan terapiassa käy.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Totta, mutta eri asia onkin se, että kiinnostaako itseäni enää se, kuka jää jäljelle? Parhaat viedään päältä, enkä todellakaan itsekkään tyydy ihan kehen vain. Mieluummin sitten se oma käsi kuin joku nainen, joka ei kiinnosta tai kiihota.
Tuota samaa savikiekkoa olet soittanut täällä jo suurin piirtein nuijasodasta saakka. Mene sitten kädelle jos noin on. Suotta hukkaat hyvää siementä epämääräisiin persauksiin, vallan yliarvostettua touhua koko nussiminen muutenkin. Olisit samaa mieltä jos alentuisit kokeilemaan.

Nyt kaikki runkille. Hei-hei.
 

depre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, FC Barcelona, Helsingin Joker
Näin esimerkkinä.

Kaikkiin kirjoituksiisi ystävällisesti vastaan. Mikäli tuo terapia tai ihmisten neuvot täällä tuntuvat mitättömiltä. Niin sanon vielä tämän, anna itsellesi aikaa. Elämä on tässä ja nyt. Joka päivä, 24/7. Sinä kuitenkin muutut ihmisenä joka päivä. Et ole se sama ihminen vuoden päästä huomenna, kuin olet ylihuomenna. Sinusta tuskin koskaan tulee sitä suurta sotakomentajaa tai alfaurosta. Mikä nyt ikinä liene haluat olla. Voi kuitenkin olla, että hyvällä tuurilla joskus. Ymmärrät paremmin mitä haluat ja löydät sen. Voi tuntua tällä hetkellä aika huonolta neuvolta, mutta usko minua. Mitä vanhemmaksi tulet, sitä paremmin näet asioita. Saat perspektiiviä. Silloin toivottavasti tuo nuoruuden hapuilu ja keskustelupalstoille kirjoittelu naurattaa, kun laitat sitä perheen toista lasta nukkumaan.

Voi olla ettei näin käy, mutta et tiedä sitä vielä tänään, huomenna etkä todennäköisesti pitkään aikaan. Ota mies itseäsi niskasta kiinni ja elä sitä elämää. Voi olla että ne ongelmat selvittävät itse itsensä. Tämä neuvona ihan kaikille tähän ketjuun kirjoittaville epätoivoisille n. 20v sinkkumiehille. Se nuoruuden epävarmuus kuuluu elämään, toiset peittää sen hirveällä yrityksellä, toiset sillä että ovat niitä "alfauroksia"(osa on enemmän mielikuvissa, kuin makuukammarissa). Niitä oikeitakin alfauroksia löytyy, mutta itse en pidä niinä niitä oman ikäisiäni panomiehiä. Vaan niitä kavereita, jotka ovat löytäneet itsensä ja seuraavat kutsumustaan(perhe, työ, laita tähän vaikka se paneminen jos se sinusta on se tärkein asia elämässä). On se kaverin ammatti sitten hoitajan, myyjän, poliisin tai sotilaan toimi. Kaikkia näitä löytyy kaveripiiristä. Osa olisi varmasti voinut kyntää enemmänkin sarkaa, mutta minun mielestäni se alfauroon merkki on se, että osataan ottaa sitä vastuuta ja katsoa vähän muutakin kuin peiliä. Panee sitten tai ei. Itsellä olisi paljonkin opettelemista tuon vastuun kanssa ja epävarmuuden ajatkin löytyy. Kyllä se siitä aikanaan, jos ei niin ei.

Turha sitä on parikymppisenä turhaan itkeä ja murehtia, ne nuoruuden virheet painuu vielä unholaan. Kaikilta, sinultakin. Mikäli et nyt ihan hulluja lähde tekemään. En voi antaa neuvoja näille suhteensa karikoissa eläville, mutta sen voin taata HIFK ettet ole ainoa nuori ja itsestään epävarma mieshenkilö. Voin taata että suurin osa löytää itsensä, ennemmin tai myöhemmin. Paskamaistahan sitä on odotella.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Synkimpinä hetkinä ajattelen, että ellen olisi vastuussa pienestä lapsesta eikä omia vanhempiani olisi, tappaisin itseni. Sitä en kuitenkaan tee. Tiedän että mun on vain jaksettava. En vain tiedä miten.

Olet selväsi ihminen, joka pystyy käsittelemään vaikeita asioita rationaalisesti ja pystyt analysoimaan tilannetta vaikeista tunteista huolimatta. Älä siis ihmeessä nojaudu ylläoleviin ajatuksiin pahimpinakaan hetkinä.

Mitään neuvoa en pysty antamaan, koska en osaa edes kuvitella kuinka vaikea tuollainen tilanne on. Tyydynpä siis vain toivottamaan voimia. Ja muista pitää myös omasta kunnostasi huolta parhaasi mukaan kaiken paskan keskellä.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nimimerkki HIFK, kumpi seuraavista vaihtoehdoista vastaa enemmän mielihalujasi:

a) olet "inttikaveri", ja kaikki naiset haluavat vain sinua, vai
b) löydät yhden naisen, johon olet erittäin tyytyväinen, ja joka vastaa samoin tuntein?
 
Viimeksi muokattu:

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Toivotan jaksamista kohti parempaa huomista. On mielestäni jo hyvä merkki, että erittelet mieltä painavia asioita niistä kirjoittamalla.

Sekin on tietysti hyvä että olet varannut ajan lääkärille. Toivon tietysti että käynnistäsi on sinulle apua, ja että saat heti asiantuntevan henkilön vastaasi. Jos näin ei kuitenkaan käy, niin kannattaa jatkaa viipymättä oikean tyyppisen asiantuntijan pakeille hakeutumista. Samoin kannattaa pyytää ja ottaa vastaan tukea myös muilta läheisiltäsi. Itse koen niin, että olisi raskainta jäädä yksin omien murheidensa kanssa.

Kiitos erittäin pitkälle Kääpiölle. Kirjoittaminen on kieltämättä terapeuttista, varsinkin näin vapaamuotoisesti. Kirjoittaminen on nimittäin myös työtäni.

Toivon, että huomisesta lääkärissä käynnistä on apua. Tarkistin jo etukäteen tämän (yleis)lääkärin erityisosaamisen, ja hän on perehtynyt henkiseen jaksamiseen. Tietysti myöhemmin saattaa olla edessä myös psykiatrin luona vierailu, mutta sekään ei ole mulle aikaisemman elämäni pohjalta mitään uutta.

Läheisten tuki taas on hieman hankalampi juttu... Olen hieman erakkoluonteinen, ja aikaisemman elämäni varrella olen onnistunut katkomaan monia hyviä ystävyyssuhteita (masentuneena en aikoinaan jaksanut enkä halunnut pitää kehenkään yhteyttä). Joitakin läheisiä mulla toki on, mutta jostain syystä myös heille puhuminen tuntuu musta erittäin vaikealta, kun kyseessä ovat omat vaikeuteni. Syytä tähän on vaikea eritellä. Olen kai lapsesta asti tottunut pitämään murheitani sisälläni, paitsi vaimoltani. Lääkärit yms. ammattilaiset ovat tässä toinen poikkeus. Heille olen aina puhunut erittäin avoimesti, jopa niin avoimesti ja helposti, että se on paikoin herättänyt heissä suoranaista ihmetystä.

Lopuksi kuitenkin hieman kevennystä, vaikka aika synkein mielin taas yötäni valvon...

Viimeisillä sivuilla on käsitelty kahden ihmisen ongelmia: HIFK:n ja minun. HIFK kaipailee laatunaista. Minä haluan vain oman vaimoni kaikkine vikoineen, ongelmineen, heikkouksineen, ylipainoineen ja selluliitteineen. Alfaurokset vievät HIFK:n naiset. Minä veisin halutessani monen alfauroksen naisen, mutten halua.

Maailma on joskus kovin kummallinen.
 

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Puskutraktorille

Vaimosi oireet saattavat viitata mt-lääkkeisiin. Erään läheiseni vaimolla oli samanlaisia tuntemuksia, mutta alan spesialisti kertoi niiden johtuvan lääkityksestä. Tarkoitan niillä oireilla siis kuvailemaasi tunteettomutta. Ne lääkkeet kuulemma oikeasti aiheuttavat takavuosien pateettisen suomalaisen elokuvan sloganin: "Mikään ei tunnu miltään".

Ei siis ole ihme, että hän ei tunnista tuntevansa sinua kohtaan mitään. Ne lääkkeet vievät tunteet, vaikka toiminnan rationaalisuus näennäisesti säilyykin.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Nimimerkki HIFK, kumpi seuraavista vaihtoehdoista vastaa enemmän mielihalujasi:

a) olet "inttikaveri", ja kaikki naiset haluavat vain sinua, vai
b) löydät yhden naisen, johon olet erittäin tyytyväinen, ja joka vastaa samoin tuntein?

Itse asiassa kummankin, sen sinkkuajan kun voi viettää monella tapaa. Paljon yhden illan juttuja tai sitten että ei vain saa keneltäkään.

Ylipäätään jo se, että herättää niissä naisissa sitä mielenkiintoa. Juuri tulin ravintolasta kotiin ja ketään ei tehnyt aloitetta tai tehnyt seuraa. Vaikka aina sanotaan, että miesten pitäisi tehdä aloite, niin kuitenkin on sellaisiakin mieshenkilöitä, joille naiset tekevät aloitteita ja menevät iskemään.

Moni on joskus sanonut että ravintolasta ei löydä ikinä mitään, mutta ainakin niitä yhden illan suhteita kyllä löytyy monellekkin. Onhan ravintoloissakin paljon kauniita ja hyvän näköisiä naisia, jotka kelpaisivat ilman muuta. Ihan niin kuin kirjastoissa, työpaikoilla, lenkkipoluilla, kauppakeskuksissa, jne. Minä taasen olen sen verran luotaantyöntävä, että sitä kiinnostusta ei vain löydy.

Blogit - Kaikki blogit - Huoltamo.com

Tuossa on mielestäni hyvä linkki ja juttu Laasasen kirjoittamasta kirjasta, kun täällä nyt kirjoista puhuttiin. Saattaa kuullostaa ihan huuhaalta, mutta noinhan se menee ihan oikeassakin elämässä. Toinen saa joka viikonloppu eri naiselta, toinen ei saa ikinä. Siinä se periaatteessa onkin, kun joku saa useamman kerran, jotkut jäävät kokonaan ilman.

Siellä puhutaan nimenomaan niistä ominaisuuksista, jotka miellyttävät naisten silmää. Ja jos niitä ei ole tai ei ole tarpeeksi, niin silloin se homma on aina sen mukaista. Jossainhan tietyllä tavalla syyllistetään naisia, että huonoimmat ja alempitasoiset miehet jäävät ilman, koska naisten vaatimustaso on noussut. Voi olla ihan tottakin, varmasti vanhaan aikaan riittikin maatalossa se, että mies hoiti fyysiset työt, osallistui lasten kasvatukseen, jne. Nykyäänhän vaaditaan jo vähän enemmänkin.

Mutta syy on myös ihan yhtä lailla myöskin miesten huonoudessa. Miksi eivät sitten ole niin hyviä, että kykenisivät tappelemaan niistä laadukkaimmista naisista. Eihän syy tässä vaiheessa ole miesten, jokainenhan syntyy sellaiseksi kuin syntyy, mutta ei myöskään naisten tarvitse katsella ketä miestä tahansa. Kuten en minäkään katsele ihan ketä naista tahansa. Tietenkään tähän päivään asti en ole ikinä yhdenkään naisen kanssa ollut, että sikäli. Syy ei kuitenkaan ole se, että kukaan ei olisi kelvannut, vaan että niitä ehdokkaita ei vain ole löytynyt mistään.
 
Viimeksi muokattu:

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä taasen olen sen verran luotaantyöntävä, että sitä kiinnostusta ei vain löydy.

Lainaan nyt vain tämän. Minulla on hankala uskoa, että tästä on loppujen lopuksi kyse. Jotenkin tuntuu, että vaikka löytäisit sen unelmiesi naisen, olisi mielestäsi jollain toisella miehellä naisasioiden suhteen asiat paremmalla tolalla, etkä pystyisi nauttimaan nykyisestä tilanteesta.

Kun muinoin märehdin kanssasi samanlaisten kysymysten äärellä, joku minulle sanoi "et pysty löytämään ketään toista, jos et ensin löydä itseäsi". Se alkuun kuulosti sanahelinältä, mutta lauseen viisaus avautui vasta myöhemmin, kun opin ymmärtämään sen sisällön. Pointti tässä yhteydessä on siinä, että jos keskityt kaikkeen siihen, mitä et ole, et koskaan opi arvostamaan sitä, mitä olet. Ja jos tuolla asenteellasi jonkun naisen saat, et osaa häntä arvostaa, jos et tiedä, mitä haluat.

Olen lukenut kaikki kirjoituksesi tästä ketjusta, ja saanut kuvan, että tärkeää on, miten paljon tyttö herättää muissa miehissä kateutta. Näin ollen uskon, että edellisessä viestissä esittämistäni tilanteista

a) kaikki naiset haluavat sinua, ja
b) yksi mieleisesi nainen haluaa sinua,

löytäisit seuraavat ongelmat:

a) sinua haluavat naiset eivät ole mieleisiä sinulle, ja
b) kyllähän tämä yksi haluaa, mutta kun ei ne muut.

Kärjistetysti siis, että jos sinulla olisi maailman paras ja halutuin nainen, kadehtisit silti inttikaveriasi.

Yritä siis käydä mielessäsi läpi, mitä naiselta haluat. Älä siten, että peilaat muihin ("inttikaverilla oli näin"), vaan pyri listaamaan tärkeimmät ominaisuudet, joita toivoisit tyttöystävälläsi olevan. Rakenna lista siis itseäsi varten. Jos siltä tuntuu, jaa se täällä. Tarkoituksena on kuitenkin se, että saisit paremman kuvan siitä, mitä olet hakemassa.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Tuo on totta, että vaikka saisinkin jonkun naisystävän itselleni, niin eipä sitä siihen välttämättä tyytyisi. Koska kuitenkin lähtökohtaisesti itsestäni ovat kiinnostuneet juuri päinvastaiset naiset, joita itse etsin. On ollut huumenarkkaria, alkoholistia, sotanorsua, hiljaista nörttiä, jne. En minä ole todellakaan kiinnostunut tuollaisista naisista.

Kun taas sitten naiset, joista olen ollut edes vähän kiinnostunut, hakevat ihan erityyppisiä miehiä. Eivät he halua mitään nörttiä ja naismaista miestä itselleen.

Omalla kohdallani sen vaikutuksen tekee naisessa kauneus, fiksuus ja asennepuoli. Kaikki tietysti sellaisia seikkoja, joita itsestäni ei löydy. Kauneuden nyt voi vaihtaa siihen komeuteen, tai vaikka olenkin enemmän kaunis kuin komea. Lähtökohtaisesti kuitenkin tuollaiset naiset etsivät paljon parempaa, sellaista mitä itse en yksinkertaisesti ikinä kykene olemaan. Miksi he tyytyisivät kaltaisiini alemman tason miehiin, kun mahdollisuudet on saada ihan laadukaskin mies?

Eilenkin oli ravintolassa, vaikka vähän oli porukkaa, niin muutama kiinnostava tapaus, mutta he taas eivät etsi kaltaistani miestä. Naisetkin kyllä haluavat, että miehessä on sitä luontaista asennetta ja miehisyyttä, jota itselläni taas ei ole.

Joku joskus sanoikin, että etsin vääräntyyppisiä naisia. Totta, koska nuo haluamani naiset eivät vain sovi minulle, minulle sopisi paljon paremmin se finninaamainen nörttinainen, mutta kun vain en ole kiinnostunut sellaisista. Vaikka ne sopisivatkin minulle, niin en vain halua sellaisia todellakaan. Mieluummin sitten olen yksin.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Yhtä asiaa nimikerkki HIFK en ymmärrä. Käsittääkiseni sulla ei ole minkäänlaisia naiskokemuksia? mutta silti on varaa nirsoilla ja heti pitää saada parasta kehiin...Vähän sama kuin autonostossa, eli ethän sä heti voi huippukärryä ostaa vaan ensin täytyy tyytyä hiukan vaatimattomaampaan.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhtä asiaa nimikerkki HIFK en ymmärrä. Käsittääkiseni sulla ei ole minkäänlaisia naiskokemuksia? mutta silti on varaa nirsoilla ja heti pitää saada parasta kehiin...

Jep. Ja ilman naiskokemusta nimimerkki HIFK osaa kertoa tasan tarkkaan mitä naiset haluavat ja mitä he eivät halua... Todellisuudessa HIFK ei tiedä naisista yhtään mitään ja on aivan liian peloissaan ottaakseen asioista selvää taikka neuvoista vaarin.

Turhaanhan minä tämän kirjoitin, kun kohta se taas(huoh) pamauttaa useamman monen kappaleen itkumantran ilmoille. Noh, sitä odotellessa!
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Vähän sama kuin autonostossa, eli ethän sä heti voi huippukärryä ostaa vaan ensin täytyy tyytyä hiukan vaatimattomaampaan.
En ole koskaan käsittänyt tätä ajattelutapaa. "Tota Irmaahan mä oikeasti, mutta tyydytään nyt suhun, kun irtoaa." (Kunnian)himotonta jengiä.

En minä ainakaan pystyisi leikkimään parisuhdetta päivääkään minkään harjoittelukappaleen kanssa. Ihmiset on tietysti erilaisia, piis jou.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Olen hieman erakkoluonteinen, ja aikaisemman elämäni varrella olen onnistunut katkomaan monia hyviä ystävyyssuhteita (masentuneena en aikoinaan jaksanut enkä halunnut pitää kehenkään yhteyttä). Joitakin läheisiä mulla toki on, mutta jostain syystä myös heille puhuminen tuntuu musta erittäin vaikealta, kun kyseessä ovat omat vaikeuteni. Syytä tähän on vaikea eritellä.

Tää on jo aivan kuin omasta kynästäni. Läheiselle ihmiselle asioista kertomisessa on hyvät ja huonot puolensa. Pahimmissa tapauksessa kyseiset ihmiset "säikähtävät", alkavat kokonaan välttelemään sinua tai kohtelevat sinua kuin jotain syöpäpotilasta ja varovat koko ajan puheitaan sinun seurassasi. Toiset voi alkaa sääliä ja huolehtimaan koko ajan vaikka sillekään ei olisi mitään tarvetta. Eli jos puhut jolleki läheiselle niin ole varma, että kyseinen henkilö pystyy ottamaan tämän tiedon vastaan.

Vaimosi oireet saattavat viitata mt-lääkkeisiin. Erään läheiseni vaimolla oli samanlaisia tuntemuksia, mutta alan spesialisti kertoi niiden johtuvan lääkityksestä. Tarkoitan niillä oireilla siis kuvailemaasi tunteettomutta. Ne lääkkeet kuulemma oikeasti aiheuttavat takavuosien pateettisen suomalaisen elokuvan sloganin: "Mikään ei tunnu miltään".

Mulla kyllä ihan masennuskin on aiheuttanu tätä tunteettomuutta. Kyl mä uskon et Puscutractorin vaimon kohdalla on kyse joko sairaudesta tai lääkkeistä eikä siitä, että ne tunteet oikeasti olisi kuolleet. Tosin ne voi pidemmän sairauden aikana kuolla ihan oikeastiki pois. Kysymys on nyt lähinnä siinä, että kuinka pitkään sitä kannattee toivoa jotain ihmeparantumista - varsinkin jos mitään merkkejä ei ole ilmassa paremmasta huomisesta.

En minä ainakaan pystyisi leikkimään parisuhdetta päivääkään minkään harjoittelukappaleen kanssa. Ihmiset on tietysti erilaisia, piis jou.

Kyllä taas mun mielestä tälläisen nuoremman kaverin kuten HIFK jolla ei ole mitään kokemusta naisista, kannattaisi ehkä edes vähän aikaa tapailla jotain "huonompaa" vaihtoehtoa. Ja jotenki nyt oletan HIFK:n ajattelevan melko pinnallisesti naisista tai en ainakaan usko, että kaveri olisi niin hyvin ehtinyt tutustua kehenkään naiseen jotta pystyisi sanomaan tämän olevan liian huono hänelle. Toki jos pääasia on päästä panemaan sitä kylän seksikkäintä ja kauneinta naista niin siitä vaan, onnea matkaan.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä taas mun mielestä tälläisen nuoremman kaverin kuten HIFK jolla ei ole mitään kokemusta naisista, kannattaisi ehkä edes vähän aikaa tapailla jotain "huonompaa" vaihtoehtoa. Ja jotenki nyt oletan HIFK:n ajattelevan melko pinnallisesti naisista tai en ainakaan usko, että kaveri olisi niin hyvin ehtinyt tutustua kehenkään naiseen jotta pystyisi sanomaan tämän olevan liian huono hänelle. Toki jos pääasia on päästä panemaan sitä kylän seksikkäintä ja kauneinta naista niin siitä vaan, onnea matkaan.

Suurin läppähän tän luuserin kohdalla on se, ettei raukka taida tiedostaa sitä kuinka pidemmän päälle suhteessa se ulkonäkö muuttuu varsin merkityksemättömäksi muihin ominaisuuksiin verrattuna.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kyllä taas mun mielestä tälläisen nuoremman kaverin kuten HIFK jolla ei ole mitään kokemusta naisista, kannattaisi ehkä edes vähän aikaa tapailla jotain "huonompaa" vaihtoehtoa. Ja jotenki nyt oletan HIFK:n ajattelevan melko pinnallisesti naisista tai en ainakaan usko, että kaveri olisi niin hyvin ehtinyt tutustua kehenkään naiseen jotta pystyisi sanomaan tämän olevan liian huono hänelle.
Jos haluaa pelkästään väkisin muiden kuolaamia ja yleisesti ulkoisilta avuiltaan arvostettuja naisia, ongelma on minusta enemmän motiiveissa kuin siinä, että tähtäisi liian korkealle. Tai siis naisen haluaminen joksikin näyttelyesineeksi on aika kiero perversio.

Minulla klikkaa tai ei klikkaa jonkun kanssa hetimmiten, ja jos ei syty, on turha yritää rakentaa yhtään mitään. Kuumottavia tapauksia voi sitten kisutella. Keep it plain and simple.
 

Andrew

Jäsen
Nimimerkki HIFK. Ehdotan sinulle matkaa Kreetalle, Agios Nikolaokseen, kotiuduttuani juuri sieltä niin voin sanoa, että siellä oli paljon aivan uskomattoman hyvännäköisiä venäläisiä naisia. Noin about 23-27 vuotiaita ja kaikilla tuntui olevan yksi tavoite: löytää länsimaalainen mies.

Hyvät puolet tässä on, että kontaktin saaminen on helppoa ja pääset nauttimaan kauniista naisseurasta.

Huonot puolet taas se, että kun nainen saa viisumin ja pysyvän oleskeluluvan niin sinä saat aivan varmasti potkut ellet sitten usko Cinderella Storeihin! :)

Naisen kolme suosikkilemmikkiä ovat, "Minkki eteisessä, Tiikeri sängyssä ja Aasi joka maksaa kaiken... !!!"
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä taas mun mielestä tälläisen nuoremman kaverin kuten HIFK jolla ei ole mitään kokemusta naisista, kannattaisi ehkä edes vähän aikaa tapailla jotain "huonompaa" vaihtoehtoa. Ja jotenki nyt oletan HIFK:n ajattelevan melko pinnallisesti naisista tai en ainakaan usko, että kaveri olisi niin hyvin ehtinyt tutustua kehenkään naiseen jotta pystyisi sanomaan tämän olevan liian huono hänelle. Toki jos pääasia on päästä panemaan sitä kylän seksikkäintä ja kauneinta naista niin siitä vaan, onnea matkaan.
Olen jo ainakin sata kertaa luvannut, etten palaa kommentoimaan tähän jatkuvasti vellovaan aiheeseen mitään, mutta tässä olen kyllä niin samaa mieltä, että pakko kompata.

Kyllä se naisten kanssa oleminen kannattaa aloittaa tavalla tai toisella treenaamalla jotakuinkin sen materiaalin kanssa mitä on omilla avuilla saatavana. En puhu hyväksikäyttämisestä, mutta ei ne naiset ole kaikki mitään kilttejä prinsessoja, jotka sääret ristissä odottelee sitä oikeaa prinssiään ennen kuin avaavat ne reitensä. Ihan yhtä lailla naisista monetkin haluaa kokemuksia ja siihen kannattaa tarttua. Panee ja testaa millaista naisten kanssa on olla, samalla kerää kokemusta ja itseluottamusta, tietää paremmin mitä ne naaraat haluaa. Kyllä itsekin olen tuon ns. kantapään kautta saanut kokea enemmän tai vähemmän onnistunein tuloksin, mutta se on kannattanut. Jos nyt en mikään naistenkaataja ole tai tule koskaan olemaankaan, niin tiettyä kompetenssia kuitenkin on kehittynyt.

En näe, että vaatimattoman perusjullin kannattaa tähdätä itsepintaisesti jonnekin tähtitaivaisiin, jos ei vaan ole riittävästi ominaisuuksia, kanttia ja yleistä itseluottamusta. Lisäksi itse en parisuhdemielessä kaipaa mitään kaikkien kuolaamaa "missiä", että sikälikin rima on ihan luontaisesti sopivan matalalla. Noin muuten jos en kykene valloittamaan edes sitä, niin olen ilman ja pärjäilen. Katselen rauhassa ja jos osuu kohdalle niin osuu.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En myöskään usko, että Timo Hännikäinen on maapallon ainoa kirjallisilla ansioilla köyrimään päässyt.
Jos tarkoitat mitä sanot, mitä en usko, niin tähän vastalause. Eihän niin kukaan (eli lähinnä Käyttäjänimetön) ole noin väittänytkään, kuten implisiittisesti annat ymmärtää. Sen sijaan Hännikäinen on kutakuinkin ainoa, joka on brändännyt pillunpuutteensa, ihan niin kuin nimimerkki HIFK on täällä tehnyt, tosin nimimerkki on tehnyt sen tuhoisasti, Hännikäinen tuloksellisesti.
***
Olen tänä vuonna nähnyt jo kolme inttikaveriani baarissa, eilen viimeksi. Sitä ennen en nähnyt 14 vuoteen ketään heistä. Onpa jännää, onkohan niillä joku kriisi!
***
Semmoinen Afganistanissa, vaikkapa, sotiva karikatyyrityyppi on kyllä minun mielestäni lähempänä säälittävää ääliötä kuin jotain mitä tuo yksi täällä hehkuttelee. Sen sijaan yksi kaverini, humanisti, lähtee joskus iltaelämään sellainen Clint Eastwood -viitta päällä ja joku hattukin sillä on päässä. Viimeksi kun hänet viime kuussa näin, niin tämä oli asunsa. Hyvin sopii, vaikka, ja juuri siksi, ei ole mikään vitun sotaherra.
***
En ole erityisen hyvä missään asiassa mutta pyrin kaikista vajavaisuuksistani huolimatta olemaan tärkeä ihminen ystävilleni ja ihmisille, jotka kokevat tarvitsevansa juuri minun apua.
Et tarkoittane mitä sanot. Tai sitten vieläkin se näemmä menneisyyden haamu sinua varjostaa. Et ole missään erityisen hyväkö. No kuulepas, mietipähän tuota asiaa vielä uudemman kerran, sinä eräs palstan parhaimmistosta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Et tarkoittane mitä sanot. Tai sitten vieläkin se näemmä menneisyyden haamu sinua varjostaa. Et ole missään erityisen hyväkö. No kuulepas, mietipähän tuota asiaa vielä uudemman kerran, sinä eräs palstan parhaimmistosta.

Eräs hyveistäni on äärimmäinen vaatimattomuus... No, pakko tunnustaa, että toisinaan se menneisyys puskee esille, mutta kyllä tiedän myös niitä vahvuuksiani, tämän vaatimattomuuden oheen.

vlad.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä minä arvostan vaatimattomuutta, myös vladissa. Se näkyy hänen kirjoituksissaan usein, että mies ei korota voimakkaista näkemyksistään huolimatta itseään jotenkin muiden yläpuolelle ja myös osaa ottaa omat heikkoutensa mukaan keskusteluihin. Voimakasta, mutta kiihkotonta.

Enemmän minuun tekee vaatimattomuus vaikutuksen, kuin se, että antaa itsestään todella itsevarman vaikutelman. Mielestäni usein ne ihmiset, jotka tuo esille ja korostaa itsevarmuuttaan on todellisuudessa juuri kaikkea muuta kuin sitä.

Vaatimattomuus on siis mielestäni hyve, mutta tietysti ongelma jos sen kautta antaa hyppiä nenilleen joka asiassa. Saa itseään ja ajatuksiaan myös puolustaa.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Totta on, että pitäisi edes jostain sitä kokemusta saada, mutta jos tarjokkaat ovat täysin päinvastaiset kuin itse hakee? Esim. tuo huumenarkkari, joka käy suihkussa varmaan kerran viikossa tai kuukaudessa. Todella likainen tyyppi, joka vetää kamaa, alkoholia, on työttömänä, likaiset vaatteet aina, jne. Ei vain kiinnostaisi yhtään. Ties minkä taudin saa.

Tuo ruotsin opettaja olisi kyllä itselleni aika lähellä jopa sitä ihan unelmien naista, ainakin sänkypuuhissa. About 35-v, ei miestä, enkä tiedä, kuinka moni on edes kiinnostunut, kun ihmissuhteitakaan ei juurikaan ole, mutta ulkonäöltään todella kaunis ja huumorintajuinen ja puhelias. Hormonit varmasti hyrrää ja joku aktiivinen nuori mies voisi käydä paremminkin kuin hyvin. Ainakin mitä olen kuullut, niin hieman vanhemmalla iällä se naisten seksuaalisuus vasta nousee esiin, kun taas miehillä se on huipussaan siinä 20:n korvilla.

Olisi kyllä parempi kuin loistava.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Onhan tämä naisasiaakin omalla tavallaan

Vaatimattomuus on kertakaikkisen yliarvostetty "hyve". Itsetarkoituksellinen vaatimattomuus on silkkaa ketkuilua, valehtelua, toisia pöljinä pitävää -käytöstä. Huutomerkki!

Raimo Helminen. Siinähän se aina sen verran leuhkasti vaatimattomana esiintyi, että häntä itseäänkin varmaan hävetti. Jos ei olisi Raimon aivoissa syvällä semmoinen ajatus, että "olenpa minä vallan erinomainen", niin ei tarvitsisi olla niin näkyvän vaatimaton. Sitten kun on oikeasti omasta mielestään ihan samanlainen persläpi kuin muutkin, vaikka olisi pelannut 331 maaottelua, niin ei tarvitse näytellä vaatimatonta vaan paradoksaalisesti voi näyttää leuhkemmalta ja itseriittoisemmalta kuin onkaan, koska monet olettavat, että vaatimattomuus on aina päällä ja kuuluu itsestään selvänä asiaan kuin asiaan. Että joku sitten luulee, että se yrittää olla vaatimaton mutta ei pystykään kuin tuohon tasoon ja silti on noin leuhka ja mitä kaikkea, paha ihminen, kusipää ainakin ja hyi.

Raipe on minulle siis leuhkuuden symboli!

Ikinä en sellaista muka vaatimatonta naista enää huoli. Niillä viiraa eniten päässä, kun pitää näytellä sitä roolia, niin jostakinhan se höyry sitten purkautuu. Nussimisenkin jälkeen kyllä mutta kun sitten muutoinkin, niin hyvää siitä ei seuraa. Sielulliseen epärehellisyyteenkin se sellainen väkisin vaatimattonana oleminen kasvattaa. Sen sijaan jos joku muka on oikeasti niin vaatimaton, niin on välittömän psykoterapian tarpeessa.

Niin, että jos Raipe olisi nainen, niin en panisi.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisten neuvominen elämän isoissa käännekohdissa on aina riskialtista. Kaikilla on oma, omiin vahvuuksiin ja heikkouksiin pohjaava polkunsa, jota ei pidä mestaroida, mutta jotain yleispätevää voi aina yrittää sanoa…

Yksi tärkeä asia on rakastaa itseään. Se on käytännössä sama kuin hyväksyä itsensä 'warts and all' :) Asian korostamiseksi käytän kuitenkin tuota vahvaa tunnesanaa.

Metukka ja Puscutraktori - teille se on erityisen tärkeää. Elämässä tapahtuu paljon sellaista, mitä ei ole ’tilannut itselleen’, sille ei vaan mahda mitään. Voitte auttaa itseänne ja lapsianne pitämällä itsestänne mahdollisimman hyvää huolta, ja vaikka juuri nyt ajatus itsensä rakastamisesta tuntuisi vieraalta, siihen kannattaa pyrkiä.

Jos valinta puolison ja lasten hyvinvoinnin välillä pitää tehdä, toivoisin että valitsette lapset. Ja lapsia voi auttaa ainoastaan siinä tapauksessa, että on itse turvallisen ja terveellisen itsekäs vanhempi. (Nk. ’happinaamariteoria’ – lentokoneessakin sanotaan, että naamari pitää laittaa ensin itselle, sitten vasta lapsille tai muille läheisille). Toivon teille rohkeutta käyttää kaikki mahdollisuudet avun saamiseksi itsellenne!

HIFK:lle sanoisin, että oppimalla rakastamaan itseään ei enää tarvitse ’rakastaa kärsimystään’. Pelkään, että ’kärsimyksestä’ on tullut sinulle koko elämää määrittävä sisältö - sinä 'olet' kärsimyksesi. Se liittyy työhösi, ihmissuhteisiisi, vapaa-aikaasi. Onko elämässäsi yhtään kärsimyksestä vapaata aluetta?

On paljon mahdollista, että et itse löydä tietä itsesi rakastamiseen ilman apua. Kuten noin sata muutakin kirjoittajaa toivon, että haet sitä. Olet nuori mies - haluatko 'kärsiä' loppuelämäsi?

Luulen, että kiksauttamalla ruotsinopettajaa voit korkeintaan saada tilapäistä helpotusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös