Minä taasen olen sen verran luotaantyöntävä, että sitä kiinnostusta ei vain löydy.
Lainaan nyt vain tämän. Minulla on hankala uskoa, että tästä on loppujen lopuksi kyse. Jotenkin tuntuu, että vaikka löytäisit sen unelmiesi naisen, olisi mielestäsi jollain toisella miehellä naisasioiden suhteen asiat paremmalla tolalla, etkä pystyisi nauttimaan nykyisestä tilanteesta.
Kun muinoin märehdin kanssasi samanlaisten kysymysten äärellä, joku minulle sanoi "et pysty löytämään ketään toista, jos et ensin löydä itseäsi". Se alkuun kuulosti sanahelinältä, mutta lauseen viisaus avautui vasta myöhemmin, kun opin ymmärtämään sen sisällön. Pointti tässä yhteydessä on siinä, että jos keskityt kaikkeen siihen, mitä et ole, et koskaan opi arvostamaan sitä, mitä olet. Ja jos tuolla asenteellasi jonkun naisen saat, et osaa häntä arvostaa, jos et tiedä, mitä haluat.
Olen lukenut kaikki kirjoituksesi tästä ketjusta, ja saanut kuvan, että tärkeää on, miten paljon tyttö herättää muissa miehissä kateutta. Näin ollen uskon, että edellisessä viestissä esittämistäni tilanteista
a) kaikki naiset haluavat sinua, ja
b) yksi mieleisesi nainen haluaa sinua,
löytäisit seuraavat ongelmat:
a) sinua haluavat naiset eivät ole mieleisiä sinulle, ja
b) kyllähän tämä yksi haluaa, mutta kun ei ne muut.
Kärjistetysti siis, että jos sinulla olisi maailman paras ja halutuin nainen, kadehtisit silti inttikaveriasi.
Yritä siis käydä mielessäsi läpi, mitä naiselta haluat. Älä siten, että peilaat muihin ("inttikaverilla oli näin"), vaan pyri listaamaan tärkeimmät ominaisuudet, joita toivoisit tyttöystävälläsi olevan. Rakenna lista siis itseäsi varten. Jos siltä tuntuu, jaa se täällä. Tarkoituksena on kuitenkin se, että saisit paremman kuvan siitä, mitä olet hakemassa.