Naisasiat

  • 7 523 257
  • 26 580

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tapasin tuossa erään naisen pari kertaa. Selvisi, että sillä on tällä hetkellä kolme koiraa, alaskanmalamuutteja. Oli sillä ollut neljäkin hurttaa mutta "hän sitten kuoli". Ja niiden piskien kanssa se sitten touhuaa jatkuvasti. "Ihanaa, kun on joulun aikana lomaa ja vuodenvaihteessakin, niin saa kokonaisia päiviä touhuta koirien kanssa". Ei vittu, muuten mukava nainen mutta mutta kyllä minä en sellaista kestä, joka vapaa-aikansa tärvelee touhuamalla joidenkin karvatassujen kanssa. Mulle se, että naisella on 3 koiraa, on pahempi asia, kuin jos sillä olisi 3 lasta ja se olisi yh.

Että se siitä parisuhteen kehittelystä.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olisiko pierun pidättely tai vittu-sanan käytöstä pidättäytyminen tässä tapauksessa "ylimääräistä pingottamista"?
On todellakin. Rehellinen pieru ei voi häiritä kenenkään iltaa ja puhetapa on se mikä on. Onhan se hyvä että isovanhemmat näkee millainen kaveri on, oma itsensä....ja voi tehdä omat johtopäätökset pitääkö kaverista eli ei. Helposti käy tuolla asenteella kyllä että ei pidetä.

Ei vittu, muuten mukava nainen mutta mutta kyllä minä en sellaista kestä, joka vapaa-aikansa tärvelee touhuamalla joidenkin karvatassujen kanssa. Mulle se, että naisella on 3 koiraa, on pahempi asia, kuin jos sillä olisi 3 lasta ja se olisi yh.
Molempi pahempi. Mutta koirat voi laittaa ulos, lapsia (ainakaan pieniä) ei oikein voi. Ja ollaanhan lapsissa muutenkin hieman enemmän kiinni. Eli luulisin että suurin osa kyllä ottaisi tuon 3 koiran emännän kuin valmiin "suurperheen".
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Olisiko pierun pidättely tai vittu-sanan käytöstä pidättäytyminen tässä tapauksessa "ylimääräistä pingottamista"?

Tähän vaikuttaa paljon se, onko naisesi enemmän vanhempiensa lapsi kuin itsenäinen aikuinen, joka kuuntelee toki vanhempiaan, mutta on jo itsenäinen. Esim. 40-vuotias sinkkunainen voi olla vielä enemmän lapsi ajatusmaailmaltaan kuin oma itsensä, vaikka tätä ei uskoisi. Lapsiaikuinen häpeää sinua vanhempiensa silmissä, jos pieraiset ym., mutta aikuinen nainen nauraa iloisesti koko tilanteelle, jos naisessa on ainesta.

Nimimerkki: "Oikeaa kokemusta niiltä ajoilta, kun sinkkuilin muutama vuosi sitten, nyt taas onnellisesti naimisissa."

PS. Voi sitä mennä pieraisemaan vessaan isovanhempien luona ja vittu-sanan ei luulisi häiritsevän ketään Suomessa v. 2009.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Molempi pahempi. Mutta koirat voi laittaa ulos, lapsia (ainakaan pieniä) ei oikein voi. Ja ollaanhan lapsissa muutenkin hieman enemmän kiinni. Eli luulisin että suurin osa kyllä ottaisi tuon 3 koiran emännän kuin valmiin "suurperheen".
Kyllä minusta kuulosti, että enempi se niissä koirissaan on kiinni kuin muuan yhden lapsen yh, jota vuosi sitten tapailin. Tai ainakaan mua ei haitannut se, kun se yksivuotias aamulla ryömi syliin, kuin jos heräisin siihen, että joku piski aamulla herättää kuolaamalla naaman sillä kielellään, jolla se aamulla nuoli alapäänsä.

Ja minä kun en siihen suurimpaan osaan tässä asiassa kuulu, niin siinä se ongelma sitten olikin ja se siitä orastavasta parisuhteesta. Kukin mieltymystensä mukaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Molempi pahempi. Mutta koirat voi laittaa ulos, lapsia (ainakaan pieniä) ei oikein voi. Ja ollaanhan lapsissa muutenkin hieman enemmän kiinni. Eli luulisin että suurin osa kyllä ottaisi tuon 3 koiran emännän kuin valmiin "suurperheen".

Lapset kasvavat ja alkavat pärjätä jossain vaiheessa omillaan, jolloin yh:n kelkkaan lähteneelle koittaa aivan uudenlainen tilanne. Nuo kuolaavat oliot sen sijaan vaativat jatkuvaa hyysäystä loppuun asti ja kun edellisestä sukupolvesta aika jättää, niin arvatenkin uusi satsi otetaan kierrokseen. Kyllä minä mieluummin ottaisin yh:n kuin koirahullun.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä minä mieluummin ottaisin yh:n kuin koirahullun.
Koiraihminen on lievempi ja huomattavasti sosiaalisempi tapaus kuin koirahullu. Jos ei itse ole eläinrakas, tuskin joutuu kovin kauan edes itse pohtimaan valintaansa. Kyllä se valinta tehdään ihan muualla siinä tapauksessa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tarkennetaan sen verran, että kannattaa tietysti vähän skarpata mummolassa ym. paikoissa. Jos "pierettää", niin hyökkää vessaan yhtä nopeasti kuin Mika Nieminen takaisin vaihtoaitioon aloituksen jälkeen, pelatessaan Jokereissa 97-98, jos on pakko pieraista. Näin minä yritän käyttäytyä, kun joskus, harvoin, kyläillään. Satunnainen vahinkopieru on absurdia, ei kettuilua ja puolison tulee ymmärtää se.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kyllä minusta kuulosti, että enempi se niissä koirissaan on kiinni kuin muuan yhden lapsen yh, jota vuosi sitten tapailin. Tai ainakaan mua ei haitannut se, kun se yksivuotias aamulla ryömi syliin, kuin jos heräisin siihen, että joku piski aamulla herättää kuolaamalla naaman sillä kielellään, jolla se aamulla nuoli alapäänsä.

Ja minä kun en siihen suurimpaan osaan tässä asiassa kuulu, niin siinä se ongelma sitten olikin ja se siitä orastavasta parisuhteesta. Kukin mieltymystensä mukaan.
Yleensä ihmiset, joilla on samankaltaiset mielenkiinnon kohteet, tulevat parhaiten juttuun keskenään. Tämä totuus pätee lemmikkienkin kohdalla.

Itselleni ei olisi tullut mieleenkään luopua koiristani jonkun jampan takia.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Itselleni ei olisi tullut mieleenkään luopua koiristani jonkun jampan takia.

Kerrankin voi nostaa peukkua naisen asenteelle. Kyllähän se näin on, että eläimiinsä kannattaa panostaa, ovat nimittäin ainoita ehdottomia rakastajia. Ja jos ei toiselle kelpaa, niin kilometritehtaalle vaan.

Mä lähden siitä, että jos ei elämiä rakasta niin ei kyllä ole huonommin käyttäytyville ihmisillekään juuri mitään annettavaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Itselleni ei olisi tullut mieleenkään luopua koiristani jonkun jampan takia.

Ja jos ei toiselle kelpaa, niin kilometritehtaalle vaan...Mä lähden siitä, että jos ei elämiä rakasta...
Enhän tietenkään ole ketään vaatinut luopumaan mistään, vaan ihan itse ns. otin ritolat, kun kuulin naisen koirafanaattisuudesta. Yleensäkään en vaadi toiselta mitään, kerrotaan asiat ja sen jälkeen katsotaan, että soveltuvatko elämät yhteiseloon. Voihan sitä sitä paitsi eläinrakas olla mutta koirafanaattisuus tehdä poikkeuksen. Eilen viimeksi parin kissan (ei naisen vaan siis ihan oikean kissan) kanssa tervehdimme ovella pitkään ja se oli mukava hetki. En siis lähtökohtaisesti eläimiä vihaa, en edes nykyisin enää syö niitä... (paitsi kaloja)

Niin, sen naisen pihamaisema oli silkkaa koiranhäkkiä, hän oli myös ostanut moottorikelkan sitä varten, että saa tehdä valjakkoajeluitansa varten kulkureittejä, harrasti agilityä, siitoskoirasysteemejä, koirablogia, kennelliittotoimintaa ja sellaista. Yksi koira ihan vain lemmikkinä voisi välttää mutta tuo oli minulle jo aivan liikaa! Ja kun ne vapaa-ajatkin olivat kivoja enimmäkseen siksi, että pääsi koiriensa kanssa päivät viettämään, niin jippijee ja lotnamoro!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itselleni ei olisi tullut mieleenkään luopua koiristani jonkun jampan takia.
Ei tietenkään, mutta ajatellaan nyt asia siten päin, että tutustuisit todella hurmaavaan ja mielenkiintoiseen mieheen. Sitten ennen pitkää osoittautuisi, että kyseinen kaveri onkin aivan totaalisen hurahtanut lintuihin. Hän omistaa monta kakadua ja papukaijan ja jauhaa niistä kaikki päivät ja elää niiden rytmin mukaan ja hössöttää niiden parissa. Lisäksi harkitsee vielä undulaatin hankkimista. Et voi väittää, etteikö sellainen rupeaisi jossain määrin vaivaamaan?

Ihminen on sillä tapaa usein itsekäs ja huomionkipeä, että toki toivoo olevansa partnerilleen se erityisen tärkeä, jolle hän jakaa huomiotaan ja jonka kanssa voi harrastaa kaikenlaista ja viettää yhteistä aikaa. On tietysti aivan ymmärrettävää, että esim. pitkään elämässä mukana kulkenut lemmikki tai vaikkapa oma lapsi on sellainen silmäterä, jota vastaan on huomiossa ehkä mahdotonkin kilpailla - ainakaan samalla lailla. Toisaalta varsinkin lapsen ollessa kyseessä, on ihan selvää, että sellaisen on oltava vanhemmalle kaikki kaikessa.

Itse ainakin myönnän olevani niin omahyväinen, että oletan olevani kumppanille erityisen tärkeä ja saavani myös runsaasti huomiota osakseni. Jos käy niin, että jään ihan täysin paitsioon, niin alan miettiä, olenko todellisessa parisuhteessa laisinkaan.

Lemmikeissä ei ole mitään pahaa, mutta pidän sitä jokseenkin outona, jos ihminen on kuin naimisissa sen lemmikkinsä kanssa. Ihan noin maallikkona se herättää heti epäilyksen siitä, että kyseinen ihminen ei ole kovinkaan kyvykäs luottamaan toisiin ihmisiin, kärsii itsetunto-ongelmista ja kyky sosialisoida lajikumppaniensa kanssa on rajoittunutta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ei tietenkään, mutta ajatellaan nyt asia siten päin, että tutustuisit todella hurmaavaan ja mielenkiintoiseen mieheen. Sitten ennen pitkää osoittautuisi, että kyseinen kaveri onkin aivan totaalisen hurahtanut lintuihin. Hän omistaa monta kakadua ja papukaijan ja jauhaa niistä kaikki päivät ja elää niiden rytmin mukaan ja hössöttää niiden parissa. Lisäksi harkitsee vielä undulaatin hankkimista. Et voi väittää, etteikö sellainen rupeaisi jossain määrin vaivaamaan?
Tähän sen verran kommenttia, että ihminen jolle jokin asia on tärkeä (kuten esimerkkisi lintumiehelle), puhuu yleensä jo heti aluksi kiinnostuksensa kohteesta. Ja mitä omistautuneempi hän on asialle, sitä nopeammin se tulee ilmi - kuten Käyttäjänimettömän koirafriikki. Ei sellaista pitäisi hurmaavana, jos kiinnostuksen kohde on omasta mielestä epäkiinnostava.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Mulle se, että naisella on 3 koiraa, on pahempi asia, kuin jos sillä olisi 3 lasta ja se olisi yh.
Jep. Mulle tuppaa riittämään, jos on yhtään minkäänlaista kotieläintä, mutta taas naisella olisi hyvä olla vähintään yksi lasta, jotta ymmärtää, mitä minun elämä on ja mielellään kaksi, ettei kuvitteliskaan enää tenavain hankkimista minun kanssa, minä olen kiintiöni jo suorittanut.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Nainen jätti minut hieman ennen joulua ja vieläkin haikailen hänen peräänsä. 4 viikkoa on jo kulunut. Nainen tuntuu aloittaneen kokonaan uuden elämän ilman meikäläistä ja vanhoja yhteisiä kavereita. Mikä neuvoksi?

Todella vahvoja tunteita häntä kohtaan, mutta nainen on välinpitämätön. Hän on silti jo kaksi kertaa langennut sanomaan rakastavansa minua. Ajauduimme myös suutelemaan viime viikolla. Näitä "lankeamisia" seuraa aina viikon täys hiljaisuus hänen osaltaan ja sitten kun taas jotain puhuu, niin ei tahdo olla missään yhteyksissä..

Viimeksi eilen on kohde sanonut, että tulee hakemaan tavaroitansa, mutta eipä ole näkynyt.

Onko tässä joku teoria mahdollisuus, että nainen hakee vain hieman etäisyyttä ja palaa vielä takaisin, vai pitäisikö minun jo pelätä, milloin sillä on joku uus eetvartti sen vierellä?

Naiset ovat kyllä kummallisia olentoja, siksi kai me niistä niin paljon pidetäänkin
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nainen jätti minut hieman ennen joulua ja vieläkin haikailen hänen peräänsä. 4 viikkoa on jo kulunut. Nainen tuntuu aloittaneen kokonaan uuden elämän ilman meikäläistä ja vanhoja yhteisiä kavereita. Mikä neuvoksi?

Neuvoisin odottelemaan vielä ainakin vuoden ja jos fiilis on edelleen sama, kirjoita uudestaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Nainen jätti minut hieman ennen joulua ja vieläkin haikailen hänen peräänsä. 4 viikkoa on jo kulunut. Nainen tuntuu aloittaneen kokonaan uuden elämän ilman meikäläistä ja vanhoja yhteisiä kavereita. Mikä neuvoksi?

Täydellinen väliinpitämättömyys. Jos nainen tulee takaisin, hän tulee, mutta nyt sinulta vaaditaan ns. "munaa" olla rohkaisematta mitenkään. Tuskin tuosta enää mitään tulee, koska ilmeisesti olet liian tylsä ja nuolet ko. naisen persettä. Tuo on pahin virhe mitä naisen kanssa voi tehdä ja naiset kyllästyvät liian nössöihin miehiin, jotka ovat ns. joojoo-miehiä.

Kun nainen tulee hakemaan tavaroitaan, pidä bileet jossa mielellään sinulla on jo joku ihailijanainen sylissä. Alkaa tuo vanha nainen miettimään hommaa ihan eri tavalla. Nyt hän pitää sinua vässykkänä ja ohjailee sinua miten haluaa, silloin kun hänellä ei ole muuta seuraa...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hän on silti jo kaksi kertaa langennut sanomaan rakastavansa minua. Ajauduimme myös suutelemaan viime viikolla. Näitä "lankeamisia" seuraa aina viikon täys hiljaisuus hänen osaltaan...

Joko nainen on mielenterveysongelmainen, tai sitten hän pitää sinua tuolla lailla kiinni itsessään. Ei halua olla sinun kanssasi, mutta ei halua kenenkään muunkaan saavan kyseistä kunniaa. Sinun pitäisi nyt pysyä vahvana; älä ota yhteyttä äläkä näytä kiinnostustasi. Älä lepertele, älä pyydä takaisin, älä ole pahoillasi. Älä lähde pelaamaan mitään pelejä, vaan vaadi rehellisyyttä ja suoraa puhetta, siis jos tuollainen jahkailu jatkuu. Ja jos et saa suoraa vastausta, niin eteen päin elämän hangessa sitten vaan. Tuollaiseen tuleen ei kannata jäädä makaamaan.
 

Ender00

Jäsen
Todella vahvoja tunteita häntä kohtaan, mutta nainen on välinpitämätön. Hän on silti jo kaksi kertaa langennut sanomaan rakastavansa minua. Ajauduimme myös suutelemaan viime viikolla. Näitä "lankeamisia" seuraa aina viikon täys hiljaisuus hänen osaltaan ja sitten kun taas jotain puhuu, niin ei tahdo olla missään yhteyksissä..

Eipä tuossa mitään kummallista ole. Olet vain siellä naisen vaihtopenkillä varalla. Hän on jo aloittanut uuden elämän, etsii ja ehkä tapaileekin muita miehiä, mutta aina hänellä ei natsaa muiden kanssa, jolloin hän ottaa vaihtopenkiltä seuraavana jonossa olevan lohduttamaan itseään ja nostamaan itsetuntoaan.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Joo, kiitosta vaan kaikille.. Kyllä asiat oli itsellekkin näin hahmottonut. Katsellaan nyt päivä päivältä.. Luultavasti tilanne ei tästä miksikään muutu.

Sen jälkeen kunhan ne tavarat on vaihdeltu yms. niin sitten kyllä kaikki viimeisetkin siteet poikki tähän tapaukseen..

Kohti uusia seikkailuja
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Tuohon nuuska keskusteluun sen verran puuttuen pienoisen. Ikää itsellä alta parinkympin (19), mutta kyllähän minäkin olen sen jo tajunnut siinä 12-vuoden iässä, että muiden luona / omassa mummolassa / muiden mummolassa käyttäydytään hyvin. Meidän mummo on rento kaikin tavoin, mutta ei itselle ainakaan tulisi mieleenikään heittää mälliä huuleen tai heittää tupakaksi.

Kerran olen (nyt jo entisen) tyttöystäväni vanhempien luokse mennyt pienoisessa humalan ja krapulan sekoituksen aiheuttamassa tilassa, mutta kyllähän sitä kadutti ja seuraavana päivänä kävin viemässä kukkapuskan emännälle ja pyytämässä anteeksi kummaltakin. Hävettää vieläkin tuo tapaus.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Eli se, että isäntäväen sanotaan olevan rentoa porukkaa, antaa oikeuden käyttäytyä kuin sika pellossa? Mielestäni hyvissä käytöstavoissa ei ole mitään pingottamista ja kun vanhoista ihmisistä on kyse, niin luulisi tollommankin ymmärtävän käyttäytyä asiallisesti. Etenkin, kun on kyse ensitapaamisesta.

Ei tässä ole kukaan puhunutkaan "kuin sika pellossa" elämisestä. Kaukanahan tuo alkuperäinen postaaja vielä siitä oli ja noin niin kuin suurilla mittakaavoilla en ole hyvistä käytöstavoista vieraisilla yleensä (oli ne sitten nuoria tai vanhoja) eri mieltä... Ilmeisesti olkiukkoja vastaan on paljon kivempi vääntää kuin alkuperäisen asian tiimoilta?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös