Nyt joku sanoo, että olen nuori ja mistään mitään tietämätön ja en omaa riittävästi elämänkokemusta, kun sanon, että minen voisi millään kuvitella jatkavani elämää naisen kanssa, joka olisi pettänyt minua. En millään.
Sitä tarkoitin tuolla elämänkokemuksella sun muulla, että kuten tässäkin tapauksessa on siis pariskunnalla lapsi ja kaikennäköistä yhteistä. Minusta mikään asia maailmassa ei voi olla niin tärkeää, että pitäisi elää omaa elämäänsä huonossa ihmissuhteessa ja mikä nyt voisi olla huonompi kuin sellainen, missä toinen on pettänyt toista. Ja siis joku nyt sanoisi, että minä en tiedä, mistä puhun kun en omaa lapsia, mutta kyllähän nuo lapset nyt ovat selvinneet ihan täyspäisinä erovanhempienkin hoivissa.
Ymmärrän myöskin sen, jos joku olisi luonteeltaan niin erilainen, että voisi antaa anteeksi, mutta itse en ainakaan millään pystyisi. Mua se kummittelisi ihan loppuelämän varmasti jossain määrin.
Joskus kun lukee näitä juttuja, kuten tämä tämä tapaus Jari, niin tulee ajatelleeksi, että onko ihmiset oikeasti tuollaisia. Sitä kait on vain ollut joskus niin naiivi, että on vielä aikuisiän kynnykselle saakka kuvitellut, että noita oikeasti tapahtuu vain tv-sarjoissa ja elokuvissa.
Tämä mun viimeisin ihmissuhde osittain kärsi pahasti siitä, että nainen oli todella mustasukkainen kaikista mun tekemisistä. Ei äärimmäisen, eli kyllä me periaatteessa ihan normisti elettiin, mutta sitä ärsytti esim. se, että mä kirjoittelin tänne tai jonnekin muualle. Ihan kun mä olisin ollut koko ajan sen mielestä vonkaamassa jostain jotain.
Joskus muuten mietin, että olenkohan itse vielä joku päivä tilanteessa, jossa selviää, että mua petetään koska minä kyllä luotan aina kumppaniini olettaen, että se haluaa olla vain ja ainoastaan minun kanssani. En minä naiivi ole, mutta jotenkin mulla menis heti hermo jos edes alkaisin miettiä sitä, että onkohan kumppani luotettava vai ei. Sellainen ajatus ei oikein mahdu edes päähäni. Ehkä mä vielä joku päivä kärsin siitä, koska tuntuu, että näitä pettämisiäkin riittää.
Aikanaan lähdin baarista nainen kainalossa himaan. Mulle selvisi seuraavalla viikolla, että ei menty naisen luoksi siksi, koska ukko makasi himassa. Ei ollut ihan hirveän ylevä fiilis.