Naisasiat

  • 7 489 344
  • 26 542

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@ZayWest siinähän Karalahden Jerelle nainen. Voivat puhua niin kuin asiat ovat. Podcastinsa "Asiat ja niiden vittu oikeet nimet ja viidakko rumpu pärisee panot elämää elety" olisi taatusti suosittu.

Ihan ok läppä, mutten toivo hänelle mitään pahaa elämään. Tunteeni ovat nyt vähän edes
balanssissa vaikka yhä närästää. Ehkä olen vässykkä, ehkä ok ihminen.

Ehken halua vastata tyhmyyteen tyhmyydellä vaikka tuotakin sattuu toisinaan. Koitan silti puhua asioista edes jotenkin järkevästi. Makuasia miten se näyttäytyy.

Edit. Enkä tosiaan mitään dick ridingia halua harrastaa, mutta tämä on pääasiassa hyvä palsta ja tänne ketjuun on hienoa purkaa tunteita. Auttaa kummasti.
 
Viimeksi muokattu:

rpeez

Jäsen
Joskus tuli mentyä aina Prismassa samalle kassaneidille jos oli vuorossa. Juteltiin sekä ostoksista, että yhä enemmän muusta. Kerran sanoi leffasta tullessani ja siitä keskustellessamme, että häntä kun ei kukaan vie koskaan leffaan (tai hänellä ei ole ketään kuka veisi leffaan). Rekisteröin tämän kyllä, mutta silloinen avioliittoni esti minua tarttumasta vihjeeseen.
Käyttämättömät lapasyötöt jää kalvamaan loppuelämäksi ;-)
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Käyttämättömät lapasyötöt jää kalvamaan loppuelämäksi ;-)
Riippuu tietty suhteen tilanteesta, mutta en oikein pidä fiksuna toimintana, jos parisuhteessa ollessaan innostuu kassaihmisen kanssa heitetystä kevyestä jutustelusta ja haaveilemaan treffeistä. Sillon ei taida kotona ja suhteessa kaikki olla ihan kunnossa.
Jokainen tietty tavallaan, mutta oman moraalikäsityksen mukaan hoidetaan vanhat jutut ensin alta pois ja sen jälkeen voidaan ruveta sohlaamaan uusia juttuja. Näinhän tää maailma ei kuitenkaan mee, vaan jokainen hoitaa juttunsa tavallaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Se vastuunottaminen omista sanoista ja teoista ei aina ole helppoa mutta sillä tavalla se on palkitsevaa, että siinä sivussa saattaa oppia jotain itsestäkin ja omista käyttäytymismalleista - ja niitä on mahdollisuus harjoittelemalla muuttaa haluttuun suuntaan.

Pätkäisin tämän kohdan lainausta.

Olen sitä ikäluokkaa joka aikoinaan jo alaikäisenä chatissa pyöri ja silloin tällöin tulee käytyä yhä. Joo, en ole ylpeä. Onneksi on muitakin väyliä nykyisin.

No, mikä on pointtini? Kerroin tuosta erosta ja sain chattitutulta messagea että tämä eksäni haukkui minua eilen yleisellä puolella chatissa, kertoi millaista paskaa Jyväskylässä käynnit oli ja keräsi irtopisteitä.

Kävin illalla tsekkaamassa meiningin ja melkoinen oli hänen tykitys. Yritti selvästi provosoida minua että lähtisin reagoimaan.

Olin yllättynyt siitä ettei minua kiinnostanut yhtään hänen touhunsa. Kiinnosti vain nähdä että voiko tuo olla totta. Koska hänen puheensa ajastamme piti sisällään vähän toisenlaista puhetta minulle.

En reagoinut mitenkään eikä minua edes kiinnostanut aloittaa sotaa. Silmäni avautui että enää en ihmettele miksi hänellä on miehiä ollut niin paljon, kaikki suhteet kusseet ja miesten syyllistäminen ollut hyvin julmaa. Toivon sydämeni pohjasta että saisi apua. Oli väylä mikä vain.

Mietin että jääkö asia vaivaamaan ja saanko unta. Nukahdin normaalisti ja heräsin tapani mukaan varsin ajoissa. Olo on varsin rauhallinen ja tuntuu etten tainnut menettää mitään niin ainutlaatuista.

Ehkä asiaa helpotti tuo että kärsin viikon, syytin itseäni "jatkoajan"(hehe) pyynnöstä ja sain tiedon että toinen oli viikon lomaillut tindersäädön kanssa. Eli ehkäpä tuossa jo käsittelin omia virheitä ja katumus oli läsnä.

No, tällainen episodi osui vielä tietoon. Enpä olisi uskonut. Jotenkin olisi kuvitellut että chattailun sijaan se uusi mies esimerkiksi kiinnostaisi. No, kukin tyylillään.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Nyt asioille sitten tuli (hope so) klouseri kun ex lähestyi tekstillä ja kertoi lukeneensa viestit täältä. Arvasin tuon ja vähemmän yllättäen minä olin maalaillut hänen mielestään asioita oman etuni mukaan.

Minä korostin lähes joka viestissä vastuutani, virheitäni ja tärkeimpänä myönsin tuhonneen suhteen. Alkoholin osuuden kerroin myös. En todellakaan keksi tylympää totuuden myöntämistä kuin tunnustaa miten tuhosin suhteen.

Oli virhe jutella hänelle, mutta nyt kävi näin.

Luin nuo viestini ja ne kyllä kestävät tarkastelua. Hän mainitsi että mitä jos kertoisi minusta kaikkea chattiin julkisesti.

Toivotin hänelle yhä kaikkea hyvää, mutta hän ei kyennyt näkemään puhumiani asioita. Pyysi anteeksi niitä näitä, mutta lisänä oli kuittia minuun liittyen.

Saa nähdä miten hän toimii, mutta kerroin myös että minä olen säästänyt tiettyjä hyvinkin brutaaleja asioita kertomatta. Joista hän avoimesti puhunut. En halua olla tuon tason kusipää mielelläni.

Tunnustan vielä lopuksi että minä tein isoja virheitä ja tuhosin kaiken. Joku muu saattaisi haluta nähdä tangossa kaksi tanssijaa. Minä kannan tämän vastuun yksin. Ehkä tämä menee perille kun viestit lukee täältä.
 
Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
No mitä nämä viestit olen tässä nyt lukenut, niin ei se nyt kovin lupaavalta kuulosta, jos toinen ihminen on heti eron jälkeen löytänyt uuden tyypin. @ZayWest

Omien kokemuksieni mukaan monet katsoo jo suhteen aikana itselleen toisen ihmisen, että on sitten valmiiksi joku kun ero tulee. Eksä ainakin taisi toimia jokaisen miehensä kohdalla näin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Etkä tuhonnut. Vältit vain todella paskan vakavan parisuhteen. Ole hellempi itsellesi, tuossa on vain yksi ihminen toiminut kuin kusipää.

Kyllä minä oikeasti tein isoja virheitä, mutta pystyn myöntämään ne. Ja kadun pitkään.

Hän tuossa tuoreeltaan romantisoi uuden miehen löydön kun minusta ei kuulunut useampaan päivään. Ei käynyt mielessä että suhde oltaisiin voitu lopettaa ennen kuin uuden onki.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Jos oikeasti toisesta välittää, niin ei sitä kyllä heti uutta miestä/naista löydy kainalosta, vaan kyllä sitä toisen menettämistä aika pitkään yleensä surraan. Tietysti jotkut ei osaa olla ollenkaan yksin, mutta ei tuo nyt kovin hyvää kuvaa kenestäkään ihmisestä anna, jos pitää heti uus tyyppi ottaa tilalle eikä sitä vanhaa jakseta sen kauemmin miettiä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tämä just. Et sä ole voinut pilata mitään jos toinen ei ole susta oikeasti edes välittänyt.

Kyllä hän välitti paljon, mutta hänen tajuntaan ei mennyt suuri muutokseni elämässä. 10 vuoden oh-kuvio päättyi, ei suhdekokemusta juurikaan ja myös psykologikuviot olivat vaiheessa.

Yritä tuossa sitten pitää parisuhdetta kasassa. Siksi aika oli väärä enkä vastuutani ulkoista.

Mutta en minä mahda mitään jos hän ei näe oman elämänsä kokonaisuutta suhteissa saati käytöksestään. "Minulla ei ole filtteriä, olen kova tunneihminen". En minä tuohon voi reagoida kun hän ei hahmota ongelmallisuutta vaikka kauniita sanoja puhuukin ns. itsekriittisesti.

Ja lienee turvallista muistuttaa että kannan täyden vastuun. Hän lukee nämä viestit enkä ole kiinnostunut katsomaan miten rumaa jälkeä hän saattaisi säveltää julkisesti.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jos oikeasti toisesta välittää, niin ei sitä kyllä heti uutta miestä/naista löydy kainalosta, vaan kyllä sitä toisen menettämistä aika pitkään yleensä surraan. Tietysti jotkut ei osaa olla ollenkaan yksin, mutta ei tuo nyt kovin hyvää kuvaa kenestäkään ihmisestä anna, jos pitää heti uus tyyppi ottaa tilalle eikä sitä vanhaa jakseta sen kauemmin miettiä.

Erittäin hyvä viesti.

Käännän nyt riskillä tilanteen toisinpäin. Jos minä olisin hän ja hän minä. Hän olisi tehnyt virheitä kuten minä. Miten olisin lopulta toiminut suhteen hiipuessa? En todellakaan olisi mennyt tinderiin heti uutta etsimään. Ja sattumalta kuulemma löytyi kundi.

En todellakaan kehtaisi romantisoida ja selitellä asiaa parhain päin itselleni. Ennen kuin edellinen suhde olisi selvästi klousattu.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Erittäin hyvä viesti.

Käännän nyt riskillä tilanteen toisinpäin. Jos minä olisin hän ja hän minä. Hän olisi tehnyt virheitä kuten minä. Miten olisin lopulta toiminut suhteen hiipuessa? En todellakaan olisi mennyt tinderiin heti uutta etsimään. Ja sattumalta kuulemma löytyi kundi.

En todellakaan kehtaisi romantisoida ja selitellä asiaa parhain päin itselleni. Ennen kuin edellinen suhde olisi selvästi klousattu.

itse olisin näissä asioissa kyllä nykyään ainakin niin epäileväinen, että en välttämättä ostaisi edes tuota, että on menty tinderiin sen jälkeen kun toisesta ei ole kuulunut jne. Itsellä tulisi enemmänkin mieleen, että siellä tinderissä on oltu jo suhteen aikana.

En nyt todellakaan väitä, että tässä tilanteessa näin olisi ollut.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No nyt sitten sain narsistisen mielenterveysongelmaisen leiman otsaan ja hän blokkasi minut. Ei olisi koskaan pitänyt haksahtaa minuun.

Mielenkiintoinen tulkinta ja ilmeisesti pätevyys riittää moiseen. Koen tässä kuitenkin kirjoittaneeni hyvinkin itsekriittisesti myös. Ja korostetusti kun tiedän virheeni. Ehkä täällä nähdään myös minut tekstieni kera ko. tyyppinä. Koen kyllä puhuneeni asioista molempien kantilta. Enkä itseäni ole pahemmin kehunut.

No, nyt tämä on case closed. Pahoittelut näin pitkästä viestipotpurista.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Taitaa olla narsistinen persoonallisuus lähempänä siellä toisessa päässä, kun on kerta ihan ehdottanut koirasi lopettamista koska "minä olen tärkeä". Ja sitten viikon mietintätauon aikana etsitään uusi mies tinderistä ja tullaan vielä leveilemään sillä. Luulenpa @ZayWest että väistit massiivisen luodin kun pääsit eroon tuosta naisesta.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taitaa olla narsistinen persoonallisuus lähempänä siellä toisessa päässä, kun on kerta ihan ehdottanut koirasi lopettamista koska "minä olen tärkeä". Ja sitten viikon mietintätauon aikana etsitään uusi mies tinderistä ja tullaan vielä leveilemään sillä. Luulenpa @ZayWest että väistit massiivisen luodin kun pääsit eroon tuosta naisesta.
On kyllä kummallista, kun joillekin tasapainoisille ja mukaville naisille jostain syystä aina sattuu niin kamalia miehiä kohdalle. On se kyllä outoa.
 

Barney

Jäsen
Eli ymmärsinkö oikein, että joku veti pultit siitä että nimimerkki (jonka henkilöllisyyttä ei tiedä käytännössä kukaan) kirjoittaa asioita hänen suhteestaan henkilöön, jonka henkilöllisyyden tietää varmasti vielä harvempi viestin lukenut henkilö?

Kaikkea sitä saa lukea. Onnea @ZayWest luodin väistämisestä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Taitaa olla narsistinen persoonallisuus lähempänä siellä toisessa päässä, kun on kerta ihan ehdottanut koirasi lopettamista koska "minä olen tärkeä". Ja sitten viikon mietintätauon aikana etsitään uusi mies tinderistä ja tullaan vielä leveilemään sillä. Luulenpa @ZayWest että väistit massiivisen luodin kun pääsit eroon tuosta naisesta.

Tarkennan tämän vielä että koiran luopumisesta oli kyse ja topikki oli minun pohdintaa kun se oli heti ongelma. Mutta painetta tuli kyllä häneltä ja selkeästi koira oli iso ongelma hänelle. Minäkin tunnehöyryissä alistuin hänen paineeseen. Nyttemmin mietittynä en luopuisi koirasta ennen kuin viimeinen päivä koittaa.

Tämä täsmennyksenä asiaan.
 
Viimeksi muokattu:

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@ZayWest kannattaa miettiä sitäkin, että mitä tuo nainen haluaa saavuttaa sillä että hehkuttaa sulle uutta kumppaniaan. Jos asiat edes ovat niin kuin hän sanoo ja vaikka olisikin, ei ne lennosta vaihdot yleensä kestä. Kertoo ihmisen luonteesta aika paljon, että toimii tuolla tavalla. Itselläkin kokemusta muutamasta tapauksesta ja jälkikäteen tajusin, että kummallakin vikaa päässä, puuttuu tunneäly ja empatiakyky. Valitettavasti tuollaiset osaa olla todella julmia, kun heidän oma tunne-elämänsä on vajavaista. Miehet ovat kuin vaatteita joita vaihdellaan fiiliksen mukaan. Paska osuu niilläkin tuulettimen, kun se parasta ennen päiväys tulee ylitettyä.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos joku ehdottaisi minulle, että lopeta tuo paras ystäväsi jotta voisin viettää enemmän aikaa hänen kanssaan…. Käskisin varmaan painua hevon vittuun ja aika saatanan äkkiä. Lapsetkin voisin varmaan hukuttaa samalla, niin ei olisi niitäkään jaloissa pyörimässä?

Hullu ämmä ja hyvä @ZayWest että pääsit eroon!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
väistit massiivisen luodin kun pääsit eroon tuosta naisesta.
@ZayWest väisti massiivisen ydinpommin, kemialliset aseet ja biologiset aseet. Muutaman luodin joutui ottamaan vastaan.

Se naishenkilö lukee nämäkin viestit täältä. Ja ottaa bannit pois, haukkuu sinua entistä enemmän. Luultavasti mukaan tulee myös uhkailuja. Vastaat korkeintaan, että kiitos palautteesta ja hyvää loppukesää. Jonka jälkeen bannaat hänet heti kaikkialta. Etkä vastaa ikinä mitään mitä tahansa kautta hän saisikin sinulle viestejä perille.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jos joku ehdottaisi minulle, että lopeta tuo paras ystäväsi jotta voisin viettää enemmän aikaa hänen kanssaan…. Käskisin varmaan painua hevon vittuun ja aika saatanan äkkiä. Lapsetkin voisin varmaan hukuttaa samalla, niin ei olisi niitäkään jaloissa pyörimässä?

Hullu ämmä ja hyvä @ZayWest että pääsit eroon!

Tämän koira-asian tarkensin jo. Minun on syytä olla tarkkana tässä kun en tiedä miten tuo ihminen toimii luettuaan nämä viestit. En toista case koiraa hänen osaltaan kun että löi painetta asian suhteen.

Saa nähdä mitä tuleman pitää. Ruma oli lopetus kun hän teki diagnoosin minusta. Mielisairas narsisti kuulemma. En tavoita viesteistäni noita, mutta olen jäävi asian suhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös