Naisasiat

  • 7 489 928
  • 26 542

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sinänsä mulle on, edelleen, ihan sama, missä järjestyksessä ihmiset asioita elämässään tekevät. Ihmettelin vain, että ihmiset eivät enää tunnu tietävän, että kihlaus tarkoittaa kosinnan hyväksymistä. Onko sillä mitään merkitystä? No, eipä ole.

Toisaalta asioilla ja käytännöillä on tapana muuttua ajan saatossa. Avioliittokin on ollut joskus aikoinaan juridinen yksityisasia, kunnes siitä sitten tuli jumalan silmien alla luvattu ikuinen liitto, mitä se ei puolestaan enää monelle lähtökohtaisesti ole. En pitäisi mitenkään ihmeellisenä asiana, jos kihlauksenkin merkitys on muuttunut muutenkin kuin avioliittolaissamme.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Sopivasti ketjuun aiheeseen liittyvät saunapuheet äsken. Hän ei naimisiin halua, mutta haluaa sormuksen sormeen. Sopii minulle kyllä tässä kohtaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sopivasti ketjuun aiheeseen liittyvät saunapuheet äsken. Hän ei naimisiin halua, mutta haluaa sormuksen sormeen. Sopii minulle kyllä tässä kohtaa.
Varoituksen sana. Noin minullekin sanottiin 5,5 vuotta sitten, mutta pari kuukautta siitä hän alkoi kyselemään minulta sopivaa ajankohtaa häille.

Noh. Mä halusin itsekin virallistaa ja vakinaistaa suhteen, koska mulla kävi tässä älytön flaksi, niin ei mua haitannut. Eikä se avioliitto mitään muuttanut. Yhteenmuuttaminen muuttaa hieman, mutta lapsen saaminen muuttaakin sitten ihan kaiken.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta asioilla ja käytännöillä on tapana muuttua ajan saatossa. Avioliittokin on ollut joskus aikoinaan juridinen yksityisasia, kunnes siitä sitten tuli jumalan silmien alla luvattu ikuinen liitto, mitä se ei puolestaan enää monelle lähtökohtaisesti ole. En pitäisi mitenkään ihmeellisenä asiana, jos kihlauksenkin merkitys on muuttunut muutenkin kuin avioliittolaissamme.

Totta tämäkin. Itsekään en sekoita Jumalaa tai Jeesusta omaan liittooni, koska käsittääkseni puolisoni ei ole kumpikaan.

Varmaan pointtina kihloihin menossa on edelleen osoittaa ulkopuolisille suhteen olevan vakava? Itse en ole koskaan tarvinnut sormusta sormeeni, jotta olisi kokenut suhteen vakavaksi.

Onneksi Suomessa ei vielä liene kovin yleistä, että sormuksen tulisi olla arvoltaan sulhasen vähintään 3kk:n bruttopalkka, kuten USA:ssa on tapana. Itsehän sanoin silloiselle sulhaselle ja nykyiselle miehelleni, etten tod.näk. tule sormusta edes käyttämään. Sittemmin mieleni muuttui, mutta vain siksi, että löysin sellaisen sormuksen, joka miellytti vaativaa silmääni. En ole lainkaan koruihmisiä, joten ajatus on aina ollut vähän vieras. Mutta niin ne ajat ja ihmiset muuttuu. Ja varmaan miehenikin on ihan tyytyväinen. Näkee kaikki tuhannet ihailijani, että olen varattu :D.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Varoituksen sana. Noin minullekin sanottiin 5,5 vuotta sitten, mutta pari kuukautta siitä hän alkoi kyselemään minulta sopivaa ajankohtaa häille.

Noh. Mä halusin itsekin virallistaa ja vakinaistaa suhteen, koska mulla kävi tässä älytön flaksi, niin ei mua haitannut. Eikä se avioliitto mitään muuttanut. Yhteenmuuttaminen muuttaa hieman, mutta lapsen saaminen muuttaakin sitten ihan kaiken.
Onneksi lapsia ei enää tässä iässä itse tehdä ilman apukeinoja, mutta pelottavasti tuokin tullut jo puheeksi. Ja naimisiinmenossakin kuulemma ongelmana vain ettei halua mitään juhlia järjestää, jos moinen tehdään niin jossain Fidzillä kahdestaan. Mihinköhän tässä vielä joutuu.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Onneksi lapsia ei enää tässä iässä itse tehdä ilman apukeinoja, mutta pelottavasti tuokin tullut jo puheeksi. Ja naimisiinmenossakin kuulemma ongelmana vain ettei halua mitään juhlia järjestää, jos moinen tehdään niin jossain Fidzillä kahdestaan. Mihinköhän tässä vielä joutuu.
Maistraatissa vain naimisiin niin ei tarvitse tehdä siitä mitään numeroa. Näin toimimme mekin vaimon kanssa aikoinaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se on juuuri noin, mitä @CuJo#31 tuossa toteaa. Naimisiin meno eli avioituminen ei vaadi minkäänlaisten hääjuhlien järjestämistä. Tuo tuppaa monilta unohtumaan.
Jep. Jos sitten haluaa jotain pientä, niin maistraatin kautta ravintolan kabinettiin perheen kanssa. Meillä paikalla oli molempien vanhemmat ja vaimon veli perheineen. @CuJo#31 @Czescku
 

Herra Hopotin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Omassa tuttavapiirissä naimisiin menneet lähinnä ne parit, joille antaisin isoimman mahdollisuuden eroon lähivuosina.

Lopuille on riittänyt käydä lupaamassa ikuista yhdessäoloa lähinnä pankissa ja synnytyslaitoksella.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on muuten aika karua, miten moni järjestää isot ja kalliit juhlat ja muutaman vuoden päästä pistetään lusikat jakoon. Osalle jää vielä pankkilainaakin häistä. Ja saahan sitä järjestää hienot ja kalliit juhlat, en mä sitä sano, mutta usein tuntuu, että mitä isommat kekkerit, sitä suuremmat harhaluulot on itse avioliitosta. Suurimmaksi osaksi avioliitto on arjen jakamista yhdessä puolison kanssa. Ja suurimmaksi osaksi monen arki on tylsää. Moni ihminen muuttuu arjen keskellä vähän tylsäksi, koska työ ja velvollisuudet vievät niin paljon aikaa ja energiaa.

Väitän rohkeasti, että mitä paremmin ihminen sietää tylsyyttä, sitä paremmin hän sietää itseään ja puolisoaan ja sitä vähemmän avioliitossa on kriisejä. Tämän väitteen ulkopuolelle jäävät päihdeongelmat ja väkivalta, jotka eivät kuulu normaalin parisuhteen "arviointiin".
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on muuten aika karua, miten moni järjestää isot ja kalliit juhlat ja muutaman vuoden päästä pistetään lusikat jakoon. Osalle jää vielä pankkilainaakin häistä. Ja saahan sitä järjestää hienot ja kalliit juhlat, en mä sitä sano, mutta usein tuntuu, että mitä isommat kekkerit, sitä suuremmat harhaluulot on itse avioliitosta. Suurimmaksi osaksi avioliitto on arjen jakamista yhdessä puolison kanssa. Ja suurimmaksi osaksi monen arki on tylsää. Moni ihminen muuttuu arjen keskellä vähän tylsäksi, koska työ ja velvollisuudet vievät niin paljon aikaa ja energiaa.

Väitän rohkeasti, että mitä paremmin ihminen sietää tylsyyttä, sitä paremmin hän sietää itseään ja puolisoaan ja sitä vähemmän avioliitossa on kriisejä. Tämän väitteen ulkopuolelle jäävät päihdeongelmat ja väkivalta, jotka eivät kuulu normaalin parisuhteen "arviointiin".
Erinomainen teksti. Arki ja tylsyys. Tuntuu, että sitä ei kovinkaan moni enää siedä, etenkään nuoremmasta väestöstä. Koko ajan pitäisi olla shamppanjaa, vaahtokarkkeja ja aktiivilomia. Sitten kun niitä ei olekaan enää koko ajan tarjolla, niin erotaan kun on niin tylsää ja arkista elämää. Jep.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se on muuten aika karua, miten moni järjestää isot ja kalliit juhlat ja muutaman vuoden päästä pistetään lusikat jakoon. Osalle jää vielä pankkilainaakin häistä. Ja saahan sitä järjestää hienot ja kalliit juhlat, en mä sitä sano, mutta usein tuntuu, että mitä isommat kekkerit, sitä suuremmat harhaluulot on itse avioliitosta. Suurimmaksi osaksi avioliitto on arjen jakamista yhdessä puolison kanssa. Ja suurimmaksi osaksi monen arki on tylsää. Moni ihminen muuttuu arjen keskellä vähän tylsäksi, koska työ ja velvollisuudet vievät niin paljon aikaa ja energiaa.

Väitän rohkeasti, että mitä paremmin ihminen sietää tylsyyttä, sitä paremmin hän sietää itseään ja puolisoaan ja sitä vähemmän avioliitossa on kriisejä. Tämän väitteen ulkopuolelle jäävät päihdeongelmat ja väkivalta, jotka eivät kuulu normaalin parisuhteen "arviointiin".
Mun mielestä on aivan älytöntä, käsittämätöntä ja typerää, että otetaan lainaa JUHLIA varten. Jos joku täällä on ottanut ja loukkaantui, niin sori siitä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Maistraatissa vain naimisiin niin ei tarvitse tehdä siitä mitään numeroa. Näin toimimme mekin vaimon kanssa aikoinaan.
Samoin me. Kun menimme kihloihin, niin emme vielä siinä vaiheessa päättäneet, milloin menemme naimisiin. Naimisiin mentiin sitten maistraatissa. Siitä tiesi etukäteen molempien vanhemmat sekä ne kaverit, jotka tuli todistajiksi. Pieniä juhlia pidettiin sitten useita eri ryhmille.

Syyskuussa tulee 20 vuotta ukkomieselämää täyteen.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Samoin me. Kun menimme kihloihin, niin emme vielä siinä vaiheessa päättäneet, milloin menemme naimisiin. Naimisiin mentiin sitten maistraatissa. Siitä tiesi etukäteen molempien vanhemmat sekä ne kaverit, jotka tuli todistajiksi. Pieniä juhlia pidettiin sitten useita eri ryhmille.

Syyskuussa tulee 20 vuotta ukkomieselämää täyteen.
Meillä oli maistraattikäynnin aikoihin yhteiseloa reilut 12 vuotta takana. Emme kertoneet kenellekään mitään etukäteen, mutta toki lähipiirin kesken tarjosimme kakkukahvit tapahtuman jälkeen.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mun mielestä on aivan älytöntä, käsittämätöntä ja typerää, että otetaan lainaa JUHLIA varten. Jos joku täällä on ottanut ja loukkaantui, niin sori siitä.
Niinpä, samoin jotain lomamatkaa varten, jota sitten maksetaan seuraavaan lomaan asti. Ennenhän sentään sai joulurahat veronpalautuksista, mutta nyt nekin on ehditty tuhlaamaan jo reilusti ennen joulua ja taas pitää ottaa lainaa.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se on muuten aika karua, miten moni järjestää isot ja kalliit juhlat ja muutaman vuoden päästä pistetään lusikat jakoon. Osalle jää vielä pankkilainaakin häistä. Ja saahan sitä järjestää hienot ja kalliit juhlat, en mä sitä sano, mutta usein tuntuu, että mitä isommat kekkerit, sitä suuremmat harhaluulot on itse avioliitosta. Suurimmaksi osaksi avioliitto on arjen jakamista yhdessä puolison kanssa. Ja suurimmaksi osaksi monen arki on tylsää. Moni ihminen muuttuu arjen keskellä vähän tylsäksi, koska työ ja velvollisuudet vievät niin paljon aikaa ja energiaa.

Eräs kaveri järjesti kalliit hääjuhlat hienoine hääpaikkoineen ja puoli vuotta tästä eteenpäin, niin oli jo lusikat jaossa. Morsian oli sinä aikana käynyt vähän kuksimassa kodin ulkopuolellakin. Tätä varoittavaa esimerkkiä olen tarkoin vaalinut ja tähän päivään mennessä en olekaan vielä avioliiiton satamaan purjehtinut.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Arki ja tylsyys. Tuntuu, että sitä ei kovinkaan moni enää siedä, etenkään nuoremmasta väestöstä. Koko ajan pitäisi olla shamppanjaa, vaahtokarkkeja ja aktiivilomia. Sitten kun niitä ei olekaan enää koko ajan tarjolla, niin erotaan kun on niin tylsää ja arkista elämää. Jep.
Mun elämä koostuu noista kaikista, paitsi vaahtokarkeista. Arjen (tylsää tahi ei) vastapainona shampanjat ja aktiivilomat. Sopivassa suhteessa ilmeisesti, kun arki ei tunnu tylsältä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun elämä koostuu noista kaikista, paitsi vaahtokarkeista. Arjen (tylsää tahi ei) vastapainona shampanjat ja aktiivilomat. Sopivassa suhteessa ilmeisesti, kun arki ei tunnu tylsältä.

Mutta sä oletkin elämänkokemusta omaava tolkun ihminen, joka tietää, että arki ei aina ole yhtä juhlaa, mutta arjesta voi tehdä juhlavaa. Valitettavan moni tuntuu odottavan elämältä jotain sellaista, mitä ei ole realistista odottaa. Ja sitten muserrutaan, kun odotukset eivät täytykään.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eräs kaveri järjesti kalliit hääjuhlat hienoine hääpaikkoineen ja puoli vuotta tästä eteenpäin, niin oli jo lusikat jaossa. Morsian oli sinä aikana käynyt vähän kuksimassa kodin ulkopuolellakin. Tätä varoittavaa esimerkkiä olen tarkoin vaalinut ja tähän päivään mennessä en olekaan vielä avioliiiton satamaan purjehtinut.

Kaikki tuo, pettäminen ja ero, ihan vaan häiden takia? Kuten tästäkin nähdään, niin avioliitolla ja naimisiin menolla on termeinä hirveä painolasti ja symboliikka vaikka käytännössä se on simppeli juttu. Tästä syystä homot jaksoivat vouhkata avioliitto-oikeuden puolesta vielä senkin jälkeen, kun niille oli tarjottu tasan vastaavaa järjestelyä ilman sitä avioliitto-sanaa. Ja tässä on täsmälleen se syy, miksi tarvitaan jokin parisuhteen muoto, joka ei viittaa millään muotoa avioliittoon, vaikka siinä ei varsinaisesti olisi järkeä. Ei siinä homojen rekisteröidyssä parisuhteessakaan ollut mitään järkeä käytännön kannalta mutta sitäkin enemmän tunnetasolla, kun vanhoilliset piirit saivat pitää "avioliitto" sanan poissa homostelusta.
 

redpecka

Jäsen
Jos minusta tuleekin yhtäkkiä huomenna lempeä eikä katkera & ärtynyt kaikkia/kaikkea kohtaan niin se johtuu että joku señorita jutteli dösässá kanssani ja vaihdoimme numeroita.

Että alkoikin ahdistaa. Ikään kuin jo muuten ei muka jo tarpeeksi. Ylipäätään pitäisi käydä lääkärissä ennen seuraavia ekoja kahvittelutreffejä. Ihme näppyjä siellä ja täällä, pystynkö juomaan kahvia? ja näitä peruskysymyksiä mitä meillä jokaisella viiskymppisillä nyt on.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kova NHL-fani ja Krakenin kannattaja ja helluntailainen. Uhka vai mahdollisuus?

En tiennyt, että hellarit voivat olla intohimoisia lätkäfaneja. Tuntuu kyllä siltä, etten tiedä enää mistään muustakaan mitään.

Ulkonäkö kyllä miellyttää.

Voiko tapakristitystä Blackhawks-fanista ja hellarista Kraken-fanista tulla pari?
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Kova NHL-fani ja Krakenin kannattaja ja helluntailainen. Uhka vai mahdollisuus?

En tiennyt, että hellarit voivat olla intohimoisia lätkäfaneja. Tuntuu kyllä siltä, etten tiedä enää mistään muustakaan mitään.

Ulkonäkö kyllä miellyttää.

Voiko tapakristitystä Blackhawks-fanista ja hellarista Kraken-fanista tulla pari?
Niin ihan siinä melkoinen kulttuuri shokki…original six versus uusi nousukas.
Tapakristitty versus hellari

Ei muuta kuin onnea matkaan
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin ihan siinä melkoinen kulttuuri shokki…original six versus uusi nousukas.
Tapakristitty versus hellari

Ei muuta kuin onnea matkaan
Halusin analyyttisiä vastauksia. Vissiin sain sellaisen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös