No varmaan moni ihminen ei mene oppikirjojen mukaan, mutta ei mene monessa muussakaan asiassa tässä elämässä.
Voihan se olla et tietävät ihan hyvin mistä kysymys, mutta se alkuperäinen tarkoitus ei ole itelle niin justiin.
Tähän on vielä pakko kommentoida sen verran, että nykyaikana on monilla tapana tulkita asioita, kuten itse haluaa tai omaan narratiiviin sopii. Esimerkkinä vaikka Aleksi Valavuori, joka muistaa mainita maksavansa hirveät määrät veroja alvariinsa, vaikka piikissä on verovelkaa niin maan perkeleesti eikä hän edes asu Suomessa, jotta voisi edes niitä alveja maksaa. Toinen esimerkki, minkä olen kuullut monen mainitsevan on, että puhuvat
omasta asunnostaan, vaikka asuvat vuokralla. Ei se asunto ole vuokralaisen oma, vaikka hänen
kotinsa onkin.
Elämää ei tarvitse todellakaan elää muiden odotusten mukaan, vaan jokainen saa elää juuri sellaisessa parisuhteessa kuin haluaa ja kumppanille sopii. Se ei ole tässä ollut missään vaiheessa se pointti. Mutta on olemassa asioita ja käsitteitä, jotka eivät ole yksilön itsensä vapaasti tulkittavissa. Tai jos vaikka tulkitsevatkin, sitten ei pidä ihmetellä, jos ihmettelee heidän tulkintaansa, joka poikkeaa siitä yleisestä.
Sinänsä mulle on, edelleen, ihan sama, missä järjestyksessä ihmiset asioita elämässään tekevät. Ihmettelin vain, että ihmiset eivät enää tunnu tietävän, että kihlaus tarkoittaa kosinnan hyväksymistä. Onko sillä mitään merkitystä? No, eipä ole.