Naisasiat

  • 7 488 860
  • 26 542

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Niin joillekin voi tulla yllätyksenä, että uskonnolliset ihmiset on sekä tällaisia teemuselänteitä että täysiä taviksia. Jos sinä olet esimerkiksi jotenkin Selänne-fani, niin annat tavallaan painavan äänen länsimaisille uskonnoille.
Tätä en kyllä allekirjoita. Päteekö tämä myös aktiiviurheilijoihin? Esimerkiksi oma mahdollinen (urheilija)fanitukseni ei liity uskontoon millään tavalla. En kaikissa tapauksissa tiedä fanituksen kohteen uskonnollisesta vakaumuksesta mitään, enkä edes halua tietää.


E
Heitetäänpä muista kuin urheilijoista tähän esimerkiksi Tom Cruise. Hän on täysin naurettavan uskonnon eli skientologian äänitorvi. Jos häntä fanittaa, onko siis siinä sivussa jotenkin skientologian kannattaja?
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tätä en kyllä allekirjoita. Päteekö tämä myös aktiiviurheilijoihin? Esimerkiksi oma mahdollinen (urheilija)fanitukseni ei liity uskontoon millään tavalla. En kaikissa tapauksissa tiedä fanituksen kohteen uskonnollisesta vakaumuksesta mitään, enkä edes halua tietää.

Nyt en ymmärrä oikein vastaustasi. Minun pointtini oli vaan tuoda esiin se fakta, että kaikenlaisista ihmisistä löytyy uskovaisia, ja he ovat ihan tavallisia ihmisiä. Eli jos koettaa väistellä uskovaista jengiä, niin sitä saa tehdä kyllä ihan kunnolla. On siis tavallaan vähän hassua, jos tekee tietoisesti toisin, mutta saahan sitä toki historiankirjatkin jättää lukematta, jos uskonto on kirosana.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yksi asia mikä tässä kanssa mietityttää, kun oman tyttären rippijuhlat tulee eteen parin vuoden kuluttua, että ei kai lapsilta kielletä uskontoa, vaikka itse siihen niin jyrkästi suhtautuu?

Tägätään nyt @mikko600 tähän keskusteluhengen mukaisesti.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
@godspeed
Ilmeisesti vedin mutkia hieman suoraksi. Edelliseen viestiini editoitu esimerkkikin lienee siis ohilaukaus. Pahoittelut siitä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Yksi asia mikä tässä kanssa mietityttää, kun oman tyttären rippijuhlat tulee eteen parin vuoden kuluttua, että ei kai lapsilta kielletä uskontoa, vaikka itse siihen niin jyrkästi suhtautuu?

Eihän sinne rippileirille ole mikään pakko ollut mennä koskaan. Mutta jos nuoret kokee, että tulee yhteneväisyyttä edistävää kulttuuria, niin minusta mikään tällainen kevytmielinen prosessi ei ole haitaksikaan. Itselle rippileiri esim oli erittäin mukava kokemus aikanaan. Antaa lasten tehdä ja jämäköittää sosiaalista minää.
 
Jotkut jo huomasivatkin viedä naisasiatonta uskontokeskustelua toiseen ketjuun, mutta ihan vaan varmuuden vuoksi muistutamme ketjun nimen olevan Naisasiat.

Esim. tästä alla olevasta viestistä on varsin hankala löytyy yhteyttä ketjun aiheeseen.
Tätä en kyllä allekirjoita. Päteekö tämä myös aktiiviurheilijoihin? Esimerkiksi oma mahdollinen (urheilija)fanitukseni ei liity uskontoon millään tavalla. En kaikissa tapauksissa tiedä fanituksen kohteen uskonnollisesta vakaumuksesta mitään, enkä edes halua tietää.

E
Heitetäänpä muista kuin urheilijoista tähän esimerkiksi Tom Cruise. Hän on täysin naurettavan uskonnon eli skientologian äänitorvi. Jos häntä fanittaa, onko siis siinä sivussa jotenkin skientologian kannattaja?
 

rpeez

Jäsen
Jos sitä joskus sen oikean löytäisi, vaikka se tuskin tapahtuu tässä iässä ja elämäntilanteessa. Toivottamalta se kuitenkin tuntuu kun 4 kertaa on saanut kunnon pakit eikä se parisuhde ole lopulta tuntunut käyvän edes lähelläkään minua.
Tunnut fiksulta kundilta, ja paremminkin nuo ensimmäiset tytöt oli normaalin lapsellisia pikku ilkeyksineen ja hapuiluineen.
Minusta olet saanut hyvää treeniä kohti pysyvimpiä parisuhteita, kaikki kokemukset on eduksi ja luo pohjaa vastakkaisen sukupuolen ymmärtämiseksi sitten kun tulee niitä oikeita vastaan.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
@Rupture

Monesti sanotaan, että tytöt kypsyy ennen poikia ja niin poispäin, mutta viestisi mukaan tilanteesi voi olla päinvastainen. Vaikutat tosiaan fiksulta ja ajattelevaiselta, mikä kylläkin voi sitten olla juuri jokin vastareaktion aiheuttaja. Sinulla on enemmän korvien välissä kuin toisella, jolloin toinen ei kai oikein osaa käsitellä asioita, joista puhut. En tiedä viestisi pohjalta mitä puhut ja mistä puhut, mutta ilmeisesti kuitenkin aika perusjuttuja, joissa on kuitenkin jotain pohdintaa.

Ainakin minulle tulee se vaikutelma, että puhut paljon. Se voi tuntua raskaalta, vaikka aiheet eivät olisi raskaita. Tämä ei kuitenkaan ole mikään käytösneuvo minulta, sillä vielä sieltä tulee se tyyppi vastaan, joka osaa kuunnella sen mitä kerrot. Niin käy väistämättä. Ei kannata siis ottaa kovinkaan vakavasti, jos vähän kone yskii, sillä olet vielä niin nuori. Älykäs nuori nainen tapaa sinut vielä, sellaista sinä selvästi odotat.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Meikäläiselle ainakin on selvä että uskovaisen naisen kanssa halua edes treffeille tms. En vaan pysty toista kunnioittamaan jos on uskovainen, joten reilua molemmille että en edes yritä.
Semisti tekopyhää lukea tällaista potaskaa henkilön suusta, joka on profiloitunut ainakin minun listallani suhteellisen suvaitsevaiseksi kirjoittajaksi. Vähän menee pohja pois aiemmista mielipiteistä.

Tai sitten on uskonnoista ja niiden perimmäisestä luonteesta melkoisen ahdasmielinen sekä kapeakatseinen kuva, mikä on hyvin valitettavaa. Itse asiassa, monissa uskonnoissa sekä henkisissä elämänfilosofioissa painotetaan kaiken elollisen ja elottoman kunnioittamista, myös muiden ihmisten. Ei sen pitäisi olla ateistiltakaan niin ylitsepääsettömän vaikeaa, jos kerta ollaan niin uskovaisten moraalin yläpuolella muuten.

Ja tämä tulee uskontoihin suhteellisen neutraalisti suhtautuvan henkilön suusta, ei minkään himo- tai muutenkaan uskovaisen. Tai, en tiedä. En profiloi itseäni ja omaa maailmankatsomustani mihinkään laatikkoon, se ei muille kuulu.

Uskovainen tai hengellinen voi olla muullakin tavalla kuin uskoen personoituun, ihmisiä mielivaltaisesti taivaaseen tai helvettiin tuomitsevaan moralisoivaan sadistiin.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ei sen pitäisi olla ateistiltakaan niin ylitsepääsettömän vaikeaa, jos kerta ollaan niin uskovaisten moraalin yläpuolella muuten.

Tässä oli kyse nyt parisuhteesta, jossa mulle on tärkeää että jaetaan samat arvot jne. Kukin uskokoon mihin haluaa, mutta mä en uskovaisen naisen kanssa halua parisuhteeseen.

Tää oli naisasiat-ketju, jatkoin tuolla uskotko jumalaan-ketjussa myös hiukan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tässä oli kyse nyt parisuhteesta, jossa mulle on tärkeää että jaetaan samat arvot jne. Kukin uskokoon mihin haluaa, mutta mä en uskovaisen naisen kanssa halua parisuhteeseen.
Olen perusperiaatteesta täysin samaa mieltä. Voisin muotoilla saman ajatuksen siten, että parisuhteeseen ei kannata ryhtyä suvaitakseen tai sietääkseen kumppaniaan ja tämän tyystin erilaisia arvoja ja käsityksiä oikeasta ja todellisesta.

On ihan eri asia, olla suvaitsevainen ja korrekti lahkolaisuskovaiseen porukkaan kuuluvaa naapuria kohtaan kuin olla tällaisen kanssa parisuhteessa. Minulla on kokemusta kummastakin, ja olen ollut tällaista taustaa edustavan ihmisen kanssa peräti avioliitossa. Vaikka olimme onnistuneet siirtämään uskonnollisten käsitysten kohtaamattomuutemme tuossa suhteessa sivuraiteelle (ja toinen osapuoli otti ihan henkisen hyvinvointinsa nimissä isosti etäisyyttä hardcore-jeesustamiseen), niin viimeistään kumppanin sukulaisia kohdatessa nuo maailmojen erot konkretisoituivat.

Lopulta suhde meni karille. Vaikka primäärit syyt eroon olivat aivan toisaalla, niin perimmäisten arvomaailmojemme eroavuudet olivat nähdäkseni jonkinlainen hajottava tekijä taustalla. Kuitenkin väittäisin näin jälkikäteen, että aivan eri maailmoista tulevina onnistuimme tuossa suhteessa yllättävänkin hyvin, mutta en silti tekisi tuota valintaa enää uudestaan. Vaikka erilaisuus saattaa tuntua suhteessakin välillä kiehtovalta, niin parisuhdetta ajatellen neuvoisin etsimään mieluummin seuraa, jossa osapuolten kesken on enemmänkin yhdistäviä kuin erottavia tekijöitä.

Olen minä saakeli seurustellut myös demarin ja homeopatiaan syvästi uskovan naisen kanssa. Molemmat menivät perseelleen, ja oli toki muitakin syitä, mutta kyllä tuollaiset perustavaa laatua olevat näkemyserot ovat aika paksua tavaraa ajatellen jatkuvaa yhdessäoloa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä oli kyse nyt parisuhteesta, jossa mulle on tärkeää että jaetaan samat arvot jne. Kukin uskokoon mihin haluaa, mutta mä en uskovaisen naisen kanssa halua parisuhteeseen.

Tää oli naisasiat-ketju, jatkoin tuolla uskotko jumalaan-ketjussa myös hiukan.
Tätä minäkin ihmettelen. Kai sitä ihminen voi kunnioittaa muita, mutta haluta parisuhteeltaan tiettyjä asioita.

Paheksunta on vähän hölmöä. Vähän kuin Ässien kannattaja haluaisi alkaa seurustella Ässien kannattajan kanssa ja ihmiset alkaisivat vaatia, että täytyy sun antaa mahdollisuus myös Lukon kannattajalle. Ei muuten täydy, jos ei halua.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
@mikko600 @Patarouva Ei tässä siitä ollut kyse, etteikö perustavanlaatuiset erot elämänkatsomuksessa saisi olla ratkaiseva tekijä suhteen kannalta. Lainaamani viesti oli muodossa "En pysty kunnioittamaan uskovaisia ihmisiä" ja se oli kohta, joka pisti räikeästi silmään. Ja tuo ei poikkea itsessään lainkaan siitä joidenkin fundamentalistiuskovaisten tavasta halveksua esim. ateisteja tai muita vääräuskoisia.
Mutta joo, jälkimmäinen viestisi korjasi jo hiukan.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
muodossa "En pysty kunnioittamaan uskovaisia ihmisiä"

Joo kärjistetysti kirjoitettu. Mutta pointtina se että en halua parisuhteeseen ihmisen kanssa jonka maailmankatsomusta, ”uskomuksia” tai moraalikäsitystä en jaa. Kuten aiemmin mainitsin, en myöskään rasistin kanssa alkaisi seurustelemaan.
 

DaFlexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
”Oltiin sitkeitä” IFK
Musta tuntuu että oon tullu elämässäni risteykseen tässä vikana kesänä jonka vietän alaikäisenä ilman vastuita. Oon tehny paljo töitä salilla ja sosiaalisesti että oon siirtyny kategoriasta "incel" kategoriaan "naistenmies" vaikka toi vähän ylimieliseltå kuulostaakin.

Homma on siis se että voin joko läträtä koko kesän kavereitten kanssa, ja, no päästä poikuudestani mistä olen tähän asti pidättynyt vaikka se onkin ollut vaikeaa. Saisin kunnioitusta muilta jätkiltä ja varmasti olisi hauskaa.

Tulin hiljattain uskoon ja luen Raamattua joka päivä ja käyn tietenkin joka sunnuntai Kirkossa. Haluan seurata Jeesusta ja siksi harkitsen odottamista avioliittoon asti.

Olen 100% varma ettei ole mitään kompromissia. Se on joko tai.

Suhteeseen en lähde kenenkään ei Kristityn kanssa, sopivaa ei ole vielä löytynyt.

Olisiko kenelläkään elämää kokeneemmalla mitään neuvoja tähän tilanteeseen. Haluan elää kuin nuori tänä kesänä, mutta haluan seurata Jeesusta ja noudattaa Hänen tahtoaan. Olen käynyt juhlissa ja nuollut parin tytön kanssa mutta kieltäydyin pidemmälle menemisestä. Kummankin kerran jälkeen tuntui todella pahalta olla seksuaalisesti siveetön. Kaverit painostaa että "hei sä saat helpoiten tee se jo" mutta epäröin ja tiedän että se ei ole Hänen tahto. Herran tahto on minun korkein auktoriteetti mutta tuntuu siltä että menettäisin niin ison osan elämääni jos näin teen.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Musta tuntuu että oon tullu elämässäni risteykseen tässä vikana kesänä jonka vietän alaikäisenä ilman vastuita. Oon tehny paljo töitä salilla ja sosiaalisesti että oon siirtyny kategoriasta "incel" kategoriaan "naistenmies" vaikka toi vähän ylimieliseltå kuulostaakin.

Homma on siis se että voin joko läträtä koko kesän kavereitten kanssa, ja, no päästä poikuudestani mistä olen tähän asti pidättynyt vaikka se onkin ollut vaikeaa. Saisin kunnioitusta muilta jätkiltä ja varmasti olisi hauskaa.

Tulin hiljattain uskoon ja luen Raamattua joka päivä ja käyn tietenkin joka sunnuntai Kirkossa. Haluan seurata Jeesusta ja siksi harkitsen odottamista avioliittoon asti.

Olen 100% varma ettei ole mitään kompromissia. Se on joko tai.

Suhteeseen en lähde kenenkään ei Kristityn kanssa, sopivaa ei ole vielä löytynyt.

Olisiko kenelläkään elämää kokeneemmalla mitään neuvoja tähän tilanteeseen. Haluan elää kuin nuori tänä kesänä, mutta haluan seurata Jeesusta ja noudattaa Hänen tahtoaan. Olen käynyt juhlissa ja nuollut parin tytön kanssa mutta kieltäydyin pidemmälle menemisestä. Kummankin kerran jälkeen tuntui todella pahalta olla seksuaalisesti siveetön. Kaverit painostaa että "hei sä saat helpoiten tee se jo" mutta epäröin ja tiedän että se ei ole Hänen tahto. Herran tahto on minun korkein auktoriteetti mutta tuntuu siltä että menettäisin niin ison osan elämääni jos näin teen.
Anna palaa jos siltä tuntuu, sillä varmasti saat haureutesi anteeksi sitä pyytäessäsi, sikäli että uskosi on vahva.
 

DaFlexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
”Oltiin sitkeitä” IFK
Eikös se Jeesus ole jo sinunkin syntisi sovittanut tjsp. joten menoksi vaan.
Tottahan tuo, mutta tosi usko tarkoittaa myös sitä että on todella pahoillaan kaikista synneistä, ja jos olen todella pahoillani en tekisi sitä. Silti jään paljosta paitsi
 

KVANTAA

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Vantaa
Ei taida uskonnollisuus olla kovin suosittua Suomessa, jos ei pakollisia menoja lasketa. Jos ei seksiä halua ennen avioliittoa, niin sitten ei, vaikeuttaa se kieltämättä suhteen syntymistä. Uskonnollisiin piireihin kannattaa mennä syvemmin, taitaa olla ainoita järkeviä vaihtoehtoja tässä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös Jeesus ole kuollut jo aikoja sitten, eikä varmaan sinänsä pahemmin perusta jonkun satunnaisen suomalaisjannun irstailuista. Lisäksi olen taipuvainen ajattelemaan, että jos et tieten tahtoen satuta kanssaihmisiä tekemisilläsi, niin lievä paheksunta ei niin älyttömästi haittaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikös seksikaupoissa myydä kaikenlaisia siveysvöitä ja munalukkoja. Sellainen vaan jalkaan ja nakkaa avaimen pellolle, niin voi rellestää ja piehtaroida, ilman että olisi riskiä siitä että lankeaisi haureuden tielle vaikka mieli tekisikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös