Naisasiat

  • 7 490 728
  • 26 542

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En vaan pysty toista kunnioittamaan jos on uskovainen, joten reilua molemmille että en edes yritä.
Nyt on ihan rehellisesti pakko ihmetellä ihan ääneen. Et pysty kunnioittamaan toista ihmistä, jos hän uskoo Jumalaan?

Itse olen ihan täysi ateisti, enkä kuulu kirkkoon, eikä muutenkaan voisi vähempää kiinnostaa koko aihepiiri, mutta silti todella rajut ennakkoluulot.

Muutenkin ihmetyttää, kuinka ei anneta/haluta antaa edes mahdollisuutta, jos on omista normeista poikkeava henkilö. Oma puoliso on poliittisesti täydellinen ääripää itseeni, mutta silti tässä ensi kuussa tulee 7 vuotta yhteistä taivalta eteen.

No, jokaisen omia valintoja tietenkin, enkä ketään rupea neuvomaan taikka ohjailemaan ihmissuhdeasioissa. Omasta kokemuksesta voin vain todeta, että kaksi erilaista ihmistä yhdistää ihan siinäkin, kuin kaksi saman ajatusmaailman ihmistä.

Parhaimmassa tapauksessa vielä saattaa rikastuttaa ja avata omia suppeita mielipiteitä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Nyt on ihan rehellisesti pakko ihmetellä ihan ääneen. Et pysty kunnioittamaan toista ihmistä, jos hän uskoo Jumalaan?

En. Koska silloin meidän maailmankatsomukset/näkemykset moraalista jne., ovat aivan liian kaukana toisistaan parisuhteeseen. Samoin en rasistia tapailisi vaikka kuinka maailmankatsomus avartuisi.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Nyt on ihan rehellisesti pakko ihmetellä ihan ääneen. Et pysty kunnioittamaan toista ihmistä, jos hän uskoo Jumalaan?

Itse olen ihan täysi ateisti, enkä kuulu kirkkoon, eikä muutenkaan voisi vähempää kiinnostaa koko aihepiiri, mutta silti todella rajut ennakkoluulot.

Muutenkin ihmetyttää, kuinka ei anneta/haluta antaa edes mahdollisuutta, jos on omista normeista poikkeava henkilö. Oma puoliso on poliittisesti täydellinen ääripää itseeni, mutta silti tässä ensi kuussa tulee 7 vuotta yhteistä taivalta eteen.

No, jokaisen omia valintoja tietenkin, enkä ketään rupea neuvomaan taikka ohjailemaan ihmissuhdeasioissa. Omasta kokemuksesta voin vain todeta, että kaksi erilaista ihmistä yhdistää ihan siinäkin, kuin kaksi saman ajatusmaailman ihmistä.

Tägätään nyt @mikko600 tähän kuitenkin :)

Meillä on kuusi vuotta takana ja minä olen oikeastaan agnostinen, jos puoliso jollain tasolla uskoo, vaikka kyllä hänkin sitten toteaa joskus, että koetuksella on. Elämä vaan ei ole reilua, joten se laittaa hänetkin epäilemään.

Tiettyjä asioita en pidä samassa aihepiirissä mahdollisena, mutta tiettyjä kyllä. Jumala tietysti on hyvin epätodennäköisen tuntuinen asia minulle, mutta jos puolisoni on sitä mieltä, että sen olemassaolo on mahdollista, niin siinähän on aina perus kahvipöytäkeskusteluun vähän älyllisempää vääntöä tarjolla. Meillä on toki jutuissa enemmänkin kulttuurillisia yhdistäviä tekijöitä, mutta aina ihminen löytää lopulta itsensä jumaluuksia puntaroimasta.

Samaa kehää ne jutut toki kiertävät kuin maapallo aurinkoa, mutta jos toinen on fiksu, niin miksi uskonto on sitten ratkaiseva tekijä suuntaan tai toiseen. En minä vaan tiedä, mutta kerran minulta kysyttiin, että millaisesta naisesta sinä pidät? No, minä vastasin, että itseäni fiksummasta, ja se sitten toteutui.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En. Koska silloin meidän maailmankatsomukset/näkemykset moraalista jne., ovat aivan liian kaukana toisistaan parisuhteeseen.
Minusta tuntuu, että ajattelet nyt vain ääripäätä uskovaisesta ihmisestä. Jumalaan voi uskoa muutenkin, kuin lukemalla kuin piru raamattua ja elämällä raamatun ohjeiden mukaisesti.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minusta tuntuu, että ajattelet nyt vain ääripäätä uskovaisesta ihmisestä. Jumalaan voi uskoa muutenkin, kuin lukemalla kuin piru raamattua ja elämällä raamatun ohjeiden mukaisesti.
Toisaalta voi kunnioittaa toista ihmisiä ja hänen oikeuttaan omiin valintoihinsa, mutta silti kokee ne itselleen sen verran vieraiksi, että ei haluaisi hänen kanssaan parisuhteeseen.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toisaalta voi kunnioittaa toista ihmisiä ja hänen oikeuttaan omiin valintoihinsa, mutta silti ei kokee ne itselleen sen verran vieraiksi, että ei haluaisi hänen kanssaan parisuhteeseen.
Tietenkin ja kuten sanoin jo aikaisemmin, niin en rupea ketään neuvomaan taikka ohjailemaan.

Omasta mielestäni vaan erittäin ennakkoluuloinen ja omituinen ajatusmaailma, jos ei pysty kunnioittamaan toista ihmistä vain sen tähden että hän uskoo Jumalaan.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Minusta tuntuu, että ajattelet nyt vain ääripäätä uskovaisesta ihmisestä. Jumalaan voi uskoa muutenkin, kuin lukemalla kuin piru raamattua ja elämällä raamatun ohjeiden mukaisesti.

Kyllä mä uskoisin että itse tiedän mitä ajattelen kuitenkin. Ja huom. ketään en tällä omalla periaatteella loukkaa tai ”tuomitse”. Uskokoon kaikki mihin haluavat, minä voin helposti viettää elämäni taas ilman näitä ihmisiä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Omasta mielestäni vaan erittäin ennakkoluuloinen ja omituinen ajatusmaailma, jos ei pysty kunnioittamaan toista ihmistä vain sen tähden että hän uskoo Jumalaan.

Mä pidän kiinni omista arvoistani ja moraalista. Siksi en myöskään halua tuomita toisen näitä valintoja, jotka ovat meikäläisestä vastenmielisiä. Yksinkertaista.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä pidän kiinni omista arvoistani ja moraalista. Siksi en myöskään halua tuomita toisen näitä valintoja, jotka ovat meikäläisestä vastenmielisiä. Yksinkertaista.
Eikä siinä ole mitään pahaa. Jokainen saa ja jokainen on oikeutettu itse valitsemaan minkälaisten ihmisten kanssa aikaansa viettää. Parisuhteessa tietenkin vielä tärkeämpi asia, ettei toinen siinä vierellä aiheuta vastenmielisiä ajatuksia. Tähän hymiö.

Enkä mitään pahaa henkilökohtaisesti sinua kohtaan tarkoittanut. Kunhan vain ihmettelin noinkin jyrkkää reaktiota.

Mutta peace and out.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Pelkkä "jumalaan uskominen" ei kyllä kerro yhdestäkään naisesta tai kenestäkään muustakaan vielä yhtään mitään. Joo, tapailkoon kukin ketä haluaa, eikä siihen ole muilla mitään nokan koputtelemista, mutta tuo logiikka on kyllä @mikko600 aika älyttömän heikkoa. Ja siis jos nyt aletaan eritoten puhumaan moraalikäsityksistä sen perusteella, ilmoittaako henkilö uskovansa jumalaan, niin metsään menee tuhatta ja sataa.

Maailmassa on erilaisia jumalkäsityksiä suunnilleen yhtä monta kuin ihmisiäkin, ja etenkin jossain Suomen kaltaisessa sekulaarissa länsimaassa moraalikäsitykset määrittyvät yli yhdeksän kertaa kymmenestä aivan muin perustein kuin uskonnollisten tai teologisten näkemysten kautta. Ja etenkin, jos ei erottele ns. tapauskovaista fundamentalistista, vaan lajittelee kaikki samaan moraalikategoriaan, niin voi voi.

Sori nyt, mutta noin ei vain voi eikä kannatakaan perustella.

(Ja itseäni uskonnollisuus ei henkilökohtaisesti kiinnosta ollenkaan, jos se tarvitsee täällä mainita).
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Pelkkä "jumalaan uskominen" ei kyllä kerro yhdestäkään naisesta tai kenestäkään muustakaan vielä yhtään mitään. Joo, tapailkoon kukin ketä haluaa, eikä siihen ole muilla mitään nokan koputtelemista, mutta tuo logiikka on kyllä @mikko600 aika älyttömän heikkoa. Ja siis jos nyt aletaan eritoten puhumaan moraalikäsityksistä sen perusteella, ilmoittaako henkilö uskovansa jumalaan, niin metsään menee tuhatta ja sataa.

Maailmassa on erilaisia jumalkäsityksiä suunnilleen yhtä monta kuin ihmisiäkin, ja etenkin jossain Suomen kaltaisessa sekulaarissa länsimaassa moraalikäsitykset määrittyvät yli yhdeksän kertaa kymmenestä aivan muin perustein kuin uskonnollisten tai teologisten näkemysten kautta. Ja etenkin, jos ei erottele ns. tapauskovaista fundamentalistista, vaan lajittelee kaikki samaan moraalikategoriaan, niin voi voi.

Sori nyt, mutta noin ei vain voi eikä kannatakaan perustella.

(Ja itseäni uskonnollisuus ei henkilökohtaisesti kiinnosta ollenkaan, jos se tarvitsee täällä mainita).

Lyhyesti pointtina se, että jos uskoo jumalaan/yliluonnolliseen, niin ei silloin meillä ole mitään yhteistä tärkeissä asioissa.

Totta tuo että olisi pitänyt tarkentaa, kristinuskon moraali ja uskonkappaleet ovat vastenmielisiä. Kuten joka jumaluskonnon peruspilarit, eli uskotaan yliluonnolliseen ja eletään tämän satuhahmon moraalikäsitysten mukaan. Ei ihminen ole vapaa silloin, vaan sidottu päässään kehittelemiinsä arvoihin. Eli ei mulle sopiva. Ikinä en itse ole tätä kokenut mitenkään rajuna rimanvetona, vaan perusasiana mulle. Ikinä en myöskään ole harmitellut että onpa mukava tyyppi mutta uskoo. Mä elän kuten elän ja omien valintojeni kanssa. Se on vaatinut paljon työtä ja olen myös nykytilanteeseen onnellinen. Hienoa niille joita ei toisen uskominen haittaa, mua haittaa.

Ja siis, ensimmäiseen lauseeseen: mulle kertoo.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ei ihminen ole vapaa silloin, vaan sidottu päässään kehittelemiinsä arvoihin.

Anteeksi, irroitan hieman kontekstista, mutta tämähän juuri on sitä länsimaalaista vapautta, joka usein on myös henkisellä tasolla aika vahvaa. On se sitten uskonnollista tai ateistista vapautta, mutta vapautta kyllä joka tapauksessa. Saat itse olla sitä mieltä, että et pidä uskonnollisista ihmisistä, mutta he saavat olla sitten vastavuoroisesti vastoin sinun arvojasi. Kyse kuitenkin on aina yksilönvapaudesta. Se sitten parisuhteessa saavutetaan tai ei, mutta olisi minusta kyllä aika tympeää, jos toinen ei saisi olla rehellisesti sitä mitä on, jos esimerkiksi lievämuotoinenkin uskonnollisuus sitten olisi suurikin este. Vapautta on toki myös se, että rakentaa esteitä mieleensä.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Lyhyesti pointtina se, että jos uskoo jumalaan/yliluonnolliseen, niin ei silloin meillä ole mitään yhteistä tärkeissä asioissa.

Totta tuo että olisi pitänyt tarkentaa, kristinuskon moraali ja uskonkappaleet ovat vastenmielisiä. Kuten joka jumaluskonnon peruspilarit, eli uskotaan yliluonnolliseen ja eletään tämän satuhahmon moraalikäsitysten mukaan. Ei ihminen ole vapaa silloin, vaan sidottu päässään kehittelemiinsä arvoihin. Eli ei mulle sopiva. Ikinä en itse ole tätä kokenut mitenkään rajuna rimanvetona, vaan perusasiana mulle. Ikinä en myöskään ole harmitellut että onpa mukava tyyppi mutta uskoo. Mä elän kuten elän ja omien valintojeni kanssa. Se on vaatinut paljon työtä ja olen myös nykytilanteeseen onnellinen. Hienoa niille joita ei toisen uskominen haittaa, mua haittaa.

Ja siis, ensimmäiseen lauseeseen: mulle kertoo.
Aika mielenkiintoista sinällään, että uskonnoton suhtautuu uskoviin kertomasi mukaisella sanoisinko fanatismilla. Einstein, Newton ja Darwin esimerkiksi uskoivat Jumalaan, eikä se estänyt tekemästä uranuurtavaa tiedettä. Voisi myös nähdä pientä ristiriitaa tuossa, että kenenkään valintoja et tuomitse, mutta kuitenkin vakaumuksen perusteella voi luokitella ihmisen vastenmieliseksi. Vai kuinka?

Mutta ei siinä, voihan olla, että nimenomaan oman ehdottomuutesi vuoksi kannattaa tosiaan hakea seurustelukumppania omasta viitekehyksessä. Tuli ja jää sopivat huonosti yhteen. Itsetuntemus on tunnetusti haastavaa, ja onhan tuo jo paljon, että tunnistaa ryhmän, joiden kanssa menee sukset ristiin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
mutta kuitenkin vakaumuksen perusteella voi luokitella ihmisen vastenmieliseksi. Vai kuinka?

Kyllä. Kuten rasistit, kiihkoilijat jne. Ei mua kiinnosta käyttää sanaa vastenmielinen. Ovat mitä ovat ja onnea heille. Mutta mun elämään nämä ihmiset eivät kuulu. Silleen aika yksinkertaista.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kyllä. Kuten rasistit, kiihkoilijat jne. Ei mua kiinnosta käyttää sanaa vastenmielinen. Ovat mitä ovat ja onnea heille. Mutta mun elämään nämä ihmiset eivät kuulu. Silleen aika yksinkertaista.

Ehdottomuus tässä lähinnä kiinnostaakin. Tai nämä erikoiset rinnastukset. Ihan tavallinen viaton ihminen ajatuksineen on yhtä vastenmielinen kuin joku todella raaka rasisti tai jotain. En mä tiedä :)
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ihan tavallinen viaton ihminen ajatuksineen on yhtä vastenmielinen kuin joku todella raaka rasisti tai jotain. En mä tiedä :)

Vastakohdat täydentää ja juttelu avartaa maailmankatsomusta. Mitä näitä nyt oli.

Pelkästään monen uskonnon peruspilari eli käsitys taivaasta ja helvetistä on todella vastenmielinen. Miksi mä haluaisin olla ihmisen kanssa jolle tämä ajatus on jotenkin lohduttava ja näkee sen osana omaa uskontoaan ja uskoo siihen. Ei kiitos.

Ehdottomuus toimii jollekin ja toisille ei.
 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreät Jääkärit
Lyhyesti pointtina se, että jos uskoo jumalaan/yliluonnolliseen, niin ei silloin meillä ole mitään yhteistä tärkeissä asioissa.
Mihin vedät rajan, täytyykö kuulua järjestäytyneeseen uskontoon vai riittääkö että on vaikka joku pelipäivän onnea tuova rutiini, jotta joutuu sun tutkalta sivuun? Kaikki tekevät valintansa, mutta on ihan tervettä muistaa että valtaosa maailman ihmisistä uskoo jonkinlaiseen jumalaan tai kuuluu uskontoon, ja lähes kaikilla jonkinlaisia yliluonnollisia uskomuksia tai sellaisiin pohjaavia tapoja, vaikka moni ei sellaisia kysyttäessä ajattelustaan tunnistaisikaan.
Ei ihminen ole vapaa silloin, vaan sidottu päässään kehittelemiinsä arvoihin.
Kiinnostaisi kyllä tavata yksikin ihminen, joka ei eläisi päässään kehittelemänsä arvomaailman mukaan.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
mutta on ihan tervettä muistaa että valtaosa maailman ihmisistä uskoo jonkinlaiseen jumalaan tai kuuluu uskontoon, ja lähes kaikilla jonkinlaisia yliluonnollisia uskomuksia tai sellaisiin pohjaavia tapoja, vaikka moni ei sellaisia kysyttäessä ajattelustaan tunnistaisikaan.

Miksi tämä vaikuttaisi yhtään mitenkään mihinkään? Siis mun valinnoissa.

Viimeisen kappaleen varmasti ymmärsit mitä tarkoitin.
 

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG
Kai se pitää neitsyys menettää tämänkin ketjun suhteen.

Olen 17-vuotias joten minun kohdalla ei edes voi puhua naisasioista, vaan enemmänkin eri sukupuolten välisen vuorovaikutuksen harrastamisesta. Nuorempana (11-14v) olin todella ujo tytöille juttelemiseen ja en ikinä keksinyt mitään aihepiiriä mistä puhua koska sain mielikuvan että ei tyttöjä kiinnosta urheilu tai videopelit ollenkaan. 14-vuotiaana koin lämpimiä tunteita tyttöön ensimmäistä kertaa elämäni aikana. Hänen kanssaan koin ensisuudelmani ja tein hänen kanssa paljon hauskoja asioita ja juteltiin todella monesta aihepiiristä. Hänen kanssaan oleminen aidosti avarsi näkemystäni tästä toisesta sukupuolesta josta olin luonut stereotypioita koko elämäni ajan. Lopulta sain hänen kavereilta turpiini enkä oikein osaa antaa sitä varten syytä. Lopulta teki kaverinsa kanssa minulle pienen källin. Hänen kaveri kertoi että tämä tyttö oli kiinnostunut minusta mutta ei ollut uskaltanut avautua. Menin laittamaan tälle tytölle viestiä kuinka minusta tuntuu. Hän vastasi näin "Sori Rupture, mutta minulla on jo parisuhde. Olet muutenkin niin lapsenmielinen eikä sinulla ikinä ole aikaa nähdä minua niin en tiedä haluanko edes olla sinun kaveri enää." En ole enää hänen kanssaan yhteyksissä, mutta muistelen häntä erittäin lämpimästi vaikka me ei koskaan "seukkailtu".

Nyt kun tässä on tultu aikuisikää lähemmäs ja lähemmäs niin olen 3 kertaa pyytänyt tyttöä treffeille. Yksi näistä tapauksista oli tyttö jonka kanssa olin jutellut noin 3 viikkoa ja juttu tuntui pyörivän meidän välillä hyvin. Hänkin myös on KooKoo-kannattaja niin kuin minä ja käy paljon vieraspeleissä niin meillä oli myös yhteinen aihepiiri. Pyysin häntä eräänä syksyisenä yönä rinteen päälle katsomaan tähtiä ja hän tämän hyväksyi. Pyöräilin 5km matkan rinteelle ja kävelin päälle. En olisi osannut arvata, että rinteelle olisi tullut hänen mukanaan hänen kaveri, jonka kanssa haukkui minut maan rakoon. He kertoivat minulle kuinka olen sissi ja täysi mammanpoika. Se pyörämatka takaisin kotiin ei ollut mukava.

Toinen tarina on eräs tyttö johon tutustuin koulun TET-jaksossa. Oltiin samassa päiväkodissa harjoittelussa ja hänestä heti huomasi että oli hiljaisempaa kansaa. Hänen kanssa kuitenkin juttelin paljon ja hänestä paljastui puheliaampi puoli sen jälkeen kun oltiin nähty ensimmäistä kertaa päiväkodin ulkopuolella. Juttelimme vuoden verran ja tässä aikavälissä pyysin häntä monta kertaa näkemään. Ehdotukset olivat luokkaa, mennään rannalle, mennään katsomaan auringonlaskua, mennään shoppailemaan eikä mitään mennään meille jynkyttämään. Hän ei kuitenkaan koskaan halunnut nähdä julkisella paikalla vaan halusi aina jotain yksityisempää. Noh, eräänä iltana kun meillä ei ollut ketään kotona, pyysin häntä käymään meidän luona ja kenties viettämään iltaa. Tämän hän hyväksyi ja ehdotti että jäisi yöksi. Tämä kävi minulle ja tietenkin siivosin huoneeni ja asettelin melkeinpä kaiken oikealle paikalleen. Snapchatissa kun on sellainen toiminto josta näkee kavereittensa sijainnin niin näin kun hän kokoajan lähestyi kotiani päin. Ihan meidän vierestä hän kuitenkin meni ohi eikä koskaan tänne tullut. Hän aina tykkäsi keksiä tekosyitä sille että hän ei halunnut nähdä, tällä kertaa se oli se että tuli muuta menoa. Myöhemmin sainkin selville että tämän kaiken juttelun ja sen yhden tapaamisen aikana hänellä oli ollut jo joku toinen kumppani. Se siitä.

Kolmas tapaus on tyttö johon tutustuin lukiotaipaleeni aikana. Hänen kanssaan istuin muutaman kurssin vierekkäin ja juteltiin koulun ulkopuolella paljon. Jutuissa tuntui olevan molemminpuolista kiinnostusta ja hän tuntui oikeasti välittävän minusta ja minun elämästä. Hänellä ei kuitenkaan ollut ikinä aikaa nähdä, sillä hänen vanhemmat olivat hänen aikatauluistaan todella tiukkoja. Hänellä meni myös suuri osa vapaa-ajastaan kouluhommiin ja kirjojen lukemiseen. Tämä kyseinen tyttö oli kuitenkin niin mukava ja avoin, niin halusin olla häneen yhteyksissä aina kun pystyin. Pyysin häntä tanssimaan vanhojentansseja, mutta siinä sain kuulla että hän ei voi luvata mitään, sillä hän saattaa muuttaa pois hetkenä minä hyvänsä isänsä töitten takia. Nyt toukokuussa hän kertoi että hän muuttaa kesän aikana Belgiaan, ja että me varmaan näemme viimeisiä kertoja nyt koulussa. Hiukan ennen kuin hän tämän kertoi, niin aloimme selkeästi juttelemaan vähemmän. Toissapäivänä kerroin hänelle minun tunteistani ja olin erittäin onnellinen siitä kuinka avoin ja ystävällinen viitsi olla minun kanssa tekemisissä. Tämän hän otti hyvin vastaan, mutta hän kertoi että hänellä ei koskaan ollut minuun samanlaisia tunteita. Olin hänelle enemmänkin hyvä ystävä. Juttelin hänelle tänään koulussa asiasta kasvotusten ja toivotin hänelle hyvää jatkoa elämään jonka jälkeen halattiin. Hän kertoi minulle että vaikka tässä ei käynyt niin miten olit halunnut, niin hän aina muistaa minut sillä olin hänelle aito ja rehellinen hänen sanojen mukaan. Tämä tuntui pahimmalta näistä kaikista, sillä hänen kanssa juttelin eniten koska käydään samaa lukiota. Syynä on kuitenkin varmaan se että tästä on vain 2 päivää aikaa.

Jos sitä joskus sen oikean löytäisi, vaikka se tuskin tapahtuu tässä iässä ja elämäntilanteessa. Toivottamalta se kuitenkin tuntuu kun 4 kertaa on saanut kunnon pakit eikä se parisuhde ole lopulta tuntunut käyvän edes lähelläkään minua.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Minä ainakin vedin rajan uskontohommissa siihen kun ex hurahti äitinsä vanavedessä helluntailaisuuteen ja oli heittämässä minun hevilevyjä roskiin, koska niiden kuuntelu on vahingollista. Juu, pidä sinä koirat ja kissat, minä pidän hevilevyni ja alan etsimään omaa kämppää.
 

Jeffrey

Jäsen
Kristinusko on kaikkineen todella mielenkiintoinen aihe myös tällaiselle agnostikon ja ateistin välimuodolle. Nykyinen kristinusko pitää sisällään valtavan monta eri uskonnon haaraa joille on historialliset kuninkaat neuvonantajineen sopineet jonkinlaiset yhteiset raamit. Ja jonka tarinat ovat vuosituhansien aikana muuttuneet valtavasti monista eri syistä. Periaatteessa kristinusko antaa "uskovaiselle" mahdollisuuden hyvinkin maanläheiseen käsitykseen siitä mitä kristinusko on ja tarkoittaa - eikä sen tarvitse sisältää minkäänlaisia ajatuksia jumalallisuuksista tai muista yliluonnollisista asioista. Tätä myös tukee ne varhaisimmat tekstit joita meillä vaikkapa Jeesuksen elämästä on ja tämä on mukana vielä tänä päivänä esimerkiksi pyhän kolminaisuuden käsitteessä.

Itse olen kiinnostunut historiasta ja filosofioista ja se antaa itselleni yhdestä tai jopa useammasta kulmasta ihan uskottavan suhteen "uskoon". Oma puoliso taas on vahvasti filosofiasta kiinnostunut ja se antaa mahdollisuuden vahvaankin "uskoon" siitä "he ovat puhuneet vertauskuvin" näkökulmasta. Paljon on kiinni siitä miten uskon määrittelee ja ainakin tietystä näkökulmista uskoo jos uskoo niihin vertauskuviin.

Tosi mielenkiintoinen aihe, ja varmasti naisasioissa yksi niistä isoista vedenjakajista. Itse tuli aikanaan deittailtua, tapailtua tai tavattua varmaankin useampia satoja sinkkunaisia, mutta en kyllä muista yhdenkään olleen uskovainen siitä perspektiivistä josta me yleensä uskovainen määritellään. Silti oma vahva suositukseni on tutustua valtavan erilaisiin naisiin sillä ainakin itse sain niistä ihan valtavasti elämänoppia ja myös varsin mielettömiä tapailusuhteita. Toki ainakin omalla kohdalla nämä tapailusuhteet kaatuivat omaan mahdottomuuteensa, mutta olivat niistä moni samalla niin ihania että jos niistä joku olisi lutviutunut parisuhteeksi saakka - olisi tällainen suhde saattanut olla todella monipuolisen mahtava.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Niin joillekin voi tulla yllätyksenä, että uskonnolliset ihmiset on sekä tällaisia teemuselänteitä että täysiä taviksia. Jos sinä olet esimerkiksi jotenkin Selänne-fani, niin annat tavallaan painavan äänen länsimaisille uskonnoille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös