Naisasiat

  • 7 489 445
  • 26 542

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja @Steril jos ehdotat uutta tapaamista niin tee selväksi, että se on treffikutsu. Muuten voi olla vähän kiusallista teille molemmille, jos ajatukset ei kohtaa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tein nyt niin, että kysyin suoraan onko kiinnostusta tavata opiskeluasioiden merkeissä kahden kesken näin ihan muuten vaan ja käydä siinä samassa syömässä kuten oli jo aiemmin puhe. No, vastaus olikin sitten että "joo, olisi kyllä mukava nähdä :)" ja kysyi itse mikä päivä käy. Nyt on sitten perjantaiksi sovittu tapaaminen, tällä kertaa ilman tenttiä. Eli case ei vielä olekaan täysin closed vaikka siihen olin jo henkisesti varautunut.

On tämä kyllä kompleksista. Saa nähdä mitä tuleman pitää...

Winner never quits, quitter never wins. Epäröintikin kummasti loppuu kun hävittävää ei pahemmin enää ole...
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tein nyt niin, että kysyin suoraan onko kiinnostusta tavata opiskeluasioiden merkeissä kahden kesken näin ihan muuten vaan ja käydä siinä samassa syömässä kuten oli jo aiemmin puhe. No, vastaus olikin sitten sellainen että "joo, olisi kyllä mukava nähdä" ja kysyi mikä päivä käy. Nyt on sitten perjantaiksi sovittu tapaaminen, tällä kertaa ilman tenttiä. Eli case ei vielä olekaan täysin closed vaikka siihen olin jo henkisesti varautunut.

On tämä kyllä kompleksista. Saa nähdä mitä tuleman pitää...
Tuo boldaamani kohta. Haluatko todella tavata hänet opiskeluasioiden merkeissä? Tuossä voi käydä niin, että toinen teistä luulee lähtevänsä treffeille kun toinen tulee sinne ihan muuten vaan.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tuo boldaamani kohta. Haluatko todella tavata hänet opiskeluasioiden merkeissä? Tuossä voi käydä niin, että toinen teistä luulee lähtevänsä treffeille kun toinen tulee sinne ihan muuten vaan.
No, emme ole tähän mennessä opiskelleet yhdessä kertaakaan joten tuo ehdotukseni oli jo aika suora (en nyt sanasta sanaan tietenkään kääntänyt) mutta tein kyllä selväksi nimenomaan sen että näkeminen kiinnostaa. Ja vastauksesta päätellen hän sen kyllä ymmärsi. Ei tässä enää luule yhtään mitään ainakaan itse, kuten sanottu niin olin jo varautunut henkisesti lopulliseen sinettiin, ja näillä näkyminen pääsen ihan ilman mitään paineita tuohon hommaan, ihan kuin silloin ensi tapaamisellamme.

Kyllä tuo nyt minulla ainakin kelloja soittaisi jos tapaamista ehdotetaan uudelleen heti edellisen peruunnuttua.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo boldaamani kohta. Haluatko todella tavata hänet opiskeluasioiden merkeissä? Tuossä voi käydä niin, että toinen teistä luulee lähtevänsä treffeille kun toinen tulee sinne ihan muuten vaan.

Itsekin kiinnitin huomiota samaan. Joskus tietynlainen epämääräisyys on sallittua ja jopa ihan hyvästäkin.

Toisaalta, tuskin tässä nyt on @Steril kään vielä hääkelloja kilkattamassa ja tärkeintä lienee, että nyt jollain verukkeella tapaatte kahdestaan. Sitten uudelleen ja sitten rohkeasti vain kysymään, onko toisella romanttisia fiiliksiä, JOS itsellä edelleen on.

Mitään hävittäväähän tässä ei ole, päinvastoin. Pelkkää voittamisen riemua, tavalla tai toisella :)!
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Toisaalta, tuskin tässä nyt on @Steril kään vielä hääkelloja kilkattamassa ja tärkeintä lienee, että nyt jollain verukkeella tapaatte kahdestaan. Sitten uudelleen ja sitten rohkeasti vain kysymään, onko toisella romanttisia fiiliksiä, JOS itsellä edelleen on.
Aika lailla näin.

Pääpaino ei siis ollut siinä opiskelussa, vaan ennemmin näin että onnistuisiko näkeminen, ja siinä samalla voisi sitten käydä läpi niitäkin (opiskeluasioita). Ja vastaus siis oli, että olisi mukava nähdä. En nyt viitsi tai edes jaksa sen enempää ylitulkita toisten viestejä, mutta jos vastaus olisi ollut luokkaa "voisihan niitä kurssialueita käydä joo läpi" niin se olisi antanut jo aivan eri signaalin, ja silloin olisi voinut ollakin kyse tuollaisesta @Metukka ehdottamasta tulkinnasta. Samalla se olisi ollut jo minulle suora merkki siitä, että pelkällä kaveripohjalla ollaan.

Jalat maassa mennään kyllä.
 

Stintti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Lapin kiekkoilu
Aika lailla näin.

Pääpaino ei siis ollut siinä opiskelussa, vaan ennemmin näin että onnistuisiko näkeminen, ja siinä samalla voisi sitten käydä läpi niitäkin (opiskeluasioita). Ja vastaus siis oli, että olisi mukava nähdä. En nyt viitsi tai edes jaksa sen enempää ylitulkita, mutta jos vastaus olisi ollut luokkaa "voisihan niitä kurssialueita käydä joo läpi" niin se olisi antanut jo aivan eri signaalin, ja silloin olisi voinut ollakin kyse tuollaisesta @Metukka ehdottamasta tulkinnasta. Samalla se olisi ollut jo minulle suora merkki siitä, että pelkällä kaveripohjalla ollaan.

Jalat maassa mennään kyllä.
Juuri näin. Hyvää duunia @Steril. Itsekkin tulkitsen daamin vastauksesta, että siellä jotain mahdollisuutta olisi muullekkin kuin kaveruudelle. Peukut pystössä!
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Mä olen täysin unohtanut, kuinka vaikeaa pariutuminen on! Tarkkaa suunnittelua, riskianalyysin hinkkaamista, viestintästrategiaa ja hätäpoistumistietkin pitää olla selvillä. Ihan CV-kamaa koko projektinhallinta.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Mä olen täysin unohtanut, kuinka vaikeaa pariutuminen on! Tarkkaa suunnittelua, riskianalyysin hinkkaamista, viestintästrategiaa ja hätäpoistumistietkin pitää olla selvillä. Ihan CV-kamaa koko projektinhallinta.

Juu tuntuu, että on hakemassa johonkin todella kovaan pestiin. Sellaiseen johon on todella monta hakijaa ja sitten paras valitaan. Pieni virhe itsessä tai joku pieni sana tai teko, niin se on monoa.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Juu tuntuu, että on hakemassa johonkin todella kovaan pestiin. Sellaiseen johon on todella monta hakijaa ja sitten paras valitaan. Pieni virhe itsessä tai joku pieni sana tai teko, niin se on monoa.
Jep. Toisaalta kivoimpia työpaikkoja on ne, joissa ei ole kohtuuttomia vaatimuksia, saa käyttää omaa persoonaa eikä virheistä lynkata. Tällaisissa paikoissa yleensä työntekijätkin pysyvät pitkään ja mieluusti ja ovat lojaaleja työnantajalleen. :)
 

Sj991

Jäsen
Hyvää tässä on se, että toimit taas samantien ja sovit uuden tapaamisen, jo pelkästään tuolla päihität ison osan miehistä. Nyt tulee pilkun viilausta ja teknistä analyysia, mutta haluan yrittää kannustaa vähän suorempaan toimintaan.

Mutta mielestäni sinun ei kannata vetää päätelmiä siitä, että hän perui tämän ensimmäisen tapaamisen, sillä mielestäni sidoit tämän ekan treffikutsun vähän liikaa tähän tenttiin. Elikkä ulkoiset tekijät voivat saada tytön peruuttamaan treffit, kuten tässä tilanteessa tyttö perui ne, koska ei katsonut järkeväksi mennä koko tenttiin. Vähän sama asia kuin syyskuulle ei kannata sopia ekoja treffejä agendalla mennään ulos jäätelölle, koska mahdollisuus, että sataa on sen verran korkea, että kun tyttö treffit peruu jäät miettimään peruiko hän ne sateen vuoksi vai siksi ettei häntä kiinnosta.

Ja mielestäni on ihan ymmärrettävää ettei tyttö ehdottanut suoraan toista tapaamista, koska tämän suunnitellun tapaamisen viba oli vähän kaverillinen ja tosiaan sidottu tähän tenttiin elikkä ei tytöllekkään ollut pakosti selvää olitko kiinnostunut hänestä vai sovitko tapaamisen, koska oli kätevää moikata kaveria tentin jälkeen. Esimerkiksi kuvittele että sinulla olisi uusi työkaveri ja hän kutsuisi sinut, joku päivä ottamaan oluet ja katsomaan jotain työjuttua. Mikäli tämä peruuntuisi syystä X niin et olisi sen jälkeen varma halusiko hän kaveerata sinun kanssasi vai hoitaa tämän työjutun ja ottaa siinä oluet samalla.

Mielestäni näillä molemmilla treffikutsuilla tähtäsit 2 senttiä tolpan ulkopuolelle. Elikkä niistä ei ihan selkeästi tullut esille, että ne ovat treffit ja siinä on se huonoa, että vielä joudut ohjaamaan kiekkoa kohti maalia eli tekemää selväksi, että olet hänestä sillä tavalla kiinnostunut. Elikkä saatat saada ensiksi kaksi luotia jalkaan, kitumaan ja lopuksi vielä luodin päähän, että yleisesti ottaen on helpompi ottaa vaan se suora kieltävä vastaus samantien.

Tämmösiä pikkujuttuja tuli mieleen, mutta mielestäni tällä kertaa ne saattavat vaikuttaa siihen miksi tilanne meni miten meni. Mutta yleisesti ottaen ihan hyvin sulla menee ja eiköhän asia kohta lopullisesti selviä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
@Sj991 Niin, nämä on vaikeita asioita. Itse omasta mielestäni hoidin tuon eilisen oikeastaan niin hyvin kuin sillä hetkellä itse kykenin. Liian suora lähestyminenkään ei ole kaikissa tilanteissa hyvä, koska naisetkin ovat erilaisia, yksilöitä. Täytyy nyt muistaa, että olemme tasan kerran nähneet joulukuun jälkeen noin viiden minuutin ajan, emme sen enempää. Joku voi säpsähtää taaksepäin liian suorasta lähestymisestä, vaikka orastavaa kiinnostusta olisikin ns. pinnan alla. Tapaamistahan minä ensisijaisesti ehdotin, ja siinä samassa sitten että voisi katsoa myös kurssiasioita lävitse. Tuossahan sen sitten näkee miten juttu luistaa ja kemiat kohtaa kasvotusten.

Edelleenkin, hyvä kuitenkin kuulla erilaisia näkemyksiä ja mielipiteitä. Otetaan vastaan.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Sehän se oiskin kun ois joku kyky tunnistaa, että missä tapauksessa voi lähestyä suoraan ja missä himmaillen, että saa parhaan lopputuloksen. Itselläni ei ainakaan tällästä kykyä ole.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Sehän se oiskin kun ois joku kyky tunnistaa, että missä tapauksessa voi lähestyä suoraan ja missä himmaillen, että saa parhaan lopputuloksen. Itselläni ei ainakaan tällästä kykyä ole.
Damn right my friend - juuri kun sekin riski on aina olemassa että maila katkeaa jos laukaisee kerralla liian kovaa!!
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sehän se oiskin kun ois joku kyky tunnistaa, että missä tapauksessa voi lähestyä suoraan ja missä himmaillen, että saa parhaan lopputuloksen. Itselläni ei ainakaan tällästä kykyä ole.
Harvemmin sillä on mitään väliä. Yleensä se voittaa, joka uskaltaa. Jos toinen osapuoli on vähääkään kiinnostunut, hän tarttuu tarjoukseen. Jos ei, voi kyseenalaistaa, onko taktiikalla siinä kohtaa mitään merkitystä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Jos toinen osapuoli on vähääkään kiinnostunut, hän tarttuu tarjoukseen. Jos ei, voi kyseenalaistaa, onko taktiikalla siinä kohtaa mitään merkitystä.
Tietenkin minä olen kokemusasiantuntijan vastakohta puhumaan näistä asioista, mutta kyllä sanoisin että se riippuu myös siitä kiinnostuksen asteesta. Kaikki naiset kun eivät ole samanlaisia tässäkään suhteessa. Osa voi kokea liian suorana tällaisessa tilanteessa suoran treffi (painotan nimenomaan TREFFI) kutsun. Nyt ei kuitenkaan ole mistään Tinderistä kyse, jossa se on jo itsestään selvää ennakkoon että treffailuun ollaan valmiita. Ja kääntäenhän tämä teoriasi tarkoittaa myös sitä, ettei sillä minun avauksellani tyylillä olekaan niin paljoa väliä, jos minusta ollaan kiinnostuneita, vaan tällöin mikä tahansa käy?

Summa summarum, en kyllä pistäisi pahakseni vaikka naisetkin olisivat astetta aktiivisempia aloitteissa. Ymmärrän täysin mistä @Fiftie puhuu. On raskasta aina miehenä koittaa tulkita ja analysoida naisen mielenliikkeitä, kun sitä ei arkielämässä jaksa muutenkaan tehdä ja miettiä ylipäätään mitä muut ihmiset jatkuvasti ajattelevat. Tulee vielä vainoharhaiseksi kun liikoja miettii.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tietenkin minä olen kokemusasiantuntijan vastakohta puhumaan näistä asioista, mutta kyllä sanoisin että se riippuu myös siitä kiinnostuksen asteesta. Kaikki naiset kun eivät ole samanlaisia tässäkään suhteessa. Osa voi kokea liian suorana tällaisessa tilanteessa suoran treffi (painotan nimenomaan TREFFI) kutsun. Nyt ei kuitenkaan ole mistään Tinderistä kyse, jossa se on jo itsestään selvää ennakkoon että treffailuun ollaan valmiita. Ja kääntäenhän tämä teoriasi tarkoittaa myös sitä, ettei sillä minun avauksellani tyylillä olekaan niin paljoa väliä, jos minusta ollaan kiinnostuneita, vaan tällöin mikä tahansa käy?
Minusta tässä ajatellaan nyt treffejä vähän isompana juttuna kuin mitä ne todellisuudessa ovat. Ensimmäiset treffit ovat tavallisimmin kahvittelu/kaljat baarissa, kesto 15-60 min. Siinä ei sitouduta mihinkään muuhun kuin kevyeen jutusteluun ja tutustumiseen.

Sinkulle kynnys kieltäytyä tällaisesta on hyvin korkea, ja vaatii käytännössä sen, että vastapuoli on täysin epäkiinnostava tai jopa vastenmielinen. Täytyy muistaa, että ihmiset eivät mielellään halua tuottaa pettymyksiä myöskään sitä kautta, että antaisivat suorat pakit.

Summa summarum, en kyllä pistäisi pahakseni vaikka naisetkin olisivat astetta aktiivisempia aloitteissa. Ymmärrän täysin mistä @Fiftie puhuu. On raskasta aina miehenä koittaa tulkita ja analysoida naisen mielenliikkeitä, kun sitä ei arkielämässä jaksa muutenkaan tehdä ja miettiä ylipäätään mitä muut ihmiset jatkuvasti ajattelevat. Tulee vielä vainoharhaiseksi kun liikoja miettii.
Jos ei halua ajautua tulkitsemispeleihin, aina voi olla myös suora. Sen vuoksi ehdotinkin aiemmin, että laittaisit kortit suoraan pöytään.

Tapaamisehdotuksesi oli hyvä, ja pääasia tietysti oli, että laitoit sen ilmoille. Mutta siinäkin jätit vähän ovea raolleen, että onko nyt kyse varsinaisista treffeistä vai mistä. Nyt nainen pähkäilee siellä omassa kulmauksessaan, että mitähän se Steril oikein meinaa. Naiset ovat samalla tavalla epävarmoja itsestään kuin miehet, ja myös heillä on näitä epäilyksiä, että onko kyseessä joku ovela kusetus tai väärinkäsitys.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
No niin, saatiin siirrettyä tapaaminen pois kampukselta ja nähdään ihan keskustassa, mennään kunnon ravintolaan syömään ja katsotaan mitä sen jälkeen tehdään.

Ehkä lauoin pari milliä tolpan ohi, mutta en ole varma pomppiko se kiekko sittenkin pakin luistimesta sisään...
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
No niin, saatiin siirrettyä tapaaminen pois kampukselta ja nähdään ihan keskustassa, mennään kunnon ravintolaan syömään ja katsotaan mitä sen jälkeen tehdään.

Ehkä lauoin pari milliä tolpan ohi, mutta en ole varma pomppiko se kiekko sittenkin pakin luistimesta sisään...

Kannattaa tämä ottaa kokemuksen kannalta, vaikka tämä ei johtaisi mihinkään niin olet ainakin uskaltanut kokeilla. Tsemppiä jatkoon!
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Steril
Mulle on jäänyt se käsitys, että nainen oli alussa kiinnostunut, mutta sinä kaverilinjalla. Ehkä on siis tarkoituksella himmannut, kun on ajatellut että ei saa sulta vastakaikua. Ja ehkei ole vieläkään ihan varma, että miten pelikirja on sun osalta muuttunut.

No, tänään se selviää. Älä yritä liikaa, anna mennä fiiliksellä. Jos sitä kiinnostusta molemmin puolin löytyy, niin kyllä se siitä lähtee vaikka alku olisikin vähän tarkkailua. Tee kuitenkin joku selkeä avaus kiinnostuksen osoituksesta, sillä sinä olet se jonka tunteet ovat alun jälkeen muuttuneet.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Steril
Mulle on jäänyt se käsitys, että nainen oli alussa kiinnostunut, mutta sinä kaverilinjalla. Ehkä on siis tarkoituksella himmannut, kun on ajatellut että ei saa sulta vastakaikua. Ja ehkei ole vieläkään ihan varma, että miten pelikirja on sun osalta muuttunut.

No, tänään se selviää. Älä yritä liikaa, anna mennä fiiliksellä. Jos sitä kiinnostusta molemmin puolin löytyy, niin kyllä se siitä lähtee vaikka alku olisikin vähän tarkkailua. Tee kuitenkin joku selkeä avaus kiinnostuksen osoituksesta, sillä sinä olet se jonka tunteet ovat alun jälkeen muuttuneet.

Just näin. Ja muista pestä hampaat.
 

BaronFIN

Jäsen
Osituspäivä.
Olen velaton.
Rahaa tilillä useampi kymmenen tuhatta.
Luulin, että olisi tuntunut kivemmalta.
Huomenna viimeinen hääpäivä ja tuleva exä herää sen kolmannen osapuolen luona.
Viddu, tää tuntuu ihan hyvältä.
Ja kävin lyöntipaikalla lyömässä kunnaria.
Ensi viikolla takaisin asuntovelallisten puolelle.
Näin ne asiat etenee.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Ne oli semmoiset tällit sitten. Meinasin saada varsinaiset oharit päin näköä, kun perille tapaamispaikkaan päästyäni (hieman myöhässä) tulikin viesti, että mulle tulikin muuta ohjelmaa ja että hän lähti jo pois. No, tästä osittain suivaantuneena ja myös hölmistyneenä pahoittelin välittömästi ja kysyin mihin hän oli ehtinyt. Sitten hän rupesikin tulemaan takaisinpäin ja tuli minua vastaan kun aloin itsekin liikkumaan kyseiseen suuntaan. Tavattuani tietenkin pyysin rehdisti anteeksi pientä myöhästymistäni ja suunnitelmat pysyivät samoina, menimme ravintolaan. Jännitys kyllä kuoli sen sileän tien, tilalla oli pieni pettymys ja suuri hämmennys.

Ruokailu sujui ihan moitteettomasti hyvässä hengessä ja ilman sen suurempaa kiirettä, kyseltiin toisiltamme kaiken näköistä ja juttua riitti kyllä koko ajan, että mitään kiusallisia, hiljaisia hetkiä ei ollut. Ruokailun päätyttyä (siis raflasta ulos päästyämme) sanoimme toisillemme heipat ja jatkoimme eri suuntiin. Se siitä. Tällä hetkellä myös minusta tuntuu vahvasti, että se oli siinä.

En tiedä. Parhaani tein. Nyt tämä ketju saa riittää joksikin aikaa, eikä kyllä pahemmin jaksa palstaillakaan. Palaillaan sitten joskus.
 

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
Poimin vaan välistä pienen huomion. Kai @Steril ilmoitit naiselle että myöhästyt treffeillä. Naiset ja miksei miehetkin ovat välillä tällaisissa melko mitättömän tuntuisissa asioissa aika tarkkoja. Mua ainakin ärsyttää ihmisten myöhästely aika paljon. Ilmoittamalla asiasta tilanne on ihan eri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös