Naisasiat

  • 7 491 416
  • 26 542

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis täh? Se kaverin ex on ex jostain syystä eikä heillä ole toistensa kanssa enää mitään tekemistä. Joku sitä alkaa panemaan jossain vaiheessa kuitenkin, niin miksi se ei voisi olla kaveri ihan yhtä hyvin kuin joku tuntematon? Vai onko tässä joku typerä bros before hos-koodi?
Sellainen kommentti sitten…
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sellainen kommentti sitten…
Eli siis miksi kaverini ei saisi koskea minun exääni tai minä kaverini? Eikö tässä tilanteessa pitäisi olla ihan iloinen molempien puolesta, että teillä se juttu toimii, meillä ei toiminut. Ja jos ei toimi, niin voidaan ainakin sitten kaverin kanssa jälkeenpäin yhdessä puhua paskaa siitä exästä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Eli siis miksi kaverini ei saisi koskea minun exääni tai minä kaverini? Eikö tässä tilanteessa pitäisi olla ihan iloinen molempien puolesta, että teillä se juttu toimii, meillä ei toiminut. Ja jos ei toimi, niin voidaan ainakin sitten kaverin kanssa jälkeenpäin yhdessä puhua paskaa siitä exästä.
Tämä just. En mä ymmärrä miksi mun kaveri ei saisi olla kiinnostunut mun eksästä. Kaverin tai exän parisuhteet kun ei kuulu mulle paskaakaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos joutuisin valitsemaan elämäni rakkauden naisen, ja pikkumaisen kaverin välillä, niin ottaisin sen naisen loppuelämäkseni vaimoksi.

Tässä vain on sellainen ongelma, että harvalla on sellaista kristallipalloa, että osaisi oikeasti kertoa etukäteen, että joku todella on se elämän rakkaus.

Eihän näihin ystävien ex-heilojen kanssa suhteisiin ryhtymisiin voi antaa mitään täysin yksiselitteistä vastausta, koska jokainen suhde on aina omanlaisensa. Itse pyrkisin kuitenkin välttämään niitä viimeiseen asti, koska monen ihmisen oma pää ei lopulta välttämättä kestä sitä, että ystävällä ja omalla kumppanilla on yhteinen historia. Aika moni ihminen on kuitenkin jossain määrin mustasukkainen ja ainakin ajoittain epävarma itsestään, osa täysin ilman syytä, osa aiheesta. Saa olla henkisesti todella vahva tyyppi, ettei "heikolla hetkellä" ala epäillä kumppania tai ystävää, tarkkaile ja ylitulkitse ystävän ja kumppanin välistä keskinäistä kanssakäymistä (puheita, ilmeitä ja eleitä), kaivele edellistä suhdetta riitoihin mukaan ylipäätään ja ahdistu siitä, että näillä kahdella läheisellä ihmisellä on myös yhteinen seksihistoria. Ihmissuhteet eivät muutenkaan aina ole helppoja ja ihmiset suhtautuvat eri asioihin eri tavalla. Oman elämän yhteensovittaminen toisen ihmisen kanssa ei aina käy ihan kivuttomasti muutenkaan ja jos siihen lisätään vielä "ylimääräisten" ihmissuhteiden vaikutus ja painolasti, niin onhan siinä henkistä sietokykyä vaativia osasia kerrakseen. Väitän, että suurimmalle osalle aivan liikaa.

Kannattaako tällainen riski ottaa? Joskus ehkä kannattaa, jos ystävyys ei ole ihan jokapäiväistä kanssakäymistä ja asiaa on vakavasti harkittu etukäteen, edetty viattomasti melko pitkään ja tunne on todella voimakas. Lisäksi olisi hyvä huomioida, kuinka pitkä aika kaverin ja potentiaalisen kumppanin suhteesta ja erosta on ja miten vakava suhde heillä on ollut. Ja millainen suhde heillä on tänä päivänä tai onko minkäänlaista.

Itse vetäisin myös ystävien ja kavereiden välille tiukan eron. Ystävät ovat lopulta aika harvassa, enkä itse ainakaan haluaisi riskeerata omia ystävyyssuhteitani rakkauden vuoksi ilman todella painavaa perustetta ja rehellistä keskustelua ystäväni kanssa. Toisaalta omat ystäväni tuntevat minut oikeasti hyvin, hyvät ja huonet puolet ja osaisivat kyllä todella rehellisesti sanoa, kannattaisiko minun oikeasti edes yrittää parisuhdetta hänen ex-kumppaninsa kanssa. Ja todennäköisesti tuntisin myös ystäväni ex-parisuhteen kiemurat tämän potentiaalisen kumppanini kanssa, jolloin sen suurempia yllätyksiä ko. henkilön kanssa tuskin tulisi, jollei nyt ihan totaalisesti ole muuttunut tai elänyt aiemmin totaalivalheessa. Kaverisuhteet ovatkin sitten toinen juttu. Mulle ystävän ja kaverin ero on selkeä. Paljon riippuu muista olosuhteista, joista jo mainitsinkin.

Sanoisin kuitenkin, että parisuhteen löytää todennäköisesti helpommalla jostain muualta kuin ystävien tai kavereiden existä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Huomauttaisin yleisesti naisasioista että siitä tulee palindromi naisasiat, aisa sian. Sen voi tulkita sitten miten tahtoo.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Tämä just. En mä ymmärrä miksi mun kaveri ei saisi olla kiinnostunut mun eksästä. Kaverin tai exän parisuhteet kun ei kuulu mulle paskaakaan.
Alkuperäisessä postauksessa oli kyse hyvästä ystävästä. En mä jokaisen kaverin kanssa jaa koko henkistä ja syvällistä puolta itestä, hyvien ystävien kanssa tulee jaettua. Kyllä ne suhteet siinä väkisin muuttuu, jos oman exä liittyy jollain tapaa kuvioon. Kaverit on helppo tiputtaa, hyviä ystäviä ei löydy joka oksalta.

Nää on silti näitä, makuasioita sano koira...
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Alkuperäisessä postauksessa oli kyse hyvästä ystävästä. En mä jokaisen kaverin kanssa jaa koko henkistä ja syvällistä puolta itestä, hyvien ystävien kanssa tulee jaettua. Kyllä ne suhteet siinä väkisin muuttuu, jos oman exä liittyy jollain tapaa kuvioon. Kaverit on helppo tiputtaa, hyviä ystäviä ei löydy joka oksalta.

Nää on silti näitä, makuasioita sano koira...
Siksi just mun mielestä paras neuvo on kysyä suoraan toiselta. Jotain voi vaivata ka jotain ei. Minkään perinteen tai kuluneen sanonnan taakse ei kannata mennä. Vaan puhua.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Omalla kohdalla ainakin riippuis asian ottaminen siitä, että onko tämä meikän exä jättänyt meikäläisen ja meikäläinen ois ihan lovena siihen edelleen, vai onko niin ettei exä kiinnosta enää pätkääkään ja ihan sama mitä tekee. Voihan se olla niinkin, että ei halua omaa exsäänsä nähdä enää ikinä missään(omalla kohdalla oikeasti näin). Kyllä se kaveri sitä exää kuitenkin panna saa eikä tarvi keneltäkään mitään kysellä, paitsi siltä naiselta itseltään tietysti.

Itelle ois tosiaan siinä mielessä vaikea olla sitten kaverin kaa enää tekemisissä, jos se sortuis omaan exään, mutta en tästä puhutusta tapauksesta sitten tiedä miten on.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Niin kuin aiemmin kirjoitin, niin ystävällä on aviovaimo ja lisäksi perhekkin perustettuna. Kyllä me ihan hyvin asia saatiin läpi puhuttua ja uskon sen mitä ystävä sanoo.
 

444

Jäsen
Niin kuin aiemmin kirjoitin, niin ystävällä on aviovaimo ja lisäksi perhekkin perustettuna. Kyllä me ihan hyvin asia saatiin läpi puhuttua ja uskon sen mitä ystävä sanoo.
Täytyy myöntää, että jos tuo tyyppi alkaisi natkuttaa jotain ”tyyppi meni hiplaa mun exää”, niin jossain olisi jotain todella pahasti pielessä. Voisi vaimokin olla vähän ihmeissään.
Ymmärrän toki ne kommentit, että jos ero on aikanaan ollut kipeä tai muuten epämiellyttävä, niin varmaan olisi hankalaa hengailla kimpassa. Mutta se exä tosiaan on exä jostain tietystä syystä. Ei kiinnosta, kuka miten missä ja milloin käy niitä paukuttamassa.

Nostin aiemmin esille rehellisyyden. Ystäville ollaan rehellisiä ja keskustellaan asioista avoimesti. Ne, joiden kanssa tähän ei pysty, ovat jotain satunnaisia kaljakavereita, joita mahtuu kolmetoista tusinaan. Jos ystävä yrittää puuttua toisen rakkauselämään eikä edes yritä mukautua tilanteeseen, niin hän ei ole kovin hyvä ystävä.
 

BaronFIN

Jäsen
Afterworkit työpäivän päätteeksi ja tunti meni kuin siivillä. Löytyy yhteisiä urheiluharrasteita, huumorintaju samalla alhaisella viivalla ja yleinen elämäntilanne samankaltainen. Siis vaikuttaa win-win-win.

En toki ole edes vielä ykköspesällä saatika lyöntivuorossa, mutta lyöntivuoroa olisi tarjolla.

Onhan tämä muutos melkoinen. Vuodenvaihteessa elin aivan toisenlaisessa todellisuudessa ja minut on repäisty mukavoituneesta elämäntilanteesta mukaan tähän prosessiin. Tuleva exä on tehnyt tästä loppujen lopuksi todella helppoa ja minkäänlaisia romanttisia tunteita ei tuohon suuntaan enää ole. Todennäköisesti tässä maassa on tehty murhia vähemmästäkin.

Mutta suunnatakseni ajatukset kohti tulevaa, niin itseäni jarruttaa eniten ajatus ”laastarista”. Toki tiedän itse mitä haluan eikä mielestäni ketään saisi kohdella kuin laastaria enkä ole sellaista haluamassa.

Tässä asiat olisi loksahtamassa kohdilleen siinä mielessä ettei kumpikaan ole hakemassa uutta elämänkumppania ja siitä ”suurta rakkautta”, vaan rentoa yhdessäoloa harrastuksien, ajanvieton ja ehkä fyysisien suoritteidenkin merkeissä. Ja jos tilanne kehittyy joskus pidemmälle, niin… Päivitetään yhteistä tilannekuvaa sitten

Lyöntivuorohan sieltä tuli ja napsahti kuin napsahti samoin tein kunnari ilotulituksien saattelemana. Parempaa terapiaa tälle pääkopalle kuin mikään puheterapia tai exän lässyn lässyt.

Ja ei, kumpikaan ei hae sitä suurta seuraavaa, mutta hämmentävän hyvin ajatukset ja kemiat toimii noin muuten.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Joopas joo.

Eipä niitä huomisia "tenttitreffejä" sitten koskaan tullutkaan. Tässä tänään aamupäivästä naiselta tuli viestiä, ettei menekään huomenna tenttimään sitä kurssia kampukselle koska ei koe olevansa siihen vielä valmis tai osaavansa tarpeeksi. Eikä osannut sanoa tuleeko kampukselle koska vai tuleeko enää kevään aikana ollenkaan. No, minulla itselläni sama tilanne - en koe osaavani yhtään mitään tuosta alueesta, koska jäänyt muiden kiireiden keskellä lukeminen vähän paitsioon, joten ymmärrän sikäli tuon ratkaisun - mutta siitä huolimatta nyt kyllä jotenkin turhauttaa voimakkaasti koko juttu. Sitä kun tavallaan nyt oli miettinyt asioita ja prepannut itseään sitä kohtaamista varten ja löytänyt siihen melkein ihan sellaisen suht rennon asenteenkin. Taas joutuu sitten miettimään kaiken uusiksi, jos se nyt on ylipäätään sen arvoista. No, se on selvä että käytänpä minäkin huomisen päivän johonkin hyödyllisempään kuin tunnin matkaan kampukselle tekemään tenttiä josta en kuitenkaan tule pääsemään tällä pohjalla läpi.

Ei tässä nyt vielä ole mitään ratkaisevaa tapahtunut, mutta vituttaa silti. Pitihän se jotenkin arvata että harakoille menee, muuten olisikin ollut aivan liian soljuvaa.
 

Stintti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Lapin kiekkoilu
Joopas joo.

Eipä niitä huomisia "tenttitreffejä" sitten koskaan tullutkaan. Tässä tänään aamupäivästä naiselta tuli viestiä, ettei menekään huomenna tenttimään sitä kurssia kampukselle koska ei koe olevansa siihen vielä valmis tai osaavansa tarpeeksi. Eikä osannut sanoa tuleeko kampukselle koska vai tuleeko enää kevään aikana ollenkaan. No, minulla itselläni sama tilanne - en koe osaavani yhtään mitään tuosta alueesta, koska jäänyt muiden kiireiden keskellä lukeminen vähän paitsioon, joten ymmärrän sikäli tuon ratkaisun - mutta siitä huolimatta nyt kyllä jotenkin turhauttaa voimakkaasti koko juttu. Sitä kun tavallaan nyt oli miettinyt asioita ja prepannut itseään sitä kohtaamista varten ja löytänyt siihen melkein ihan sellaisen suht rennon asenteenkin. Taas joutuu sitten miettimään kaiken uusiksi, jos se nyt on ylipäätään sen arvoista. No, se on selvä että käytänpä minäkin huomisen päivän johonkin hyödyllisempään kuin tunnin matkaan kampukselle tekemään tenttiä josta en kuitenkaan tule pääsemään tällä pohjalla läpi.

Ei tässä nyt vielä ole mitään ratkaisevaa tapahtunut, mutta vituttaa silti. Pitihän se jotenkin arvata että harakoille menee, muuten olisikin ollut aivan liian soljuvaa.
Minusta vähän haiskahtaa siltä, että naisella on enemmän kaverilliset kuin romanttiset ajatukset sinua kohtaan. Ei kuitenkaan ehdottanut mitään sen suuntaista, että mentäisiinkiin syömään johonkin muualle tentistä huolimatta? Tai ylipäätään mitään uuteen fyysiseen kohtaamiseen liittyen? Suoraan kysymällä lähtisin itse tässä tapauksessa liikkeelle. Eli suora kysymys, että kiinnostaako naista tavata/lähteä syömään/tehdä jotain jonakin päivänä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Minusta vähän haiskahtaa siltä, että naisella on enemmän kaverilliset kuin romanttiset ajatukset sinua kohtaan. Ei kuitenkaan ehdottanut mitään sen suuntaista, että mentäisiinkiin syömään johonkin muualle tentistä huolimatta? Tai ylipäätään mitään uuteen fyysiseen kohtaamiseen liittyen? Suoraan kysymällä lähtisin itse tässä tapauksessa liikkeelle. Eli suora kysymys, että kiinnostaako naista tavata/lähteä syömään/tehdä jotain jonakin päivänä.
Eipä ehdottanut ei. Näin olen myös makustellut, että jos se näkeminen oikeasti kiinnostaisi niin tällöin se peruja ehdottaisi sitä siitä huolimatta tai toista ajankohtaa tms. Tällä hetkellä minulla on juuri tuollainen olo, että tunteet ovatkin vain puhtaasti kaverillisia, eikä oikeastaan tässä ole edes suurempia haluja alkaa kyselemään yhtään mitään. Ja mikään roikkuminen ei kiinnosta, alkaa vituttamaan vain entistä enemmän.

En tiedä, jotenkin on kyllä vähän tyhjä olo nyt.
 

Stintti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Lapin kiekkoilu
Eipä ehdottanut ei. Näin olen myös makustellut, että jos se näkeminen oikeasti kiinnostaisi niin tällöin se peruja ehdottaisi sitä siitä huolimatta tai toista ajankohtaa tms. Tällä hetkellä minulla on juuri tuollainen olo, että tunteet ovatkin vain puhtaasti kaverillisia, eikä oikeastaan tässä ole edes suurempia haluja alkaa kyselemään yhtään mitään. Ja mikään roikkuminen ei kiinnosta, alkaa vituttamaan vain entistä enemmän.

En tiedä, jotenkin on kyllä vähän tyhjä olo nyt.
Ei sinun kannata alkaa itseää "huijaamaan" sen kanssa, että tunteet olisivat sinun puolelta täysin kaverilliset, kun aivan selvästi vähintäänkin haluaisit saada selvyyden naisen kiinnostuksesta sinua kohtaan. Kaikista helpoimmalla pääset itse, kun kysyt ja saat silloin selvän vastauksen, jolloin mahdollisten pakkien jälkeen elämää on helpompi jatkaa ja unohtaa nainen romanttisessa mielessä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Ei sinun kannata alkaa itseää "huijaamaan" sen kanssa, että tunteet olisivat sinun puolelta täysin kaverilliset, kun aivan selvästi vähintäänkin haluaisit saada selvyyden naisen kiinnostuksesta sinua kohtaan. Kaikista helpoimmalla pääset itse, kun kysyt ja saat silloin selvän vastauksen, jolloin mahdollisten pakkien jälkeen elämää on helpompi jatkaa ja unohtaa nainen romanttisessa mielessä.
Minulla siis on tunteita, mutta olen 99% varma tällä hetkellä siitä että tällä naisella ei niitä minua kohtaan ole. Sitä tarkoitin. Olen nimenomaan mahdollisimman inhorealistinen tällä hetkellä, enkä elättele mitään toiveita, koska kuten sanoin, sitten harmittaa vain enemmän.

Ehkä otan nyt pienen aikalisän koko asian miettimisestä, ja keskityn, no, vaikka niihin asioihin joihin voin itse vaikuttaa (tenttien läpäisyyn).
 

mikulii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät #24
Minusta vähän haiskahtaa siltä, että naisella on enemmän kaverilliset kuin romanttiset ajatukset sinua kohtaan. Ei kuitenkaan ehdottanut mitään sen suuntaista, että mentäisiinkiin syömään johonkin muualle tentistä huolimatta? Tai ylipäätään mitään uuteen fyysiseen kohtaamiseen liittyen? Suoraan kysymällä lähtisin itse tässä tapauksessa liikkeelle. Eli suora kysymys, että kiinnostaako naista tavata/lähteä syömään/tehdä jotain jonakin päivänä.
Tämä tuli omien kokemuksien pohjalta mieleen. Naisella on aluksi ollut fiiliksiä, mistä oma-alotteinen yhteydenottokin kertoo, mutta asioiden jämähdettyä paikalleen on taustalta saattanut joku mennä kiinnostavuudessa ohi ja hänen kanssaan ollaan jo tapailussa ja tunnetasolla pitemmällä. Nykymaailmassa (Tinder) varsin yleinen tilanne.
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Kyllä tuo @Steril kannattaisi nyt clousata loppuun ylempänä ehdotetulla tavalla, eli viestiä ja suora kysymys että kiinnostaako tehdä jotain/käydä syömässä joku toinen kerta. Viestiyhteys on nyt auki, tähän on varmasti isompi kynnys esimerkiksi parin kuukauden radiohiljaisuuden jälkeen.

Näin ainakin minä näkisin, koska epävarmuudessa venkulointi ei tee hyvään kenellekään. Siinä voi pahimmillaan mennä koko opiskeluaika turhia toiveita elätellessä, vaikka tilanteen voisi selvittää jo nyt. Ja älä huoli, maailmassa riittää upeita naisia, tämä ei tule olemaan mikään ainut tilaisuutesi. Ehkä tästä paistaa läpi oma ajatukseni, eli luulen myös että naikkonen on vain kaverilinjalla. Toki voi olla pieni mahdollisuus että on kiinnostunut, mutta se kannattaisi selvittää nyt.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samaa mieltä ylläolevan kanssa. Itse kävin samaa epävarmuutta ja turhautuneisuutta nuorena miehenä naisten kanssa läpi ja nyt lähes 37-vuotiaana neuvoisin ”clousaamaan” tuon, niin ei tarvi kesän aikana asiaa märehtiä vaan lähteä rinta rottingilla nauttimaan sinkkukesästä. Tai vaihtoehtoisesti nainen lähtee kanssasi dinnerille ja tiedä mitä siitä kehittyy.

Tsemppiä @Steril !
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös