Naisasiat

  • 7 489 518
  • 26 542

Sj991

Jäsen
Olen jo joitakin viikkoja miettinyt tähän ketjuun kirjoittamista tilanteestani, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.

Elikäs, viime vuoden lopulla yliopisto-opinnoissa eräällä työkurssilla oli eräs ihan mukavan oloinen nainen, jonka kanssa emme sillä itse kurssijaksolla olleet paljoa juttusissa keskenämme, mitä nyt välillä vaihdeltiin hyvässä hengessä muutamia sanoja siinä työskentelyn lomassa. Pari viikkoa myöhemmin joululomalla hieman yllätyin, kun tämä lisäsikin minut kaveriksi sosiaalisessa mediassa ja kysyi kuulumisia. No, mitäs siinä, vastasin ja vaihdeltiin viestejä muutamia, kunnes sitten oli hetki hieman hiljaisempaa. Tässä vaiheessa mitään tunteita ei itselläni ollut vielä syntynyt, ehkä osasyynä oli myös se että tämä nainen paljastui sometilin perusteella kolme vuotta itseäni nuoremmaksi, mitä jotenkin ehkä pidin turhan suurehkona ikäerona (mikä sittemmin on osoittautunut täysin vääräksi luuloksi). En tiedä miksi näin, mutta yllätyin koska ko. neitonen olisi mennyt hyvin minun ikäisestäni, kypsän oloinen siis kaikin puolin siihen nähden. No, onhan hänkin jo tukevasti aikuinen, tyhmä ennakkoluulo siis minulta.

Vierähti lukuisia viikkoja, jolloin viestittelimme satunnaisesti lähinnä opiskeluasioiden merkeissä, emme kuitenkaan nähneet koskaan fyysisesti kasvokkain, koska kurssit olivat etänä. Kuitenkin orastava kiinnostus on alkanut kevään mittaan heräilemään, en nyt sanoisi ihan ihastumiseksi, ehkä vähän sitäkin, mutta sanotaanko vahva kiinnostus. Muutama viikko sitten viestittely tiivistyi lähes jokapäiväiseksi, olemme jutelleet myös hieman muistakin kuin opiskeluasioista, ei nyt liian syvällisiä kuitenkaan. Varsinaiset tapaamiset ovat jääneet tasan yhteen tuon joulukuisen kurssin jälkeen, viime viikolla törmäsimme kampuksella suurelta osin sattumalta ja jotenkin keskustelu oli hieman väkinäistä, ehkä se tilanne tuli jotenkin yllättäen mutta en saanut itsestäni ihan ns. parasta irti tai osannut olla sellainen rento. Oli hänkin vähän hermostuneen oloinen, eli varmaan molemminpuolista. Sen jälkeen ei oikeastaan olla viestitelty edes kauheammin.

Joten, arvon jatkoaikalaiset, nyt olen omassa mielessäni pienehkön pattitilanteen äärellä. Tiedostan kyllä hyvin sen, että varsinainen kiinnostus saattaa olla yksipuoleista minun puoleltani, mutta asia ei välttämättä ole näin koska hän oli ihan yhtä systemaattisen epäaktiivinen viestien suhteen myös silloin talvemmalla ennen näitä viimeaikaisia tapahtumia. En ole millään tavalla pommittanut häntä viesteillä, ja olen myös itse ollut tietoisesti koko ajan laittamatta liikaa viestiä, ja on käynyt niinkin muutaman kerran että tämä nainen on pistänyt viestiä itse muutaman päivän hiljaiselon jälkeen. Myöskään en sillä tavalla halua mitenkään edetä liian nopeasti tai iskeä korttejani pöytään kerralla, koska hän on vähän sen oloinen että voisi mahdollisesti pelästyä tai kavahtaa taaksepäin liian suorasta lähestymisestä. Muuten hän on ihan suht. aika lailla minun tyyppiäni, rauhallinen, tod. näk introvertti kuten minäkin, kiinnostuksenkohteet ja harrastukset samanlaisia, opiskelee samaa alaa ja vielä päälle hyvännäköinenkin sekä liikunnallinen. Ja viestittelyiden perusteella myös fiksu sekä mukava. Jos se minusta olisi kiinni, niin olisin kyllä valmis nuorisotermein "olemaan" ihan vakavasti. Mutta kun ei se elämä niin vain mene, sen tiedostan hyvin. Enkä halua sitoutua mielessäni liikaa mihinkään, ettei joudu liikaa pettymään. Nyt vain oli pakko purkaa ajatuksia, koska tässä ketjussa on käyty aiemminkin hyviä keskusteluita. Toivottavasti vain en ole mokannut ratkaisevasti mitään.

Ja lopuksi vielä maininta, että kokemuksia seurustelusta ei siis allekirjoittaneella vielä toistaiseksi ole. Muutenhan näissäkin olisi jo jonkin verran viisaampi :D
Nyt kannattaa pistää toimeksi ja pyytää tyttöä ulos. Hän on nyt näyttänyt sinua kohtaan kiinnostusta ja olette jutelleet pitkän aikaa, joten tilanne ei mene tuosta enää paremmaksi vaan mikäli odottelet vielä lisää se menee vain huonommaksi. Sillä jos et nyt häntä pyydä ulos hän alkaa pitää sinua joko nössönä, joka on myrkkyä ihastumiselle tai alkaa miettimään ettet oikeasti ole hänestä kiinnostunut ja hän menettää kiinnostuksen sinuun ja varsinkin tuossa kohtaa on iso riski, että tyttö löytää jonkun toisen miehen kun hänen itsevarmuutensa laskee sinun takiasi. Kiinnostus toista ihmistä kohtaan ei yleensä ole pitkän ajattelun ja suunnittelun tulos vaan ennemminkin reaktio. Väitän että kiinnostus herää toista kohtaan lähes aina vähintään ensimmäisen kolmen kohtaamisen aikana joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.

Tälläiset viivelähdöt, jätönjätönjätöt, jalkakynät ja taktiset piruetit kannattaa suosiolla jättää niille pleijjereille, sillä niiden onnistuminen vaatii loistavaa naisten lukutaitoa vaan kannattaa pistää suoraan kiekkoa kohti maalia. Se on oikeasti helpoin ja ehkä jopa tehokkain keino saada onnistumisia. Myös torjutuksi tuleminen on paljon helpompaa jos ei pyöri omassa päässä liian kauaa eikä.

Oma suositus: Laita tytölle viestiä että mennään syömään ja sanot vielä, että mä tarjoon! Itse kutsuisin tytön syömään ravintolaan tai kebabille mielummin kun kahville, sillä olette jutelleet sen verran kauan että kahvittelusta voi jäädä tuossa kohtaa vähän kaveri viba. Jos kutsut hänet syömään ja tarjoat vielä niin siitä tulee treffi viba. Jos hän torjuu sinut et tee asiasta mitä isompaa diiliä vaan juttelet hetken kevyesti ja sitten häivyt paikalta.

Ai helvetti että alkoi vituttamaan kun muisti kuinka paljon nuorena kusi omia tilanteita vain sen takia että ei toiminut ajoissa. Itsellä viivelähtöjen onnistumis prosentiksi jäi 0%. Suora toiminta on taas toimut oikein hyvin. Toivottavasti homma menee hyvin! Tsemppiä ja kerrohan miten homma etenee.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@Steril

Joo et todellakaan odottele syksyyn että jos se ehkä sieltä sitten palailee paikkakunnalle. Kevät ja kesä tulee, jos et toimi niin tyttö tulee todennäköisesti saamaan melaa mekkoon oikein huolella ja kenties omat mahikset menee sen myötä sitten sivu suun.

Tämä siis vähän karkeammin ilmaistuna, mutta et sä mitään siinä menetä jos kyselet fiiliksiä tapaamiselle nyt.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Oma suositus: Laita tytölle viestiä että mennään syömään ja sanot vielä, että mä tarjoon! Itse kutsuisin tytön syömään ravintolaan tai kebabille mielummin kun kahville, sillä olette jutelleet sen verran kauan että kahvittelusta voi jäädä tuossa kohtaa vähän kaveri viba. Jos kutsut hänet syömään ja tarjoat vielä niin siitä tulee treffi viba. Jos hän torjuu sinut et tee asiasta mitä isompaa diiliä vaan juttelet hetken kevyesti ja sitten häivyt paikalta.
Tarkoitatko siis, että tämän oletetun ruokahetken aikana sitten paljastaisin hänelle kaikki tunteeni? Vai mitä tarkoitat torjumisella tuossa ruokailun yhteydessä? Ja arvatenkin jos pakit tulisi, niin sitten se on kohdaltani lopullisesti siinä ja olen pelini pelannut?

Hyvä viesti noin muuten ja hienoa että sanot ihan suoraan realistisia skenaarioita ja faktoja ilman turhia kaunisteluja.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Omalta osaltani voisin sanoa, että ylianalysointia kannattaa välttää viimeiseen asti, se johtaa lähes poikkeuksetta huonoon lopputulokseen ja pettymykseen. Mitä pidempään viivyttelee, sen herkemmin ylianalysointia tapahtuu. Myös toteuttamiskynnys nousee eksponentiaalisesti, kun yrittää keksiä aina parempaa tapaa ja lopulta yksinkertaisesta asiasta tulee ylitsepääsemätöntä. Lopputuloksena maalille ei lähde edes propellikiekkoa siniviivan kulmauksesta, vaan kiekkoa jää hautomaan oman maalin taakse. Yhtäkkiä summeri soi ja peli on ohi. Yrittämättä jättäminen ja potentiaalisten mahdollisuuksien hylkääminen jättävät jäljelle vain ikuisen jossittelun ja harmittelun.

Joten ohjeeni SINULLE ; " Keep it simple stupid" ( KISS) ja viestittelyn lomassa pyydät häntä johonkin, kävelylle, syömään, you name it! Pelipaikalla kun kiekko pudotetaan jäähän, niin rennosti turhia miettimättä pitämään hauskaa. Sen näkee sitten, mihin se johtaa vai johtaako mihinkään.
 

Sj991

Jäsen
Tarkoitatko siis, että tämän oletetun ruokahetken aikana sitten paljastaisin hänelle kaikki tunteeni? Vai mitä tarkoitat torjumisella tuossa ruokailun yhteydessä? Ja arvatenkin jos pakit tulisi, niin sitten se on kohdaltani lopullisesti siinä ja olen pelini pelannut?

Hyvä viesti noin muuten ja hienoa että sanot ihan suoraan realistisia skenaarioita ja faktoja ilman turhia kaunisteluja.
Torjumisella tarkoitin että hän kieltäytyisi kutsusta ravintolaan. Mielestäni kutsu syömään ravintolaan on sen verran selkeä kiinnostuksen osoitus, että luulisin että tyttö tajuaa siitä sinun olevan kiinnostunut vähän muussakin mielessä. Jos vaikuttaa ettei hän ole tajunnut että nuo ovat treffit voit mainita raflassa, että hän on sinun tyyppinen nainen. Eli kertoa jotenkin kevyesti että tykkäät hänen ulkonäöstä ja voit mainita vaikka että tykkäsit teidän keskusteluista ja haluaisit tutustua häneen enemmän. Tuosta pitäisi viimeistään tajuta. Älä kuitenkaan liikaa ala häntä ylistämään, koska kun kiinnostusta luodaan niin pieni epävarmuus on pelkästään hyvästä.

Älä tunteistasi vielä ala puhumaan vaikka vahva rehellisyyden puolesta puhuja olenkin. Tuossa vaiheessa se vain on aivan liian aikaista. Voit mielummin kertoa että olet kiinnostunut tutustumaan häneen enempi ja katsomaan voisiko tässä olla sitä jotain. Sillä tunteiden tunnustaminen todennäköisesti pelästyttää hänet tuossa vaiheessa. Siitä tulee vahvat epätoivoiset vibat, kuva siitä ettet saa koskaan naisilta huomiota ja hän saattaa jopa luulla että sinulla on selvittämättömiä tunne elämän ongelmia. Vaikka ihmissuhteet ei mene minkään sääntökirjan mukaan suosittelen ainakin aluksi seuraamaan tyypillisiä sääntöjä ainakin vähän.

Tässä oma mutuelämänkoulubeentheredonethat sääntökirja tunteilulle:

Treffit 1-3: Puhu max kiinnostuksesta tutustua
Treffit 4-10: Voit mainita siltä kun tuntuu että saatat olla vähän ihastunut. Ja sitten seuraat hänen reaktiota.
Treffit 8-20 Voit palkaa kertomaan tunteista pikkuhiljaa ja mikäli ei tule hyvää reaktiota odottele lisää.



Ja vielä lopuksi jos tosiaan hän torjuu sinut eikä näytä kiinnostusta niin peli on siinä. Jos olette jo jutelleet jonkun aikaa niin se kiinnostus ei enää tuon jälkeen herää ellei sinusta tule joku päivä joku Brad Pitt. Tässä asiassa niin moni satuttaa itseään kun alkaa toivomaan, että joku päivä se toinen minusta vielä tykkää.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Älä tunteistasi vielä ala puhumaan vaikka vahva rehellisyyden puolesta puhuja olenkin. Tuossa vaiheessa se vain on aivan liian aikaista. Voit mielummin kertoa että olet kiinnostunut tutustumaan häneen enempi ja katsomaan voisiko tässä olla sitä jotain. Sillä tunteiden tunnustaminen todennäköisesti pelästyttää hänet tuossa vaiheessa. Siitä tulee vahvat epätoivoiset vibat, kuva siitä ettet saa koskaan naisilta huomiota ja hän saattaa jopa luulla että sinulla on selvittämättömiä tunne elämän ongelmia. Vaikka ihmissuhteet ei mene minkään sääntökirjan mukaan suosittelen ainakin aluksi seuraamaan tyypillisiä sääntöjä ainakin vähän.
Joo, tämän allekirjoitan itsekin. Tätä tarkoitin sillä liian nopeasti etenemisellä, ja uskallan sen verran hyvin sanoa osaavani lukea tätä naista että liiallinen hötkyily ei ole hyvä idea. Enkä halua leimautua myöskään turhan epätoivoiseksi.

Kiitos selvennyksestä. Ja joo, tuossa käsityksessä olen ollut että pakkien jälkeen se pallo ei ole millään tavalla enää sillä rukkaset saaneella. Kunhan varmistin.
 

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Steril Näin toisena ihmisiin vähän hitaammin lämpenevänä, ja naisten kanssa hyvin vähäisellä kokemuksella operoivana yliopisto-opiskelijana neuvoisin myös pyyttämään tätä naista treffeille jo ennen kesälomaa.

Olette hyvin viestittelyväleissä, ja nainen jollakin tasolla pitää sinusta myös. Näin ollen huonoimmassakaan tapauksessa ei todennäköisesti edessäsi ole mitään loppu opintojen aikaista häpeäpaalua, jos sitä pelkäät.

Tilanteet saattavat muuttua kesän aikana niin hänellä, kuin sinulla, joten minun mielestäni sinun todella kannattaisi tässä tilanteessa ottaa niin sanotusti härkää sarvista noudattaen kokeneempien palstalaisten ohjeita. Kovasti tsemppiä sinulle, toivottavasti tällä tarinalla on onnellinen jatko!

Edit korjattu sanakirjan kielikukkanen
 
Viimeksi muokattu:

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Nyt on kova tilanne. Tosi hyvän ystävän exä ilmoitti kiinnostuksesta ja voin kyllä kertoa, että kiinnostus on molemminpuoleinen.
 

Sj991

Jäsen
Joo, tämän allekirjoitan itsekin. Tätä tarkoitin sillä liian nopeasti etenemisellä, ja uskallan sen verran hyvin sanoa osaavani lukea tätä naista että liiallinen hötkyily ei ole hyvä idea. Enkä halua leimautua myöskään turhan epätoivoiseksi.

Kiitos selvennyksestä. Ja joo, tuossa käsityksessä olen ollut että pakkien jälkeen se pallo ei ole millään tavalla enää sillä rukkaset saaneella. Kunhan varmistin.
Joo tuo on erinomainomaista, että ymmärrät ettei pakkien jälkeen ole paluuta.

Mutta ikävä kyllä minun on oltava täysin eri mieltä viestisi ensimmäisestä osasta kaikella kunnioituksella. Se että kysyy toista trefeille ei ole millään tavalla epätoivoista vaan se on oikeastaan epätoivoisen vastakohta. Se on itsevarmaa ja seksikkästä. Itsevarmuus on naisille iso turn-on. Jos hän on kiinnostunut sinusta hän ei sinua torju esim kiireiden vuoksi. Tärkeille asioille löytyy aina aikaa. Se voi olla että tapaamista joutuu siirtämään viikolla eteenpäin tai jotain, mutta silti.
Esimerkiksi kuvittele jos Sara Sieppi tai joku nainen josta olisit kiinnostunut pyytäisi sinua treffeille tai panemaan niin vastaisitko: "Ei kiitos, on vähän kiireitä koulun kanssa ja ruokakaupassakin pitäisi käydä." Ei tietenkään sinä löytäisit sille aikaa vaikka väkisin ja jos nyt oikeasti et millään pystyisi häntä tapaamaan niin varmaan kertoisit että joo mutta käykö joskus toisten tai sitten alkaisit paremmalla ajalla asiaa lämmittelemään uudestaan. Sama on naisilla. Jos häntä kiinnostaa hän löytää sinulle edes tunnin aikaa jostakin tai kertoo että palataan asiaan paremmalla ajalla. Se että hän menee kuukauden (tai yli) jälkeen toiselle paikkakunnalle ei ole ongelma. Se voi jopa kääntyä sinun eduksi, kun kerkee ikävöimään sinua.

Myös yleisesti kannattaa muistaa, että vaikka olet keskustellut hänen kanssaan paljon niin se ei tarkoita, että tuntisit häntä oikeasti tai kykenisit lukemaan häntä. Tunnet hänestä vain sen puolen mistä hän kertoo. Ja varsinkin tuossa iässä ihmiset eivät oikein tunne edes itseään ja saattavat muutenkin antaa täysin erilaista kuvaa itsestään vaikka olisi kuinka naapurinttyttö. Kannattaa toimia suoraan, sillä naisia oppii lukemaan psykologit ja perkeleelliset pelimiehet. Olet onnekas jos jokus pystyt lukemaan vaimoasi.

Vahva suositus pyydä häntä ulos. Niin monet miehet pilaavat seurusteluelämänsä jätönjätönjätöillä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
@Sj991 Ei kun siis tarkoitin epätoivoisuudella juuri sitä mitä sinäkin, että kertoo kaikki tunteensa heti ensitreffeillä. En itse treffeille pyytämistä. Sori jos kirjoitin epäselvästi.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Nyt on kova tilanne. Tosi hyvän ystävän exä ilmoitti kiinnostuksesta ja voin kyllä kertoa, että kiinnostus on molemminpuoleinen.
Se on äkkiä enää vain ystävä. Luultavimmin pelkkä kaveri ja pahimmassa tapauksessa tuttu. Nyt oot kyllä kuoppaan tipahtanut.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Se on äkkiä enää vain ystävä. Luultavimmin pelkkä kaveri ja pahimmassa tapauksessa tuttu. Nyt oot kyllä kuoppaan tipahtanut.
Juuri näin…omassa nuoruudessa muistan kirjoittamattoman säännön että kavereiden ja varsinkaan hyvien kavereiden exiin ei koskettu
 

Sj991

Jäsen
Nyt on kova tilanne. Tosi hyvän ystävän exä ilmoitti kiinnostuksesta ja voin kyllä kertoa, että kiinnostus on molemminpuoleinen.
Millaisesta kiinnostuksesta nyt oikein on kyse? Rakkaudesta? Ja kuinka kauan hän oli kaverisi kanssa? Yksi oma entinen hyvä kaveri kävi painamassa toisen hyvän kaverini exää. Siitä ei mitään tullut ja vaikutti, että nainen halusi vain kostaa. Nykyään tämä kaveri onkin vain hyvän päivä tuttu eikä ole enää osa meidän kaveri piiriä. Lyhesti sanottuna: Todennäköisesti ei kannata.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Nyt on kova tilanne. Tosi hyvän ystävän exä ilmoitti kiinnostuksesta ja voin kyllä kertoa, että kiinnostus on molemminpuoleinen.
Tilannearvio, oletko valmis mahdollisen parisuhteen vuoksi tuhoamaan mahdollisesti ystävyyssuhteita? Mikäli olet, riski kannattaa ottaa ja voit löytää oman elämäsi rakkauden. Mikäli et ole, ei kannata sillä pahimmillaan ette lopulta pidä edes toisistanne ja menetit samalla myös hyvän ystävän.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Tässä oma mutuelämänkoulubeentheredonethat sääntökirja tunteilulle:

Treffit 1-3: Puhu max kiinnostuksesta tutustua
Treffit 4-10: Voit mainita siltä kun tuntuu että saatat olla vähän ihastunut. Ja sitten seuraat hänen reaktiota.
Treffit 8-20 Voit palkaa kertomaan tunteista pikkuhiljaa ja mikäli ei tule hyvää reaktiota odottele lisää.
Ei perjantai, täällähän neuvottiin etenemään suoraviivaisesti eikä mitään "meidänpeli" taktiikkaa. Tuossa sääntökirjassa on tapahtumia enemmän kuin Iijoki sarjassa!
Itse ainakin olin jo matkalla alttarille ja kättärille tuossa kakkoskategorian kohdilla ja kerkee elonpäivät loppumaan ennen kuin tuonne kahteenkymppiin pääsee. Ainakin jos tämän jo viidettätoista vuotta vaimona pitämäni henkilön kanssa jatkan.

Oman kokemuksen pohjalta treffien 1-3 aikana on peittoa jo heiluteltu ja joutuu jo väistelemään tunne keskusteluja...
 

redpecka

Jäsen
Jos todella on tosi hyvä ystävä, ei tilanne ole edes kova. Pillua on maailma puolillaan, toisin kuin hyviä ystäviä.
Näin on varmaan, silti aina siihen ei liity yhtään mitään mielensäpahoittamisia. Varmaan juttu siinä miten nuo eksät ovat toisistaan eronneet ja mikä niitten suhde on sillä hetkellä.

No, tämmönen parisuhdeneuvo tähän väliin. Olen lukenut reginaa.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Älä tunteistasi vielä ala puhumaan vaikka vahva rehellisyyden puolesta puhuja olenkin. Tuossa vaiheessa se vain on aivan liian aikaista. Voit mielummin kertoa että olet kiinnostunut tutustumaan häneen enempi ja katsomaan voisiko tässä olla sitä jotain. Sillä tunteiden tunnustaminen todennäköisesti pelästyttää hänet tuossa vaiheessa. Siitä tulee vahvat epätoivoiset vibat, kuva siitä ettet saa koskaan naisilta huomiota ja hän saattaa jopa luulla että sinulla on selvittämättömiä tunne elämän ongelmia. Vaikka ihmissuhteet ei mene minkään sääntökirjan mukaan suosittelen ainakin aluksi seuraamaan tyypillisiä sääntöjä ainakin vähän.
Olen vähän eri mieltä. Mielestäni on useimmiten hyvä veto ilmaista, että nyt on itsellä kiinnostus herännyt (tietenkin oikealla tavalla). Toisen on siinä kohtaa "pakko" paljastaa korttinsa, minkä jälkeen voidaan joko jatkaa rennosti kavereina tai lähteä treffeille tietäen, että kiinnostus on molemminpuoleista.

Yleensä ihmiset ovat otettuja siitä, että jollain on heitä kohtaan romanttisia tunteita. Silloin saattaa jopa ne omatkin tunteet vahvistua, kun tietää, että on tosi kyseessä. Treffeillekin on kivempi lähteä, kun ensimmäinen aita on jo ylitetty.

Siitä olen samaa mieltä, että kannattaa toimia heti eikä syssymmällä. Eikä siihen ole minun nähdäkseni mitään yhtä oikeaa tapaa, vaan tärkeintä on se, että laittaa asioita liikkeelle. Tässäkin moni miettii liikaa, että mikä on se smoothein lähestymistapa. Sitten ei tehdä mitään, kun face-to-face -treffipyyntö on liian jännä paikka. Yhtä hyvin voi laittaa perinteisen tekstarin eikä siinä ole mitään noloa.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Näin on varmaan, silti aina siihen ei liity yhtään mitään mielensäpahoittamisia. Varmaan juttu siinä miten nuo eksät ovat toisistaan eronneet ja mikä niitten suhde on sillä hetkellä.

No, tämmönen parisuhdeneuvo tähän väliin. Olen lukenut reginaa.
Olen kuullut itsekin että näin olisi käynyt, silti pidän yhtä viisaana tekona kuin lapsien hommaamista serkun kanssa, ei sekään kuulemma kaikkia haittaa.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Näin on varmaan, silti aina siihen ei liity yhtään mitään mielensäpahoittamisia. Varmaan juttu siinä miten nuo eksät ovat toisistaan eronneet ja mikä niitten suhde on sillä hetkellä.

No, tämmönen parisuhdeneuvo tähän väliin. Olen lukenut reginaa.
On pari tämmöistä tapausta tullut vastaan. Toisessa jätkä ihan pokkana meni melkeinpä läpsystä kentälle. Eivät jostain syystä ole kavereita enää.

Toinen oli neutraalimpi, aikaakin oli väliin mahtunut. Mutta niin vain se eronnut kaveri jäi kuviosta.
 

rpeez

Jäsen
Nyt on kova tilanne. Tosi hyvän ystävän exä ilmoitti kiinnostuksesta ja voin kyllä kertoa, että kiinnostus on molemminpuoleinen.
Nyt kun kaikki on sanoneet ei kannata, niin tuon vielä yhden uuden option.

Jos kerran kiinnostus on molemminpuolinen ja voi johtaa vaikka mihin hyvään, entäs jos kysyy siltä hyvältä ystävältä etukäteen mitä mieltä on jos vie hänen exänsä treffeille, tai kertoo aikovansa viedä ja toivoo että se olevan ok. Tosin sanoen osoittaa kunnioitusta ystävyydelle mainitsemalla aikeistaan, eikä niin että se paljastuu vahingossa.

Jos kerran on hyvä ystävä, avarakatseinen ja lojaali, niin tiedä vaikka homma olisikin ihan bueno.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Jos kerran on hyvä ystävä, avarakatseinen ja lojaali, niin tiedä vaikka homma olisikin ihan bueno.
Kaunis ajatus, mutta jos tuota miettisi omalle kohdalle vaikka, niin en kyllä lämpeis vaikka kuinka pehmeästi tuotaisiin asia esille.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Nyt kun kaikki on sanoneet ei kannata, niin tuon vielä yhden uuden option.

Jos kerran kiinnostus on molemminpuolinen ja voi johtaa vaikka mihin hyvään, entäs jos kysyy siltä hyvältä ystävältä etukäteen mitä mieltä on jos vie hänen exänsä treffeille, tai kertoo aikovansa viedä ja toivoo että se olevan ok. Tosin sanoen osoittaa kunnioitusta ystävyydelle mainitsemalla aikeistaan, eikä niin että se paljastuu vahingossa.

Jos kerran on hyvä ystävä, avarakatseinen ja lojaali, niin tiedä vaikka homma olisikin ihan bueno.
Tämä on se suoraselkäinen ratkaisu, jos nainen on ns. potentiaalinen keeper tai vähän enemmän, niin kaverikin saattaa tilanteen tunnistaa. Kun tämä keskustelu käydään ennen ns. pelin avausta, sen jälkeen on huono kysellä kun maito on maassa tai jossain muualla. Pitää vain pystyä myös hyväksymään se, että tämä ei välttämättä kaverille sovi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös