No lähinnä huvittaa vain juuri se, että naiset aina jakavat ja miehet ottavat ja sen tosiaan helposti lukee siitä yhdestä sanasta, että mitä mieltä kukakin on naisten ja miesten tasa-arvoisuudesta seksuaalikäyttäytymisessä.
Jep, minulla tuossa sanassa ei tosin ole mitään sukupuolisidonnaista arvolatausta. Eli mieskin voi aivan hyvin olla se "jakaja". Tuo jakaminen siis kuvastaa vain sitä, että seksuaalikäyttäytyminen on melkoisen huoletonta, ei siinä sen kummempaa ole takana.
Niin, joillekkin ehkä sillä partnereiden määrällä on merkitystä, mutta onneksi harva enää asuu niin pienellä kylällä, että kaikki tietäisivät, kenen kanssa kukakin on ollut.
Kyllä esimerkiksi omassa kotikaupungissani (Kuopio) on ihan omassakin kaveripiirissäni henkilöitä (miespuolisia), joille on vuosien varrella muodostunut tietynlainen pukin maine. Ja kyseiset herrat tietävät tietysti myös vastaavalla tavalla käyttäytyviä naisia. Kyse ei siis suinkaan ole siitä, että olisi yksityiskohtainen tietämys toisten panojen määrästä, vaan siitä, että kun panoja kertyy tarpeeksi monta, alkaa melkein jokaisen kaveripiiristä löytyä joku, joka tuntee jonkun, joka on pannut puheena olevan "jakajan" kanssa. Puskaradio toimii. :)
Toki on kysymys yksilöstä ja niin pitääkin olla. Säälittävintä lähinnä tässä näkemyksen kumpuamisessa on se, että se näkemys yleensä koskee lähinnä naisia, koska nainen nyt historiallisesti vain on nainen. Miehien useita partnereitahan nyt ei koskaan ole edes paheksuttu, pikemminkin jopa päinvastoin.
Yleisesti ottaen tilanne on varmaankin tuo. Henkilökohtaisesti en kuitenkaan näe sukupuolta mitenkään oleellisena asiana tuossa.
Kyllä minä omista poikkeavia näkemyksiä ymmärrän eikä tässä missään vaiheessa olekaan ollut kyse siitä, etteikö ihminen (nainen tai mies) saisi vaikka odottaa 40-vuotiaaksi papin aamenta ja sitten alkaa harrastamaan seksiä. Eikä ollut tarkoitus itseasiassa niin suoranaisesti juuri sinuun tuota kommenttia kohdistaa, että pahoitteluni siitä. Se vaan on joskus surullista, että vuonna 2006 vieläkin akat jotka panee on huoria ja miehet vaan pukkeja. Eikö olekin aika mielenkiintoista, että jaksan näin paljon paasata vastakkaisen sukupuolen puolesta. Se nyt vaan on niin, että lähinnä tässä on kyse suvaitsevaisuudesta ja tässä kohtaa maassa on vielä iso aukko.
Ymmärrän paasauksesi, tosin kohde on hieman väärä, koska minulle tuo sukupuoli on tässä asiassa todellakin yhdentekevä seikka. Huora, pukki, jakorasia, rakkaalla lapsella on monta nimeä. En minä kuitenkaan mitään noista pidä mitenkään mairittelevana.
Korostettakoon vielä lopuksi, että itse en ole tämän asian suhteen mikään "puritisti", vaan enemmänkin sellainen ripauksella vanhanaikaisuutta höystetty keskitien kulkija. En siis suinkaan ole sitä mieltä, että pitäisi odotella papin aamenta tai mitään tuon suuntaista. Toinen ääripää on kuitenkin minulle kumppania miettiessäni vähintäänkin yhtä vastenmielinen vaihtoehto. Eli ei asian suhteen tarvitse tosiaankaan olla mikään vanhapiika/peräkammarin poika, kunhan järki on aina mukana ja valitsee seuransa tarkasti eikä jakele, minne sattuu. Ja onnekseni olen löytänyt naisen, joka ajattelee näistä(kin) asioista kanssani samalla tavalla. :)