Naisasiat

• 7 587 175
  • 26 609
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Oletko ensimmäistä kertaa tekemisissä tyttöjen kanssa? Tietenkin tietää, jouluun mennessä siellä on uusi ukko kainalossa.

Ei ole. Ja en ole. Tämä nainen teki minuun tuttavuutta ensimmäisen kerran vajaa vuosi sitten ja viimeiset pari vuotta ollut sinkkuna. Huonoja mieskokemuksia ja pelkää ettei osaa rakentaa luottamusta vielä. Itse en tiedä haluanko asua edes täällä päin sen jälkeen kun kausi keväällä päättyy. Suunnitelmat kun vievät muihin maisemiin.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Tämä lause yksinään saisi ainakin meikäläisen juoksemaan jo pakoon. Ei ole anyways mitään hyvää odotettavissa, kun nyt jo tollasta laitellaa .

Nojaa, tuo lause pätee n. 99,99% naisista, jättäen jäljelle ne joilla ei vielä kokemuksia miehistä ole, sekä ne jotka ovat edelleen ensirakkautensa pauloissa.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihmetyttää kyllä joidenkin ihmisten tarve turvautua parisuhdeasioissa eri sortin puoskareihin, kuten vaikkapa tähän Iltasanomissa suunvuoron saaneeseen "mentaalivalmentajaan".

En kyllä ottaisi parisuhdeneuvoja viisikymppiseltä naiselta, joka kertoo olevansa sitoutumiskammoinen ja jonka vaatimukset miehen suhteen ovat olleet seuraavat:
– Ihannemieheni on ollut sellainen pukutyyppi, joka seksin aikana sitoo minut kravatilla. Mutta oli jääkylmä suihku tajuta, että eivät sen tyyppiset miehet yleensä halua minun tyyppistäni naista. Olen aika vapaa sielu ja räväkkä. En välttämättä pane rintsikoita, kun lähden yökerhoon. Nyt olen ymmärtänyt, että eihän miehen tarvitse olla se pukua käyttävä toimitusjohtaja, joka sitoo minut kravatilla, vaan saman kokemuksen voi saada duunarin kanssa, jolla on nuuska huulessa, ikisinkkuna itseään pitänyt Marsh kertoo

Siis kravatilla naistaan sitova pukutyyppi? Mutta nyt tämä vapaa ja rintsikat kotiin jättävä sielu on tajunnut, että nuuskahuulisen duunarinkin voi saada sitomaan kravatilla. Selvä homma. Tästä mentaalivalmennuksesta kannattaa varmasti maksaa.

Minä voin antaa äärettömän nirsoille viisikymppisille "vapaille sieluille" ihan ilmaisen vinkin: kravattiaan heiluttavia pukutyyppejä ja muita vauraita alfauroksia on toki markkinoilla, mutta todennäköinen toimarin mielenkiinnon kohde on noin 25 vuotta nuorempi nainen viisikymppisen mihinkään tyytymättömän ikisinkun sijasta. Ja luultavasti se pukutyyppi toivoo ennemmin, että nainen hakisi hänelle jääkaapista kylmän kaljan kuin että pitäisi lähteä johonkin kravattileikkiin, jossa menee pahimmillaan kallis laatukravatti pilalle.

Tämä jääkylmä suihku kannattaisi omien elämiensä mentaalivalmentajien ottaa jo varhaisessa vaiheessa elämää, niin ei tarvitse sitten vaihdevuosivaiheessa ihmetellä, että miksei koskaan löytynyt sitä unelmien kravattisitojaa.

Onhan niitä monella miehelläkin aivan ylimitoitettuja vaatimuksia kumppaniaan kohtaan, mutta lieneekö sitten Cosmopolitanin, Hollywoodin paskaleffojen vai minkä vaikutusta, että monella naisella menee vaatimustaso aivan järjettömästi yli suhteutettuna siihen, mikä on oma taso.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Juuri näin:

Minä voin antaa äärettömän nirsoille viisikymppisille "vapaille sieluille" ihan ilmaisen vinkin: kravattiaan heiluttavia pukutyyppejä ja muita vauraita alfauroksia on toki markkinoilla, mutta todennäköinen toimarin mielenkiinnon kohde on noin 25 vuotta nuorempi nainen viisikymppisen mihinkään tyytymättömän ikisinkun sijasta. Ja luultavasti se pukutyyppi toivoo ennemmin, että nainen hakisi hänelle jääkaapista kylmän kaljan kuin että pitäisi lähteä johonkin kravattileikkiin, jossa menee pahimmillaan kallis laatukravatti pilalle.

Ja nuorisolle: jos tulee kravattileikkijä vastaan, niin älkää helvetissä nirsoilko vaan antakaa palaa, mutta älkää jättäkö kravattileikkijälle yhteystietojanne.

Nämä ovat yksinkertaisia asioita, mutta en ainakaan minä niitä nuorempana ymmärtänyt. Siksi tässä setä vähän neuvoo.

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Pari vuotta nuorempaan prospectiin tuli tavattua vähän aikaa sitten, ja nyt on ELC-sopimus solmittu. Enää pitäisi julkistaa se kaikille. Insiderit tästä jo tietää, mutta hekään eivät ole vielä hiiskuneet. Sellainen fiilis on, että tulee solmittua parin vuoden jälkeen heti pitkä sopimus. Ainoastaan vain mentaalipuoli on hyvin pieni kysymysmerkki. Kestääkö molempien kantti pidempää sopimusta?

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Pari vuotta nuorempaan prospectiin tuli tavattua vähän aikaa sitten, ja nyt on ELC-sopimus solmittu. Enää pitäisi julkistaa se kaikille. Insiderit tästä jo tietää, mutta hekään eivät ole vielä hiiskuneet. Sellainen fiilis on, että tulee solmittua parin vuoden jälkeen heti pitkä sopimus. Ainoastaan vain mentaalipuoli on hyvin pieni kysymysmerkki. Kestääkö molempien kantti pidempää sopimusta?

Noiden nuorten, suurta pontentiaalia omaavien nuorten kanssa on myös paljon sovellettu siltasopimuksia, jos ennusmerkit ovat muuten hyvät, mutta ihan täyttä varmuutta ei kuitenkaan ole. Näissä prospekteissa on myös se vaarana, että mukavoituvat heti kun pitkä "varma" sopimus on taskussa. Kannattaa selvittää taustat muutenkin kuin netti-skouttaamalla. Siis siitä huolimatta, vaikka jatkoaika onkin täynnä tämän(kin) alan asiantuntijoita.

Tuo mentaalipuolen kestävyys viittaisi venäläisiin huippuprospekteihin, mutta siitä lienee ei tässä tapauksessa ole kyse? Liian paljon en myöskään luottaisi insidereihin... kyllä se tieto sieltä aina jossain vaiheessa vuotaa.

Jos käteen jää kaikesta huolimatta ns. tyhjä arpa, niin siitä kannattaa hankkiutua eroon mahdollisimman pian, kun vaihtoarvoa vielä on.

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Noiden nuorten, suurta pontentiaalia omaavien nuorten kanssa on myös paljon sovellettu siltasopimuksia, jos ennusmerkit ovat muuten hyvät, mutta ihan täyttä varmuutta ei kuitenkaan ole. Näissä prospekteissa on myös se vaarana, että mukavoituvat heti kun pitkä "varma" sopimus on taskussa. Kannattaa selvittää taustat muutenkin kuin netti-skouttaamalla. Siis siitä huolimatta, vaikka jatkoaika onkin täynnä tämän(kin) alan asiantuntijoita.

Tuo mentaalipuolen kestävyys viittaisi venäläisiin huippuprospekteihin, mutta siitä lienee ei tässä tapauksessa ole kyse? Liian paljon en myöskään luottaisi insidereihin... kyllä se tieto sieltä aina jossain vaiheessa vuotaa.

Jos käteen jää kaikesta huolimatta ns. tyhjä arpa, niin siitä kannattaa hankkiutua eroon mahdollisimman pian, kun vaihtoarvoa vielä on.

Aina kannattaa myös katsoa onko äiti missä kunnossa, koska valitettavan usein siitä saa hieman osviittaa mitä on tulossa hehkeämmänkin näköisellä nuorella naikkosella..

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Noiden nuorten, suurta pontentiaalia omaavien nuorten kanssa on myös paljon sovellettu siltasopimuksia, jos ennusmerkit ovat muuten hyvät, mutta ihan täyttä varmuutta ei kuitenkaan ole. Näissä prospekteissa on myös se vaarana, että mukavoituvat heti kun pitkä "varma" sopimus on taskussa.
Aina pitää sopimusta tehdessä pitää mielessä myös se, milloin prospektista tulee UFA. Sen jälkeen varsinkin pitkät sopimukset tuppaavat käymään kukkarolle.

BaronFIN

Jäsen
Nää on niin hauskoja nämä lätkätermein käydyt pohdinnat. Oman puolisoni sain tutkaparikseni jo juniori-sarjoista ja jälki meillä oli alusta alkaen tasaisen tappavaa. Sitten se lähti maailmalle isompiin sarjoihin ja meikäläiseltä meni pari vuotta omassa kehityksessä, mutta sain kun sainkin sopimuksen samaan seuraan ja sen jälkeen ollaan saatu keskenään kokonainen ketju aikaiseksi.

Mut sitten on ollut näitä tehottomampia kausia ja ketjukoostumuksia on pitänyt harjoituksissa kokeilla vaikka peleissä ollaan painettu kolmosketjun duunia tasaisen varmasti. Tietysti se näkyy heti tulostaululla kun ajatukset on toisella jossain muualla kuin omassa tekemisessä, joten välillä vilttiketjukin on tullut tutuksi. Nyt ollaan saatu mentaalipuolen valmentaja mukaan ja se on sitä mieltä, että ulkopuoliset vahvistukset pitäisi lempta ulos joukkueesta ja keskittyä ydintekemiseen.

Tällä harjoituskaudella on nyt sitten haettu uutta suuntaa ja ajatuksia tekemiseen ja katsotaan mitä tuleva kausi tuo tullessaan. Ainakin keskinäinen kommunikointi on pitkästä aikaa aitoa ja toiveissa olisi lisääntyvä peliaika ja siirto ykkösketjuun, mutta ei mennä asioiden edelle. Peliaika pitää ansaita eikä nimi selässä merkitse mitään. Tämä on ratkaiseva kausi. Se on tulos tai ulos.

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tiettekös sen fiiliksen, kun oot pakkina jengissä ja pitäisi jakaa sentterille avaussyöttöä keskelle. No, tää sentteri hiihteleekin sitten jo paitsiossa vastustajan viisikon takana ja se lyhyt ensimmäinen suoraan lapaan on täys mahdottomuus. Sitten jälkikäteen sanotaan että joo, oisit vaa heittäny siihen keskiympyrään niin oisin mä sen siitä hakenut. No et hemmetti sanonut mitään! En oo mikään ajatustenlukija.

Myös se kun välillä se yhteispeli toimii koko ketjun kesken mutta sit on niitä "pitkiä kuivia kausia" apinat selässä ja ei mee maaliin, ei millään? Oisko se aika tehdä ketjumuutoksia kun niitä jaksoja kun mikään ei onnistu alkaa olemaan useammin kuin niitä, että kaikki uppoaa. Itse olen enemmän niitä vanhan koulukunnan miehiä että en oikein näistä mentaalivalmentajista perusta. Ennemmin näistä kaverien kanssa pitkä saunailta ja siellä käymään pikku puintia ja haetaan sitä kautta apuja lukkojen aukaisuun. Toki sentteriä ei näihin saunailtoihin huolita.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ketjussa on ollut monenlaista tyttöystävää, kaikenlaisia hulluja, muita sekopäitä, pettäjiä ja ties mitä mitä on käsketty jättämään ja syystäkin.

Oma tilanteeni on erilainen, tai no ei nyt edes ole mitään tilannetta, mutta kuitenkin. Tyttö on erittäin täysijärkinen ja kaikinpuolin ihana, mutta hän on äitinsä omaishoitaja. Tämä siis tarkoittaa sitä, että suunnitelmat voivat joskus muuttua nopeallakin aikataululla sillä äiti menee kaiken edelle.

Tietenkin menee, enkä siitä valita. Hän on katolilainen ja perheellä on aivan erilainen merkitys kuin meillä itsekkäillä uskonnottomilla. Mikään laitos minne vanhukset kärrätään pois jaloista ja ruvetaan odottamaan perintöä ei ole vaihtoehto. Ei tietenkään ole.

En kysy mitään, kunhan vain totean, että tilanne on nyt se, että juon kaljaa ja katson jalkapalloa, vaikka tänään piti tehdä ihan muuta. Tosi hyvin on mennyt tytön kanssa ja taivas tietää, jos tässä olisi vaikka mikä tulevaisuus.

Kauankohan tämä hoitosuhde vain jatkuu. Tällä hetkellä ei haittaa yhtään, mutta entäs muutaman kauden päästä, paljon ehtii olutta virrata Vantaan joessa.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
No nyt on sitten etäsuhde pystyssä. Ei voi tulla kuin hyvä.
Kerron mielestäni hauskan anekdootin. Naiseni oli työhaastattelussa jonkin toimiston johtoon. Sanoin, että tämähän on hieno juttu; sinä voit painaa uraa ja minä voin jäädä koti-isäksi sitten aikanaan. Vastauksena tuli napakka ilmoitus, että etkö sinä poikakulta ymmärrä, ettei tämä maailma niin toimi. Jos lapsia tulee, niin hän hoitaa kodin ja minä hoidan massit.

Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Kerron mielestäni hauskan anekdootin. Naiseni oli työhaastattelussa jonkin toimiston johtoon. Sanoin, että tämähän on hieno juttu; sinä voit painaa uraa ja minä voin jäädä koti-isäksi sitten aikanaan. Vastauksena tuli napakka ilmoitus, että etkö sinä poikakulta ymmärrä, ettei tämä maailma niin toimi. Jos lapsia tulee, niin hän hoitaa kodin ja minä hoidan massit.
Ja sitten ihmetellään miksi isiä on niin vähän lasten kanssa kotona :) Olen keskustellut ko asiasta useamman naisen kanssa ja aika monesti olemme tulleet päätelmään että naiset kuitenkin haluavat itse jäädä ennemmin kotiin kuin antavat miehelle mahdollisuuden,

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ja sitten ihmetellään miksi isiä on niin vähän lasten kanssa kotona :) Olen keskustellut ko asiasta useamman naisen kanssa ja aika monesti olemme tulleet päätelmään että naiset kuitenkin haluavat itse jäädä ennemmin kotiin kuin antavat miehelle mahdollisuuden,

Tottakai haluavat, sillä onhan se aivan loistavaa viettää duunista stressi-vapaa vuosi jos siihen taloudelliset edellytykset löytyvät! Minä olin aikanaan varmaankin niitä harvoja koti-isiä vuoden ajan, kun vaimoni sai hiukan yllättäenkin sellaisen työtarjouksen josta ei voinut kieltäytyä esikoisemme oltua vasta vuoden ikäinen. Emme halunneet laittaa niin pientä vielä hoitoon, joten teimme päätöksen, että itse luovuin omasta duunistani ja viimeistelin loppurutistusta vaille valmiit opinnot ollen kotona lapsemme kanssa. Elämäni yksi parhaista vuosista aivan ylivoimaisesti. Yllättävää oli se, että paheksuntaa tuli juurikin muutamilta naisilta, erityisesti vaimoani, mutta myös minua kohtaan. No, tuli myös paljon (enemmän) positiivista kommenttia, joten eipä nuo negatiiviset kommentit juurikaan muuta aiheuttaneet kuin huvittuneisuutta.

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Juu naisethan usein niin haluavat ja ovat monet ainakin lakimuutoksia vastaan, mutta kyllä kai se on vääjäämätöntä että laki tulee muuttumaan niin että täyden vanhempainvapaan tuen saadakseen perheessä täytyy jonkun ajan olla kummatkin kotona(eivät samaan aikaan mutta vuorotellen siis). Nykyinen lakihan on ollut ihan karmea viritys kaikkine seurauksineen.

BaronFIN

Jäsen
Itse olen viettänyt kaksi kertaa vuoden ajan koti-isänä lapseni kanssa. Elämäni parhaimmat vuodet, ei voi mitään.

Eli kyllähän sen ymmärtää jos naiset haluavat itsekkäästi pitää kiinni kotiäitiydestä. Vaimolleni riitti kotona olemiseen ensimmäiset kymmenet kuukaudet ja minulle jäi toiset vuodet päälle. Fifty-sixty. Se on tasa-arvoa se.

Itse en kyllä ymmärrä sitä glooriaa ja ihailua mikä kotona olemiseen liitetään naisten toimesta.

Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Nämä tasa-arvo asioiden jakautuma menee yleensä näin:
Naiset (ja miehetkin) haluavat, että yhteiskunnassa toteutuisi esim. tulojen tasa-arvo.
Omaan elämäänsä naiset (ei saa yleistää, mutta 95%) haluavat itseään enemmän ansaitsevan puolison.

Sama logiikka lastenhoidon järjestämisessä; yleisesti halutaan miesten ottavan enemmän vastuuta. Selvä enemmistö kuitenkin yksityiselämässä ajattelee toisin. Äidit haluavat ihan itse vaalia emon ja poikasen välistä suhdetta ja koiras lähetetään mielellään ravinnon hakuun.

Oikeasti on yksi asia, jota lastenhoidon järjestämisessä ei tule unohtaa: jos toinen vanhemmista on yksityisellä työnantajalla ja toinen julkisella, niin julkisen työnantajan prosessista lohkaistaan perheelle enemmän.

Jos olen oikein ymmärtänyt, on @BaronFIN julkisella töissä? Jos ymmärsin väärin, niin sori siitä.

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Itse olen viettänyt kaksi kertaa vuoden ajan koti-isänä lapseni kanssa. Elämäni parhaimmat vuodet, ei voi mitään.

Eli kyllähän sen ymmärtää jos naiset haluavat itsekkäästi pitää kiinni kotiäitiydestä. Vaimolleni riitti kotona olemiseen ensimmäiset kymmenet kuukaudet ja minulle jäi toiset vuodet päälle. Fifty-sixty. Se on tasa-arvoa se.

Itse en kyllä ymmärrä sitä glooriaa ja ihailua mikä kotona olemiseen liitetään naisten toimesta.

Minun ex-vaimo ei halunnut lapsia hoitoon ennen kuin täyttävät kaksi vuotta. Viihtyi hyvin ensimmäisen kanssa kotona ja sillä välin toinen olikin jo tuloillaan. Viihtyi senkin ajan hyvin mutta sai hyvän työtarjouksen ja mulla taas oli sellainen tilanne että oli mahdollisuus jäädä kotiin. Hyvin meni kahdeksan kuukautta kotona ja ex-vaimo sai käynistettyä uransa. Muutenkin minusta oli loistavaa aikaa kun sai olla himassa lasten kanssa ja niin oli minun ex-vaimostakin. Edelleen nämä pitäisi saada sovittua perheessä ja mennä sitä kautta. Ei pakottaa kaikkia osallistumaan tai siihen että muksut on dumpattava heti tarhaan ku tissistä laskevat irti.

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nykyisellään kun olen yksityisellä, niin en uskaltaisi edes kysyä.
Eihän se nyt ole mikään työnantajan myöntämä (tai työantajan mielipiteestä kyse) asia vaan saa sitä mieskin ihan lakisääteisesti olla vapaalla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joo no en tiedä koeajalla voi olla vähän huono, mutta kun koeaika päättyy niin ei työnatajalla ole asiaan mitään sanomista. Eikä kai koeajallekaan mutta jos työsuhde päätetään niin siinä on tietenkin oma hommansa todistaa että päätetty hoitovapaan takia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy