@sampio
Nimenomaan juttelua. Hauskahan se tässä on vaihtaa ajatuksia. Loppujen lopuksi luulen että niitä helmiä löytyy jokaisesta ammattiryhmästä ja sikoja on myös jokaisessa.
Palatakseni naisasioihin, täytyy kyllä hehkuttaa omaa fiilistä. Yhdessä ollaan oltu jo lähemmäs 8 vuotta ja suhde alkoi ilman minkäänlaisia paineita. Itse olin työssäkäyvä pari vuotta yli 20-vuotias mies ja hän oli vielä hennommin kahdenkympin yli oleva tuore lääkisläinen. Aivan perus, baarissa nähtiin ja naitiin setti. Meni jonkin aikaa ja nähtiin sattumalta uudestaan. Siitä se sitten lähti.
Jokainen meistä tietää sen vittumaisen ylimääräisen draaman, se kun riitaa tulee vaikka ei oikein tiedä mistä se tulee. Vituttaa ja ärsyttää kun toinen on kohta kaks viikkoa passiivis-agressiivisesti neuvonut kuinka ne roskat pitää viedä. Mutta mikään ei oo hätänä. Ei mikään oo muuttunu, kunhan vain ajattelin olla vittupää tässä seuraavat kolme kuukautta. Koko setti.
Itsellä oli taustalla muutaman vuoden suhde johon tätä nykyistä aiemmin peilasin ja se suurin ero oli niinkin kliseisessä asiassa kuin anteeksipyyntö ja sen antaminen. Eihän se tietenkään sormia napauttamalla tule ja anteeksi ei tahdo antaa jos ei toisesta välitä. Eikä se järjestely toimi jos homma on yksipuolista. Mutta aina kun aamu-teeveessä kysytään siltä Ilo-Leena Mansikka-Aholta, että mikä on avain hyvään parisuhteeseen niin itselle tulee aina mieleen että se on anteeksi.
Jokainen meistä on vittunaama ja kyrpä jossain vaiheessa. Tulee munattua joko pienesti tai sitten isosti. Sama kuinka kauan niitä asioita hyvittää, ne ei kuitenkaan kierrosta poistu ennen kuin toinen antaa anteeksi. Mikään määrä kukkia, ruokaa, matkoja tai suuseksiä ei poista sitä paskaa fiilistä.
Ei mitään "sää teit viimeks näin niin mä saan nyt tehä näin" paskaa. Otetaan asia kerrallaan, käsitellään se ja siitä ei jää rikosrekisteriä. Ollaan oikeasti tasavertaisia koko ajan. Se vaatii tietysti hyvää pohjaa ja keskusteluyhteyttä, mutta nämä on kuitenkin aika perus asioita mitkä pitäis olla jokaisessa suhteessa.
Se mikä itsellä on tässä toiminut viimeiset 8 vuotta on juuri se, että kun jompikumpi on tehnyt väärin niin pyydetään anteeksi. Ja kun on pyydetty anteeksi, annetaan anteeksi. Sitä ei kaivella, sitä ei hierota eikä sitä vittuilla. Anteeksi ei ole mikään taikasana sille että saa tehdä mitä vain, mutta sen turhan hiljaisen vitutuksen se poistaa.
Nyt oon istunu tässä jo melkein koko toisen viinipullon ajan enkä oo kattonu vielä yhtään Laineen youtube videoa (tai vaihtoehtoisesti The E Street Band) niin täytyy lopettaa ja avata viski. Hauskaa ollut jutella ja jatketaan vielä. Nyt tämä jätkä sanoo morot!