Mainos

Naisasiat

• 7 593 582
  • 26 620

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Mikä muuten näissä suomenruotsalaisissa viehättää? Ensimmäinen tyttöystäväni oli sellainen ja käsipalloa pelasi IFK:ssa.
Ne ovat mukavia, sivistyneitä eikä niiden joukossa ole persuja. Joitakin vuosia sitten seurustelin suomenruotsalaisen psykoterapeutin kanssa. Hän näki vaivaa hankkiakseen minulle HBL:n tuottaman paidan, mikä ei enää ollut levityksessä. Paidassa lukee: "Ota riski. Rakastu suomenruotsalaiseen". Kiva paita. Pidän sitä vieläkin silloin tällöin keilahallissa. Suhde päättyi siihen, että naisen mielestä sen olisi pitänyt edetä pidemmälle. Minä sen sijaan olin tyytyväinen vallitsevaan olotilaan, missä silloin tällöin vietimme iltoja ja öitä yhdessä ja matkustimme joskus Euroopassa.

Suomenruotsalaisten ankkalammikko on niin pieni, että ruotsinkielisiä uutisia katsoessamme hän tuntui tuntevan kaikki niissä haastatellut suomenruotsalaiset tai ainakin haastateltujen sukulaisia. Hän oli asunut ja työskennellyt Turun lisäksi Vaasassa ja Uudellamaalla, mikä lisäsi tuttujen määrää.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ne ovat mukavia, sivistyneitä eikä niiden joukossa ole persuja.

Lisään tähän vielä, ettei myöskään punavihreitä. Hörhöääliöitä siinä porukassa taitaa olla aika vähän. Ja onhan ne eukot vähän paremman näkösiä kun jotkut metsäsuomalaiset.

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sekosin jo laskuissa kuinka monessa ketjussa scholl on toivotettu tervetulleeksi, ainakin yli kymmenessä jo nyt. Mahtavaa, vaikka sinänsä peruskauraa.

Seurustelen opettajan kanssa ja sehän tarkoittaa maailman ihaninta empatiakykyistä persoonaa eikä mitään kapitalistisikaa.

En voisi kuvitellakaan olevani parisuhteessa missä ei olisi mitään muuta puhuttavaa kuin miten työpäivä meni, paljonko teit rahaa osakkeenomistajille. Ja sitten nussittaisiin äänekkäästi ja takaisin töihin.
Kyllähän äänekkäästi nussiminen on yksi parisuhteen peruskivistä.

ipaz

Jäsen
Suhde päättyi siihen, että naisen mielestä sen olisi pitänyt edetä pidemmälle. Minä sen sijaan olin tyytyväinen vallitsevaan olotilaan, missä silloin tällöin vietimme iltoja ja öitä yhdessä ja matkustimme joskus Euroopassa.

Jonkun tuon tapaisen suhteen minäkin ehkä kelpuuttaisin. Miksi pitää aina olla niin kauhean vakavissaan. Naisilla ei tunnu olevan kuin joko-tai vaihtoehdot, joissa "joko" on se että pannaan tovin aikaa ja sitten se loppuu kokonaan. Ja "tai" sitten taas se että mennään naimisiin, tehdään x määrä muksuja ja ollaan yhdessä yhdessä aina. Mullakin muutama nk. fuckbuddy on pistänyt pelin poikki muutaman kuukauden jälkeen, kun heidän mielestään vaihtoehtoina oli ainoastaan joko vakavoittaa suhde tai sitten lopettaa se kokonaan. En mä pysy kärryillä.

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Facebook-feedissäni tänään: "If all who have been sexually harassed or assaulted wrote "Me too" as a status, we might give people a sense of the magnitude of the problem."

Nyt kun jengi kokee asioita eri tavalla ja oman kokemuksen myötä voi tuomita vaikka minkä asian, on ajatukset sekavat.

Jos vaikka oma elämänkumppanini olisi aikoinaan kokenut lähentely-yritykseni ahdisteluna, olisiko tässä itse lapseton poikamies? Miten tässä maailmassa enää ikinä voi saada pillua tai kumppanin, jos naisia ei saa kontaktoida? Nyt jengi sanoo, että ahdistelu on ahdistelua ja asiallinen pokailu on asiallista pokailua. Minä sanon, että vitut! Nainen saa vuonna 2017 kokea minkä tahansa lähentelyn ahdisteluna ja sinä olet sika ja paska.

Mitä mieltä?

Jeffrey

Jäsen
Nainen saa vuonna 2017 kokea minkä tahansa lähentelyn ahdisteluna ja sinä olet sika ja paska.

Näinhän se on. Jos taas mies valittaa lähentelystä niin vastaus on yleensä "älä viitti, mähän vaan vähän kokeilin".

Tämä asioiden määrittely oman kokemisen kautta on muutenkin varsin perseestä. Se sisältää myös sinäänsä varsin vakavan asian eli koulukiusaamisen. Ihmisiä leimataan kiusatuiksi ja toisia tämän myötä myös kiusaajiksi sen mukaan miten yksilö on kokenut asian. Toki osa meistä on herkempiä kuin toiset ja kaikkia pitää kunnioittaa, mutta silti tämä nykyinen loukkaantumisen kulttuuri on mennyt vähän turhan pitkälle. Emmeköhän me kaikki voisi loukkaantua joistain kouluajan homotteluista ja leimata itsemme koulukiusatuiksi. Tässä nyt vaan on se ongelma, että mitä enemmän tätä dataa tulee, sitä enemmän se vie huomiota niiltä ihan oikeilta ja vakavilta tapauksilta. Se oikeasti kiusattu saattaa jäädä ilman asiallista kohtaloa, koska kädet on täynnä näitä itse itsensä loukkaantuneeksi määritelleitä. Tämä on sama asia ahdistelussa ja muussa kiusaamisessa ihan kaikilla tasoilla.

Toisaalta tätä käytetään myös sumuverhona viemään huomiota niiltä oikeilta ongelmilta. Esimerkiksi lisääntyneitä puskaraiskauksia puolusteltiin ja niiltä vietiin huomiota tällä "suomalainen mies lääppii" -kampanjalla. Ihan sama se on muussakin kiusaamisessa.

Silloin kun jotain oikeasti vakavaa tapahtuu, tulisi siihen suhtautua oikeasti vakavasti. Ja tämä kaiken maailman muu paska vesittää tätä prosessia.

Valitettavasti itse itseämme loukkaantuneeksi määrittelemällä olemme tiellä Aisopoksen sadun opetukseen. Nykyaikana vain sadun Poika on kaksi eri henkilöä, toinen huutaa ja toinen vain kärsii. Perseestä, sanon minä.

BaronFIN

Jäsen
Kyllä minua ainakin vitutti kun siiderivalas puristeli minua perseestä ja nauroi ”valloittavaa” nauruaan kun oli niin hauska vitsi heittää. Ihan vaan läpällä.

Me too.

En tosin menettänyt yöuniani.

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikista hävyttömintä on se, että jotkut sairaanhoitajat tai opettajat tulevat pokailemaan. En mäkään kattelee kuin sellaisia, jotka ovat opiskelleet Helsingin kauppakorkeakoulussa tai Hankenilla.
Kun olet viime aikoina kovasti myös valittanut, miten homojen viisari värähtää kun sinut näkevät niin nyt uteliaisuuttani kysyn, kumman kanssa olisit mieluummin, opettajanaisen vai ekonomihomon, jos olisi pakko valita noista toinen?

Sitten ottaisin jo maisteriohjelmiin sisäänpääsyn ehdoksi älykkyystestissä kuulumisen joukkoon, joka on älykkäämpi kuin 98% vastaajista. Näin suurin osa valmistuisi kandeina, ja heihin ei hukaittaisi resursseja. Vertailuaineistohan on esim armeijan pällitestistä, vastaisi siinä tulosta P9 tai EU virkamieskilpailussa 99% tulosta.

Eihän armeijan pällitestissä mitään älyä tarvita. Tai en minä ainakaan muista, että siinä olisi mitään kuviopäättelyä testattu.

Kaikista hävyttömintä on se, että jotkut sairaanhoitajat tai opettajat tulevat pokailemaan. Miksei ne pokaile miessairaanhoitajia?

Miessairaanhoitajia on aika vähän eivätkä he tienaa kovin hyvin. Onhan se paljon mukavampaa, jos mies tienaa edes 60 000 euroa vuodessa.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Insinöörikoulussa nauratti kun siinä alussa jossain puheessa sanoivat että niin ja niin pieni osa kykenee tähän tms. ja kun katsoi ympärille niin jengi vaikutti olevan keskitasoa retardimmalla puolella, ainakin henkisesti ja silleen.

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mullakin muutama nk. fuckbuddy on pistänyt pelin poikki muutaman kuukauden jälkeen, kun heidän mielestään vaihtoehtoina oli ainoastaan joko vakavoittaa suhde tai sitten lopettaa se kokonaan. En mä pysy kärryillä.
Kun ihmissuhdemarkkinoilla ainakin vähän vanhemmassa ikäluokassa lienee aika vähän vapaita laadukkaita miehiä tarjolla niin kai moni nainen sellaisen tavatessaan haluaa haluaa luoda miehen kanssa pysyvän parisuhteen satunnaisen tapailun sijaan.

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Eihän armeijan pällitestissä mitään älyä tarvita. Tai en minä ainakaan muista, että siinä olisi mitään kuviopäättelyä testattu.
Peruskoe 1 on puhdas älykkyystesti. Siinä on kolme osaa: visuaalinen, matemaattinen ja verbaalinen osuus. Tuloksena on P-arvo 1-9 asteikolla. Testi on varsin hyvä, samaa käytetään ympäri maailmaa mm. Tanskassa ja Norjassa, joten tuloksia voi pitää varsin luotettavina.
P9 arvon omaava menestyisi myös Mensan testissä, yleensä opinnoissa ja omaa erinomaiset kognitiiviset kyvyt vaikkapa johtajaopintoihin tai erikoistehtäviin. Toisaalta P5 on vielä oivaa ainesta (keskiverto fiksuna) eikä nelonenkaan estä aliupseerin tasoista koulutusta. Alimmat arvot korreloivat haastellisemman oppimiskyvyn kanssa, mikä kyllä näkyy elämän varrella.
Peruskoe 2 on sitten se, jonka kaikki muistavat. Siinä kysytään kukkakauppiaaksi ryhtymisestä ja vanteen kiristämisen tapaisesta tunteesta pääkopassa jne. Siinä arvioidaan persoonaa. Kognitiivinen kyvykkyys ei yksin riitä.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Insinöörikoulussa nauratti kun siinä alussa jossain puheessa sanoivat että niin ja niin pieni osa kykenee tähän tms. ja kun katsoi ympärille niin jengi vaikutti olevan keskitasoa retardimmalla puolella, ainakin henkisesti ja silleen.
Kykenitkö?

Peruskoe 1 on puhdas älykkyystesti. Siinä on kolme osaa: visuaalinen, matemaattinen ja verbaalinen osuus. Tuloksena on P-arvo 1-9 asteikolla. Testi on varsin hyvä, samaa käytetään ympäri maailmaa mm. Tanskassa ja Norjassa, joten tuloksia voi pitää varsin luotettavina.
P9 arvon omaava menestyisi myös Mensan testissä, yleensä opinnoissa ja omaa erinomaiset kognitiiviset kyvyt vaikkapa johtajaopintoihin tai erikoistehtäviin. .

Minä sain tuosta testistä everstiluutnantin sanoin "aika hyvät pisteet". Mensan testissä olen aivan paska. Tällä perusteella olen vakaasti sitä mieltä, ettei armeijan palikkatestissä (eikä myöskään yo-kirjoituksissa) älyä tarvita. Esim. intin palikkatestissä testattavalla suomen kielen osaamisella on aika vähän tekemistä älykkyyden kanssa. Mulla on mensalainen työkaveri, joka kirjoittaa melko heikkoa suomea.

Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kykenitkö?
Vaihdoin myöhemmin koulua. Joskus ryyppäsin kolmen päivän rytmillä ja sekin vähän häiritsi opiskelua. Kännipäivä - krapulapäivä - vapaapäivä. Vapaapäivän lisäksi kännipäivänä pääsi kouluun kun aloitti vasta sen jälkeen. Siis jos jaksoi mennä. Ja aina on ollut motto ettei työ- tai koulujuttuja kotiin sentään tuoda. Kyllä mä kokeisiin luin. Yleensä aloitin vasta puolen yön jälkeen ja aamulla samoilla silmillä kokeisiin tai jollain puolentoista tunnin unilla. Melko nollasta usein vielä aloitin, heh. Tietty monissa jutuissa piti siellä aina jotain koodaillakin. Ja läksyjä sitten katsoi vähän ennen tuntia tai koitti jotain keksiä jos ope sattui kysymään.

Yhden uusintakoepäivän muistan (niihin mä usein vasta menin) kun jonkun kokeen lisäksi keksin osallistua oliko se nyt fysiikan kakkoskurssin kokeeseen vai mihin. Taulukot löytyi kirjasta ja sieltä sitten koitti etsiä sopivia ja zup. Tietty toi ei ollut mikään vaativin koulu...

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Facebook-feedissäni tänään: "If all who have been sexually harassed or assaulted wrote "Me too" as a status, we might give people a sense of the magnitude of the problem."

Nyt kun jengi kokee asioita eri tavalla ja oman kokemuksen myötä voi tuomita vaikka minkä asian, on ajatukset sekavat.

Jos vaikka oma elämänkumppanini olisi aikoinaan kokenut lähentely-yritykseni ahdisteluna, olisiko tässä itse lapseton poikamies? Miten tässä maailmassa enää ikinä voi saada pillua tai kumppanin, jos naisia ei saa kontaktoida? Nyt jengi sanoo, että ahdistelu on ahdistelua ja asiallinen pokailu on asiallista pokailua. Minä sanon, että vitut! Nainen saa vuonna 2017 kokea minkä tahansa lähentelyn ahdisteluna ja sinä olet sika ja paska.

Tämä kampanja on herättänyt paljon keskustelua. Esim. Hesarin kymmenen luetuimman jutun joukossa on tällä hetkellä kolme juttua aiheesta. Aina yhtä objektiivisesti asioista kirjoittava NYT-liite kertoo, mikä on seksuaalista häirintää.

Lainaus jutusta: ”Ei-toivottu” on on THL:n tasa-arvotiedon keskuksen kehittämispäällikön Hanna Onwen-Human mukaan avainsana.

”Jos kohde kokee sen häiritseväksi, kyse on seksuaalisesta häirinnästä. Tekijän aikomus tai tarkoitus ei ratkaise sitä, mikä on seksuaalista häirintää ja mikä ei”, Onwen-Huma sanoo."

Onhan tämä nyt aivan uskomaton määrittely. Tällä perusteella ihan mikä tahansa, minkä "uhri" sanoo olevan seksuaalista häirintää, on seksuaalista häirintää. Minä haluan nähdä sen päivän, kun nainen tuomitaan mieheen kohdistuneesta seksuaalisesta häirinnästä tuolla perusteella. Toisinpäin varmaan tulemme näkemään tuomioita, mikäli feministinen maailmankuva saa entistä isompaa valtaa yhteiskunnassamme.

Käytännössähän homma menee siten, että miehen markkina-arvo ja vetovoima ratkaisee sen, mikä on seksuaalista häirintää ja mikä ei. Miehet kuitenkin tekevät nyt ja tulevaisuudessakin aivan valtaosan aloitteista erilaisen pariutumisen suhteen.

Mikäli oikeasti esim. oikeuskäytännössä aletaan noudattaa edellämainittua määrittelyä, niin naisten seksuaalinen valta tulee entisestään lisääntymään aivan merkittävässä määrin.

Lisäksi on pakko kysyä, että voisiko heteromies osallistua metoo-kampanjaan kertomalla seksuaalisestä häirinnästä, joka on tapahtunut toisen miehen toimesta? Minä nimittäin olen sellaista kokenut homobaarissa, mutta minusta ei ollenkaan tunnu siltä, että olisi sallittua kertoa siitä kampanjan yhteydessä somesta. Väitän, että osa ihmisistä ajattelisi "siinä etuoikeutettu valkoinen heteromies pyrkii mukahassusti mustamaalaamaan kampanjaa". Tuossa on feministisestä maailmankuvasta katsottuna sellainen asetelma, jota ei ole olemassa.

Kuten muutkin vastaavat kampanjat, niin tämäkin kampanja saa minussa aikaan vastareaktion. Ja näin veikkaan monen miehen tuntevan hiljaa mielessään. Ja tämä ei tarkoita sitä, että kampanjan myötä alkaisin harjoittaa seksuaalista häirintää. En ole sellaista koskaan mielestäni tehnyt enkä toivottavasti tule tekemäänkään.

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässäpä vielä yksi kannanotto metoo-kampanjaan, kannattaa lukea ajatuksella ja ajatella tätä argumentointia eri konteksteihin vaihdettuna: Luokanopettaja ja Helsingin yliopiston tohtorikoulutettava Mikko Meriläinen peräänkuuluttaa suomalaisilta miehiltä kollektiivista vastuuta seksuaalisen häirinnän osalta.

Ja tosiaan, kannattaa lukea tuo ihan koko Twitter-viestiketju omaan rauhalliseen tahtiin ja miettiä, kuinka alkuperäisen twiitin laittaneen henkilön ajattelutapaa voisi soveltaa joihinkin muihin asioihin, vai voisiko sittenkään?

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Tuo Me too -kampanja lähti minulle vähän väärällä jalalla liikkeelle, kun ensimmäisen vastaan tulleen päivityksen laittaja oli kaksi yötä aiemmin baarissa ensin tullut aivan kutsumatta iholle tanssimaan ja sitten kun seuralaiseni palasi juomanhakureissulta, tämä sankari töni juomaa hänen päälleen.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Minä sain tuosta testistä everstiluutnantin sanoin "aika hyvät pisteet". Mensan testissä olen aivan paska. Tällä perusteella olen vakaasti sitä mieltä, ettei armeijan palikkatestissä (eikä myöskään yo-kirjoituksissa) älyä tarvita. Esim. intin palikkatestissä testattavalla suomen kielen osaamisella on aika vähän tekemistä älykkyyden kanssa. Mulla on mensalainen työkaveri, joka kirjoittaa melko heikkoa suomea.
Oma P-arvo oli näköjään 7. Huomasin kun luin omaa kantakorttiani sotilasläänin esikunnassa. Sen saa nähtäväksi kun pyytää. Oma tarpeeni oli, rokotuskortin, hukattuani, nähdä mitä rokotuksia olin intissä saanut. Siellähän se P-arvokin oli selkeästi kirjoitettuna.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuo Me too -kampanja lähti minulle vähän väärällä jalalla liikkeelle, kun ensimmäisen vastaan tulleen päivityksen laittaja oli kaksi yötä aiemmin baarissa ensin tullut aivan kutsumatta iholle tanssimaan ja sitten kun seuralaiseni palasi juomanhakureissulta, tämä sankari töni juomaa hänen päälleen.

Miten nuo on toisiaan poissulkevat asiat? Tyttö on hyvinkin voinut kokea häirintää, vaikka olisi itse häirikkö.

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
P9 arvon omaava menestyisi myös Mensan testissä, yleensä opinnoissa ja omaa erinomaiset kognitiiviset kyvyt vaikkapa johtajaopintoihin tai erikoistehtäviin. Toisaalta P5 on vielä oivaa ainesta (keskiverto fiksuna) eikä nelonenkaan estä aliupseerin tasoista koulutusta. Alimmat arvot korreloivat haastellisemman oppimiskyvyn kanssa, mikä kyllä näkyy elämän varrella.
Peruskoe 2 on sitten se, jonka kaikki muistavat. Siinä kysytään kukkakauppiaaksi ryhtymisestä ja vanteen kiristämisen tapaisesta tunteesta pääkopassa jne. Siinä arvioidaan persoonaa. Kognitiivinen kyvykkyys ei yksin riitä.

Sitä olen miettinyt, että kun noita inttitestejä oli aikoinaan ihan hauska tehdä, niin millainen score tulee kun vastaa vain puoliin kysymyksistä kun haluaa saada "mahdollisimman oikeat vastaukset"? Arvioivat luultavasti neuroottisen keskinkertaiseksi. Aika monihan tuollakin painoi vain menemään, vähän sama kuin joskus lukiossa joku luokan johtava älykkö lopetti ainekirjoittamisen vartin jälkeen nousten ylös pää pystyssä. Eihän tuosta mitään järkevää voi tulla, en sitten tiedä voisiko ns. vapaavalintaisia aineitakin joku oikeasti opetella ulkoa. P2-testissä vanne alkoi kieltämättä hieman kiristää siinä vaiheessa kun huomasi olevansa viimeisten joukossa ja tulevaa odotusjonoa mietiskellessä. Ehkä siinä ei kerrottu ettei oikeita vastauksia ole, en muista. Yksi jamppa reputti kyllä.

Olisi pitänyt aikoinaan keskustella inttikaverin kanssa näistä, mutta ei siellä kyllä varsinaisia älykköjä ollut ja aineenkirjoittajastakin tuli myöhemmin pappi.

Sen muistan tarkasti, miten tuli mietittyä että onhan se nyt oikeasti normaalia kokea joskus että varjostamista tapahtuu, mutta ei pidä olla rehellinen.

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tässäpä vielä yksi kannanotto metoo-kampanjaan, kannattaa lukea ajatuksella ja ajatella tätä argumentointia eri konteksteihin vaihdettuna: Luokanopettaja ja Helsingin yliopiston tohtorikoulutettava Mikko Meriläinen peräänkuuluttaa suomalaisilta miehiltä kollektiivista vastuuta seksuaalisen häirinnän osalta.

Ja tosiaan, kannattaa lukea tuo ihan koko Twitter-viestiketju omaan rauhalliseen tahtiin ja miettiä, kuinka alkuperäisen twiitin laittaneen henkilön ajattelutapaa voisi soveltaa joihinkin muihin asioihin, vai voisiko sittenkään?

Näinköhän tuotakin avautumista ja kampanjaa tykittävät unelmoivat joukkoraiskauksista. Make it real not fantasy, kuten Scorpions laulaa.

”Jos kohde kokee sen häiritseväksi, kyse on seksuaalisesta häirinnästä. Tekijän aikomus tai tarkoitus ei ratkaise sitä, mikä on seksuaalista häirintää ja mikä ei”, Onwen-Huma sanoo."

Laasasen Henry totesi tästä oivaltavasti: mitä useampi yhdistelmänimi, sen kahjompi. Jollain oli kokonaiset neljä.

Feministille seksuaalinen häirintä on kun mies puhuu sille. Faktaa.

Viimeksi muokattu:
Oma P-arvo oli näköjään 7. Huomasin kun luin omaa kantakorttiani sotilasläänin esikunnassa. Sen saa nähtäväksi kun pyytää. Oma tarpeeni oli, rokotuskortin, hukattuani, nähdä mitä rokotuksia olin intissä saanut. Siellähän se P-arvokin oli selkeästi kirjoitettuna.

Googlettelin tuota P1-koetta ja päädyin sivulle, jossa sanottiin, että arvosanan 9 saa neljä prosenttia testiin osallistuneista. Yo-kirjoituksissa ihan totaalinen pässikin saa suomen kielessä ja matikassa ylimmän viiden prosentin joukkoon oikeuttavat pisteet. Käsittääkseni ylimmän neljän prosentin joukkoon oikeuttavien pisteiden saaminen armeijan palikkatestistä on helpompaa, sillä:

1. Fiksut ihmiset vastaavat armeijan palikkatestissä tahallaan väärin välttääkseen vuoden palvelusajan. Itsehän en ymmärtänyt noin tehdä mutta toisaalta olin kaikissa käytännön asioissa armeijassa niin kädetön, että tuskin niillä hirveää hinkua oli minua siellä pitää kahtatoista kuukautta, vaikka jossain leirillä jouduinkin everstiluutnantin puhutteluun palikkatestin pisteiden takia.
2. Lukion käyneet tytöt hallitsevat keskimäärin laskennon ja suomen kielen alkeet selvästi paremmin kuin ammattikoulun käyneet pojat.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy