Viestin lähetti odwaz
Tuo seurustelu vain seurustelun vuoksi on aina jotenkin ihmetyttänyt mua, ihan teiniajoista lähtien, kun on seurannut kavereiden touhuja vierestä. Vaikka tälläkin hetkellä tahtoisin hirmuisen kovaa jonkun viereeni, en voisi kuvitellakaan, että se olisi vain "joku tyttö".
Niin se on ihmettänyt minuakin. Itse en ole koskaan seurustellut seurustelun vuoksi, mutta nyt olenkin havainnut, että sitä pidetään huonona asiana. Kun jätkät kuulevat, ettei mulla ole yhtään pitkää seurustelusuhdetta takana, mua pidetään ihan epäonnistuneena yksilönä. Yksi tyyppi jopa sanoi joskus, ettei mun kanssa voi alkaa seurustella, kun mulla ei ole siitä kokemusta. Se perusteli sen jotenkin niin, että jättäisin sen kumminkin heti. Meikäläinen ei todellakaan ole sellainen. Tilanne on vähän vastaava kuin juuri ammattiin valmistuneilla: töitä et saa, kun ei ole työkokemusta ja työkokemusta et saa, kun et saa töitä...
Lukioaikoina minua ei vielä kiinnostanut mitkään seurusteluhommat. Lähinnä mua ahdisti, kun tuntui, että meen luokan pojat näki minussa jonkun ihannevaimon ja lastensa tulevan äidin. Olin aina tehnyt niin kuin minulta oli odotettu. Pakkohan mun oli oppia tuntemaan ensin itseni, ennen kuin voisin alkaa miettiä seurustelemista. Nyt sitten, kun vihdoinkin olisin valmis ja haluaisin löytää jonkun, eipäs niitä enää löydykään. Kaikki tuntuvat olevan varattuja tai sitten niillä on jokin pitkä suhde takana ja tarve "katsella ympärilleen". Jostain kumman syystä olen tosiaan vetänyt tänä kesänä puoleeni varattuja (itseäni nuorempia) jätkiä.
Olen muuten vähän surkuhupaisa pari yhden kaverini kanssa. Se ei ole tainnut olla teini-iän jälkeen sinkku kuin jokusen viikon. Yleensä sillä on jo seuraava heppu katsottuna, ennen kuin se jättää edellisen. Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitäkään touhua.
Ja kyllä miehissäkin on sitä vikaa, että varatut naiset ovat jotenkin kiinnostavampia! Olin koittanut lämmitellä yhtä tyyppiä viime kesänä, mutta ei se kunnolla innostunut. Sitten kun aloin syksyllä seurustella, niin olinkin yhtäkkiä sen mielestä paljon kiinnostavampi tapaus.
Edit. Täytyi vielä tulla lisäämään sellainen asia, että seurustelukumppanin löytymistä ei hirveästi auta sekään, että olen todella ujo...