Naisasiat

  • 7 519 079
  • 26 580

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Pettter ei nyt mikään malliesimerkki ole hyvästä itsetunnosta. Katkerasta peräkammarin pojasta mielummin. Se että haukkuu naisia tyhmiksi ei tarkoita hyvää itsetuntoa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Välillä kyllä tuntuu että täälä on iso kahtia jakauma. Pettter ja sitten semmosia heikosta itsetunnosta kärsiviä...on toki välissäkin jotain.

Ehkä mä sitten tulkitsin tuon väärin, mutta siltä tuo vaikutti.
 

CBMS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Pettter ei nyt mikään malliesimerkki ole hyvästä itsetunnosta. Katkerasta peräkammarin pojasta mielummin. Se että haukkuu naisia tyhmiksi ei tarkoita hyvää itsetuntoa.

Joo ymmärsin samantien että tuon aloistuslauseen voi ymmärtää niin. Ei ollut tarkoistus ottaa tossa pettterin itsetuntoon kantaa, puoleen taikka toiseen...vaikka se näin luetteluna vastaikkainasettelulta näyttääkin. Lähinnä tarkoitin että tässä ketjussa on monia kirjoittajia joilla on "naisonglemia" ja kun niitä enemmän katsoo niin 85% johtuu ihan omasta itsetunnosta.
 

CBMS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
tarkoitus ei ollut mollata niitä joilla on huono itsetunto, lähinnä neuvoa että mee sinne peiliin ja opi rakastamaan sitä ihmistä ennenkö muita.
 
Viimeksi muokattu:

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Se nyt ei välttämättä ole ihan niin yksinkertaista. Varsinkaan nuorille.

Yleensä 30v. jälkeen alkaa turhat ulkonäköpaineet helpottamaan ja ihmiset ymmärtävät että ihmisessä on paljon muutakin kun treenatut Rintalihakset ja leveät hartiat.

Pettter ja muut jotka kuvittelevat olevansa tosihemmoja sekoittaa kiltteyden, vastuuntunnon, empatian ja ennenkaikkea toisen huomioonottamisen "nössöilyyn".

Se että viettää la illan mielummin perheen parissa kun kuuntelee ikuisten äijien pillujuttuja ei tee kenestäkään nössöä tai tohvelisankaria.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Eniten ärsyttää pettterissä nuo armottomat yleistykset. Kyllä minäkin tunnen noita tossun alla eläviä miehiä, ja he kieltämättä vituttavat nöyristellen muijiaan. Mutta suurimmassa osassa suhteissa ollaan vähintäänkin tasaveroisia tai sitten mies on täysin dominoiva - vaikka nainen olisi kuinka hyvännäköinen. Hyvännäköiset naisetkin "alistuvat" miehelleen, jos miehessä vain on riittävästi ulkonäköä, karismaa ja asennetta. Vielä näitä tohvelisankareita enemmän tosin vituttaa ne, jotka käyttävät liian härskisti hyväkseen tuota naisen alistumista. Toisin sanottuna alkavat olemaan kusipäitä enemmän ja enemmän, mikä lopulta johtaa krooniseen kusipäisyyteen naistaan kohtaan ja siinä vaiheessa tilanne on menetetty (naisilla usein kestää yllättävän kauan viheltää peli poikki tässä tilanteessa).
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta edelleen kun itse tajusin joskus 15 vuotta sitten itsetunnon merkityksen niin naisia on ollut enemmän ku keskiverto solistilla ja lätkänpelaajalla yhteensä...sekä pelkkään hauskanpitoon että seurusteluun..eikä tarkoitus ole leuhkia.

Mutta missä tai kenessä on vika, jos (ja kun) suhteet eivät kestä? Tässäkin asiassa täällä taitaa olla kahta, ellei peräti kolmea koulukuntaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta missä tai kenessä on vika, jos (ja kun) suhteet eivät kestä? Tässäkin asiassa täällä taitaa olla kahta, ellei peräti kolmea koulukuntaa.
Nyky-yhteiskunnassa se vika on. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Avioerotilastot ovat tunnetusti melkoiset Suomessa, eiköhän avoliitoista ja seurustelusuhteistakin erota aikamoisella tahdilla. En tiedä, mutta näin uskoisin. Kovin suuri osa ihmisistä ehkä ryhtyy suhteeseen liian heppoisin perustein, väärin motiivein. Tai sitten liian monilla on liian kovia tavoitteita ja odotuksia sen kumppanin suhteen. Niin sanottu arjensietokyky on heikolla tasolla pääosin. Eli alkuhuuman mentyä pitäisi pystyä sopeutumaan siihen, että siinä kumppanissa on huonojakin puolia ja se voi olla jopa vitun ärsyttävä aika ajoin. Nykyajan teema on 'vaihtamalla paranee'. Toisaalta myös arvomaailma on muuttunut, enää ei ole mikään pakko olla parisuhteessa, sinkkuuttakin osataan arvostaa entistä enemmän. Syitä on siis monia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen 35v ja suurin osa ystävistäni on perheellisiä ja sen huomaa kuinka moni odottaa että kulkisin heidän valitsemaansa polkua...välillä niiden juttuja kuunnellen tulee mieleen uskovaiset jotka ovat löytäneet ainoan tien totuuteen ja yrittävät levittää sitä mullekkin.
Olen samaa ikäpolvea, silti toistaiseksi säästynyt oman kaveripiirini painostukselta. En tosin tiedä, onko siellä pitkäaikaisimpien frendien parissa edes mitään sellaista ajatuskulkua, että jokaisen pitäisi kulkea sitä samanlaista polkua. Joka tapauksessa tuntevat meikäläisen niin hyvin, että tietävät minun kulkevan tasan tarkkaan omia latujani. Ei kiinnosta tippaakaan, mitä muut ajattelevat tai minkälainen "sosiaalinen paine" minun ikäisilleni on kohdistettu. Mitä enemmän tulee ikää, sitä enemmän tuntuu siltä, että haluan joskus omia lapsia, mutta toisaalta pystyn elämään senkin ajatuksen kanssa, ettei niitä omia mukuloita tule koskaan.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Lapsilla painostaminen on aika ikävää, koska se homma ei vain kaikille sovi ja sitä tuntuu monen olevan vaikea ymmärtää. Omaa kokemusta on sen verran, että kun jo erään suhteen alussa olin tehnyt selväksi, ettei mukuloita ole tiedossa, niin kappas vaan, ex-anoppilassa alkoi vaivihkainen indoktrinointi hyvin pian; Työnnettiin kersoja mun syliin, "pyydettiin" leikkimään niiden kanssa ja olemaan niiden joku mehutarjoilija sekä seuralainen. Ei oikeen luonnistunut ja kyrpä otsassa näkyi varmaan naapuritalon ikkunaan saakka. No, ennen pitkää opin tehokkaasti välttelemään nämä tilanteet 90+ % ja pitämään pääni. Tarkennetaan toki, että ei exäkään niitä lapsia halunnut, mikä teki tilanteesta aika hullunkurisen. Eli vaikka tytär ei haluaisikaan äidiksi, niin joskus anoppi haluaa silti mummoksi.

Kaveripiirissä ei mitään painostusta ole onneksi koskaan ollut. Kerran tosin yksi tuore äiti alkoi avautumaan kuinka "itsekästä" on olla tekemättä tyttöystästään autuasta äitiä, mutta se nyt on helppo laittaa sen vaippahuuman nimiin. Tietääkseni sittemmin paskan haju ja rääkyminen ovat palauttaneet euforiamittarin oikeaan asentoonsa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No itsellä se syy on usein juurikin ollut sielä peilissä...on mulla ollut useamman vuoden suhteita...loppuviimein oon enemmän tai vähemmän seurustellu 20 vuotta mun elämästä...siis yli 50 %...hmmm...taitaa olla 8 vuotta pisimmillään. Mun ongelma on mulle selvä ja tavallaan yksinkertainen... mä olen aivan liian heikkona kauniisiin naisiin...and i just don´t know how to keep it in my pants. Ystäväni sanoin mulla on vain liikaa rakkautta.
Mä en tiedä uskonko rakkauteen mutta uskon rakastumiseen...

Jotenkin nyt ei tunnu ihan täsmäävän. Olet siis aloittanut seurustelun alle 15-vuotiaana, seurustellut suurin piirtein koko ajan ja naisia on ollut useampi sata?

Ymmärrän oikein hyvin sinkkuna elämisen ja tolkuttoman irtosuhteiden haalimisen, koska olen sitä itsekin tullut harrastaneeksi oikeinkin hyvillä mielin. Tässä asiassa taitaa kuitenkin olla vähän niin, että kakkua ei voi sekä syödä että säästää. Ainakaan en näe sellaista touhua kovin tarkoituksenmukaisena, ellei sitten ole sillä tavalla läheisriippuvainen, että tarvitsee aina turvallisen sylin, johon voi harharetkiltä palata.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä ei täsmää ? Kaikki sun oletukset oli ihan oikeita, mähän sanoin että mulla on yks iso ongelma. Sitä on vaikee selittää... mä vaan rakastan tavallani naisia...voi olla että olen myös läheisyysriippuvainen...tai ei voi olla vaan olen. Mutta harharetkien jälkeen en kaipaa syliä vaan pimeään suihkuun.

Olen ehkä aavistuksen yksinkertainen, mutta minulle tässä ei aukene se, että miksi ihmeessä sitten olet seurustellut? Minusta ihminen voi aivan hyvin olla sinkku koko elämänsä ja rietastella sydämensä kyllyydestä (tai olla rietastelematta, kuten jotkut tännekin kirjoittavat) Minusta voi myös mennä naimisiin ensimmäisen tapaamansa naisen kanssa, jos se tuntuu oikealta ratkaisulta. Jokainen voi siis vetää suurin piirtein haluamallaan tyylillä noin muuten, mutta näiden kahden asian yhdistäminen on ehkä aavistuksen erikoista. Ja mikäli oikein tulkitsen, niin tämä ilmeisesti eroaa myös satunnaisista lipsahduksista siinä, että tässä koko kuvio on suunniteltu ja se on onnistuttu itselle perustelemaan.

Ei tätä tosin ehkä tarvitse enempää avata, koska tarvittavat faktat ovat tiedossa ja kaipa sitä sitten noinkin voi elää.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Luojalle kiitos siitä, että en omaa CBMS:n kaltaista libidoa. Saattaisi nimittäin "hieman" ahdistaa oleminen, kun ilmeisesti koko ajan tekee mieli, mikään ei riitä ja jokainen vastaan tuleva viehättävä nainen nähdään potentiaalisena (ja vain väliaikaisena) kumppanina. Hankalaa todellakin ymmärtää, että mitä huvia tuosta oravanpyörästä elämäänsä saa, mutta Levottomat-leffojen välittämä ideologia näyttäisi olevan hyvin sisäistetty.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Kaunis nainen tyytyväisenä vieressä, se on mun "sairaus"...se on mun piikki... ja parasta kaikessa on silti se "tanssi" joka johtaa siihen kaikkeen.

Relax, nauti siitä koska tuo on pienin niistä ongelmista joita maailma päällään kantaa.

Kärsivällisyyttä siihenkin, jos tuota hetkeä ei ole näköpiirissä ja kovasti olisi tarve.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Kyllähän se ahdistaakin välillä...joskus enemmänkin...
Mutta hmm...mitä huvia...kuten sanoin...mä rakastan kauneutta. Kaunis nainen tyytyväisenä vieressä, se on mun "sairaus"...se on mun piikki... ja parasta kaikessa on silti se "tanssi" joka johtaa siihen kaikkeen.

Ja mitä Levottomiiin tulee niin mä olin pannut mun elämän tälläiseksi jo ennen Levottomia, vaikkakin se kuvaakin osittain sitä ongelmaa mitä mulla on, olen sen kuullut monta kertaa ystäviltäni että Levottomat on kuin se mitä mä teen.

Tietysti jos on itse komea ja sitä jotain mitä naiset haluavat, eli omaa myös mahdollisuuden kaikkiin haluamiinsa saaliisiin, niin tuskinpa se tuska niin paha silloin on. Olen ymmärtänyt, että olet kuitenkin kauniiden naisten mieleen, toisin kuin valtaosa miehistä. Tavallaan ihan piristävää kuulla toi sun tarina, koska useinhan juuri naiset keräävät vastaavalla tavalla miehiä omiksi voitonmerkeikseen ja vaihtavat heti tilaisuuden tullen.

On meitä siis todellakin moneen junaan. Omaa "kaunis nainen tyytyväisenä vieressä" -tilannetta kuvaa parhaiten esim se, kun lausun "Älä koske siihen mun puhelimeen/linkkariin/iPodiin!". :D Ja kyllä, myönnän omistaneeni Applen tuotteen, shame on me.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
No tässä päästään siihen koko opetuksen ytimeen, Itseluottamukseen.
En pidä itseäni juurikaan keskivertomiestä komeampana, toki ehkä siistimpänä. Suurin syy varmasti miksi naisia vedän puoleeni ei uskoakseni ole pelkkä ulkonäkö. Ja siitä puhuu sekin että suurin osa tytöistä joita tapailen, toivoo jotain vakavempaa. Olen oma itseni, itsevarma itseni. Ja vaikka muuten kuulostaakin että olen sovinistisika niin silti aina otan huomioon toisen siinä hetkessä...kohtelen naisia hyvin...varmasti jokainen saa tuntea hetken olevansa haluttu.

Mitä toi nyt tarkalleen ottaen tarkoittaa, oletko keskivertoa ns. coolimpi? Mä en oikein tuohon itseluottamukseen paljoa usko. Kyllä ne ulkonäkö, omaisuus ja muu potentiaalinen hyötyminen miehestä eniten omien kokemuksieni mukaan ratkaisevat, paitsi esim. juuri hetken huumaa elävillä kännisiskoilla Viking-porauslautan yökerhossa tai ainejärjestöbileissä.
 

CBMS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Mitä toi nyt tarkalleen ottaen tarkoittaa, oletko keskivertoa ns. coolimpi? Mä en oikein tuohon itseluottamukseen paljoa usko. Kyllä ne ulkonäkö, omaisuus ja muu potentiaalinen hyötyminen miehestä eniten omien kokemuksieni mukaan ratkaisevat, paitsi esim. juuri hetken huumaa elävillä kännisiskoilla Viking-porauslautan yökerhossa tai ainejärjestöbileissä.

Ei se ole sun uskomisesta kiinni. Tarkoitin vaan siis siistimpi pukeutumisen osalta, voi olla että jonkun mielestä näytän coolilta, dunno. Ja omaisuutta ei ole, duunarihommissa, ei edes autoa tällä hetkellä. Ja toisen vinkin voin antaa että opettele katsomaan naista silmiin...oikeasti. Ja noi mainitsemasi naiset ei kuulu mun valikoimaan...yleensä.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ei se ole sun uskomisesta kiinni. Tarkoitin vaan siis siistimpi pukeutumisen osalta, voi olla että jonkun mielestä näytän coolilta, dunno. Ja omaisuutta ei ole, duunarihommissa, ei edes autoa tällä hetkellä. Ja toisen vinkin voin antaa että opettele katsomaan naista silmiin...oikeasti. Ja noi mainitsemasi naiset ei kuulu mun valikoimaan...yleensä.

Eli kokemuksiesi mukaan naisiin todella tekee vaikutuksen, jos on vaikka Bossia tai Gaultieria päällä ja vielä tukka viimesen päälle? Tämä on taas vastoin sitä kaikkea ulkokultaisuuden kritisointia, mitä naisen suusta yleensä kuulee. Mitä taas silmiin katsomiseen tulee niin, totta kai, kyllähän nämä asiat ainakin ennen opetettiin jo kotona. Vai viittasitko edes tällä katsejutulla siihen, että moni jätkä on niin ujo, että ei uskalla katsoa naisia edes silmiin keskustelun aikana? Tissejä tuijottavat kuolaurpot on vielä toki oma kastinsa.

Enkä tosiaan väittänyt, että kännikkäät kuuluvat sun valikoimaan. Hyvä toki niin. Omien kokemuksieni mukaan ne vain ovat niitä helpoimpia ja hetkessä eniten eläviä kohteita, jos seuraa haluaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se että haukkuu naisia tyhmiksi ei tarkoita hyvää itsetuntoa.
Joo ei tarkoitakaan. Mun mielestä vaan osa naisista on aika yksinkertaisia, ja sen sanoin ääneen. Mä en ymmärrä miksi sitä ei saisi sanoa ääneen, varsinkin kun se kuitenkin taitaa olla ihan fakta. Välillä tää meininki on vähän kuin jossakin Venäjällä tai Neuvostoliitossa. Asiasta ei saa puhua, vaikka lähes kaikki tietävät sen. Enkä mä siis kaikista naisista puhunut, vaan niistä tyhmistä, vai olisko toi "yksinkertainen" sitten korrektimpi ilmaisu, jos ei suoraan halua puhua asioista niiden oikeilla nimillä, mitä mä välillä puhun, ja se tuntuu ärsyttävän täällä monia.

Kyllä mä naisia voin kehuakin, ja monesti kehunkin. Monessa asiassa ne ovat parempia kuin vaikkapa minä.

Noita itsetuntojuttuja mä en ole koskaan sen tarkemmin miettinyt. Mä en teini-iässäkään murehtinut noita juttuja mitä täällä monet teinit tai ehkä vähän vanhemmatkin kirjoittelevat. Siis noita tykkääköhän se musta tai miten mä pyydän sen ulos -juttuja. Totta puhuen mä en aiemmin edes tiennyt että miehetkin noita tuollaisia ihan noin mietiskelevät.

Pettter ja muut jotka kuvittelevat olevansa tosihemmoja sekoittaa kiltteyden, vastuuntunnon, empatian ja ennenkaikkea toisen huomioonottamisen "nössöilyyn".
No vähän ehkä joo, mä ymmärrän. Eihän se välttämättä ole kilttiä tai kohteliasta jos esimerkiksi ei jaksa kuunnella tyhmiä ja ärsyttäviä juttuja. Mutta toisaalta onhan monesti ne mun mainitsemat nössöilyjutut kuitenkin nössöilyä, ainakin siten mitä sillä sanalla yleensä tarkoitetaan.

Enkä mä muista että koskaan olisin sanonut olevani mikään tosihemmo tai ainakaan mikään ÄIJÄ.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ei ja Ei ... ei ole Bossia, ei ole Gaultieria, ei edes hajuvesissä, hajuvedet on toki ainut jossa mulla on jotain merkkejä. En kulje merkkivaatteissa, lähimpänä merkkivaatetta on Peakin hupparit. Hiukset toki on aina ollut viimeisen päälle, jää CR7 toiseksi ;)

Eka pointti on juuri tuo että katsoa toista silmiin kun jutellaan, ja sillä lailla että sun silmistä ei näy helvetinmoinen epävarmuus itseäs kohtaan. Ja toisekseen katsomaan sinne toisen silmiin oikeasti...vaikka onkin melkoinen latteus että silmät on sielun peili niin ei se ole totaalista paskaa. Niistä monesti huomaa mitä toinen haluaa. Ja mä voin sanoa että oon muutaman kymmenen naista saanut pelkästään silmien/katseen avulla.

Sama homma, ei ole merkkejä kuin parissa tax-freesta ostetussa hajusteessa, joita en varmaan koskaan edes käytä. Tosin eipä niillä vanhan viinan hajua koskaan tainnut kovin menestyksekkäästi peittää, hehheh.

Tuli muuten tuosta katseesta mieleen pari aika erikoista juttua, tosin nyt jo melko vanhaa. Kävin tuolloin vielä "treffeillä" tai muuten naisten kanssa ulkona sillai suht aktiivisesti nykyiseen verrattuna. Kuten todettua, niin mulla ei ole mitään ongelmaa katsoa luontevasti kaunistakaan naista silmiin ja olla rauhallinen (eli en räpyttele hermostuneesti yms), mutta pari naista antoi melko outoja kommentteja. Toinen sanoi, että "sulla on jotenkin ihan kuollut katse" (ei, en ollut missään mömmöissä tai edes krapulassa) ja toinen taas sanoi, että häntä melkein pelotti, kun mun silmistä "ei näy yhtään mitään" (olin ihan selvin päin näilläkin kahveilla). Säikähdin mielessäni, että onko mulla joku helvetin kaihi kehittymässä jo tällä iällä, mutta nähtävästi kaikki eivät katsekontaktista vaikutu samalla tavalla. Vastaavasti moni muu on sanonut, että ei mun silmissäni mitään vikaa ole.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Oot sä myiny sun sielus saatanalle ja siksi näkyy tyhjää =) ? Mulle on monet naiset sanonu että katson "liian syvälle"...mutta se on ehkä lähinnä sitä että katson intensiivisesti ja seuraan muutenkin kehon kieltä.

Tuskin, en ole koskaan ollut niihin black metal -kuvioihin kallellaan edes nuorena. En tiedä mistä nuo mainitsemani kommentit olivat lähtöisin, kaikkia nyt ei vain voi samalla asiallisuudella miellyttää. Olisivat varmaan valittaneet siitäkin, jos olisin laittanut Ray Banit nenälle takaisin ja jos katseeni olisi vaeltanut, niin olisin ollut joku sika. Ymmärrän hyvin, jos joku on krapulassa tai aineissa ihan zombina silmiään myöten, mutta "kuollut katse" tai jotain muuta selvin päin olevalla on melkoista mielikuvituskamaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös