Eipä sitä täältä osata juuri muuta Colinille kirjoittaa kuin, että voimia! Ja pidä nyt ihmeessä huolta itsestäsi, kuitenkin siitä tärkeimmästä.
Olen huomannut että se ero onkin "yllättäen" naisille menosti helpompi kuin miehille. Tämä tosiaan johtunee siitä että näkemykseni (ja myös oman kokemukseni) mukaan naiset monesti työstävät eroasiaa päässään jo pitkään, pitkien liittojen tapauksessa jopa vuosien ajan, ennen kuin ero sitten lopulta vasta toteutuu. Miehethän eivät monestikaan toimi näin
Sama huomio täältä. Itse esitän hypoteesin koskien tätä aihetta. Vaikka ainakin lehdistössä tunnutaan toisella tapaa ajattelemaan koen, että nainen pitää optionsa paremmin auki parisuhteessa. Tarkoitan tällä sitä, että mies enemmän lukkiutuu suhteeseen, baarissa ollessa tyytyy kavereihinsa ja viinaan, eikä työpaikallakaan juuri flirttaile vastapuolen kanssa.
Itse olen huomannut ainakin omassa käytöksessäni sen, että en välitä naisista baarissa juurikaan ollessani parisuhteessa. Okei, onhan sitä tullut itsekin joskus toimittua tavoilla, jotka joku herkempi mieltäisi jopa pettämiseksi. Näissä tapauksissa ei ole ollut kuitenkaan minkäänlainen sosiaalinen tarve mukana, vaan tarve on ollut minulle täysin fyysinen tai sitten on vain poikamaisesti "vähän kokeiltu".
Luulen naisia helpottavan erossa sen, että he pitävät sosiaalisenkenttänsä avoimempana ja suurempana kuin mies. Nyt kun ero tulee, niin hänen on helpompi soittaa jollekin, nähdä joku tai halata jotain. Eron tullessa mies on karistanut sosiaalisestapiiristään ne vähemmän tutut kaverit ja naispuoliset kaverit lähes kokonaan, ettei vain nyt kukaan mitään luulisi. Miehellä myös kynnys mennä itkemään omalle läheiselle ystävälle on huomattavasti korkeampi. Fakta kuitenkin on se, että itkeminen auttaa, valitettavasti.
Sosiaalisen verkoston ylläpito antaa naiselle myös sen psykologisen ärsykkeen, että hän on haluttava ja mies seuraa kyllä löytyy. Miehellä on paljon suurempi kynnys lähteä uudelleen kehittämään verkostoaan, kun sitä on monta vuotta vain istuttu baaritiskillä, ja torjuttu kaikki mahdolliset lähestymisyritykset.
Lisäksi vielä erotilanteissa miehen kaverit ovat rationaalisempia, joka haittaa eroprosessia. Naisen kaverit tukevat ja jopa kannustavat häntä erossa "eihän se mammanpoika ole ostanut sulle vuosiin edes kukkia, nyt lähetään ettimään sulle kunnon mies!". Samaan aikaan miehen kaverit tyytyy olemaan kaljaseurana ja vain kuuntelemaan mitä toinen sanoo. Mies kavereilta voit saada jopa kritiikkiä siitä miten olet suhdetta hoitanut, eikä tämä ainakaan helpota tilannetta.