Naisasiat

  • 7 512 497
  • 26 575

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Oliko noin kuukausi sitten, kun oikeus antoi tuomion naiselle, joka väitti miehen raiskanneet hänet. Tällä kundilla olikin ko nussootalkoista videomateriaalia, joka paljasti asian todellisen tolan. Moinen keissi nyt on toki videon takia aika selkeää kauraa eli en tiedä miten voi tällaisesta "mitään konkreettista todistuaineistoa ei ole puolin tai toisin" voisi saada esim vahingonkorvauksia.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Selvää on ettei muijan kanssa ole enää missään tekemisissä niin miksi häntä pitäisi jollain tapaa "suojella" kaiken paskan jälkeen?

Tämä on ihan selvä asia, eikä minunkaan mielestäni ilmoitusta perättömästä ilmiannosta pidä jättää tekemättä eikä muutenkaan katsoa tuollaista vedätysyritystä läpi sormien. Itse kirjoitin tuohon tuon "kannattaa harkita" -kohdan lähinnä sillä mielellä, että jos jostain syystä omat paukut eivät enää riitä jatkoprosessiin, niin helpommalla tietysti saattaa jonkun mielestä päästä, jos antaa asian olla. Itse en kuitenkaan antaisi, vaan totta kai veisin prosessin loppuun asti.

Mielenkiintoista tuossa on muuten sekin, että kun ilmeisesti parisuhde kaiken kaikkiaan oli kohtuullisen toimiva, oltiin rakastuneitakin eikä mitään perhehelvettiä ilmeisesti ollut missään vaiheessa kummankaan osapuolen kannalta, niin mitäköhän tuo nainen säveltää poliisilla siinä vaiheessa, kun epäilemättä myös suhteen laatua noin yleisemminkin käydään arvioimaan. Samoin suhteen päättymisen syyt tullevat esiin ja mielenkiintoista on nähdä, minkälaisia näkemyksiä neidillä on tästä. Todistajiakin varmaan yritetään paikalle marssittaa kertomaan, minkälainen väkivaltainen kusipää ja hyväksikäyttäjä mies on ollut, mutta kyllähän useimmilla kuitenkin hymy hyytyy, kun aletaan oikeudessa valan velvoittamina todistamaan.
 
Tämä on ihan selvä asia, eikä minunkaan mielestäni ilmoitusta perättömästä ilmiannosta pidä jättää tekemättä eikä muutenkaan katsoa tuollaista vedätysyritystä läpi sormien. Itse kirjoitin tuohon tuon "kannattaa harkita" -kohdan lähinnä sillä mielellä, että jos jostain syystä omat paukut eivät enää riitä jatkoprosessiin, niin helpommalla tietysti saattaa jonkun mielestä päästä, jos antaa asian olla. Itse en kuitenkaan antaisi, vaan totta kai veisin prosessin loppuun asti.

Kiitos selvennyksestä, ymmärsin väärin kirjoittamasi. Kaiken kaikkiaan vittumainen tapaus vaikka näistä aina toisinaan saa jostain lukeakin, se ken leikkiin ryhtyy leikin kestäköön. Eli olemme samaa mieltä siitä että peli pitäisi pelata loppuun asti.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Viitisen vuotta sitten tapailin 3 kk:n ajan erästä oikeustieteen opiskelijaa, teki jo graduansa. Hänellä oli silloin vuoden ikäinen poika ja pojalla ei ollut virallisesti isää eikä siis moista kuviota ollut suhteessa mukana. Se onkin ainoa kerta, kun olen ketään lapsellista tapaillut. Noh, kyseinen ämmä oli ihan vitunmoinen raivoaja, päätin lopussa testata yhden viikon ajan, että kuinka monta huutoraivaria se saa yhden viikon aikana. Päätin käyttäytyä mahdollisimman nätisti, ollenkaan provosoimatta. Niin mielestäni teinkin. To-aamuna kello yhdeksän se sai viikon kahdeksannen raivarinsa, siis minua kohtaan. En jaksanut lusia viikkoa loppuun vaan testi loppui siihen ja lähin meneen.

Tuon huikean pitkän kolmen kuukauden tapailun johdosta tuo ekan kerran ikinä jätetty ulkoisesti kaunis nainen janosi kostoa. Puhuimme puhelimessa ja minä vaan sanoin asiallisesti, että tämä nyt on selvä, mitä tästä enää, ohi on, jatkamme tahoillamme. Hän siihen: "Sinä vielä kärsit, mä kerron mitä sä oot Veikolle (se lapsensa, nimi muutettu) tehnyt!". Minä siihen, että "mitäääääääääääähhhhhhhhhhhhhhh?!". En nyt enää muista miten se puhelu jatkui mutta se loppui vissiin aika nopeasti. Jälkeenpäin mietin, että en tainnut ikinä edes olla kahden sen lapsen kanssa. Jotenkin se ämmä tuli muutamassa päivässä, ehkä viikossa, järkiinsä ja lopulta jopa pyysi tuota asiaa anteeksi, taisi jopa kyyneleen tirauttaa, että niin meni sanomaan. Lisäsi vielä, että "sinusta tulisi ihan mahtava isä, oot aidosti läsnä ja osaat olla just niinku kuuluukin". Se oli ihan mukavasti sanottu mutta jäi kyllä mieleeni, anteeksipyynnöstä huolimatta, että jotkut akat on kyllä ihan vitun kostonhimoisia hulluja.

Että niin tsemppiä vaan tämän ketjun raiskaajaepäillylle. Suosittelen todellakin tekemään ilmoituksen väärästä ilmiannosta jahka asiat menevät, kuten niiden pitääkin mennä.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Voi helv... siinä taas naisrotu näyttää kynsiään miten hienoja eliöitä ovat. Osanottoni, joka tapauksessa suhteen poikkimenon johdosta.

nee.

Paskat! Tollaisen tapauksen olleessa kyseessä melkeinpä onnittelisin erosta. Kunnon urpo, toivottavasti nainen tuomitaan itse tekaistujen syytteiden tekemisestä tjms.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Onhan tuo tekaistu raiskaussyyte kyllä aivan järkyttävää paskaa. Vaikka syyttömäksi jallu48 varmasti todetaan, niin onhan pelkä syyte jo helvetin leimaava. Ei uppoa minun kaaliin mistä ihmiset saa inspiraation tuollaiseen kostonhimoon ja kusipäisyyteen.

Tässä oma reaktio minuuttiin tiivistettynä: Cartman - The Fuck! - YouTube
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sellainen neuvo vielä, että älä missään tapauksessa ole yhteydessä naiseen, hänen kavereihinsa, sukulaisiinsa jne. Siinä on se riski, että lisäät vettä myllyyn ja hankaloitat omaa asemaasi kun joku keksii sanoa, että otit yhteyttä pelotellaksesi hiljaiseksi.

Jos jostain omaisuudenjakoon tms. liittyvästä syystä on pakko olla yhteydessä, tee se sähköpostilla ja mieti sanasi tarkkaan. Vaikka hän itse yrittäisi soittaa, älä vastaa. Laita korkeintaan lyhyt tekstari jossa ilmoitat, että jatkossa kaikki teidän välinen yhteydenpito tapahtuu sähköpostilla.

Edit. Iso lampaanperse kaikille, jotka yleistätte täällä. Ihan yhtä lailla te miehetkin osaatte.

Erittäin hyvä neuvo. Vastaavasti kaikki mahdolliset yhteydenotot esim. puhelimitse sinun suuntaasi kannattaa nauhoittaa (jos joudut sellaisiin vastaamaan, kun tulevat sinulle tuntemattomista numeroista jne).
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Lakihan tuntee myös väärän ilmiannon ja se on mitä suurimmassa määrin rangaistava teko. Rikoslaki sanoo asiasta näin:

"6 § (24.7.1998/563)
Väärä ilmianto

Joka antaa esitutkinta- tai muulle viranomaiselle taikka tuomioistuimelle väärän tiedon ja siten aiheuttaa vaaran, että ilmiannettu pidätetään, vangitaan tai joutuu muun pakkokeinon kohteeksi tai joutuu syytteeseen tai tuomitaan rangaistukseen tai muuhun rikosoikeudelliseen seuraamukseen virheellisin perustein, on tuomittava väärästä ilmiannosta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi vuodeksi."

Eli sitten kun keissi on omalta kohdalta ratkennut parhain päin, niin kannattaa miettiä, olisiko syytä pistää exä myös vastuuseen perättömistä väitteistään.

Terminologia lienee välillä väärä ilmianto, kunnianloukkaus tai sitten niiden yhdistelmä. Vaikea on arvailla, millaisesta väärästä ilmiannosta pääsee vankilaan Suomessa, missä vankilat pullistelevat väen paljoudesta. Olisiko Auerin tapauksessa vielä siitäkin kierros? Kaikkea jaksamista toivottelen, veikkaan pään kestämisen olevan suht. haastavaa, vaikka asianosaisia en tunnekaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Terminologia lienee välillä väärä ilmianto, kunnianloukkaus tai sitten niiden yhdistelmä.

Perätön lausuma esitutkinnassa, kunnianloukkaus ja väärä ilmianto. Jotain noista kolmesta, tai sitten niiden yhdistelmiä luulisi sovellettavan, jos ja kun käy ilmi, että juttu on mielikuvituksen tuotetta, motiivina katkeruus ja kostaminen. En ole oikeusoppinut, ellei hyvin vähäistä empiiristä tutkimusta lasketa, mutta sitäkään kokemusta ei ko. rikosnimikkeiden osalta ole.

Toivon todella, että nainen jää kiinni valheistaan ja koko kuvion keksimisestä, jos ja kun asia on niin, kuin jallu48 sen kertoo olevan. Tuollaisesta hölynpölyrikosilmoituksista kärsii jokainen, joka on oikeasti rikoksen uhriksi joutunut. Käsittämätöntä, miten häpeilemättömästi toiset kehtaavat kuormittaa oikeusjärjestelmää ja yrittää käyttää sitä hyväksi.

Mikäli nainen saisi rangaistuksen raskaimman mukaan, saattaa sanktioon jopa sisältyä joku pieni siivu ehdollista kakkua. Ehdottomaan en usko, ellei sitten voida osoittaa esim. kunnianloukkauksen olevan törkeä ja silloinkaan ei varmaan tule ainuttakaan tiilenpäätä laskettavaksi. Mutta korvauksista ja sakoista saattaa kertyä sievoinen summa maksettavaksi ja toivottavasti kertyykin. Saattaa ämmä miettiä seuraavaksi toisenkin kerran, ennen kuin lähtee tuollaista paskaa jauhamaan. Ilmeisesti ei ole ihan sisäistetty sitä, että väärä ilmianto on ihan oikea rikos, eikä siitä ihan pelkällä torumisella selviä.

*edit*

Eipä tuosta kunnianloukkauksesta törkeää taida saada tekemälläkään, mutta tavallisen kunnianloukkauksen määritelmä täyttyy heilahtamalla, ainakin näin amatöörin mielestä:

"9 § Kunnianloukkaus

Joka

1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka

2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.

10 § Törkeä kunnianloukkaus

Jos 9 §:n 1 momentissa tarkoitetussa kunnianloukkauksessa

1) rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka

2) aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinkoa ja kunnianloukkaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."


Lähde: Finlex
 
Viimeksi muokattu:

jallu48

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Voimapelaajat
Kiitos hyvistä vastauksista.

Asianajajalle soitin eilen ja lupasi auttaa casessa. Hintaahan tuolle kertyy, mutta haluan säästää maineeni ja kunniani, ja rahaa saa palaa niin paljon kuin se vaatii.
Naisen kanssa ollut täydellinen radiohiljaisuus molemmista päistä, mikä on hyvä se. Muijasta vielä sen verran, että on tämä kyllä aivan täysin uusi sivu, minkä on nyt avannut. Koko neljän vuoden ajan oli todella herttainen sekä todella mukava, täysjärkinen nainen. Ero ei siis tapahtunut riidan merkeissä, vaan minulta tuli pieni kyllästyminen suhteeseen. Rakkaus ei vain riittänyt, joten ajattelin sen olevan reilumpaa neidillekin jos asiat selväksi teen.

Joku puhui kännäämisestä -siihen en ole ruvennut, vaikka lomalla saakin aina välillä. Todella rento olo tällä hetkellä koko casesta, ja koitan vain nauttia lomasta hyvien ja painosanalla tosiystävien kanssa. Muutama "ystävä" on tullut huutelemaan, mutta mitä suotta murehtia niistä.

Kaunis kesäpäivä edessä. Lenkille.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Onpas kammottava tapaus tuo tekaistu raiskausilmoitus. Osanottoni sen kohteeksi joutuneelle nimimerkille.

Naisasiat ovat olleet taas vaihteeksi kunnossa akselilla Hua Hin, Bangkok, Pattaya. 9 päivää takana ja 10 päivää edessä. Kyllä täällä miljoonien hymyjen maassa viihtyy taas 5 kk jälkeen.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Ei vaan taas avaudu mulle naisten toiminta. Ensin ollaan niin mukavaa ja kaikki on ihanaa, arki rullaa omalla painollaan ilman mitään isompia ongelmia. Sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta, seuraavana päivänä esitetään loukkaantunutta, ollaan poissa olevia ja muutenkin etäisiä. Tätä vaihetta on nyt jatkunut jo liki viikon päivät.

Mitään tärkeää en ole unohtanut, mitään uutta ja ihmeellistä ei välillämme ole tapahtunut ja kysyttäessä kaikki on ihan hyvin eikä mikään vaivaa. Miksi ei voi kertoa kun selkeästi joku vaivaa, vai onko tää nyt sit taas joku testi jolla mua koitellaan?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Puhdas veikkaus, et ole "antanut tarpeeksi huomiota". Se ettei kerro että mikä vaivaa on puhdasta vallankäyttöä.

Keskimäärin tuo "kiukuttelu" johtaa 99% varmuudella jostain neljästä asiasta,
siitä mitä sanoit, siitä mitä et sanonut, siitä mitä teit tai siitä mitä et tehnyt.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Mitään tärkeää en ole unohtanut, mitään uutta ja ihmeellistä ei välillämme ole tapahtunut ja kysyttäessä kaikki on ihan hyvin eikä mikään vaivaa. Miksi ei voi kertoa kun selkeästi joku vaivaa, vai onko tää nyt sit taas joku testi jolla mua koitellaan?

Tuommosen älyttömän mököttämisen saa loppumaan kun sanoo, että jos kaikki on kerta hyvin niin odotan jotta käyttäydyt normaalisti ja lopetat lapsellisen pelleilyn.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhdas veikkaus, et ole "antanut tarpeeksi huomiota". Se ettei kerro että mikä vaivaa on puhdasta vallankäyttöä.
Joo. Tuollaisten lapsellisten naisten kanssa ei kannata olla.

Ja toinen juttu on se, ettei miehen pidä koko ajan pyydellä anteeksi. Sillä ne lapselliset naiset alistavat reppanoita miehiä tossun alle.
 
Suosikkijoukkue
KK
En nyt sitten kumminkaan menettänyt toivoa naisien suhteen. Eilen aamulla sain viestin tyttöystävältäni, että meillä on vuosipäivä. Nopeasti laskeskelin kauan olemme yhdessä asuneet yhdessä ja siihen ynnäsin vähän päälle ja sain tulokseksi 7 vuotta, joka meni kuin menikin oikein. Sitte tyttöystäväni kertoi, että en saisi suunnitella illaksi mitään. Illalla olikin sitten naiseni itse tehtyjä hampurilaisia ja bisseä odottamassa ja muuta mukavaa yhdessäoloa eikä minun edes tarvinnut kantaa kortta kekoon. Olipa mukava ilta.

Pitää pyytää resepti hampparipihveihin kun oli niin pirun hyviä!
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Päätin lopullisesti tänään, ettei ikinä enää naista. Akat olkoon nyt nähty, ainakin mitä seurusteluun tulee. Seksikin on toisaalta pelkkä yksi turha suorite lisää elämässä, eli samalla pääsee siitäkin kätevästi eroon. Parasta on kuitenkin se, ettei ole enää edes teoreettisesti mahdollista joutua isäksi kärvistelemään. Hallelujah.

Ihana päätös muuten tavallisen paskaan päivään. Yhdellä päätöksellä monta ongelmaa kerralla pois elämästä. Toivottavasti rohkeus riittää joskus samaan viinan kanssa..
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seksikin on toisaalta pelkkä yksi turha suorite lisää elämässä...
Joo tuollaiseksi seksi saattaa mennä jos sitä toista koittaa kovastikin tyydytellä. Maksullisessa seksissä on sekin hyvä puoli, että ei tarvitse miettiä mitähän se toinen ajattelee musta.

Mutta asiasta toiseen. Tänään mulla on treffit, tärskyt. Ei mikään maksullinen nainen vaan ihan siviilipillu. Tralla-lalla-laa.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Joo tuollaiseksi seksi saattaa mennä jos sitä toista koittaa kovastikin tyydytellä. Maksullisessa seksissä on sekin hyvä puoli, että ei tarvitse miettiä mitähän se toinen ajattelee musta.

Maksullinen kuulostaa muuten kokeilemisen arvoiselle, mutta siinä on se, että en ikinä alentuisi naisesta mitään maksamaan. Jos joku biffaa vaikka kolmekymppisten kunniaksi aikanaan, niin sitten.

Vielä pahempaa, kuin ameebamainen parisuhdeseksi on kuitenkin yökerhoista tms hommatut säädöt. Siinä sitä vasta saakin tehdä itsestään pellen pelimiehen, että joku kirppuinen siiderivittu kostuu.

Summa summarum, paree olla ilman.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maksullinen kuulostaa muuten kokeilemisen arvoiselle, mutta siinä on se, että en ikinä alentuisi naisesta mitään maksamaan.
Mitä alentumista siinä muka on? Miehelle siis.

Kyllä mä ainakin ylpeänä kannan sihteeriopiston t-paitaa kun tuolla kaduilla talsin. Tietääpähän muut heti että tässä kulkee astetta kovempi jätkä eikä mikään peräkammarin poika.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Voin sanoa suoraan, että tällä pojalla ei mene hyvin naisten kanssa. Ikää meikältä löytyy kohta 18 vuotta ja en ole ikinä seurustellu tai muutenkaan ollut kaveri naispuoliselle henkilölle ja haluaisin näihin muutoksen.

Ongelma on vaan siinä, että mä "pelkään" naisia. En osaa tehdä aloitetta, enkä herättää heidän kiinnostusta. Olen koulussa luokan jääkiekkohulluin ja yleisin puheenaiheeni on jääkiekko ja se ei taida kiinnostaa naisia. Suurin osa luokan naisista on Tappara kannattajia ja olen itse Ilveksen miehiä.

Olen tälläkin hetkellä kiinnostunut yhdestä meidän luokan tytöstä, mutta en tiedä mitä pitäisi tehdä. Hän on erittäin sosiaalinen, todella kaunis ja mahtava persoona. Itse en puhu tunneilla paljon ja muutenkin vähän ujo, ulkonäköni on ihan tavallinen (siis ei pizzanaama tai mikään todella komea) ja hieman hullu. Nauran usein väärissä tilanteissa, heitän kaksimielistä ja sarkastista läppää ja yritän esittää välillä jotain muuta kuin omaa itseäni.

Loppujen lopuksi en tunne koko naista melkein yhtään. Huonoja puolia on tällä naisella on tupakan poltto. Itse en polta enkä käytä nuuskaa, mutta kyllä alkoholi maistuu ihan normaalisti.

Onko kellään antaa mitään vinkkejä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös