Tänään, tai oikeastaan eilen, tuli päivä, jota en enää ikinä uskonut/toivonut tulevan. Koko elämä pirstoutuu pienessä hetkessä täysin palasiksi, vaikka vielä viikko sitten elämä näytti hyvältä. Ensimmäinen vuosi seurustelua oli jo takana, kaikki oli ollut helppoa ja tuntunut niin luonnolliselta. Molemmat oltiin edelleen täysin ihastuneita toisiimme. Vanhemmat olivat tavanneet keskenään ja yhteistä tulevaisuutta suunniteltu todella pitkälle. Sitten tuli 20.9. Kaikki kulminoituu kolmeen eri kohtaan.
1. Olin viikon ulkomailla ja alkuviikosta läheteltiin viestejä ja soiteltiin. Molemmmilla oli kova ikävä ja kumpikin odotti, että pääsen kotiin. Sunnuntaina tyttöystäväni oli tavannut jonkun pojan, joka oli ihastunut häneen. Tyttöystäväni tarkoitus oli selvittää asioita ja kertoa, että seurustelee vakavasti. Tilanne päättyy siihen, että nämä kaksi em. ihmistä suutelevat ja kyse on vieläpä molemminpuoleisesta suutelusta. Minun on helvetin vaikeaa antaa tätä anteeksi, varsinkin kun tyttöystäväni ei täysin edes kadu tätä tilannetta, vaikka väittää rakastavansa minua edelleen. Hän ei voi myöskään luvata, ettei samaa tapahtuisi uudelleen. Vihaan tätä poikaa sydämmestäni ja toivon hänelle kaikkea pahaa.
2. Meidän piti muuttaa yhteen asumaan 1.10. Huonekaluja oli jo ehditty hankkia vähän, osa tilattu ja ensi viikolla piti mennä yhdessä katselemaan lisää. Vuokra- ja sähkösopimukset oli tehty ja edelliset asunnot irtisanottu. Nyt tilanne on se, että tyttöystäväni ei ole valmis muuttamaan yhteen. Kuulemma koko kesän on ollut pieni ahdistava tunne yhteenmuutosta, vaikka hän onkin ollut ulospäin todella iloinen tästä. Kerran kesän alussa siirrettiin muuttopäivää kahdella kuukaudella, kun tuntui, että muuten se tulisi liian nopeasti. Kaiken piti kuitenkin olla hyvin.
3. Tyttöystäväni tarvitsee nyt muutaman päivän aikaa miettiä, haluaako jatkaa seurustelua kanssani. Pieni osa häntä kuulemma epäröi seurustelun kannalta. Tämä tulee niin puskista, koska missään vaiheessa ei ole ollut epäselvää, etteikö meidän kuuluisi seurustella. Pelottaa tämän suhteen aivan helvetisti.
Nämä edellä mainitut kohdat saavat elämää suuremman vitutuksen aikaan. Kaikki hyvät muistot tulee mieleen, eikä niitä voi unohtaa. Kaiken piti olla niin valmista ja pöytä katettu. Tämän jälkeen voi miettiä, että onko millään enää mitään väliä. Kukaan ei voisi korvata nykyistä tyttöystävääni, joka on muutamaa asiaa lukuunottamatta maailman ihanin nainen. Ja minä maailman säälittävin ihminen.