Naisasiat

  • 7 524 401
  • 26 580

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pojan syntymän jälkeen muijasta on tullu mua kohtaan tosi välinpitämätön, eipä sillä, niin varmaan mustakin sitä kohtaan. Se akka vaan on ottanu elämäntehtäväkseen mulle vittuilun. Juan liikaa, astiat on väärin kaapissa, auto on parkkeerattu väärin... jne.

Osaatko kuvitella miltä tuntuisi palata vaikka puberteettiin takaisin yhtäkkiä aikuisten vuosien jälkeen? Siinä moni ihmettelee 'mikä hemmetti mua oikein vaivaa?' :)

Naisten hormonitoiminta on kohtuullisessa kuohussa a) raskauden ajan ja b) synnytyksen jälkeen vielä melkoisen pätkän. Se myös ohjaa huolehtimaan ensisijaisesti jälkeläisen tarpeista. Myös synnytyksen jälkeinen masennus on mahdollinen.

Jos tuossa vaiheessa osaat ottaa tilanteen oikein, se palkitsee varmasti pitemmällä aikavälillä. Daami on kuitenkin rykäissyt sulle jälkeläisen, joka sekään ei mikään piknik ole. Juttele, pidä hyvänä, kysy voitko auttaa, tarjoa vaikka vapaailta lapsenhoidosta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö se ole aika klassinen parisuhteen koetinkivi tuo lapsien saanti? Kahdesta kun tulee kolme ja sama käytettävissä oleva aika jaetaan siten, että se pienin on tärkein. Moni mies erityisesti kokee hylkäämisen tunnetta siitä kun nainen hoitaa lasta ja nainen taas yksinäisyyttä siitä kun lapsi täyttää elämän.

Nimenomaan se turhautuminen on varmaan hyvä sana kuvaamaan molempien oloa. Eikä tosiaan synnytyksen jälkeinen masennus mikään poissuljettu asia ole. Jos se perhe nyt on tuossa muodossaan ollut kasassa 5kk, niin ei kannata ihan sillä perusteella laittaa hommaa poikki, että nyt on asiat päin persettä.
Ja se 7 vuotta yhdessä tarkoittaa minun kirjoissani sitä, että molemmat on sen velkaa, että homma laitetaan toimimaan.

Yrittäkää puhua yhdessä ja jos ei kahdestaan onnistu, niin sitten ulkopuolista apua avaamaan niitä solmuja. Sitä ihanaa lasta kannattaa kasvattaa mielummin kahdestaan saman katon alta ja hyvässä ilmapiirissä kuin erikseen, eri osoitteesta ja huonossa ilmapiirissä. Mutta ei se niinkään voi jatkua, että kotona on huono ilmapiiri.

Joskus oli haastateltu radiossa suomen pisimpään naimisissa ollutta paria, olisiko se ollut 80 vuotishääpäivänä. Naiselta kysyttiin mikä on pitkän suhteen salaisuus, niin se meni jotakuinkin näin:
"kumpikaan ei ole lakannut rakastamasta toista samaan aikaan"
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Juttele, pidä hyvänä, kysy voitko auttaa, tarjoa vaikka vapaailta lapsenhoidosta.

Hieno kirjoitus kaikenkaikkiaan, niinkuin Fat of the... myöskin tuossa alempana. Lapsentulo väistämättä muuttaa koko perheen tähtikuviot uuteen konjunktioon ja sopeutuminen ottaa aikansa molemmin puolin. Sen verran itsekoettua referoisin, että keskity sinäkin lapseen intensiteetillä, Enkä nyt lainkaan edes rivien välissä viestitä, että olisit harrastanut minkäänmoista laiminlyöntiä. Sulla kun työ vie valtavasti aikaa perheeltä, minkäs sille voi. Keskustele vaikka vaimosi kanssa, että mitä jos se lähtisi kavereineen rimpsalle aina välillä, että saisit sinäkin rauhassa ihan kahdenkeskistä aikaa lapsen kanssa.

Ota huomioon myös, että siinä missä sinä raadat niska limassa leipää torppaan, myös vaimollasi on joka hetkeksi askaretta ja kun on vauvan kanssa kahdestaan käytännössä sen 24/7 vailla aikuista juttuseuraa, kun olet työkuvioissa paljon. Oman vapaan lisäksi juttele vaimosi kanssa, josko jollain järjestelyllä saisitte aikaan ihan kaksistaan vaikka leffaillan ja vaikka hyvää ruokaa ravintelissa. Unohda hetkeksi petipuuhapuoli ja keskity hellittelemään vaimoasi muilla tavoin, se (edes tuntematta) varmasti ansaitsee sen. Tällä toiminnalla ainakin omalla kohdalla se petipuolikin aikanaan toimi kun junan vessa. Arkipäivän stoalaisesta kohtaamisestakaan ei ole mitään haittaa, kun lienet ainoa vertainen, jolle hän omaa turhautumistaan voi purkaa, meilläkin oli aina hirvee katastrofi käsillä kaikista pikkuasioista ja voi sitä murusten määrää, jotka minä hänen kiusakseen levittelin muka tahallaan sinne tänne(ruokapöytäkin piti pyyhkiä heti sen jälkeen kun olin pyyhkinyt, en kuulemma osannut mitään), tiskivuorollani oli astiat muka väärillä paikoilla ja haarukat sikin sokin. Mutta sellaista se on. Aika auttaa ja varmaan helpottaa, kun olet kärsivällinen. Mitään eroja älä edes pohdi, vuoristorata on vasta alkumetreillä, eikä siitä kyydistä kannata jäädä pois.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Juan liikaa, astiat on väärin kaapissa, auto on parkkeerattu väärin... jne.
Tuo on varmaan aika yleistä monessakin perheessä kun eka lapsi astuu kuvaan. On just noin kuin yllä on kirjoitettu, että kun lapsen äiti ympärivuorokautisesti kiinni pikkuihmisestä huolehtimisessa ja muille aikuiskontakteille ei ole aikaa saatika mahdollisuuksia, ei ole ihmekään että seinät tuntuvat kaatuvan päälle. Siinä ei paljon ymmärrystä miehelle heru. Päin vastoin, äidin odotukset ja vaatimukset miehen toiminnalle kasvavat. Hän ei halunne pienen lapsen lisäksi 'isoa lasta', jonka perään pitää katsoa ja joka aiheuttaa vähässäkään määrin hänelle lisävaivaa. Sen sijaan hän odottaa, että kun tulet vihdoin töistä kotiin, hän itse voisi hiukan huokaista kun sinä hoidat lasta hetken.

Tuntuu tietysti epäoikeudenmukaiselta, että sinun pitäisi pitkän työpäivän jälkeen vielä jaksaa venyä kotonakin. Valitettavasti vanhempana ei voi vain nauttia lapsen tuomista onnentunteista. Hyvä puoli asiassa on se, että vaihe menee kyllä pikkuhiljaa ohi sitämukaa kun lapsi kasvaa. Tsemppiä!
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
.. Mulla vaan on tilanne semmonen että kohta hajoo pää. Oon n.30v, naimisissa oleva mies ja meillä on 5kk vanha poika...

Pojan syntymän jälkeen muijasta on tullu mua kohtaan tosi välinpitämätön, eipä sillä, niin varmaan mustakin sitä kohtaan...

Hyviä neuvoja sulle on tänne jo annettu, mutta yritä hyvä mies järjestää kaikin tavoin myös kahdenkeskeistä aikaa vaimosi kanssa. Niin huonoa tilannetta ei olekaan, etteikö jostain olisi mahdollisuus saada järjestettyä lastenhoitoapua edes kerta viikkoon. Isovanhemmat, sukulaiset, tuttavat, naapurin luotettava opiskelijatyttö, mannerheiminlastensuojeluliiton lastenhoitopalvelu jne.. mitä niitä nyt kaikkia onkaan? Ottakaa vaimosi kanssa selvää, onko asuinkaupungissanne jotain lapsiparkkia leikkipuistoissa tms, jonne lapsen voisi viedä arkena muutaman kerran viikossa pariksi tunniksi päiväsaikaan hoitoon, jolloin vaimosi saisi kallisarvoista vapaa-aikaa keskellä päivää hoitaa myös omia asioita.

Jo se, että otat näitä kaikkia asioita esille ja yhdessä pyritte löytämään helpotusta hänen 24/7 arkeen osoittaa vaimollesi, että sinä välität ja jo pelkästään sillä on iso vaikutus, vaikkei hän sitä osaisi alkuun edes sanoiksi pukea!

Itse järjestin esikoisen synnyttyä kotisiivouksen vaimolle synttärilahjaksi. Ei ehkä juuri sillä hetkellä kaikkein romanttisin lahja, mutta iloa se antoi koko vuoden enemmän kuin mikään muu lahja olisi voinut antaa. Meillä siis kävi kaksi kertaa kuukaudessa (enempään ei tuolloin ollut varaa...) siivooja lauantaisin laittamassa kodin siistiksi sillä aikaa, kun me lähdimme (joskus perheenä ja joskus vaimon kanssa kahdestaan jos saatiin järjestettyä lastenhoito samaan aikaan) puuhaamaan jotain mielekkäämpää. Vaimolle se oli ikäänkuin tupla-voitto. Ensinnäkin hän pääsi irtaantumaan kodin arjesta ja toiseksi koti oli puhdas ja järjestyksessä sinne palattuamme. Vaimon onnen määrää oli puhtaaseen kotiin palattuamme vaikea pukea sanoiksi!

Toinen mitä muutaman kerran teimme (tämä oli vaimon ehdotus, ei olisi itselle tullut edes mieleen...), oli (kahdenkeskeistä aikaa saadessamme) mennä hotelliin yöksi. Hauska ilta päättyi seuraavana aamuna siihen, kun aamupala kannettiin sänkyyn. Tuntuihan se kieltämättä alkuun hiukan dorkalta olla hotellissa muutaman kilometrin päässä kotoa, mutta kun vaimo siitä tykkäsi, niin mikä ettei. Kai sekin oli hänelle sellainen mini-irtiotto arjesta, kun varsinaiseen lomaan ei aina ollut mahdollisuutta?

Kyllä niitä ratkaisuja on, älä nyt hyvä mies ainakaan luovuttamaan ala. Ja joo, kuten jo neuvottu on, yritä järjestää 'yhteistä aikaa' myös lapsesi kanssa. Se on melkein ihan sama, mitä se on, kunhan vaimosi saa päivittäin edes lyhyen hetken vapaata lapsesta. Minä käytin meidän taaperoita heidän ollessaan pieniä pitkillä kärry-kävelylenkeillä töiden jälkeen. Joskus lapset nukkuivat koko kävelylenkin ajan ja eipä musta paljon seuraa silloin ollut, noin niinkuin yhteisen ajan merkeissä. Joskus olivat hereillä ja siellä pihalla sitten yhdessä ihmeteltiin maailman menoa. Tuli siinä samalla hoidettua hiukan omaa kuntoiluakin hyötyliikunnan merkeissä. Kävelin tuolloin varmasti 50km viikossa rattaita työntäen...

Lasten kanssa (ainakin näin miehen näkökulmasta) jokainen vuosi on puolet parempi kuin edellinen. Eli kyllä se helpottaa, tsemppiä!
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Juttelin tänään tytön kanssa, jonka ex-poikaystävä oli poistanut hänet FB:sta ja nyt tyttö oli hiukan hämillään. On tämä pieni maailma...

Liittyykö tämä siis nyt jatkoaikaan? Tai tuosta viimeisestä lauseesta niin päättelin. Nimimerkki, omakin sydän pomppasi.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Jos ny jotain raapustelis vaik omaksi iloksi. Nyt nainen pelkäs et miten mie jaksan kun haluaisin selvästi edetä nopeammin kuin hän. Yritin siinä sit selittää et mulla järki ja tunteet menee ihan eri ratoja ja vaik tunteet jotain sanoo niin järki on kuitenki se mitä pitäis kuunnella. Vaikka en sitä aina kuuntelekaan. Eli siis tää on oikeasti ja järjellä ajateltuna just hyvä tahti, ei vaan pitäis välittää niistä tunteista.

Toinen mikä nyt tuli ihan puskista tänään et nainen epäilee olevansa vaan laastari mun exän jäljiltä. Hienosti tuli tekstarilla tämäkin kysymys.. en hirveesti arvosta et tälläsiä asioita pitää käydä läpi jollain tekstarilla, facebookilla tms. Ois ihan hienoa jos vois silloin jutella ja kertoa kaikki mielen päällä olevat asiat ku ollaan kasvotusten. No vannoin sille ettei oo mikään laastari ja oon siitä exästä päässy jo aikaa sit yli. Mikä on yllättävää kyllä ihan totta tässä tapauksessa.

Nyt ei olla muutamaan päivään nähty niin on ollu vähän aikaa miettiä näitä asioita, ehkä liikaaki.. Lähinnä nyt mielessä pyörii et onko tää sittenkään sopiva nainen tälläselle huomionkipeälle ja jossain määrin epävarmalle ihmiselle. Tarttis ennemminki sellasen naisen joka ois valmiimpi sitoutumaan ja muutenki ilmasis tunteitaan vähän paremmin ja useammin. Saas nyt nähdä mitä tästä tulee..
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
koko teksi..
Nojoo, vähän samat ajatukset mulla omista asioista. Rakastan tyttöystävääni todella, todella, todella paljon, meillä on helvetin hauskaa lähes aina, mutta sitten taas vastapainoksi hyvin usein saadaan kina pienistä asioista, lähes turhanpäiväisistä. Monesti se johtuu molemminpuolisesta mustasukkaisuudesta. Minua ärsyttää tyttöystäväni exä, joka tulee kokoajan juttelemaan tyttöystäväni kanssa fb:ssä ja kuviin ym, ja välillä ne jutut on sellaisia, että ihan kuin hän olettaisi että heillä oisi jotain, olen tätä kysynyt tyttöystävältäni, ja saanut vastauksen että hän rakastaa vain minua. Tämähän ei varsinaisesti tyttöystäväni vika ole, vaan minun, koska olen tästä niin mustasukkainen, enkä tiedä mistä se johtuu, ajattelen liikaa ehkä asioita, liian pitkälle, alan värittämään tarinan omilla väreillä, ja yhtäkkiä aivoni ajattelevat kaikkea, vaikka puolet siitä on omaa kuvitelmaani, niin se saa ajatukseni päässä pyörimään sanoilla, "mitä jos..?"

Tyttöystäväni on myös mustasukkainen joistain asioista, ja suuttuu helposti pikku jutuista, hän kyllä ilostuu yhtä nopeasti kuin suuttuu, se on ehkä se asia mikä minua eniten ärsyttää, että suututaan pienistä asioista, monesti minulle, josta minä taas ajattelen että "mitäs mä nyt tein" ja sitten 5sekunnin päästä hän on ok, ja kysyy että "no mikäs sulla nyt on".

Tämä on ehkä ollut haastavin suhde minulle, tai ainakin ollaan kinasteltu eniten, mutta silti musta tuntuu ensimmäistä kertaa, että tää voisi olla se oikea mulle, se jonka kanssa elää. Mulla vaan pyörii päässä ajatukset että loppuuko nämä kinastelut koskaan? Vaatiiko se vaan molemminpuolisen "mielirauhan", ja milloinkohan sellaisen saisi, ollaan seurusteltu nyt 5kuukautta, ja jossemme ole päivään tekemisissä, tulee kaipuu oman kullan luokse, niin minulla, kuin hänelläkin.


Eniten minua ärsyttää kuitenkin tämä oma mustasukkaisuus, ja vinkkejä miten siitä voisi päästä eroon, tai ainakin lieventää sitä. Olen yrittänyt olla hiljaa, ja leikkiä että kaikki on okei, vaikka mua ärsyttää tosi paljon, muttei se onnistu, koska tyttöystäväni kyllä huomaa kun mulla ei kaikki oo hyvin.

Olen myös pohtinut, että onko kyse siitä etten voi luottaa häneen (kerran kusettanut mua, siitä kirjoitin tänne joskus), vaikka olen hänelle anteeksi antanut, enkä siitä kanna kaunaa, mutta onko mulla alitajuntaisesti joku pieni epäluottamus tms? Luotan kuitenkin häneen ajatuksissani, ajattelen ettei hän pettäisi minua missään nimessä selkäni takana, taino ei oikeastaan pettäisi, mutta mitään "virittelisi", en uskokkaan että kyse olisi sillätavalla pettämisestä, vaan vähän sellaisesta "suhteiden virityksistä", tai ns. "vararenkaan" kunnossapitämisestä, jossa en halua olla mukana.

Suhteemme siis käytännössä toimii ja elää, mutta jos olen näin mustasukkainen jatkossakin, sitä en jaksa minä itse, eikä tyttöystäväkään..

Hän on sanonut minulle, että hän ei jaksa sitä, että minä suutun hänelle tollasista asioista ja olen niin mustasukkainen hänelle, johon olen vastannut, etten tee sitä tahallaan, enkä sille toistaseks mitään voi. Etten mä hänen mieltään tahallaan pahoita, vaikka se siltä voi tuntuakkin.


Suurin kysymys mulla kuitenkin on se, että kuinka voisin päästä omasta mustasukkaisuudesta eroon, tyttöystäväni ei oikeastaan mitään ole tehnyt mistä minun pitäisi olla mustasukkanen, minä vain olen, ja se ärsyttää niin minua, kuin tyttöystäväänikin..
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Tää vois oikein hyvin sopia tyhmiin tai sekalaisiin kysymyksiinkin mutta kysytään täältä:
Onko kellään mitään hyvää keinoa puumien karkoittamiseen? Hermo loppu.

Itse itseäni lainaten. Ja kävis myös vitutusketjuun...

Nyt on puumat karkotettu, mutta tilalle on tullut yh-äidit. Ei siis mitkään vanhat haahkat joiden tyttäriä laittaisin mielummin, vaan nää on tämmösiä 20-30 vuotiaita, toista ja joku kolmatta kierrosta käyviä munahaukkoja.
Näitä tulee oikeelta ja vasemmalta, kaverit koittaa järkätä treffejä yhden ja toisen kanssa. Baarissa tullaan utelemaan sosiaalista statusta ja fb:ssä lähestytään osa suoraan, osa varovaisemmin.
Kyllä sitä voisi lähteä varaisäksi jollekin 4-vuotiaalle Justukselle jos äiti olisi sitä luokkaa että sen voisi viedä näytille muuallekin kuin rasvaimuklinikalle.

Sitten valitetaan kun lapsi pilaa sosiaalisen elämän eikä oikein elämässä ole muuta kuin työ, lapsi ja se vaaleanpunainen dildo yöpöydän laatikossa. Vittu, olisivat miettineet tota silloin kun makasivat alasti jonkun vittumarkon Corollan takapenkillä siideripäissään siemennetävänä, niin nyt voisi asiat olla toisin.

En mä ole mikään sosiaalitoimisto.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin. Nyt tuli sitten 20-vuotinen parisuhde (2 lasta, 13 vuotta naimisissa) päätökseen. Olo on karmiva. Itse olisin halunnut jatkaa, mutta puolisolta tuli tyly ilmoitus että rakkautta ei hänen suunnassa enää ole eikä missään feikissä haluaa elää. Olihan tuo osittain kevään aikana aistittavissa, mutta koko ajan on puhuttu että katsotaan tilanne uudelleen jonkun vuoden päästä kun lapset ovat isompia ja omillaan. Ja on kuitenkin moneen kertaan sanonut ettei tee mitään hätiköityä ettei tule kenellekään mitää taloudellisia ongelmia kuten nyt tapahtuu. Lupaili myös erinäisiä tulevaisuuteen liittyviä asioita sekä sanonut edelleen omaavansa rakkaudellisia tunteita minua kohtaan.

Tuli lauantaina reissusta siskonsa ja muutaman kaverinsa kanssa jossa myöhemmin ilmeni näiden ansiokkaasti kompanneen häntä jättämään mies (yleensä ne vaimojen siskot ovat tällaisissa tapauksissa pahimpia niljakkeita). Näin heti ettei kaikki ole kunnossa ja sieltähän se sitten illalla tuli - tämä oli tässä, en rakasta sinua ja hirveät loukkaukset, uhkaukset ja solvaukset päälle. Nyt tuntuu siltä kuin kroppa revitty kahtia. Uusi työ alkanut joka pitäisi pystyä hoitamaan 110% draivilla, jonka hänkin hyvin tietää, mutta mikään muu ei pyöri mielessä kuin tämä. Viikko sitten järjestin hänelle elämänsä juhlat kun täytti pyöreitä vuosia ja joista oli haltioituneena - nyt on kaikki ohitse. Jäljellä vain tuska, riitely ja huoli niin henkisestä kuin taloudellisesta selviämisestä. Minä jään lasten kanssa asumaan, kun hän haluaa omien sanojensa mukaan "oman elämänsä takaisin". Viime yönä otin kaksi Tenoxia, että pystyisin nukkumaan. 4 tuntia sain nukuttua ja sitten heräsin lohduttomaan epätoivoon.

Vähän päivitystä omaan tilanteeseen.
Viimeinen kuukausi on ollut yhtä helvettiä. Menin neljä viikkoa 0-3 tunnin yöunilla. Ravasin eri lääkäreillä joilta sain rauhottavia ja unilääkkeitä vaan mikään ei auttanut. Tilanne kärjistyi siihen, että minut vietiin töistä lääkärille ja olen nyt sairauslomalla. Olin lähes psykoosissa. Sain yötä vasten otettavia masennuslääkkeitä joiden avulla olen pystynyt nyt paremmin nukkumaan. Aamut on pahoja - ei pääse millään ylös sängystä.

Muutto oli viikko sitten. Asun nyt lasten kanssa taakkana iso asuntolaina. Olen ollut tässä yksin monta päivää, kun lapset ovat molemmat reissussa. Synkkää on tämä yksinäisyys ja asiat jankkaa koko ajan mielessä. Järjetön ikävä exää joka kohtelee mua halveksivasti ja käyttää hyväksi tunteitani, mutta minkäs teet tunteille. Autoin häntä muutossa mikä on ihan älytöntä siis auttaa häntä jättämään minut. Tuo loukkaa ja haukkuu minua jatkuvasti, kun matelen ja itkin hänen edessään useita kertoja. Mitä heikompana olen sitä enemmän tulee halveksuntaa. Hän on satuttanut ja vahingoittanut minua aivan järjettömän paljon ja silti yritän roikkua hänessä. En ymmärrä miksi näin monen vuoden jälkeen tuo ihminen haluaa vain pahaa minulle ja loukata. Olen niin vitun heikkona enkä pysty ryhdistäytymään. Nytkin tuo lähti kavereittensa kanssa moneksi päiväksi bilettää muualle eikä suostu edes vastaamaan mulle milloin tulee, kun pitäisi vielä yhteisiä asioita hoitaa. Siinä missä meikäläinen on henkisesti ja fyysisesti (painoa pudonnut 8kg kuukaudessa) täysin loppu, tuo exä juhlii kuin viimeistä päivää ja elää uutta nuoruutta. Mun itsetunto on täysin nollassa kaiken tuon häneltä tulleen ryöpytyksen ja alistamisen jäljiltä. Mikään ei kiinnosta, ei tunnu miltään eikä mikään muu pyöri mielessä. Oikeastaan ainoa mitä odotan on se musertava hetki, kun kuulen hänen löytäneen uuden miehen.

Pyörähdin eilen illalla stadissa, mutta olin kuin horkassa. Kukaan muu ihminen ei kiinnosta, näen ja kuvittelen hänet joka paikassa.
Miten tästä pääsee yli? Kaikki sanoo, että se kestää vuosia. Kuulostaa lohduttomalta. Pahinta vielä, että exä jäi samalle paikkakunnalle asumaan joten joudun näkemään ja kuulemaan häntä vielä pitkään - roikun ikäänkuin löysässä hirressä. Olen ajatellut hakea jotain laastarisuhdetta, mutta muut naiset ei kiinnosta. Vertaan vaan kaikkia häneen eikä minulla ole tässä tilassa edes mitään annettavaa kenellekään.
Tässä tulee pahimmillaan Mika Myllylän kohtalo mieleen. Onneksi en ole alkanut juomaan - enkä aiokaan.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huh huh mikä tilanne. Vetää mielen matalaksi, että jonkun täytyy kestää tuollainen tilanne. Ei kai tässä muuta voi sanoa, kuin että mielettömästi tsemppiä Metukalle! Yritä saada voimaa lapsistasi ja älä tosiaan aloita sitä juomista, vaikka välillä varmasti mieli tekisi.

Voimia.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Vittu mitä paskaa. Menin yks päivä linkittään yhden biisin exän seinälle koska nyt sattu vaan oleen sellanen fiilis. No sit tuleeki keskellä yötä viestiä tältä naiselta (yh) et oonko ihan varma ettei se vaan oo mikään laastari minun exälle.. Yritän soittaa ja ei voi kuulemma vastata koska on baarissa. No juteltiin sit vittu tekstiviesteillä asia läpi kuten aikuiset ihmiset. No tänään poistin facebookista seinän käytöstä koska en nyt nähny sille enää mitään tarvetta. No kohta tulee viestiä et mitä järkeä olla kavereita jos ei näe toisen seinää.. Mitä helvettiä? Yritän soittaa, ei vastaa. Pistän sit viestiä et en oo sulta estäny minun seinää tai muutakaan vastaavaa vaan ihan huvikseni poistin ja pyysin vielä ilmoittamaan että koska mahdollisesti vois soitella et vois ihan oikeasti keskustella näitä asioita läpi: "soita illalla". Vituttaa et se ilmeisesti koko ajan epäilee jotain turhaa ja se et ei voi kasvotusten jutella näitä asioita. En nyt taas tajua mitään.. Jos ylipäätään epäilee toisen rehellisyyttä niin eikö se olis kaikista fiksuinta kysyä suoraan päin naamaa niin sais edes jotain viitettä siitä onko toinen rehellinen vai ei? Jossain vaiheessa luulin et tää nainen olis kaikinpuolin kypsempi mitä edelliset mutta nyt alkaa tuntua siltä et olin ihan väärässä...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kuten JypFabu tuolla aiemmin kirjoitteli, niin yritä pitää arki rullaamassa, kun lapset palaavat takaisin. Keksi jotain sellaista tekemistä lasten kanssa, missä joudut väkisin olemaan hetkessä ja asioiden märehtiminen ei onnistu. Kokeile myös urheilua, vedät vaikka itsesi niin loppuun, että kaadut illalla sänkyyn. Karmivassa univelassa urheilu ei kylläkään ole herkkua.
 
Olen ajatellut hakea jotain laastarisuhdetta, mutta muut naiset ei kiinnosta.

Minä olen käsittänyt, että yh-isyys (päinvastoin kuin yh-äitiys) on parisuhdemarkkinoilla melkoinen valtti. Se kai antaa jonkinlaisen signaalin miehen vastuullisuudesta. Esim. Oiva Lohtander totesi jossain haastattelussa, että hänen naamallaan ei vientiä ole yleensä liiemmin ollut, mutta herran jestas sitä aikaa kun eleli yh-isänä, silloin sai rumempia työnnellä pois jaloista.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että nykyaikana facebook-tekemiset tai tekemättä jättämiset ottavat vähän turhan suuren roolin ihmisten elämässä. Näitä asioita vatvotaan ja vedetään vääriä johtopäätöksiä vähän joka asiasta.

Onneksi itse en ole mikään facebook-maanikko ja nuorempana ei oltu keksitty mitään facebookkeja, vaan asiat piti hoitaa kasvotusten tai puhelimessa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että nykyaikana facebook-tekemiset tai tekemättä jättämiset ottavat vähän turhan suuren roolin ihmisten elämässä. Näitä asioita vatvotaan ja vedetään vääriä johtopäätöksiä vähän joka asiasta.

Onneksi itse en ole mikään facebook-maanikko ja nuorempana ei oltu keksitty mitään facebookkeja, vaan asiat piti hoitaa kasvotusten tai puhelimessa.

Nimenomaan. Mietin tos tän viimisimmän käänteen jälkeen et poistaisin koko vitun Facebookin ja vielä jos sais sellasen liittymän puhelimeen ettei vois lähettää tai vastaanottaa tekstiviestejä niin olisin kyllä onnellinen mies. Ei täs nyt oikeasti oo mitään järkeä. Tää nainenhan siis poisti mut kaverilistalta sen jälkeen ku olin poistanu oman seinäni... Mitä vittua? Toinen asia on sit et tää nainen hyvin tietää et oon vähän epävarma ja suurentelen asioita päässäni, ressaan ihan turhista asioista jne. Silti pitää joku vitun tekstiviesti mulle heittää kesken työvuoron eikä varmasti voi puhelimeen vastata sen jälkeen. Ihan vitun perseestä tällänen "kommunikointi".

Mua ei itseä vois vähempää kiinnostaa kytätä naisen facebook- seinää, kavereita, kirjoituksia tai muutakaan paskaa. Sillä on oma elämänsä eikä mun tarvi kaikkea tietää ja sama pitäis mennä toisinpäinki.

Muistan kyl viel iteki erään nuoruuden "rakkauden" kun alkuun ihan kirjeitä kirjoiteltiin toisille, siinä oli sitä tiettyä fiilistä. Ei nykyaikana. Kaikki pitää saada tietää heti ja on pakko päästä vakoilemaan toisesta kaikki mahdolliset tiedot netin välityksellä.

Oikeastaan tää koko juttu on jo niin helvetin naurettavaa etten tiedä onko tässä enää mitään järkeä. En mä jaksais tällästä paskaa. Haluaisin kerranki sen oikeasti kypsän naisen kanssa jonka kanssa kommunikointi hoidettais ihan perinteisellä tavalla niin ei tarvi arvailla mitään piilomerkityksiä tai muuta paskaa.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
No niin.. Nyt alkaa olemaan taas suhde siinä vaiheessa että 1v yhdessä ja nainen alkaa pesiytymään luokseni. Olen erittäin itsenäinen tyyppi ja tykkään olla paljon omassa rauhassa.
Ja sitten alkaa taas tämä menojen rajoittaminen.. Lause: "Ajattelin että oltaisiin ihan kotona tämä ilta" alkaa tulla tutuksi. Mutta kun kesäloma, terassi ja kaverit. Ja sitten tämä yleinen vastaus : Mee vaan ei mua haittaa.. En mä suutu. Eli jään kotiin.
Ja joo kyllä tiedän.. Itsessäkin varmaan paljon vikoja ja pitäisi oppia joustamaan asioissa. Pari edellistä n. 2v suhdetta loppuivat molemmat loppupeleissä kun naiset eivät suostuneet uskomaan että en koskaan aio tehdä lapsia tai mennä naimisiin. Siis ei tietysti vielä oltaisi oltukkaan siinä tilanteessa kummankan kanssa mutta keskusteltiin tulevaisuudesta.
Kihloihin meno on kanssa yksi perkele. Ja tiedän kyllä että naisille tälläiset symboliset hommat ovat tärkeitä mutta kai sitä voi rakastaa ihan yhtä paljon ilman niitä sormuksiakin. Mutta nykyään vissiin kakarat menee aika herkästi kihloihin ja kihloja ei pidetä minään lupauksena avioliitosta.
Joillakin ystävillä on erittäin toimivia liittoja. Molemmat menee omien mieltymystensä mukaan ja ei tartte kokoajan kiehnätä yhdessä.
Mutta monen hyvän miehen parisuhde on pilannut täysin. Hyvä v-loppu on sellainen että istutaan la ilta kotona ja katsotaan jotain Huumaa tai mitä muuta paskaa sieltä tuleekaan. Ja sunnuntaina sitten käydään kumminkaimanserkuntädinkoiran synttäreillä kun on niin auvoisa parisuhde.
Tälläinen tapaus on valitettavasti paras kaverinikin. Paras esímerkki tapaus viime kesältä.. Suunnittelimme risteilyä äijäporukalla lokakuun alkuun ja silloin oli kesäkuu. Lupa yllättäen heltisi risteilylle. Olin sitten viikon päästä taas kylässä kaverillani ja huomautin että hänen suosikki orkesterillaan on kuukauden päästä keikka.. Josta hän myös ilmoitti vaimokkeelleen. Vastaus tuli nopeasti ja napasti että: Et sä voi minnekkään mennä kun sä lähdet kohta sinne laivallekkin. Mihin oli aikaa 4kk. Ja kaveri vastasi vaan että: Ai niin joo.
No kai se tästä.. taidan vaan itse olla hankala ihminen. Kun en ymmärrä naisia tai halua naimisiin tai tehdä lapsia.
Tai sitten pitää vaan luovuttaa ja tehdä kuten käsketään...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vittu mitä paskaa....

No oho, tää on kyllä mennyt nopealla tahdilla aika haastavaksi suhteen aluksi. Nyt kyllä hoidat jonkun tapaamisen ja puhutte päin naamaa kaikki asiat siihen kuntoon ettei tarvitse arpoa.

Tee selväksi se, ettei tässä olla missään laastarisuhteessa. Sanot kanssa suoraan, että omat tunteet menee nyt vähän järkeä edelle, muttei sille mitään voi. Lopetatte kaiken facebookin ja tekstittelyn kautta selventämisen samantien. Se on aika harvoilla, ketkä pystyy noiden kautta ilmaisemaan itseään sillä tavoin että asia tulee selväksi. Jää helvetisti tulkittavaa ja mielikuvituksella täytetään niitä aukkoja mitä jää epäselväksi.

Pointtihan on se, että jos te tykkäätte toisistanne ja mitään estettä yhdessä ololle ei ole, niin sitten olette yhdessä. Kyllähän sen ymmärtää, että satutetut ihmiset painaa varsinkin alkuvaiheessa jarrua itseään suojellakseen. Nyt jotenkin tuntuu siltä, että vastapuoli heittää kokoajan epäilyjä siitä kuinka vakavissaan olet ja sun tehtävä on sitten puolustella itseäsi ja vakuuttaa että olet tosissasi ja kunnon mies muutenkin.

Ehkä tuollainen "testaaminen" on ihan järkevää, kuitenkin eikö tällä naisella ole muksukin? Heikommassa asemassa on ne, jotka ihan holtittomasti heittäytyy kaikkiin juttuihin mukaan. Joten vähän sillä asenteella menisin, että nyt teet sitä selväksi, että haluat lähteä hommaan mukaan tosissasi eikä kyseessä ole mikään laastari (jos se niin on) ja sitten siirrät pallon vastustajalle.

Jos se ei siitä jossain vaiheessa mene eteenpäin, niin sitten ei mene. Kaipa se tärkeämpää on tehdä niinkuin tuntee ja jos sitten häviää pelissä, niin häviääpähän omilla ehdoillaan.

Ja sehän on nyt sinun vastuulla ottaako tämän ohjeen tosissaan vai ei. Voi olla, että pätevyyttäni ihmissuhteiden asiantuntijana saa kyseenalaistaa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Eilen sain sentään puhelimella kiinni ja juteltiin näitä asioita vähän läpi. Olen kyllä muutenki ollu avoin ja rehellinen kaikesta, existä jne. ja tuntuu jotenki epäreilulta ja pahalta tälläiset epäilyt koska olen ihan oikeasti saatanan mukava ja kiltti ihminen. Alku tosiaan meni hyvin ja livenä on aina yhtä ihanaa, mutta nyt kun se on reilun viikon ajan ollu kotimaisemissa eikä olla nähty niin on alkanu tuleen näitä ihmejuttuja. En hetkeäkään epäilis etteikö siellä olisi joku sisko/äiti/kaveri saanut sen uskomaan et mäki oon samanlainen kusipää mitä sen exät oli, pakkohan mun on olla. Sovittiin myös et nähdään heti kun mahdollista ja jutellaan näistä asioista. Se ehkä tulee tänään Tampereelle tai sit ei tule.. Ei siitä mitään selvää ota ikinä. Pitää nyt sit kerralla tehdä asiat selviksi kasvotusten ja mä en ainakaan ala siihen et tälläiset asiat hoidetaan tekstiviesteillä tai jollain muulla yhtä paskalla keinolla. Stressaan muutenki ihan turhista ja on vähän muutaki mieles eikä jaksais varsinkaan koko työvuoron ajan miettiä et mitähän vittua nyt taas..
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Stressaan muutenki ihan turhista ja on vähän muutaki mieles eikä jaksais varsinkaan koko työvuoron ajan miettiä et mitähän vittua nyt taas..

Kuulostaa tutulta...erittäin veemäistä. Koita siinä sitten duunia painaa kun tulee jotain ihan hämärää settiä, jota ei vaan voi käsittää ja johon tuntuu olevan ihan sama mitä vastaat -> nainen saa vain lisää vettä myllyyn. Todellakin mahtavuutta hoitaa asioita tEkStAiLeMaLlA. Mutta mitäpä tähänkään voi muuta todeta kuin; naiset.
 

Peeveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä olen käsittänyt, että yh-isyys (päinvastoin kuin yh-äitiys) on parisuhdemarkkinoilla melkoinen valtti. Se kai antaa jonkinlaisen signaalin miehen vastuullisuudesta. Esim. Oiva Lohtander totesi jossain haastattelussa, että hänen naamallaan ei vientiä ole yleensä liiemmin ollut, mutta herran jestas sitä aikaa kun eleli yh-isänä, silloin sai rumempia työnnellä pois jaloista.

Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että juuri näin.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Metukalle täältäkin kovasti voimia. Tiedän, että voimaa tulet tarvitsemaan ihan normiarjen elämiseen. Oman tilanteeni tiedätkin, se ei noin paha koskaan ollut mutta samansuuntainen. Paskana olin ja välillä vieläkin. Toivoa on kuitenkin tuonut se, että koko ajan useammin alkaa tuntumaan, että kyllä tästä selviän.

Tosin reilu vuosi meni aivan sumussa ja tuli huseerattua naisten ja viinan kanssa. Toki vieläkin muttei enää niin kovalla tahdilla. Naiset sulla varmaan kannattaa jättää vielä rauhaan, touhat muksujesi kanssa ja tuo urheilu on helvetin hyvä idea, vie ajatukset välillä muualle. Kuitenkin sitten, kun ajatukset alkaa selkiytymään eikä kaikken muistelu ja miettiminen enää ahdista liikaa, asioiden pohtiminen auttaa. Näin ainakin minulla. Tullut pirusti pohdittua kaikkea mitä tapahtui, miksi tapahtui, miten kumpikin käyttäytyi jne. Ja ihan yleensä elämää. Mä aion oppia jotain koko suhteesta ja erosta, jotta tulevaisuudessa en samoihin kuoppiin astele.

Eikös joku sanonut, että kun menettää kaiken, on vapaa tekemään mitä tahansa. Toki kaikkea en menettänyt eikä Metukkakaan mutta melko varma olen, että juuri siltä Metukastakin nyt tuntuu.

Kyllä se aika perkele taitaa vaan auttaa, hiljaa mutta kuitenkin.
Mielelläni kuulisin jatkossakin tässä ketjussa Metukan ajatuksia ja kokemuksia.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vähän päivitystä omaan tilanteeseen.
Viimeinen kuukausi on ollut yhtä helvettiä. Menin neljä viikkoa 0-3 tunnin yöunilla. Ravasin eri lääkäreillä joilta sain rauhottavia ja unilääkkeitä vaan mikään ei auttanut. Tilanne kärjistyi siihen, että minut vietiin töistä lääkärille ja olen nyt sairauslomalla. Olin lähes psykoosissa. Sain yötä vasten otettavia masennuslääkkeitä joiden avulla olen pystynyt nyt paremmin nukkumaan. Aamut on pahoja - ei pääse millään ylös sängystä.

Muutto oli viikko sitten. Asun nyt lasten kanssa taakkana iso asuntolaina. Olen ollut tässä yksin monta päivää, kun lapset ovat molemmat reissussa. Synkkää on tämä yksinäisyys ja asiat jankkaa koko ajan mielessä. Järjetön ikävä exää joka kohtelee mua halveksivasti ja käyttää hyväksi tunteitani, mutta minkäs teet tunteille. Autoin häntä muutossa mikä on ihan älytöntä siis auttaa häntä jättämään minut. Tuo loukkaa ja haukkuu minua jatkuvasti, kun matelen ja itkin hänen edessään useita kertoja. Mitä heikompana olen sitä enemmän tulee halveksuntaa. Hän on satuttanut ja vahingoittanut minua aivan järjettömän paljon ja silti yritän roikkua hänessä. En ymmärrä miksi näin monen vuoden jälkeen tuo ihminen haluaa vain pahaa minulle ja loukata. Olen niin vitun heikkona enkä pysty ryhdistäytymään. .

Niinpä, omasta erostani nyt sitten jo pari vuotta. Ensi viikolla olisi kolmas hääpäivä. Edelleen palaa toisinaan mieleen muijan touhut, vituttaa hänen toimintansa eron aikana ja oma hyväuskoisuuteni, mutta elämässä olen päässyt näinä parina vuonna kuitenkin eteenpäin. Sen sanoisin, että älä anna hänelle yhtään mitään myöten, turhaa on se. Purkaa vaan omaa paskaansa syyllistämällä sinua kun ei pysty kohtaamaan itseään ja tekemisiään.

Sinulla on oikeus olla pettynyt ja vihainen ja näyttää se, mitään et saavuta sillä, että alistut kynnysmatoksi. Kaipaat nyt jotain sellaista mitä vaimosi ei koskaan edes ollut tai ei ainakaan enää ole.

Asiallisesti on tietysti oltava ja mentävä, mutta nöyristelyyn ei pidä. Toivon sinulle voimia eteenpäin menemiseen, kyllä se siitä aikaa myöten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös