Naisasiat

• 7 585 638
  • 26 609

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuolla junttimaisuus -ketjussa oli jo juttua pariskuntien yhteisistä tileistä, josta tuli mieleen kirjoittaa tänne.

Mä laskeskelin tossa keväällä, että mulla oli mennyt viimeisen puolen vuoden aikana tyttökaveriin rahaa noin 1200 euroa. Säikähdin oikein tuota summaa. En mä koe saaneeni tuolle rahalle vastinetta. Muita asioita tekemällä mä olisin saanut tuolla rahalla paljon enemmän nautintoa. Nyt oon ainakin vähäksi aikaa pistänyt rahahanat kiinni siihen suuntaan. Hieman hölmöähän se on rahassa näitä asioita laskea, mutta minkäs mahdat jos ajattelet enemmän järjellä kuin tunteella. Ja oikeasti monella muulla miehellä varmaankin menee paljon enemmän rahaa tyttöystävään tai vaimoon.

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mä laskeskelin tossa keväällä, että mulla oli mennyt viimeisen puolen vuoden aikana tyttökaveriin rahaa noin 1200 euroa. Säikähdin oikein tuota summaa. En mä koe saaneeni tuolle rahalle vastinetta.

Jos saa kysyä, niin mistä puhutaan, kun puhutaan siitä, että tyttökaveriin on mennyt 200e kuussa? Kuulostaa melkoiselta "Why don't you get a job"-meiningiltä.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos saa kysyä, niin mistä puhutaan, kun puhutaan siitä, että tyttökaveriin on mennyt 200e kuussa? Kuulostaa melkoiselta "Why don't you get a job"-meiningiltä.
Joo mulla on nyt pienet tulot. Ja olen valmis pistämään rahaa moniinkin juttuihin mitä tykkään tehdä, esimerkiksi matkusteluun tai kaljaan. Ja nyt viime aikoina tyttökaveri on enimmäkseen vaan kiukutellut ja mökötellyt, joka tässä on ongelmana. Maksullisetkin naiset tulevat halvemmaksi, ja paljon enemmän saa nautintoa. Se ajatus tässä koko ajan on taustalla.

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joo mulla on nyt pienet tulot. Ja olen valmis pistämään rahaa moniinkin juttuihin mitä tykkään tehdä, esimerkiksi matkusteluun tai kaljaan. Ja nyt viime aikoina tyttökaveri on enimmäkseen vaan kiukutellut ja mökötellyt, joka tässä on ongelmana.

Luulen, että tulin väärinymmärretyksi. Tarkoitus oli siis kysyä, että mihin se 200e menee, minkä lasket kuukausittain sijoittavasi tyttöystävääsi.

Jof

Jäsen
Joo mulla on nyt pienet tulot. Ja olen valmis pistämään rahaa moniinkin juttuihin mitä tykkään tehdä, esimerkiksi matkusteluun tai kaljaan. Ja nyt viime aikoina tyttökaveri on enimmäkseen vaan kiukutellut ja mökötellyt, joka tässä on ongelmana. Maksullisetkin naiset tulevat halvemmaksi, ja paljon enemmän saa nautintoa. Se ajatus tässä koko ajan on taustalla.

Ongelmasi on siis, panetko kaljaa vai tyttöystävää 200 euron edestä kuukaudessa?

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luulen, että tulin väärinymmärretyksi. Tarkoitus oli siis kysyä, että mihin se 200e menee, minkä lasket kuukausittain sijoittavasi tyttöystävääsi.
No oikeastaan kaikki mitä menee enemmän kuin mitä menisi ilman tuota tyttökaveria. Nytkin olisi pitänyt matkustaa sinne sen luokse. Joo on tää mun touhu naisten kanssa aikamoista nappikauppaa.

En mä nyt niin hirveästi haluaisi näitä juttuja rahassa laskea, mutta mä jotenkin koen, että mulla on mennyt se noin 200e kuussa hukkaan. Tai voihan sitä ajatella vaikka niinkin hassusti, että mikäli tämä juttu jatkuu samanlaisena miltä viimeaikainen trendi on näyttänyt, niin munhan se tässä pitäisi saada esim. tonni kuussa "vapaudenriistosta". Mua kun ei oikein sellainen perinteinen seurustelusuhde innosta, jollaiseen tuo tyttökaveri olisi nyt vissiinkin kallistumassa, ja tuo on siis tuonut meille hieman erimielisyyksiä joissakin asioissa. Kyllähän mä olen jo pitkään ajatellut että näin tässä saattaa käydä, mut...

Viimeksi muokattu:

Trixie

Jäsen
Miten petter olet yleensäkään joutunut tilanteeseen, jossa yhteen naiseen on kulunut noin paljon rahaa? Nyt viikonlopuksi Tallinaan ja uusia sijoituskohteita etsimään!

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lähtökohtaisesti siinä ei ole mitään väärää, että toinen hoitaa isomman osan kuluista, mutta se, että toinen pitää sitä itsestäänselvyytenä on vittumaista. Toisaalta kuvittelisin aika monen olevan vastaavanlaisessa tilanteessa kuin Ridiculous, mutta nielevän sen ja ottavan sen osana miehen velvollisuutta elättää perheensä. Oletko ottanut asian puheeksi tyttöystäväsi kanssa?

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten petter olet yleensäkään joutunut tilanteeseen, jossa yhteen naiseen on kulunut noin paljon rahaa? Nyt viikonlopuksi Tallinaan ja uusia sijoituskohteita etsimään!
Noh... Joo äskenkin taas kiertelin tuolla kaupungilla ja väkisinhän se silmä eksyi sinne tyttöjen perseisiin ja kinttuihin, niin tulihan se kieltämättä ensimmäisenä mieleen, että täytyy varata reissu. Siis oikeasti on paljon jätkiä, jotka eivät koskaan pääse paneskelemaan seksikkäiden tyttöjen kanssa. Onhan lähes kaikki naiset omalla tavallaan kauniita jne., mutta miettikää saatana nörtit. Haukkukaa pervoksi tai pedoksi, mutta sitten kun mä olen vanha, lihava, hikinen ja karvanen ukko, jos nyt elän sinne asti, niin varmasti käyn edelleen vetelemässä parikymppisiä seksikkäitä tyttöjä. Tosin silloin tuon eteläisen naapurimaan sijasta varmaankin joutuu matkustamaan hieman kauemmas. Tekisi mieli kertoa muutakin, mutta ei ne jutut tähän ketjuun kuulu.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tähän asti hän on elänyt vanhempien rahoilla kun kotonaan on asunut, ja muuton yhteydessä sama malli tulee siis jatkumaan. Mutta rahaa on kuitenkin ilmeisesti tarjolla rajallinen määrä.

Mutta minua puistattaa sellainen ajatus, jossa ensimmäiseen asuntoon muuttaessamme hän ei ota minkäänlaista vastuuta taloudellisesta pärjäämisestä? Hyväksyisin asian mikäli a) hän hakisi AKTIIVISESTI itselleen töitä, eikä vaan völläis himassa, ja olisi oikeasti yrittänyt saada töitä! Tai b) opiskelisi kesän tms. käyttäisi ajan johonkin oikeasti kehittävään. Mutta näin ei tule olemaan, ainakaan näillä näkymin.

Olen aika pitkälti sitä mieltä, että (ns. peruspalkkaa saavista puhuttaessa) jos toinen tienaa enemmän, hän myös osallistuu hieman enemmän taloudenpitoon. Paino sanalla hieman, ja toki poikkeuksena jos toinen on kotona esmes pienen lapsen takia, silloin tietenkin selkeästi enemmän. Parisuhteessa on mukavampaa ja vähemmän riitaisaa, jos on varaa tehdä välillä jotain mukavaa yhdessä kuin niin, että vain toisella on varaa vaikka lähteä ulos syömään.

Iso kysymys tässä kohtaa on, miksi toinen tienaa enemmän. Jos toinen tienaa enemmän koska on paremmin palkatussa työssä tai puoliso on työkyvytön tai ei kovasta yrittämisestä huolimatta saa töitä, ylläoleva pätee. Jos puoliso jättäytyy työttömäksi ja lorvikatarri vaivaa, työssäkäyvä ei ole elatusvelvollinen.

Suosittelen käymään keskustelua aiheesta ja vaikka laskemaan, mikä olisi hänelle käteen kuussa tuleva summa, kun lasketaan yhteen työttömyystuki ja iskältä saatava viikkoraha. Jota sitten verrataan sinun nettoliksaasi. Tuon jälkeen voisit harkita, olisitko valmis maksamaan hieman enemmän (joitakin kymppejä tms.) yhteisestä elämisestä, ja hän vuorostaan hoitaisi siivoukset, pyykit etc. Tosin kertomasi perusteella en kovin paljoa siihen luottaisi, että hän osuutensa sovitulla tavalla hoitaisi, jos työnhaku ja muukin elämästä vastuun ottaminen on "haasteellista".

Tärkeimpänä neuvona kuitenkin, että älkää missään nimessä muuttako yhteen ennen kuin asioista on sovittu molempia tyydyttävällä tavalla. Muuten edessä on isoja ongelmia. Ja muista, että myös parisuhteessa voi tehdä raha-asioista vaikka kirjallisia sopimuksia, jos se tuntuu turvallisemmalta, etenkin kun kyseessä on ensimmäinen yhteinen talous.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mulla on rikas vaimo ja yhdessä ollaan oltu 17 vuotta. Nyt...vimeiset kolme vuotta on tili ollut kummallakin eri. Tää ei kuitenkaan vaikuta elämiseen mitenkään sillä se maksaa jolla rahaa sattuu olemaan...oli tili sitten yhteinen tai ei. Rahaa ei ole eroteltu tai jaettu mitenkään. Avioliitossa mielestäni kaikki on yhtä ja meilläkin on lapsia kolme kpl. Kaksi jo tosin täysikäisiä joista toinen asuu kotona (maksaa hieman asumisestaan).

Raha on tärkeää mutta ei siitä saa mielestäni parisuhteessa tulla mörköä vaan tilanteen mukaan jaetaan niin, että asiat menevät ok.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Miksi naiset eivät voi hoitaa asioitaan yhdellä puhelinsoitolla kondikseen, vaan aina pitää soittaa 2000 soittoa peräjälkeen?

Haluan vilpittömästi tietää tämän asian.

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi naiset eivät voi hoitaa asioitaan yhdellä puhelinsoitolla kondikseen, vaan aina pitää soittaa 2000 soittoa peräjälkeen?

Haluan vilpittömästi tietää tämän asian.

Mikäli saat joskus selville, niin kuristan sut, jos et kerro mullekin.

Vietän paljon aikaani erään serkkuni kanssa, jonka tyttöystävä varmaan tuijottelisi päivät pitkät seiniä kotonaan, jos tältä, tai serkultani ottaisi puhelimen pois. Ja nimenomaan puhelut eivät ole kovinkaan pitkiä, mutta mitä tahansa asiaa puhelimen välityksellä sovittaessa puheluja pitää soittaa kymmenen minuutin sisällä pari-kolme kertaa, ja kaupan päälle vielä sama määrä tekstiviestejä. En kertakaikkiaan ymmärrä, että miksi asiaa ei voisi hoitaa yhdellä, tai vaikka kahdellakin soitolla.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
On se kumma homma, miten parisuhteessa (4v.) katoaa toi paneminen kokonaan.

Onneks netti pelittää...

Meillä on takana 17-vuotta ja kerran viikossa ainakin pöllytetään.

Mut silti...onneksi netti pelittää...

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Se onkin sitten kerta viikossa enemmän, kuin täällä.

Jos seksi on tärkeää elämässäsi niin sitten pitää nostaa kissa pöydälle reippaasti. Muutoin partnerin vaihtoa rohkeasti. Meille miehille kun tuo pimppi on se tärkein asia...rakkautta ei niinkään ole olemassa ilman panemista.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Meille miehille kun tuo pimppi on se tärkein asia...

Puhu vain omasta puolesta. Tiedä tulevaisuudesta mutta tällä hetkellä moni asia ajaa pimpin edelle - itseasiassa en oikein osaa edes kaivatakaan sitä elämäni tässä vaiheessa, ilmankin pärjää mainiosti.

vlad.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tarkoitinkin parisuhteessa oleville jannuille tuolla...

Ok tarkennus, mutta kyllä se pimppi tuntuu olevan monelle sinkullekin se tärkein tai likimain tärkein asia elämässä - koen sen jotenkin outona, mutta kaipa vika on minun korvien välissä kun edelle ajaa niin moni muu asia.

En koe mitään tarpeelliseksi tyydyttää halujani käymällä naisissa, en oikein edes tiedä kykenisivätkö he tyydyttämään haluni - tietty näin ei pitäisi sanoa/kirjoittaa, koska en ole aikoihin (lue: vuosiin) ollut tekemisissä naisten kanssa tässä mielessä - evvk. Riittää, että oma käsi toimii.

vlad.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
No tää nyt on tällasta. Eiköhän tähän totu.

Opetelkaa uudestaan olemaan lähellä toisianne. Tärkeää: täysin ilman mitään vihjailuja seksin suuntaan. Äläkä ainakaan painosta, joudut odottelemaan pillua vieläkin pidempään.

Aloitat vaikka istumalla vieressä sohvalla ja pitämällä kädestä, antamalla pieniä halauksia kotihommien ohessa, silittämällä ohimennen selkää. Jatkat kunnes koskettaminen tulee molemmilta luonnostaan, meni siihen sitten päivä tai kuukausi. Kun perusläheisyys toimii luontevasti, on helpompaa olla toisen lähellä alastikin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy