Naisasiat

  • 7 507 308
  • 26 557

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Vaan antaisitko naisesi ommella irronneen nappisi, pestä vaatteesi ja laittaa sinulle ruokaa, jos hänelle tulisi siitä hyvä mieli?

Tästähän tämä lähtee. Ainakin oman muijan kohdalla. Hän on halunnut ja löytänyt roolinsa talouden pyörittäjänä ja se on iso osa hänen elämäänsä ja minäänsä. Se että hän tekee safkan niin on loppu peleissä iso juttu hänelle. Ja kun minä en saa mitään tyydytystä safkan tekemisestä niin minulle sopii että hän tekee sen. Sehän on win-win tilanne. Kyllä kun syvän kiitoksen hänelle osoittaa, niin näkee kuinka hän siitä tykkää. Homma toimii niin mikäs siinä. Muistaa vain, ettei ota naisen ponnisteluja itsestäänselvyytenä. Ainakin oma tekee hommia sydämellä ja kyllähän häntä on kiva silloin tällöin muistaa.

Näitä tapauksia en taas ymmärrä, jossa tietyt naiset ottavat mahdollisimman paljon duunia itselleen ja täten "oikeuttaa" itsellensä että räksyttäminen ja nalkuttaminen on ok. Näitäkin tapauksia on paljon jotka haluavat vain saada mahdollissimman paljon mahdollisuuksia nalkuttaa. Onneksi itselleni ei ole tälläistä tapausta siunaantunut.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Näin vanhemmalla iällä sitä puolestaan vaan 'on'. Useimmiten jompikumpi, mies tai nainen :) Ja jos tapaa jonkun, joka on 'ihminen ihmiselle', se pyyhkii omassa kategoriassani pois useita sellaisia piirteitä, joihin 30 vuotta sitten olisin takertunut.
Tant puhuu viisaita sanoja, enkä voi muuta kuin kompata. Banninkin uhalla jätän onlineriksi, kun ei ole lisättävää.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Näin vanhemmalla iällä sitä puolestaan vaan 'on'. Useimmiten jompikumpi, mies tai nainen :) Ja jos tapaa jonkun, joka on 'ihminen ihmiselle', se pyyhkii omassa kategoriassani pois useita sellaisia piirteitä, joihin 30 vuotta sitten olisin takertunut.
Oikeastaan olen koko ajan tarkoittanut tuota samaa asiaa mutta eri sanoin ja eri kautta. Ne nuoremmat naiset yrittävät olla liikaa kaikkea ja sitten alkaa ahdistaa, kun on jotain muuta mitä ei ole. Lisäksi se feminismin taakka.

Aika usein on tuntunut siltä, että naiset ovat loppujen lopuksi vähintään 10 vuotta henkisessä kehityksessä jäljessä eli siinä tantgredulinmaisessa itsensä hyväksymistilassa. Siis näin subjektiivisesti minun kohdallani, en tiedä onko niin yleisesti. Paljon paremmin olen tullut juttuun itseäni 10-20 vuotta vanhempien kanssa, sekä miesten, että naisten.

Tutzban naisesta olen tällä palstalla saanut mielikuvan, että tuota... no enpä sanokaan mutta ajatuksia on herännyt... Ehkä siinäkin suhteessa se testosteronin määrä on vakio...
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika usein on tuntunut siltä, että naiset ovat loppujen lopuksi vähintään 10 vuotta henkisessä kehityksessä jäljessä eli siinä tantgredulinmaisessa itsensä hyväksymistilassa.

Olisikohan nyt Käyttäjänimetön Käyttäjätunneton. Miten niin? Voi hyvänen aika sentään, missähän porukoissa sitä pyöritään!? Ei niitä löydy sieltä teekkareiden tms vappuhaalariporukoista, vaan ihan oikeasta elämästä. Oikeita, tavallisia, naisia ja miehiä. No, minulle vain naisia. Tai oikeasti nainen. Ja tuohon ikähaarukkaan voin laittaa, että +10 - -10 vuotta on ihan hyvä. Kelpaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
missähän porukoissa sitä pyöritään!? Ei niitä löydy sieltä teekkareiden tms vappuhaalariporukoista, vaan ihan oikeasta elämästä.
Nimenomaan en ole tunneton, koska en jaksa lähteä niihin pari-kolmekymppisten naisten "yhteiskunta ahdistaa" "naisen pitää olla kaikkea" -touhuihin mukaan ja katsella sitä feminismin aiheuttamaa naisen itseruoskintaa. Vanhemmilla naisilla noita kauheita ominaisuuksia ei enää niin ole, kun on osattu kasvaa ihmiseksi ja ollaan paremmin sinut itsensä kanssa.

Enkä todellakaan ole teekkari, enkä edes aikoinaan koskaan hankkinut niitä opiskelijahaalareita, koska se touhu tuntui heti alkuunsa jotenkin niin tekotaiteelliselta paskalta.

Ukkometso on täällä Jatkoajassa erinäisissä ketjuissa kertoillut, kuinka on vaimo ja on tyttöystävä. En tiedä, onko se ollut huumoria vaiko faktiota mutta jos ei huumoria, niin en ukkometsona hirveänä tässä ketjussa toimisi parisuhdeneuvonantajana...

Ja niin, väitän kyllä, että juuri minulla on täällä olevista sitä kokemusta nimenomaan sirltä nk. kutsutusta oikeasta elämästä. Melko heikon arvauksen heitit tuohonkin kohtaan, etkä luultavasti ollut edes tosissasi vaan silkkaa provoa yritit. Ei mennyt läpi - ei jatkoon.

Lisäys: nuoremmilla naisilla tarkoitan noin 20-35 -vuotiaita naisia. Minä olen 34-vuotias.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Mitähän helevettiä on tekeillä? Viimeisen vajaan parin kuukauden aikana vientini naisrintamalla on kokenut megalomaanisen lisäyksen. Baareista joka kerta joku on tulossa/tulee mukaan, puhelinnumeroita tyrkytetään ja eilen kaksi eri naista kysy kattomaan Suomen peliä kaveriksi. Lätkää? Mun kanssa? Siinä vaiheessa silmät avautui ja tajusin, että jonkin sortin salaliitto on kyseessä. Itse en ole muuttanut itsessäni tai käytöksessäni mitään, joten joku muu muuttuja on kyseessä. Tai no oon mä antanu naamakarvojen kasvaa sellaseksi risukoksi, jonka luulisi vaikuttavan päinvastoin. En valita, ihmettelen vain. Tosin tämä loppuu takuulla juuri nyt, kun asiasta mainitsin.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
...naiset ovat kertoneet ... yhteiskunnan paineita.. Ulkomaalaiset ovat jotenkin enemmän sinuja itsensä ja ympäröivän maailman kanssa, eivätkä ota sellaisia stressejä itseensä. Jos ulkomaalaista naista vituttaa, niin siihen on sentään joku oikea syy, koulutetut suomalaisnaiset ovat sen sijaan tuota äsken kertomaani.

Patkia sielta taalta mutta paskapuhetta. Luulempa etta nimimerkilla ei ole kokemusta muista ulkomaalaisista naisista kuin Suomessa asuvista/Suomessa vierailleista.

Matkailijat/expatit/ulkomailailla asuvat/jne, ovat luonteeltaan taysin erillasia, no worries -asenteella mennaa ja ei ihan pienista valiteta ja naiset on samanlaisia. Ei tuollaisia voi verrata minkaan maan normiasujaan. Ja suomalaiset naiset (siis nuo matkailijat/expatit/jne) ovat taysin samanlaisia.

Ulkomaalaisista, kotimaassaan asuvista miisuista, voi sanoa etta mita etelammaksi mennaan, sita kovemmat sosiaaliset paineet heilla on. Tai sama, mita katollisempi maa, sita suuremmat paineet naisilla on.
Suomikissojen sosiaaliset yms. paineet on varsin pienet verrattuna muihin eurosikoihin ja ero vain kasvaa jos varrataan Euroopan ulkopuolisiin maihin.
Suomalaisilla ja yleensa pohjoismaalaisilla on usean kymmenen vuoden etumatka suureen osaan muista maista, muualla naiset viela taistelee perinteisten tapojen ja modernin yhteiskunnan valissa.

Vois melkein sanoa etta suomalaiset naiset keksivat girl powerin about 20 vuotta ennen kuin spice girlsit tuli muotiin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Patkia sielta taalta mutta paskapuhetta. Luulempa etta nimimerkilla ei ole kokemusta muista ulkomaalaisista naisista kuin Suomessa asuvista/Suomessa vierailleista..
Pätkiä sieltä täältä ja tiivistyksenä Chilangon kirjoitus: väärin ymmärretty.

On kokemusta niistä muistakin, niistä, jotka eivät ole Suomessa asuneet tai vaihtareina täällä olleet. Ja kun muistelen, niin niistä suomalaisista naisistani ne pahimmat stressaajat ja "yhteiskunta asettaa paineita" -tyypeistä jokainen on ollut jossain kohtaa ulkomailla vaihtarina: Yksi USA:ssa, yksi Japanissa, muuan Skotlannissa, Saksassa...

Kyllähän niillä ulkomaillakin asuvilla naisilla paineita, on tietenkin, mutta kun tämä suomalainen naisten ahdistus on omanlaistansa; siinä se feminismi ja naisen vaatimus itselleen olla epänaisellisempi ja "hyvä jätkä", tekee suomalaisnaisten paineista jotenkin neuroottisempia. Sitä olen koko ajan yrittänyt sanoa ja nimimerkki Chilango ei näemmä ainakaan ole ymmärtänyt sitä.

Kunpa se olisikin girl poweria sanan tarkassa merkityksessä mutta kun se on jotain ihan muuta. Ainakin siinä on mukana jotain ihan muuta.

Mutta poikkeuksia on, se on selvä.

Tähän kohtaan voisin sanoa, että asia on osaltani käsitelty, etät mielipiteeni lienee jos selvä mutta ei se näemmä kaikille ole...
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Taitaa tulla loppu. Nainen lähti äsken pienoisen muuttokuorman kera uuteen ostamaansa asuntoon ja aikoi tulla hakemaan loput myöhemmin. En voi käsittää tilannetta. Hän oli näemmä ostanut uuden kodin itselleen sillä välin, kun minä olin 600km päässä isäni hautajaisissa ja sairaan äitini tukena noin kuukauden ajan. Ehdin olla täällä nyt vain muutaman päivän ja nyt tuli tälläinen uutinen. Miksi kaikki kaunis katoaa?
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Hän oli näemmä ostanut uuden kodin itselleen sillä välin, kun minä olin 600km päässä isäni hautajaisissa ja sairaan äitini tukena noin kuukauden ajan. Ehdin olla täällä nyt vain muutaman päivän ja nyt tuli tälläinen uutinen. Miksi kaikki kaunis katoaa?

"Hienoisti" ajoitettu ero. Ehkä lienee sinulle parempi, että ero tuli. Tarkoitan vain, että jos tuo isäsi hautaaminen ja äitisi tukeminen oli liikaa puolisollesi. Eikö hän ollut mukana isäsi hautajaisissa? Aika ihmeellistä toimintaa, jos saa sanoa. Isäsi kuolema ja ero kuukauden sisällä. Elämä koettelee...

Jaksamisia.

Kaikki on katoavaista sanoi joskus joku viisas buddhalainen...
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taitaa tulla loppu. Nainen lähti äsken pienoisen muuttokuorman kera uuteen ostamaansa asuntoon ja aikoi tulla hakemaan loput myöhemmin. En voi käsittää tilannetta. Hän oli näemmä ostanut uuden kodin itselleen sillä välin, kun minä olin 600km päässä isäni hautajaisissa ja sairaan äitini tukena noin kuukauden ajan. Ehdin olla täällä nyt vain muutaman päivän ja nyt tuli tälläinen uutinen. Miksi kaikki kaunis katoaa?
Tiedän että tässä eivät sanat mahdottoman paljoa paina, mutta osanottoni. Niin pahalta kuin se kuulostaakin, niin kertomasi perusteella avioliittosi on todellakin ohitse. Mikäli sinulla on hyviä ystäviä tai lähisukulaisia lähistöllä, niin ehdotan heidän seuraansa. Se, että tämä vaihe elämästäsi on nyt loppunut ei tarkoita, etteikö parempia aikoja olisi vielä edessä. Voimia, veli!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuolla junttimaisuus -ketjussa oli jo juttua pariskuntien yhteisistä tileistä, josta tuli mieleen kirjoittaa tänne.

Mä laskeskelin tossa keväällä, että mulla oli mennyt viimeisen puolen vuoden aikana tyttökaveriin rahaa noin 1200 euroa. Säikähdin oikein tuota summaa. En mä koe saaneeni tuolle rahalle vastinetta. Muita asioita tekemällä mä olisin saanut tuolla rahalla paljon enemmän nautintoa. Nyt oon ainakin vähäksi aikaa pistänyt rahahanat kiinni siihen suuntaan. Hieman hölmöähän se on rahassa näitä asioita laskea, mutta minkäs mahdat jos ajattelet enemmän järjellä kuin tunteella. Ja oikeasti monella muulla miehellä varmaankin menee paljon enemmän rahaa tyttöystävään tai vaimoon.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mä laskeskelin tossa keväällä, että mulla oli mennyt viimeisen puolen vuoden aikana tyttökaveriin rahaa noin 1200 euroa. Säikähdin oikein tuota summaa. En mä koe saaneeni tuolle rahalle vastinetta.

Jos saa kysyä, niin mistä puhutaan, kun puhutaan siitä, että tyttökaveriin on mennyt 200e kuussa? Kuulostaa melkoiselta "Why don't you get a job"-meiningiltä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos saa kysyä, niin mistä puhutaan, kun puhutaan siitä, että tyttökaveriin on mennyt 200e kuussa? Kuulostaa melkoiselta "Why don't you get a job"-meiningiltä.
Joo mulla on nyt pienet tulot. Ja olen valmis pistämään rahaa moniinkin juttuihin mitä tykkään tehdä, esimerkiksi matkusteluun tai kaljaan. Ja nyt viime aikoina tyttökaveri on enimmäkseen vaan kiukutellut ja mökötellyt, joka tässä on ongelmana. Maksullisetkin naiset tulevat halvemmaksi, ja paljon enemmän saa nautintoa. Se ajatus tässä koko ajan on taustalla.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joo mulla on nyt pienet tulot. Ja olen valmis pistämään rahaa moniinkin juttuihin mitä tykkään tehdä, esimerkiksi matkusteluun tai kaljaan. Ja nyt viime aikoina tyttökaveri on enimmäkseen vaan kiukutellut ja mökötellyt, joka tässä on ongelmana.

Luulen, että tulin väärinymmärretyksi. Tarkoitus oli siis kysyä, että mihin se 200e menee, minkä lasket kuukausittain sijoittavasi tyttöystävääsi.
 

Jotva

Jäsen
Joo mulla on nyt pienet tulot. Ja olen valmis pistämään rahaa moniinkin juttuihin mitä tykkään tehdä, esimerkiksi matkusteluun tai kaljaan. Ja nyt viime aikoina tyttökaveri on enimmäkseen vaan kiukutellut ja mökötellyt, joka tässä on ongelmana. Maksullisetkin naiset tulevat halvemmaksi, ja paljon enemmän saa nautintoa. Se ajatus tässä koko ajan on taustalla.

Ongelmasi on siis, panetko kaljaa vai tyttöystävää 200 euron edestä kuukaudessa?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luulen, että tulin väärinymmärretyksi. Tarkoitus oli siis kysyä, että mihin se 200e menee, minkä lasket kuukausittain sijoittavasi tyttöystävääsi.
No oikeastaan kaikki mitä menee enemmän kuin mitä menisi ilman tuota tyttökaveria. Nytkin olisi pitänyt matkustaa sinne sen luokse. Joo on tää mun touhu naisten kanssa aikamoista nappikauppaa.

En mä nyt niin hirveästi haluaisi näitä juttuja rahassa laskea, mutta mä jotenkin koen, että mulla on mennyt se noin 200e kuussa hukkaan. Tai voihan sitä ajatella vaikka niinkin hassusti, että mikäli tämä juttu jatkuu samanlaisena miltä viimeaikainen trendi on näyttänyt, niin munhan se tässä pitäisi saada esim. tonni kuussa "vapaudenriistosta". Mua kun ei oikein sellainen perinteinen seurustelusuhde innosta, jollaiseen tuo tyttökaveri olisi nyt vissiinkin kallistumassa, ja tuo on siis tuonut meille hieman erimielisyyksiä joissakin asioissa. Kyllähän mä olen jo pitkään ajatellut että näin tässä saattaa käydä, mut...
 
Viimeksi muokattu:

Trixie

Jäsen
Miten petter olet yleensäkään joutunut tilanteeseen, jossa yhteen naiseen on kulunut noin paljon rahaa? Nyt viikonlopuksi Tallinaan ja uusia sijoituskohteita etsimään!
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lähtökohtaisesti siinä ei ole mitään väärää, että toinen hoitaa isomman osan kuluista, mutta se, että toinen pitää sitä itsestäänselvyytenä on vittumaista. Toisaalta kuvittelisin aika monen olevan vastaavanlaisessa tilanteessa kuin Ridiculous, mutta nielevän sen ja ottavan sen osana miehen velvollisuutta elättää perheensä. Oletko ottanut asian puheeksi tyttöystäväsi kanssa?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten petter olet yleensäkään joutunut tilanteeseen, jossa yhteen naiseen on kulunut noin paljon rahaa? Nyt viikonlopuksi Tallinaan ja uusia sijoituskohteita etsimään!
Noh... Joo äskenkin taas kiertelin tuolla kaupungilla ja väkisinhän se silmä eksyi sinne tyttöjen perseisiin ja kinttuihin, niin tulihan se kieltämättä ensimmäisenä mieleen, että täytyy varata reissu. Siis oikeasti on paljon jätkiä, jotka eivät koskaan pääse paneskelemaan seksikkäiden tyttöjen kanssa. Onhan lähes kaikki naiset omalla tavallaan kauniita jne., mutta miettikää saatana nörtit. Haukkukaa pervoksi tai pedoksi, mutta sitten kun mä olen vanha, lihava, hikinen ja karvanen ukko, jos nyt elän sinne asti, niin varmasti käyn edelleen vetelemässä parikymppisiä seksikkäitä tyttöjä. Tosin silloin tuon eteläisen naapurimaan sijasta varmaankin joutuu matkustamaan hieman kauemmas. Tekisi mieli kertoa muutakin, mutta ei ne jutut tähän ketjuun kuulu.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tähän asti hän on elänyt vanhempien rahoilla kun kotonaan on asunut, ja muuton yhteydessä sama malli tulee siis jatkumaan. Mutta rahaa on kuitenkin ilmeisesti tarjolla rajallinen määrä.

Mutta minua puistattaa sellainen ajatus, jossa ensimmäiseen asuntoon muuttaessamme hän ei ota minkäänlaista vastuuta taloudellisesta pärjäämisestä? Hyväksyisin asian mikäli a) hän hakisi AKTIIVISESTI itselleen töitä, eikä vaan völläis himassa, ja olisi oikeasti yrittänyt saada töitä! Tai b) opiskelisi kesän tms. käyttäisi ajan johonkin oikeasti kehittävään. Mutta näin ei tule olemaan, ainakaan näillä näkymin.

Olen aika pitkälti sitä mieltä, että (ns. peruspalkkaa saavista puhuttaessa) jos toinen tienaa enemmän, hän myös osallistuu hieman enemmän taloudenpitoon. Paino sanalla hieman, ja toki poikkeuksena jos toinen on kotona esmes pienen lapsen takia, silloin tietenkin selkeästi enemmän. Parisuhteessa on mukavampaa ja vähemmän riitaisaa, jos on varaa tehdä välillä jotain mukavaa yhdessä kuin niin, että vain toisella on varaa vaikka lähteä ulos syömään.

Iso kysymys tässä kohtaa on, miksi toinen tienaa enemmän. Jos toinen tienaa enemmän koska on paremmin palkatussa työssä tai puoliso on työkyvytön tai ei kovasta yrittämisestä huolimatta saa töitä, ylläoleva pätee. Jos puoliso jättäytyy työttömäksi ja lorvikatarri vaivaa, työssäkäyvä ei ole elatusvelvollinen.

Suosittelen käymään keskustelua aiheesta ja vaikka laskemaan, mikä olisi hänelle käteen kuussa tuleva summa, kun lasketaan yhteen työttömyystuki ja iskältä saatava viikkoraha. Jota sitten verrataan sinun nettoliksaasi. Tuon jälkeen voisit harkita, olisitko valmis maksamaan hieman enemmän (joitakin kymppejä tms.) yhteisestä elämisestä, ja hän vuorostaan hoitaisi siivoukset, pyykit etc. Tosin kertomasi perusteella en kovin paljoa siihen luottaisi, että hän osuutensa sovitulla tavalla hoitaisi, jos työnhaku ja muukin elämästä vastuun ottaminen on "haasteellista".

Tärkeimpänä neuvona kuitenkin, että älkää missään nimessä muuttako yhteen ennen kuin asioista on sovittu molempia tyydyttävällä tavalla. Muuten edessä on isoja ongelmia. Ja muista, että myös parisuhteessa voi tehdä raha-asioista vaikka kirjallisia sopimuksia, jos se tuntuu turvallisemmalta, etenkin kun kyseessä on ensimmäinen yhteinen talous.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mulla on rikas vaimo ja yhdessä ollaan oltu 17 vuotta. Nyt...vimeiset kolme vuotta on tili ollut kummallakin eri. Tää ei kuitenkaan vaikuta elämiseen mitenkään sillä se maksaa jolla rahaa sattuu olemaan...oli tili sitten yhteinen tai ei. Rahaa ei ole eroteltu tai jaettu mitenkään. Avioliitossa mielestäni kaikki on yhtä ja meilläkin on lapsia kolme kpl. Kaksi jo tosin täysikäisiä joista toinen asuu kotona (maksaa hieman asumisestaan).

Raha on tärkeää mutta ei siitä saa mielestäni parisuhteessa tulla mörköä vaan tilanteen mukaan jaetaan niin, että asiat menevät ok.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Miksi naiset eivät voi hoitaa asioitaan yhdellä puhelinsoitolla kondikseen, vaan aina pitää soittaa 2000 soittoa peräjälkeen?

Haluan vilpittömästi tietää tämän asian.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös