Tästä ei pitänyt avautua, mutta josko asia ei pyörisi niin paljon mielessä tämän jälkeen.
Olen nyt aika tarkkaan vuoden päivät ollut yhdessä tyttöystäväni kanssa. Muutettiin alkuvuodesta yhteiseen kotiin ja kaikki on muutenkin mallillaan. Toki välillä riidellään, mutta kukapa ei riitelisi. Eli siis koska huomenna on vuosi täynnä tätä suhdetta, on edellisestä erostani ehkä vuosi ja viikko. Nopeasti tuli silloin hypättyä uuteen kelkkaan, siitä olen muistaakseni tännekin tarinoinut.
Noh, exäni kanssa välit katkesivat hänen toimiensa takia jossain välissä lopullisesti. Tuli sanottua rumia asioita ja vaikka ne olivatkin totta, oli tarkoitus silti satuttaa. Long story short, kesän lopulla saimme välimme korjattua ja oltiin hyviäkin kavereita. En sano, että siinä vanha suola olisi janottanut, mutta onhan miehen hyvä tietää, että vaihtoehtoja, vaikkakin sitten huonoja, on olemassa.
Joka tapauksessa tuon exäni uuden miesvalinnan myötä hänen alamäkensä jyrkkeni rajulla kädellä. Tästä huolimatta aina kun käytiin vaikka kahvilla, oli tyttö selväpäinen ja elämänmyönteinen. Sitten syyskuun 16. päivä tipahti pommi niskaan, exäni oli menehtynyt sänkyynsä edellisenä yönä. Tyttö oli 24- vuotias, elämä oikeastaan vasta alkamassa. Ei, hän ei kuollut päihteisiin, vaikka niiden käyttöä taustalla olikin.
Jumalauta miten tyhjä olo siitä jäi. Luulin käsitelleeni asian suhteellisen helpostikin, mutta näköjään olin tyypilliseen tapaani ihan vitun väärässä. Nyt, mitä enemmän on hiljaisia ja yksinäisiä hetkiä, sitä useammin huomaan tätä naista ajattelevani. Entä jos sittenkin... mitä olisin voinut tehdä toisin... miksi hänen alamäkensä jyrkkeni, onko se mun vika, olisinko voinut auttaa enemmän, mulla on ikävä, entä jos jos jos. Tiedän kyllä, että tällaiset ajatukset kuuluvat läheisensä menettäneen päähän ja yritän kyllä pakottaa itseni rationaaliseen ajatteluun, mutta ei auta. Välillä ei tunne mitään ja välillä ylitse pyyhkäisee patoutuneiden tunteiden yhdeksänmetrinen tsunami.
Sairasta. Mun elämässä on kaikki mallillaan ja siitä, mistä mun loiva ylämäkeni alkoi, alkoi myös exäni hitaasti jyrkkenevä alamäki. Miten toinen, joka ei ole ihmisenä yhtään toista parempi, voi saada lähes kaiken haluamansa ja toinen nukkuu ikiunta. Kai mä olen onnellinen, tai ainakin voisin onnettomampikin olla. Exäni haamu kuitenkin varjostaa melko lailla omaa aurinkoani. Tiedän että aika, jos ei paranna, niin arpeuttaa haavat. Saisi vaan kulua nopeammin.
Ei tämä taitaisi oikeastaan edes tähän ketjuun kuulua, mutta tänne tämän nyt isken. Lepää rauhassa pikkuinen.