On nämä naiskuviot kyllä suhteellisen perseestä. Itsellä on NIIN monimutkainen homma takana, että hyvä jos itse pysyi enää kärryillä ja tiennyt oikeen mitä helvettiä tekisi. Onneksi tämä päivä avasi silmät.
Aloitetaan ihan alusta. Pari vuotta sitten tutustuin lapsuudenkaverini kautta kaveriin X ja hänen tyttöystävään, joiden kanssa ystävystyimme hyvin. Tiesin heti ensinäkemältä, että tämä nainen on varmasti hyväsydämmellisin ihminen jonka olen koskaan (tähän päivään mennessä) tavannut. Olin tietenkin iloinen kaverini X puolesta. Kaverista alkoi kuintenkin paljastua kaikennäköisiä uusia, ikäviä -puolia, joidenka johdosta tukeni ja sympatiat alkoi kaatumaan tämän neitokaisen puoleen... Pettämistä, välinpitämättömyyttä, huumausaineita jne...
Parhaani mukaan kuitenkin yritin auttaa kaveriani (en siis tätä neitokaista) ymmärtämään, että ota nyt jumalauta järki käteen, äläkä kadota tuota jokaisen miehen unelmanaista. Enkä puhu nyt ulkonäöstä (ei ole ollut minulle ikinä mikään meriitti) vaikka sekin oli tässä tapauksessa parempi kuin hyvä, vaan olemuksesta ja huolenpidosta toista kohtaan. Viime kesänä sitten ystävä X kävi ulkomailla tämän neitoikaisen lainaamilla rahoilla ja tottakai matkaan kuului huumausaineet ja punaisten lyhtyjen katu. Siitä meille muille "ystäville" tarinoitua ja kaiken maailman fantasioita kerrottua, vakuutti asioiden oltua heidän suhteessa hyvin. Tapasin sitten tämän neitokaisen muutamaa viikkoa myöhemmin ja kuulin muutamia totuuksia siitä, miten häntä on kohdeltu viimeaikoina ja viimeisenä vuotena. Nenä murrettu, petetty, paiskottu kohti esineillä jne. (pitkään kun olleet yhdessä niin nainen kuvitellut, että jokaiselle parille nyt vaan jollain tavalla vaikeuksia tulee suhteeseen ja olettanut että tämä on normaalia, heillä vain ollut hieman pahempia ja uskonut että tämä on ohi menevää.) Kerroin sitten tämän kuultua tästä ulkomaanmatkasta, joka oli viimeinen niitti heidän suhteelle ja tämä hyväuskoinen neito tajusi viimein jättää tuon paskiaisen. Entisen ystäväni.
Siinä vaiheessa kun tämä neito avautui sitten tästä tilanteesta ja mitä kaikkea on joutunut kokemaan sanoin suorilta tein, että minun ja entisen "ystäväni" välit on todellakin tullut tiensä päähän. En voi sietää väkivaltaa missään muodossa ja varsinkaan naisia kohtaan. Kuinka ollakkaan samana iltana kun kerroin ulkomaanmatkasta ja pettämisestä, tämä neito sitten kertoi, että on ollut oikeasti jo melkein vuoden ajan ihastunut meikäläiseen, mutta kieltänyt nämä tunteet itseltään koska on ollut kihloissa ja sen mukaan "lupautunut olemaan loppuelämän jonkun muun kanssa".
Siitä illasta sitten homma lähti käyntiin. Näin jälkikäteen sanottuna, pidempään yhdessä olleena, täytyy sanoa, että alkuun yhdessä olo oli lähinnä sympatiaa meikäläisen kohdalta tätä naista kohtaan ja varmaan naiselta tiettya turvan hakua minua kohtaan. Kohtelin tätä naista todellakin silkkihansikkain, ja nyt jälkeenpäin mietittynä oli jonkinmoinen halu näyttää, että hän ansaitsee paljon parempaa, kuin moisen paskiaisen. Voin sanoa että 99% naisista olisi kateellisia sille kuinka tätä neitokaista kohtelin. Välitin, autoin taloudellisesti ja yritin todellakin ymmärtää kaikkea sitä mitä hän oli joutunut kokemaan.
Itse sain vain aika pahasti siipeeni koko touhussa. Pitkän suhteen jälkeen kun suoraan hyppäsi meikäläisen matkaan, ei tullut kyllä kummallekkaan mietittyä hommia yhtään pidemmälle. Väliin mahtui todella vaikeita aikoja, ei minun puolesta vaan tämän naisen, kun turhan paljon mietti vanhaa elämää ja tulevaisuutta. Itse jouduin kokemaan aika paljon kylmyyttä ja miltä tuntuu tulla jälleen petetyksi. Paskempaa tunnetta tuskin onkaan. Kuitenkin tämän annoin anteeksi ja muutama kuukausi meni jälleen todella hyvin.
Tänään kuitenkin päätettiin että parempi kun lähdetään aivan eri suuntiin. Välitän ja olen jossain määrin rakastunut tähän neitiin edelleen vaikka, viimeiset pari viikkoa on ollutkin aika jäätäviä. Omalla kohdalla tietyllä tapaa harmittaa kun elämään jää jonkinlainen tyhjiö tämän naisen takia, mutta toisaalta taas ei hänen viimeaikaisen käytöksen takia. Tiedän että saan ansaitsemaani kohtelua varmasti sitten kun se "oikea" astuu esiin, mutta toisaalta harmittaa että tämä nainen varmasti miettii lopun ikäänsä, mitä on juuri tänään menettänyt.
Ei kannata sotkeutua "kavereiden" muijiin.