Naisasiat

  • 7 568 055
  • 26 605

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
muuta muualle sieltä tuppukylästä

Tämä on oikeasti hyvä neuvo. Tuppukylät ovat jengiltään varsin homogeenisia ja poikkeamia hyväksytään nihkeämmin. Suuressa kaupungissa on väkeä kaikkiin mahdollisiin juniin... Niissä löytyy tekemistä ja hengenheimolaisia kaikille.

Eli suuremmassa kaupungissa ei tarvitse väkisin yrittää mahduttaa itseänsä muottiin, johon ei sovi. Löytyy futisjengejäkin moneen lähtöön sekä kuntoklubeja, joissa käy monenlaista ihmistä - eikä vain se punttisali, jossa käy ne viisi samaa nappijannua ja 10 himourheilijaa, jotka katsovat treenamassa käyvää pienikokoista babyfacea alta kulmien.

On erilaisia baareja, kuppiloita ja bilepaikkoja, eikä vain se yksi, missä kaikki naiset yrittävät olla se paikan seksikkäin.

Nimimerkki HIFK:n maailmankatsomus saattaisi avartua kummasti, jos hän asuisi jossakin suuremmassa kaupungissa (sanottakoon, että ei ole mitään käryä, kuinka isossa kaupungissa nimim. HIFK asuu - mutta käsitykseni on se, että jossakin hyvin pienessä). Yhtäkkiä se "laatunainenkin" saattaisi nimim. HIFK:n mielestä näyttää erilaiselta, kuin se lavalla minihameessa keikistelevä ja nyrpistelevä siideripissis.

Perusperiaate on kuitenkin jokatapauksessa se sama: itsestä se on kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä nimim. HIFK sekä Jomppa_Koo saisivat yhdistää voimansa ja muuttaa kimpassa Helsinkiin pildelooraa metsästämään. Mikäli täällä pääkaupungissakaan ei natsaisi, olisi teillä sentään toisenne. Voisitte yhdessä surkutella surkeuttanne, vetää viinaa ja pelata pleikkaa. Ja jos sosiaalista kanssakäymistä hamuaisitte, voisitte aina ryhtyä larppaamaan muiden reppanoiden kanssa. Homostelukin olisi helppoa saman katon alla, yhteiskämpässä. Seksiä sekin on.

Siitä täytyy kyllä nostaa hattua näille veijareille, että noita jankkaavia jutusteluja lukemalla tulee itelle ihan casanovamainen fiilis. Kaikkihan se lähtee omasta itsetunnosta, jos se ei ole kunnossa, on paha ponnistaa yhdenkään (maksuttoman) naisnisäkkään selkään.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Jokainen äijä voi olla mitä vaan haluaa, jos vaan riittää riittävästi tahtoa muuttua sinne ihanteen suuntaan. Itkeminen ei koskaan auta kuin korkeintaan narun rasvaamisen suuntaan.

Kaikki on mahdollista jos vain haluaa tarpeeksi.

Eikö voi sanoa suoraan, että ihan turha hakea johonkin rauhanturvatehtäviin, jos on perseillyt intin ja näyttänyt totaalisen idiootilta. Kannattaisi miettiä asioita silloin intissä ja olla taistelija nössön sijasta. Nössön lyödään intissä leima "ei kelpaa mihinkään rauhan ajan palvelukseeen". Minullakin on pari inttikaveria, jotka olivat esim. melko läskejä, mutta tekivät mitä piti ja aivot raksutti. Tulos: ovat olleet pari kertaa rauhanturvaamistehtävissä hyvillä arvosanoilla.

Etkö tuossa 1:sessä kappaleessa juuri sano, että kaikki on mahdollista? Ja sitten toisessa, että turha edes hakea?

Eli uskotkohan edes itse tuohon tekstiin? Itse en ainakaan. Ja sekin on hieman kyseenalaista, että ottaako kukaan tosissaan sitten jonkun raukalta ja pikkupojalta näyttävän tyypin pyrkimyksiä johonkin muuhun kuin nörtteilyyn?

En ainakaan yhdy siihen että toiselle paikkakunnalle muutto olisi mikään ratkaiseva juttu. Samat ongelmat sinne kantaa. Rumuus, tyhmyys, nörttimäisyys, jne. Kun edelleen näyttää joltain muulta kuin haluaa olla, niin siinähän sitä on. Ja kun se taso ei sitten riitä mihinkään muuhun kuin kaltaiseen seuraan, niin miksi sitten kannattaisi poiskaan muuttaa pelkästään tuon takia? Ehkä niitä samanlaisia kavereita ja tuttuja olisi vain enemmän, mutta määrä taas ei korvaa tässä tapauksessa laatua.

Tässäkin on sekin puoli, että voisin ruveta kirjoittamaan vaikka rakkausrunoja. Mutta jutussa on vain se huono puoli, että pitäisi oppia olemaan ja näyttämään lujemmalta ihmiseltä kuin nyt on. Ihan ulkonäköä myöten. Nörtti, joka kirjoittaa jotain rakkausrunoja, niin eipä todellakaan mikään hyvä juttu. Mutta joku rauhanturvaaja, joka kirjoittaisi noita runoja, näyttäisi ihan erilaiselta. Henkilössä on silloin kaksi puolta, pehmeä ja luja. Ja näyttäisi omiin ja muiden silmiin ihan erilaiselta. Tällä hetkellä ei ole kuin nössö.

Tuo runojuttu nyt oli vain esimerkki, mutta kuitenkin.

Ja on erittäin vaikeaa antaa itselleen ja muille sellaista miehistä ja lujempaa mielikuvaa, kun ulkonäkö, henkinen taso, sun muut kertovat ihan jostain muusta. Periaatteessa kuin seinille puhuisi. Ja yrittäisi olla edes omissa silmissä vakuuttava. Minua jossain rauhanturvajoukoissa kun ajattelee, niin aihetta olisi korkeintaan jollekkin hyvälle sketsille. Oman ulkonäkönsä, älyllisen tasonsa, jne. kun on nähnyt, niin eihän sitä ketään usko.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En ainakaan yhdy siihen että toiselle paikkakunnalle muutto olisi mikään ratkaiseva juttu. Samat ongelmat sinne kantaa. Rumuus, tyhmyys, nörttimäisyys, jne. Kun edelleen näyttää joltain muulta kuin haluaa olla, niin siinähän sitä on. Ehkä niitä samanlaisia kavereita ja tuttuja olisi vain enemmän, mutta määrä taas ei korvaa tässä tapauksessa laatua.

Oletko aina asunut samassa pikkukylässä? Oletko edes vieraillut isommassa kaupungissa tyyliin vaikkapa Vantaa tai Espoo?
Miten voit olla noin varma, että miljoonan asukkaan pääkaupunkiseudulta ei löydy yhtään sellaista naista, joka lämpenisi sinulle? Ovatko he kaikki käyneet sinun baarissasi? Haluatko lopun ikääsi märehtiä sitä, että miten asiat voisivat olla paremmin, jossitäsuntätäjatota tulisi tehtyä?

Taidat pelätä astua isoon maailmaan ja siksi takerrut niin päättäväisesti, lähes epätoivoisesti, ympäristöösi ja omaan yhteisöösi. Tuo yhteisö sekä se, että olet joutunut kaveriksi luusereille, ovat aiheuttaneet sen, että pelkäät ottaa sitä isoa askelta.

Ei sinun tarvitse minnekään Viroon lähteä. Tule Stadiin. Täällä on kymmeniä tuhansia sinkkunaisia, joista suurin osa landelta. He ovat nähneet maailmaa eivätkä he pelästy, jos jostain susirajan takaa tulee joku HIFK. Bussimatka Helsingin sykkeeseen maksaa noin 15 euroa. Yöpymispaikkoja on tarjolla riittävästi. Stadissa, varsinkin Hartwall Arenan käytävillä, liikkuu ehdottomasti koko eteläisen Suomen rumimmat miehet.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
varsinkin Hartwall Arenan käytävillä, liikkuu ehdottomasti koko eteläisen Suomen rumimmat miehet.
Jos Lappeenranta lasketaan eteläiseen Suomeen niin se kyllä voittaa Hartwallinkin tuossa kisassa. Kisapuiston miehet on kyllä ihan kivoja mutta noin yleisesti ei mitään kauheen komioita.

Terveisin koo
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja sekin on hieman kyseenalaista, että ottaako kukaan tosissaan sitten jonkun raukalta ja pikkupojalta näyttävän tyypin pyrkimyksiä johonkin muuhun kuin nörtteilyyn?

En ainakaan yhdy siihen että toiselle paikkakunnalle muutto olisi mikään ratkaiseva juttu.

Mutta jutussa on vain se huono puoli, että pitäisi oppia olemaan ja näyttämään lujemmalta ihmiseltä kuin nyt on.

Oman ulkonäkönsä, älyllisen tasonsa, jne. kun on nähnyt, niin eihän sitä ketään usko.
HAH! Onko jossain jotain hyviä puolia sitten, missä tahansa, edes joskus? Tuota samaa saatanan itkua olet jaksanut suoltaa päivästä ja viestistä toiseen. Kaikki on päin vittua, paitsi pippelisi. Kun et ole valmis mitään tekemään toisin, vaan tyydyt olemaan ressukka, niin helvettiäkö täällä enää poraat? ÄLÄ yritä parantaa itsetuntoasi, ÄLÄ muuta isommalle paikkakunnalle, ÄLÄ tee yhtään mitään toisin, kun kerran nykytilanne kelpaa.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli uskotkohan edes itse tuohon tekstiin? Itse en ainakaan. Ja sekin on hieman kyseenalaista, että ottaako kukaan tosissaan sitten jonkun raukalta ja pikkupojalta näyttävän tyypin pyrkimyksiä johonkin muuhun kuin nörtteilyyn?

...

Ja on erittäin vaikeaa antaa itselleen ja muille sellaista miehistä ja lujempaa mielikuvaa, kun ulkonäkö, henkinen taso, sun muut kertovat ihan jostain muusta. Periaatteessa kuin seinille puhuisi. Ja yrittäisi olla edes omissa silmissä vakuuttava. Minua jossain rauhanturvajoukoissa kun ajattelee, niin aihetta olisi korkeintaan jollekkin hyvälle sketsille. Oman ulkonäkönsä, älyllisen tasonsa, jne. kun on nähnyt, niin eihän sitä ketään usko.

Lue nyt näitä omia juttujasi välillä ja mieti vähän.. Miten vitussa kukaan muu pitäisi sinua minään muuna, jos et edes itse arvosta itseäsi ollenkaan? Niin kauan kuin kohtelet itse itseäsi kuin paskaa ja mollaat omaa ulkonäköäsi, älykkyyttäsi, osaamistasi jne jne jne. niin miten voisit edes viestittää ulospäin signaalia joka olisikin täysin päinvastainen?

Rauhanturvaajahommista olet jauhanut nyt useaan kertaan... vain todetaksesi ettet kuitenkaan sinne pääsisi ja muutkin ovat sitä mieltä, ettei se sovi sinulle. Mutta oletko koittanut tehdä asian eteen oikeasti jotain, oletko pyrkinyt rauhanturvaajaksi tai selvittänyt ylipäätään mahdollisuuksiasi asian suhteen? Vitunko väliä sillä on mitä mieltä ne muut ovat. Täältä sinua ei kukaan sinne varmasti kuitenkaan hae.

Niin kauan kuin itseluottamuksesi ja minä-käsityksesi on tuolla tasolla, ja arvostat itseäsi et-yhtään, on ihan sama mikä tai kuka sinä olet. Kun lisäksi odotuksesi monien juttujen suhteen ovat varsin tinkimättömät, hajotat päätäsi koko ajan vain lisää.. oikeasti, ihan oman itsesi takia, suosittelen että keskustelet näistä jutuista jonkun ihan oikean ammattilaisen kanssa. Onko sulla hävittävää?
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Huudellaanpa tähän väliin vähän taas päivitystä tähän omaan juttuun. :)

Kyllä täytyy sanoa, että on aika mahtava olo tällä hetkellä. Ollaan tuosta kävelyreissusta asti taas oltu yhteyksissä melkeinpä yötä päivää. On aivan uskomatonta, että tyttö on kaikin puolin juuri sellainen ihminen, että olisi aivan unelma seurustelukumppani. Kaunis, todella älykäs, urheilullinen ja hänellä on myös todella hyvä huumorintaju. Aivan loistava fiilis, kun pystyy miettimään päivän aikana aika paljon muitakin juttuja kuin pelkästään tuota tyttöä ja sitä toista, jonka hän on ilmeisesti hyljännyt kokonaan. Oli mieli niin musta silloin pari viikkoa sitten, että joka aamu oli sellainen olo, että olisi voinut jäädä ihan hyvin vaikka sängynpohjalle makoilemaan, kun ei yksinkertaisesti kiinnostanut yhtään mikään. Huhhuh, en ole varmaan koskaan ollut näin ihastunut kehenkään reilun parin kuukauden tuntemisen jälkeen.

Äskenkin tuli vielä hyvän yön toivotukset ihan puskista, niin kyllähän se meiltä lämmitti ja kovasti. Paistaa se päivä risukasaankin. :) Voisipa melkein huomenna kokeilla vaikkapa sitä kävelyä uusiksi!


Niin ja HIFK:lle semmosta, että kyllä sun kannattais puhua noista ongelmista jollekin psykologille. Sen verran kieroutunutta läppää. Ei ole ihan terve minäkuva enää tuollainen, että et osaa arvostaa itseäsi tippaakaan.

EDIT: Jaa. Samaa juttua tuli kuin Spiit:n viestissä. Hidas.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Siis tuo on nimenomaan saanut alkunsa siitä, että olen saanut muilta ihmisiltä sitä negatiivista palautetta.

Eli ensin en edes ajatellut, että olen ruma. Mutta kun sellaista viestitettiin ympäristöstä, niin heräsin tajuamaan sen, että olen. Alkujaan en edes välittänyt siitä, vaikka jouduin koko ajan vaikeuksiin oman tyhmyyteni kanssa. Joka päivä kävin niin. Nyt sitten viime aikoina on vain huomannut sen. Monta kertaa olen saanut kuulla, että ihmiset puhuvat vajaaälyisyydestäni, tyhmyydestäni, jne. Opiskelupaikoissa, työpaikoilla, jne. Vasta viime aikoina olen huomannut sen, että kuinka tyhmä olen.

Nuo rauhanturvajutut, niin kyllä sen on ihan muut ihmiset kertoneet. Eivät he nyt sentään niin tyhmiä ole. Enpä ole yhtään rohkaisevaa kommenttia kuullut koskaan. Jopa sijaisvanhempani ovat kertoneet, että sinne haetaan ihan erilaista porukkaa. Ja en pidä heitä millään tavoin tyhminä, vaan täysin päinvastoin.

Eli se, että omissa silmissäni olen noita kaikkia, on tullut ihan ympäristöltä. Olen vain viime aikoina huomannut sen, että miksi minua pidetään tyhmänä, rumana, nössönä, osaamattomana, jne. En ole niitä itse keksinyt.

Koko ympäristö siis on täysin väärässä? Ihan kaikki vai? Itse en siis tosiaankaan ole mitään noista?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Teini-iässä murehditaan usein sitä, että ollaan omasta mielestä rumia. Aikuinen ihminen on jo päässyt eroon tuollaisesta hölynpölystä.

Minullekin sanottiin aikoinaan yläasteella ja vielä aiemmin ala-asteella, että olen ruma. Mutta silti yläasteella keräsin ihailevia katseita eräältä naapuriluokalla olevalta suositulta tytöltä.

Koeta joskus katsoa itseäsi ohi kasvojesi. Sinne ne tytötkin yleensä katselee.
Sisäinen kauneus on parasta ja aidointa kauneutta. Yritä jo ymmärtää tämä.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Omasta mielestä? Kyllä se on kuule ihan vaikka kuinka ja monen henkilön mielipide. En sitä ole millään muotoa itse keksinyt. Eri asia olisikin, jos vain minä olisin sitä mieltä ja muut päinvastoin.

Ja tuosta sisäisestä kauneudesta, niin jos siellä pääkopassa ei ole mitään muuta kuin vajaaälyisyyttä, niin siinähän sitä on. Jos muut ihmiset syrjivät meikäläistä tyhmyydenkin takia, niin totta kai se kertoo jotain niistä ihmisistä, mutta kertoo ihan tasan tarkkaan myös itsestä. Eli jos muiden ihmisten mielestä en todellakaan ole mikään järkevä tyyppi, niin eipä paljoa voi odottaa.

Ja tuossa ammattiavussa menetettävää on vielä edes se loppukin arvostus muiden silmissä. Ja karu myöntäminen itselle, kuinka heikko lopulta onkaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja tuossa ammattiavussa menetettävää on vielä edes se loppukin arvostus muiden silmissä. Ja karu myöntäminen itselle, kuinka heikko lopulta onkaan.
Kas siinä yksi typerimmistä kommenteista tällä palstalla koskaan. Koska omassa itsesäälissä piehtarointi ja ulkopuolisen avun torjuminen se vasta vahvuutta osoittaakin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eli ensin en edes ajatellut, että olen ruma. Mutta kun sellaista viestitettiin ympäristöstä, niin heräsin tajuamaan sen, että olen. Alkujaan en edes välittänyt siitä, vaikka jouduin koko ajan vaikeuksiin oman tyhmyyteni kanssa. Joka päivä kävin niin. Nyt sitten viime aikoina on vain huomannut sen. Monta kertaa olen saanut kuulla, että ihmiset puhuvat vajaaälyisyydestäni, tyhmyydestäni, jne. Opiskelupaikoissa, työpaikoilla, jne. Vasta viime aikoina olen huomannut sen, että kuinka tyhmä olen.
Kieltämättä tuosta saa sen vaikutelman, että varsinaiset ongelmasi eivät niinkään liity naisseuran saamiseen tai muihinkaan naisasiat-ketjun teemoihin. Menemättä sen enempää yksityiskohtiin, suosittelen sinulle asioidesi purkamista psykiatrian ammattilaisen kanssa. Tämä ihan kaikella ystävyydellä ja rakentavassa hengessä.

Naisten kanssa jutustelu ja lähempi tuttavuuden tekeminen on hauskaa puuhaa, ja varmasti ehdit harrastaa tätä lajia ihan riittämiin saakka. Ekaksi sinun on syytä päästä jonkinlaiseen balanssiin itsesi kanssa. Muuten naisteniskutouhuista ei synny mitään mukavaa sen enempää sinulle kuin niille toisillekaan, vaikka hampaat irvessä jotakin adoniksenelkeitä olisit opetellutkin. Itsesäälin ikuisilla sakkokierroksilla kiertäminen täällä Jatkoajassa ei taas johda yhtään mihinkään.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ja tuossa ammattiavussa menetettävää on vielä edes se loppukin arvostus muiden silmissä. Ja karu myöntäminen itselle, kuinka heikko lopulta onkaan.

Mutta kun joskus (kenties hyvinkin usein) on suurta viisautta ja uskallusta uskaltaa tunnustaa itselleen se kuinka heikko loppujen lopuksi onkaan. Sen tunnustaminen ja härkää sarvista kiinni tarttuminen, vaikka sen terapian voimin, on usein tie kohti parermpaa tulevaisuutta.

Olin tyhmä, surkea, onneton, mieleltäni sairas (siis oikeasti) ja kaikkea muuta tähän päälle mutta monen asian kehittäminen ja samalla tiukasti eteenpäin pyrkiminen on ainakin hiukan kohentanut asemiani, enkä voi kiistää sitä etteikö suuren suuri merkitys ole ollut terapialla ja lääkityksellä. Mutta näiden ohella olen joutunut tekemään itsekin valintoja - kipeitäkin, ja tekemään päätöksiä sen suhteen mitä elämältäni haluan. Olen sinkku, kuten olen todennut ja sinut sen kanssa - no problemo. Mutta saan elämääni paljon opinnoista, sen ohella että huomaan kykeneväni suoriutumaan opinnoista, huomaan myös kehittyväni ja olevani kaikkea muuta kuin se surkea oppilas ala- ja yläasteella, se "vlad", joka sai suurimmasta osasta aineita juuri ja juuri tyydyttävän.

Kuuntele sinulle annettuja neuvoja, tee itsesi hyväksi jotain - jos ei muuta niin terapia voi auttaa sinua näkemään oman minäsi paremmassa valossa. Et ole surkea vaikka niin haluat kenties uskoa ja niin sinulle uskotellaan. Näytä niille "mulkuille"!

vlad.
 

Fingerpori

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Kas siinä yksi typerimmistä kommenteista tällä palstalla koskaan. Koska omassa itsesäälissä piehtarointi ja ulkopuolisen avun torjuminen se vasta vahvuutta osoittaakin.

Juurikin samaa olin tulossa kirjoittamaan. Kyllähän homma on kuitenkin niin, että vahvuutta on se jos tunnistaa ongelmansa ja hakee apua niihin.

Toisaalta kun noita HIFK:n juttuja lukee niin ongelmia tuntuu tulevan koko ajan uusia joten alan kallistua monen muun palstaveljen/siskon kanssa samalle kannalle, trolli mikä trolli.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omasta mielestä? Kyllä se on kuule ihan vaikka kuinka ja monen henkilön mielipide. En sitä ole millään muotoa itse keksinyt. Eri asia olisikin, jos vain minä olisin sitä mieltä ja muut päinvastoin.

Ja tuosta sisäisestä kauneudesta, niin jos siellä pääkopassa ei ole mitään muuta kuin vajaaälyisyyttä, niin siinähän sitä on. Jos muut ihmiset syrjivät meikäläistä tyhmyydenkin takia, niin totta kai se kertoo jotain niistä ihmisistä, mutta kertoo ihan tasan tarkkaan myös itsestä. Eli jos muiden ihmisten mielestä en todellakaan ole mikään järkevä tyyppi, niin eipä paljoa voi odottaa.

Mahtaa teillä olla sitten muilta osin ihan vitun täydellistä jengiä siellä pitäjässä. Tartutaan nyt tähän vielä.. nimittäin tuohan on ihan helvetin tyypillistä, että kun on jokin rajattu porukka (tässä tapauksessa rajallinen lukumäärä ihmisiä keiden kanssa ajaudut pienellä paikkakunnallasi tekemisiin), ja olet tuon porukan silmissä saanut tämän paskamaisen leiman otsaasi niin sehän sitten pysyy siinä. Ihmisten on tottakai helpompi asettua sen 99%:n puolelle ja olla samaa mieltä heidän kanssaan riippumatta siitä mikä on oikein ja mikä väärin kuin asettua heitä vastaan. Se, että tähän tilanteeseen on päädytty ei taas kerro mistään muusta kuin siitä että se muu jengi on täynnä kusipäitä. Juttujesi perusteella vaikutat todella siltä, että olet ympäristösi uhri, vaikka itse kaadatkin koko paskakasan omaan niskaasi.

Ammattiapuun liittyvää kommenttiasi en viitsi edes kommentoida. Toivon että jonain päivänä näet kuinka väärässä tuossa asiassa olit.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Omasta mielestä? Kyllä se on kuule ihan vaikka kuinka ja monen henkilön mielipide.

Sinun itsetuntosi on tällä hetkellä niin perseestä, että jokaisen itseesi liittyvän kommentin kuulet pilkkana ja väheksyntänä ja näet jokaisen itseesi kohdistuvan katseen halveksivana. Vaikka näin asia ei mitä todennäköisimmin ole.
 
Viimeksi muokattu:

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Voihan HIFK..

Itsensä hyväksyminen ja arvostaminen on kaiken perusta, asiassa kuin asiassa. Kukaan ei susta välitä jos et itse välitä itsestäsi. Samoin et pysty myöskään välittämään kenestäkään muusta ennenkuin opit välittämään itsestäsi. Kun katsot peiliin niin sieltä pitäisi näkyä sun elämäsi tärkein ihminen, niin kauan, kunnes tuleekin se nainen, jonka kanssa sitten pystyt itsesi jakamaan.

Mieti tilannetta, jossa seksikäs ja ihana nainen tulee sun luo, varauksetta ja omana itsenään, ja haluaisi sut. Olisitko oikeasti siihen valmis?

PS. Täältä löytyy myös depressio-ketju. Ketju mentaalivalmennuksestakaan ei ole huono.
 

halogeeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Alkujaan en edes välittänyt siitä, vaikka jouduin koko ajan vaikeuksiin oman tyhmyyteni kanssa. Joka päivä kävin niin. Nyt sitten viime aikoina on vain huomannut sen. Monta kertaa olen saanut kuulla, että ihmiset puhuvat vajaaälyisyydestäni, tyhmyydestäni, jne.

En tiedä onko sulle jo sanottu, mutta kovin tyhmä ei pysty kirjoittamaan niin hyvää suomea ja selkeitä lauseita kuin sinun teksteissäsi on. Asiasisällöstä voidaan olla montaa mieltä. Sanoit että ammattiapuun turvautuminen tarkoittaa heikkoutta muiden silmissä. Ei ainakaan tarpeeksi fiksujen mielestä. Ammattiapuun turvautuminen tarkoittaisi sitä että et ole sinut itsesi kanssa ja haluaisit tehdä asialle jotain. Nyt tilanne on se että et ole sinut itsesi kanssa etkä ole siltikään valmis tekemään asialle mitään.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Nörtti, joka kirjoittaa jotain rakkausrunoja, niin eipä todellakaan mikään hyvä juttu. Mutta joku rauhanturvaaja, joka kirjoittaisi noita runoja, näyttäisi ihan erilaiselta.

Onhan se kieltämättä näinkin. Esim. jonkun Samuli Edelmannin runoilut herättäisi ehkä naisissa sellaisen "Oi kun se on herkkä söpöliini" -reaktion, kun jos taas vaikkapa Simo Frangen runoilisi, niin veikkaan kyllä, että se olisi monen mielestä sitten jotensakin lähempänä gay-meininkiä. Samuli voi karjumaisempana miehenä tehdä vaikka mitä herkkää ilman pelkoa miehisyytensä menettämisestä toisten silmissä. Simon ei taas tarvi paljon herkistellä, kun leimataan täydeksi pelleksi miehenä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä onko sulle jo sanottu, mutta kovin tyhmä ei pysty kirjoittamaan niin hyvää suomea ja selkeitä lauseita kuin sinun teksteissäsi on.
Kyllä kaikki on jo sanottu ja vieläpä moneen kertaan. Nimimerkki HIFK on kirjoitellut tähän ketjuun viime vuoden toukokuusta(?) lähtien ja viestejä on nyt kertynyt yli sata reilussa puolessa vuodessa. Kaikki on sanottu, ongelma on vastaanottajassa.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Eihän tietenkään omien heikkouksien myöntäminen ole nössömäistä touhua eikä avun pyytäminen ole mitään heikkoutta, teenhän niin itsekkin. Mutta tuo terapiajuttu menee vain sinne toiseen ääripäähän.

Kun nimenomaan yritän olla lujempi ja kovempi, että pääsisin edes vähän tästä nössöydestä eroon. Edes vähän. Niin muiden silmissä tuo terapiahomma on vain tietynlaista "heikkoutta", eikä sitä hyväksytä samalla tavalla kuin esim. fysioterapiaa. Kyse on erilaisista jutuista. Ympäristön kannalta on eri asia, onko polvi kipeä vai onko mielenterveysongelmia ja se on fakta.

Nyt kun omalla kohdallani tilanne on tämä, niin yhtään enempää tuollaisia juttuja en vain kaipaa. Tilanne olisikin eri, jos olisin ollut esim. siellä Afganistanissa. Eipä haittaisi kertoa kenellekkään vaikka ventovieraalle, että käyn terapiassa, koska itselläni on sotatraumoja. Ennen tuota terapiaa on siis tehnyt jotain oikeasti kovaa ja miehistä. Ja vielä jos olisi jo valmiiksi muiden ihmisten silmissä miehinen, niin eipä haittaisi yhtään. Suurin osa ymmärtäisi.

Nyt kun tilanne on täysin eri, niin eipä tuo hirveästi kannata.

Ja noista futisporukan tyypeistä en tuntenut ainuttakaan kun treeneihin menin. Ja samanlainen vastaanotto kuin esim. päiväkodissa. Kyseessä siis aikuiset ihmiset, joita on about 17. Kaikkiko taas ovat väärässä, vai onko myös itsessä vikaa?

Myös sijaisvanhemmat kommentoivat tuota rauhanturvajuttua, ja he sanoivat, että ihan toisenlaisia henkilöitä hakevat sinne. Ja kuitenkin asuin heidän kanssa 8 vuotta. He siis tuntevat minut aika hyvin. Hekin siis ovat väärässä?

Sitten kun yrittää mennä jonnekkin isompaan kaupunkiin, niin eipä koskaan mitään muutosta tapahdu. Ihmisiä siellä kuitenkin vain on. Ja sekin täytyy muistaa, että se sama tyyppi olen edelleen, vaikka menisi kuuhun asti. Ei se muuta tilannetta mihinkään suuntaan. Eivät ne naiset ole yhtään olleet sen kiinnostuneempia kuin täälläkään. Sitä samaa paskaa se on ollut kerrasta toiseen. Ja aikas jäätävän monta kertaa olen eri kaupungeissa käynyt. Nyt kolmas kaupunki menossa. Ja meno samanlaista.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Onhan se kieltämättä näinkin. Esim. jonkun Samuli Edelmannin runoilut herättäisi ehkä naisissa sellaisen "Oi kun se on herkkä söpöliini" -reaktion, kun jos taas vaikkapa Simo Frangen runoilisi, niin veikkaan kyllä, että se olisi monen mielestä sitten jotensakin lähempänä gay-meininkiä. Samuli voi karjumaisempana miehenä tehdä vaikka mitä herkkää ilman pelkoa miehisyytensä menettämisestä toisten silmissä. Simon ei taas tarvi paljon herkistellä, kun leimataan täydeksi pelleksi miehenä.

Tuo on niin totta. Miehisten miesten on vain paljon helpompi tehdä erilaisia juttuja, kun kuitenkin se ulkoinen olemus ja käytöskin on miesmäistä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Samuli voi karjumaisempana miehenä tehdä vaikka mitä herkkää ilman pelkoa miehisyytensä menettämisestä toisten silmissä. Simon ei taas tarvi paljon herkistellä, kun leimataan täydeksi pelleksi miehenä.
Itse olen ihmisenä kaikkea muuta kuin karju ja äijämäistä olemusta nyt saa tonkia hakulla löytämättä paljon mitään. Silti, tälläinen hontelo "runoilijahippi" kun kerran olen, niin on tullut loruja rustattua naisille muutamille tässä elämän aikana ja kyllä vaan ovat tehneet kauppaansa. Oletan, ettei se kehu ole pelkästään sitä kohteliaisuutta, vaan kyllä ne on olleet ihan otettuja ja muistelevat hyvällä mielellä niitä raapustuksiani edelleenkin (faktatietoa). Onhan niihin sentäs ladattu aitoja tuntemuksia ja sisimmästä kumpuavaa ajatusta.

Voi tietysti olla, että nämä kyseiset neitokaiset ovat sellaisia, joihin runoilukin tepsii ja viestii minusta jotain syvällisyyttä ja tunneherkkyyttä. Toki joistain naisista sellaiset lorut on lähinnä kiusallisia ja noloja. Edelleen, meitä on moneksi.

Sitä pitääkin osata vähän tunnustella ilmaa ja olla tarkkanäköinen kenelle rupeaa millaistakin ilmaisua tuomaan esiin. Omalla kohdalla nyt vähän sellaiset runoilija- ja taiteilijatytöt on varmaan sopiva kohde, mihin tutustua. On hengenheimolaisuutta, samanlaisia kiinnostuksia ja viehtymyksiä.

Joten voin sanoa, että puhut täyttä puppua yhdessä HIFK:n kanssa. Kyllä muutkin kuin ulkoisesti "miehekkäät" voi herkistellä, runoilla ja satuilla ties mitä, ilman kasvonmenetystä tai leimaantumista gay-tyypiksi. Kyse on vaan siitä, miten mieltymykset kohtaa. Ts. löydä oikea kohde, jolle edustat juuri sitä mitä hän ihannoi.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Tässä tarkoitin sitä, että jos tietynlainen mies kirjoittaa rakkausrunoja ja lukee niitä naisille, niin saattavat tulkita sen oikeinkin seksikkääksi mieheksi. Tavallaan miehellä on se pehmeä ja luja puoli. Eli tällainen mies saattaa olla vaikka juuri sellainen komea ja fiksu mies, josta naiset pitävät. Naiset saattaisivat kiinnostua ilman muuta.

Mutta sitten taas joku päinvastaiselta näyttävä mies kirjoittaisikin samanlaiset runot ja lukisivat niitä naisille, niin saattaisi reaktio olla täysin päinvastainen. Saattaisi pahemmassa tapauksessa jopa pahentaa tilannetta. Ei se toimi samalla tavalla kaikkien kanssa. Riippuu niin paljon siitä kyseisestä henkilöstä.

Aivan kuten tuo Edelmann ja Frangen vertaus. Sama kuin Henri Saari kertoi HS:n kuukausiliitteessä, että hän haluaisi, että häntä pidettäisiin älykkäänä keskustelijana. Kertoili siinä sitten kaikenlaista "taiteellista". Kukahan otti sen ihan vakavasti?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös