Naisasiat

  • 7 492 148
  • 26 542

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Pikku Myy
Rakkaat Pärde ja Rocco. Onko teidän mielestä bi-seksuaali synonyymi jakorasialle? Jos kultamussukkanne olisi hetero, olisitteko yhtä innokkaita harrastamaan kimppakivaa kolmisin vaikkapa oman parhaan (miespuolisen) kaverinne kanssa? Jos ette, niin miksi sitten jonkun naisen kanssa?
-------------------------------
joten Pärde, älä vielä ala mitään ehdottelemaan.

Ei tietenkään ole synonyymi, enkä omasta tytöstäni missään nimessä tällaista nimitystä käyttäisikään.

Oma paras miespuolinen kaverini on kyllä niin ruma, etten koskisi pitkällä tikullakaan.. Mutta oikeassa olet, en olisi innokas.

En todellakaan ehdottele, koska en halua jakaa omaa kultaani(?) kenenkään kanssa. Se kommentti oli heitetty ns. pilke silmäkulmassa. Vitsinä. Tottakai ajatus kahdesta naisesta kiihottaa jne., mutten voisi ajatellakaan jakavani tyttöystävääni kenenkään toisen kanssa.

*kysymysmerkki epävakaan ihmissuhdetilanteen vuoksi.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Blondi, punapää vai tumma?

Tumma.

Pituus itseesi verrattuna?

Reilusti lyhyempi. 155-160 on bueno.

Luinen, normaali, lihavahko?

Hoikka.

Tissit: pienet, normaalit vai kunnon kannut?

Käteen sopivat, kiinteät.

Mistä asioista hänen tulisi olla kiinnostunut

Jääkiekko, tietokoneet, urheilu.

Mistä asioista hänen ei ehdottomasti tulisi olla kiinnostunut

Hevoset, viini, hienostelu.

Sporttinen, sohvaperuna vai jotakin siltä väliltä?

Sporttinen.

Ketä julkisuuden henkilöä hän etäisesti voisi muistuttaa?

Ulkonäöltään esim Jennifer Love Hewitt.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Blondi, punapää vai tumma?
- Hmm, periaatteessa ei suurtakaan väliä. Ehkä kuitenkin blondi at the moment.

Pituus itseesi verrattuna?
- Lyhythän (tai semi-lyhyt) tytön on oltava.

Luinen, normaali, lihavahko?
- Normaali.

Tissit: pienet, normaalit vai kunnon kannut?
- Kaikki käy. Kunhan nyt jotain, kunhan ei liikaa (lue: D+).

Mistä asioista hänen tulisi olla kiinnostunut
- Urheilusta, hevistä ja paremmasta puoliskostaan. Kunhan ei näytä siltä mitä kuuntelee.

Mistä asioista hänen ei ehdottomasti tulisi olla kiinnostunut
- Kilpailevista uroksista, maailman pelastamisesta puita halimalla.

Sporttinen, sohvaperuna vai jotakin siltä väliltä?
- Samapa tuo, kunhan katsoo itsensä perään.

Ketä julkisuuden henkilöä hän etäisesti voisi muistuttaa?
- Hmm. Katie Holmesissa on ehkä eniten _sitä_ tyyliä.

EDIT: Pari filosofista lisäkysymystä.

Kaunis, nätti vai söpö?
- Jos joku pitää valita niin söpö. Ihannetapauksessa tietysti kaikki kerralla.

Tyyli: Playboyn keskiaukeama, välimaasto, British girl school.
- British girl school.
 
Viimeksi muokattu:

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Blondi, punapää vai tumma?

Tumma.

Pituus itseesi verrattuna?

Lyhyempi. n. 160-175 haarukassa.

Luinen, normaali, lihavahko?

Normaali.

Tissit: pienet, normaalit vai kunnon kannut?

Eipä juuri väliä, kunhan vaan on. Normaali on hyvä.

Mistä asioista hänen tulisi olla kiinnostunut

Omista asioistaan.

Mistä asioista hänen ei ehdottomasti tulisi olla kiinnostunut

Hmmm... no jos tykkää 'sillai' muista tytöistä.

Sporttinen, sohvaperuna vai jotakin siltä väliltä?

Sporttinen sohvaperuna. Sellainen eloisa, puhelias ja vähän 'hullu' persoona.

Ketä julkisuuden henkilöä hän etäisesti voisi muistuttaa?

Ellen Jokikunnas.

Jokatapauksessa naisasiat on ihan hyvin nyt. On kaks tyttöä katselmuksessa, tosin olis varmaan parempi keskittyä yhteen kerralla. 50-50 panostus ei yleensä onnistu. Ainakin kun toisen kans on jo käynyt muutamat treffit ja todennut ettei se loppujen lopuksi ollutkaan sitä mitä ajatteli, vaikka hän on täysin yllä mainittujen kriteereiden sisällä.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Raamatun kertomaa!

Viestin lähetti TaoTao
Jokatapauksessa naisasiat on ihan hyvin nyt. On kaks tyttöä katselmuksessa, tosin olis varmaan parempi keskittyä yhteen kerralla.

Niin, Raamatussahan sanotaan, että sillä jolla on kaksi ihokasta antakoon toisen ihokkaan sille, kellä ei ole yhtään!

Mikäli samaa toimintaa harrastaa naisten suhteen, joutuu Raamatun seuraavan päivityksen mukaan suoraan helvettiin Marco Bjurströmin reinkarnaation kanssa sysiä lapioimaan.

Ja se jos mikä ei ole nami namia.

Täältä tähän
 

Jindebyne

Jäsen
Blondi, punapää vai tumma?

Tumma.

Pituus itseesi verrattuna?

No tommonen 168-173ois aika mukava kun itse olen 187cm.

Luinen, normaali, lihavahko?

Hoikka.

Tissit: pienet, normaalit vai kunnon kannut?

Sopivat ja kiinteät.

Mistä asioista hänen tulisi olla kiinnostunut

No, jotain yhteisiä kiinnostuksen kohteita tuli tietysti olla, mutta ei nyt mitään must juttua ole, ehkä jääkiekko on hyvää plussaa.

Mistä asioista hänen ei ehdottomasti tulisi olla kiinnostunut?

Hevoset!

Sporttinen, sohvaperuna vai jotakin siltä väliltä?

Kumpaakin sopivassa suhteessa.

Ketä julkisuuden henkilöä hän etäisesti voisi muistuttaa?

Suvi Hartlin tai Jennifer Love Hewitt.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Ervatsalon hämäläinen karvaperseolemus ei taida oikein vetää puoleensa kauniimpaa sukupuolta? Kannattaisko sittenkin harkita kermaperseisempää elämäntapaa? Suosittelen...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Murmeli
Mistä asioista hänen ei ehdottomasti tulisi olla kiinnostunut

Hevoset.

Viestin lähetti Trancezz
Mistä asioista hänen ei ehdottomasti tulisi olla kiinnostunut

Hevoset!

Voi, voi. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät pidä hevostytöistä/-naisista. Ja puhun nyt näistä, jotka tosiaan harrastavat hevostelua, enkä niistä jotka vain puhuvat polleista.

Näiden edellistenkin nm:en vastauksissa edellytetään jonkinlaista sporttisuutta ja silti ei pidetä hevostelijoista. Koska tietohan on, että hevoslikat ovat hyvin usein todella sporttisia, hyvän tasapainon omaavia, lihaksia oikeissa paikoissa ilman bodarin vartaloa, usein hyvän näköisiä (vai tuleeko vain heitä katseltua) ja oppineet oikeanlaisen keventämisen jo harrastuksestaan...

Ratsastus on hieno ja kannatettava laji...

Että silleen...
 

Messenger

Jäsen
Blondi, punapää vai tumma?
-Ei väliä,kasvon piirteet ratkaisee

Pituus itseesi verrattuna?
-pään verran lyhyempi kuin minä

Luinen, normaali, lihavahko?
-normaali

Tissit: pienet, normaalit vai kunnon kannut?
-käteen sopivat,jos jotain pitää valita

Mistä asioista hänen tulisi olla kiinnostunut
-jos nyt edes vähän seuraisi uutisia muualtakin kuin cosmon ulkopuolelta niin hyvä olisi.Ei urheilun seuraamisessakaan mitään vikaa olisi.

Mistä asioista hänen ei ehdottomasti tulisi olla kiinnostunut
-Muista miehistä,tupakoinnista,kissoista(itse olen allerginen)

Sporttinen, sohvaperuna vai jotakin siltä väliltä?
-Siltä väliltä,kunnostaan huolta pitävä sohvaperuna kuvaa minua,joten miksei häntäkin.

Ketä julkisuuden henkilöä hän etäisesti voisi muistuttaa?
Ei ketään(on kuulemma ärsyttävää jos koko ajan on nimmaria jakamassa)
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti wilco
Voi, voi. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät pidä hevostytöistä/-naisista. Ja puhun nyt näistä, jotka tosiaan harrastavat hevostelua, enkä niistä jotka vain puhuvat polleista.

En pidä hevosista, joten en haluaisi unelmatyttönikään olevan kiinnostunut noista elikoista. Miksi et sitä ymmärrä?


Ratsastus on hieno ja kannatettava laji...

Varmasti. Niin ovat rauhanturvaajatkin hienoja ihmisiä mutten silti omaa rakastani siihen uraan toivoisi.
 
Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Karvaperseily vs. kermaperseily

Viestin lähetti Black Adder
Ervatsalon hämäläinen karvaperseolemus ei taida oikein vetää puoleensa kauniimpaa sukupuolta? Kannattaisko sittenkin harkita kermaperseisempää elämäntapaa? Suosittelen...


Niin, tätä karvaperseily vs. kermaperseily-asiaa on kyllä oikein tieteellisesti tutkittu*. Koska tutkimukseni on vielä kesken, en lähde ottamaan vielä tässä vaiheessa lopullista kantaa asian tiimoilta.

*Tutkimustuloksia täältä: http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?threadid=22495

Täältä tähän
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Jaaha... kaikkeen sitä vastailla tarvii..

Blondi, punapää vai tumma?
-Tumma on parempi, nykyinen tätä mallia. Kauniit blondit tietysti myös

Pituus itseesi verrattuna?
-Ei niin tarkkaa väliä kunnen nyt 10 senttiä pituudessa jää. Nykyinen on ihan hyvä, eli olen itse ehkä 5 senttiä pidempi

Luinen, normaali, lihavahko?
-normaali, mutta kiinniotettavaa pitää olla.

Tissit: pienet, normaalit vai kunnon kannut?
- Vaikea sanoa tätä. Riippuu tapauksesta. Oma tyttöni omistaa kunnon normaalit kannut, sanotaanko näin.

Mistä asioista hänen tulisi olla kiinnostunut
-Urheilusta saisi olla, mutta nykyinen ei paljon perusta. Yhdessä olemisesta ja yhteisestä hulluttelusta.

Mistä asioista hänen ei ehdottomasti tulisi olla kiinnostunut
- Hmm. No sanotaan nyt joku rikollinen tai hämärä toiminta ja pettäminen. No näistä nyt ei ole mitään pelkoa.

Sporttinen, sohvaperuna vai jotakin siltä väliltä?
-Oma tyttöni on sporttinen sohvaperuna. Juuri niin kuin haluankin.

Ketä julkisuuden henkilöä hän etäisesti voisi muistuttaa?
- Jaa-a... enpä tiedä. Ei tule kyllä ketään mieleen.

-paze-
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Karvaperseily vs. kermaperseily

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, tätä karvaperseily vs. kermaperseily-asiaa on kyllä oikein tieteellisesti tutkittu*. Koska tutkimukseni on vielä kesken, en lähde ottamaan vielä tässä vaiheessa lopullista kantaa asian tiimoilta.

*Tutkimustuloksia täältä: http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?threadid=22495

Täältä tähän

Oma näkemys, kermaperseily vetoaa tietyntyyppisiin naisiin, eli... Aito karvaperseilijä ei sellaista naista kuitenkaan kauaa kestäisi. Ainakin jos etsii elämänkumppania, vakavampaa suhdetta, ei kannata teeskennellä. Yhden illan jutuissa tilanne onkin sitten toinen.

Itse en edes kykene pahemmin teeskentelemään, jos olen aidosti jostakin naisesta kiinnostunut pidemmälläkin tähtäimellä. Toki tiettyjä särmiä voi välillä vähäsen piilossakin pitää.

Kysymys ei toki enää ole ajankohtainen meikäläiselle. Olen jo niin mahdottoman vakiintunut.
 
Viestin lähetti Elmeri Hautamäki
Öhöm! Ei niitä kesämiehiä mistään irceistä löydä (en oo tosin kokeillut!). Paras kesämiehen ja -naisen metsästyspaikka on luonnollisesti jatkoajan keskustelupalstat! wink wink..

Itse asiassa olen oikeastaan miettinyt tätä asiaa monta vuotta. Asia on siis tietysti se, että mistä niitä miehiä oikein löytää! (Tämähän nyt ei ole tämän ketjun aiheena, mutta en ainakaan äkkiseltään löytänyt parempaakaan, vaikka minulla onkin hämärä mielikuva siitä, että aihetta on jossain toisessa ketjussakin sivuttu.)

Usein sitä näkee jäähallilla katsomossa paljonkin kivoja tyyppejä, mutta sitten niihin ei törmääkään missään muualla. Pitäiskö mun muka ruveta jakamaan puhelinnumeroani kaikille potentiaalisille hepuille jäähallissa? (Paitsi etten kyllä kehtaisi. Enhän mä muutenkaan mitään aloitteita osaa tehdä.) Ehkä mun pitäiskin kirjoittaa otsaani "olen sinkku" tms...
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tullut nyt vietettyä perjantaista lähtien viime päivät yhdessä tyttöystävän kanssa melkoisen tiiviisti, ja siltikin tuntuu melkeinpä ettei se ole tarpeeksi. No kohta pääsemme onneksi hiukan reissaamaan. Viihdymme erittäin hyvin toistemme seurassa.

Naisasiat siis edelleen enemmän kuin mallillaan. Hyvä näin.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Ihmiskokeet ovat iloinen asia!

Viestin lähetti Vecchia Volpe
Itse asiassa olen oikeastaan miettinyt tätä asiaa monta vuotta. Asia on siis tietysti se, että mistä niitä miehiä oikein löytää!

Niin, itse monenkaltaisten ihmiskokeiden ja -tutkimusten kehäraakkina päädyn ehdottamaan, että tee asiasta tieteellinen selvitys käyttäen Jatkoajan populaatioita tutkimusmateriaalina.

Itse ilmoittaudun mitä kuuliaisimmin vapaaehtoisena mukaan. Voisin toimia vaikkapa yhdistettynä tutkimuskoordinaattorina ja koepalana. Myös harhaanjohtotehtävät ja puhelinnumerosi kiinnostavat.

Ihmiskokeet ovat iloinen asia!

Täältä tähän
 

sivurauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat ylipäätään tamperelaiselle jääkie
Naisasiat tuntuvat olevan kerrankin kunnossa. Löysin tuossa taannoin naisen johon sopii kaikki piirteet mitä itse ihannoin ja nyt tulevana viikonloppuna pitäisi kantaa tavaramme saman katon alle. Muuton ainoita huonoja puolia on menettää nykyinen loistava naapurinsa ja samalla varmaan laskee hänen asuntonsa arvo reippaasti. Mutta takaisin asiaan. EN olisi ikinä uskonut löytäväni naista jolla on niin paljon samoja harrastuksia kuin minulla. Keikat, kalavedet ja metsästysmaastot tulee yhdessä tutuksi. Samoin kun mittaa löytyy tarpeeksi ettei näytä ihan kääpiöltä miehekkään vartaloni rinnalla. Lisäksi vielä juoma- ja ruokakulttuurimme ovat samanlaiset. Molemmilla on vielä salainen perwersio asua maalla tässä Tampereen lähellä, niin mitähän tähän voisi lisätä? Kaikkia parhaita paloja en jaksa täällä kertoa, koska uskoisin täällä olevan kuitenkin paljon alaikäisiä lukijoita.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Selvää kauraa

Viestin lähetti sivurauta
Kaikkia parhaita paloja en jaksa täällä kertoa, koska uskoisin täällä olevan kuitenkin paljon alaikäisiä lukijoita.

Niin, eli molemmat tykkäävät käydä huorissa vai?

Täältä tähän
 

sivurauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat ylipäätään tamperelaiselle jääkie
Re: Selvää kauraa

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, eli molemmat tykkäävät käydä huorissa vai?

Täältä tähän

Ei suinkaan... molemmat tykkäämme maksaa toisillemme. (liuta hymiöitä) Ehkäpä me koitamme kuitenkin keksiä jotain muita harrastuksia. Oikeastaan tuota pahempi perversio mitä lapsille ei kehtaisi kertoa olisi käydä HPK:n peleissä. (vielä isompi liuta hymiöitä)
 
Re: Ihmiskokeet ovat iloinen asia!

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, itse monenkaltaisten ihmiskokeiden ja -tutkimusten kehäraakkina päädyn ehdottamaan, että tee asiasta tieteellinen selvitys käyttäen Jatkoajan populaatioita tutkimusmateriaalina.

Hmm... Pitäisiköhän mun sittenkin vaihtaa graduaihe jääkiekosta tähän? "Parisuhdetta vailla olevien, kiinnostavien miesten alueellinen levinneisyys Suomessa" (- tapaustutkimus Jatkoajan kirjoittajista). Kuullostaisi kyllä aika mielenkiintoiselta! Tämän tutkimuksen tuloksista voisi myös olla ihan oikeasti hyötyä..? Toisaalta haluaisin ehkä pitää tulokset vain omana tietonani, etteivät muut pääsisi hyötymään niistä... :)

(Tuon "kiinnostava"-termin tieteellinen määrittäminen taitaisi kyllä vaatia aluksi ihan oman tutkimuksensa. Tai sitten määrittelisin sen vain tylysti omasta näkökulmastani, jolloin tutkimustuloksista ei olisikaan hyötyä kaikille muille!)
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Re: Ihmiskokeet ovat iloinen asia!

Viestin lähetti Vecchia Volpe
Hmm... Pitäisiköhän mun sittenkin vaihtaa graduaihe jääkiekosta tähän? "Parisuhdetta vailla olevien, kiinnostavien miesten alueellinen levinneisyys Suomessa" (- tapaustutkimus Jatkoajan kirjoittajista). Kuullostaisi kyllä aika mielenkiintoiselta! Tämän tutkimuksen tuloksista voisi myös olla ihan oikeasti hyötyä..?

Niin, itse uskon vakaasti, että asioiden kaikenlainen tutkiminen auttaa ihmiskuntaa nousemaan aina vain korkeammalle puuhun, kauemmas noista kiljuvan jalopeuran lailla laukkaavista yleisen tietämättömyyden villipedoista ja typeryydellä mässäävistä kaukaisista sukulaisistamme.

Eli ei muutakuin pyyhkimään testipenkistä pölyjä ja analysaattori lämpiämään.

Täältä tähän
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Re: Ihmiskokeet ovat iloinen asia!

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, itse monenkaltaisten ihmiskokeiden ja -tutkimusten kehäraakkina päädyn ehdottamaan, että tee asiasta tieteellinen selvitys käyttäen Jatkoajan populaatioita tutkimusmateriaalina.

Itse ilmoittaudun mitä kuuliaisimmin vapaaehtoisena mukaan. Voisin toimia vaikkapa yhdistettynä tutkimuskoordinaattorina ja koepalana. Myös harhaanjohtotehtävät ja puhelinnumerosi kiinnostavat.

Ihmiskokeet ovat iloinen asia!

Täältä tähän
Ihan tähän väliin vaan: get a room!

Ja asiastahan voidaan todeta, että pojat on poikia ja tytöt on tyhmiä.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Murmeli
En pidä hevosista, joten en haluaisi unelmatyttönikään olevan kiinnostunut noista elikoista. Miksi et sitä ymmärrä?

Niin, en ymmärrä miksi minun pitäisi ymmärtää, mitä sinä minun haluaisivat ymmärtävän, jos sitä tekstistä ei voi ymmärtää. Ja miksi sinä et ymmärrä sitä, mitä minä haluan sinun ymmärtävän, että aikaisempi tekstini ymmärrettäisiin vain hevostyttöjen ymmärtämisenä, ei itse hevosten ymmärtämisen yrittämisenä. Ja sinun tulisi ymmärtää, että ymmärrettävästi tekstisi oli sopiva lainaus ymmärrettäväksi hevostyttöjen aliarvostamiseen, jota tuntui ymmärtääkseni olevan paljon ilmassa, ja jota en ymmärrä. Joten, jos ymmärtäisimme toisiamme ja ymmärtäisimme olla ottamatta tekstejämme itseemme ilman syvällistä ymmärtämystä.

Meidän on vain ymmärrettävä hevostyttöjä, sillä hevoset ovat vain harrastus kuten ymmärtääkseni myös jääkiekkokin, jota myös suurella ymmärtämyydellä seuraan. Jos toisen osapuolen asioihin ja harrastuksiin on liikaa ymmärtämättömyyttä, niin suhde ei toimi yhteisymmärryksessä.

Mä en ymmärrä...

Että silleen...
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Blondi, punapää vai tumma?
- Tumma. Sellainen tuossa on kainalossa ollut uudesta vuodesta lähtien.

Pituus itseesi verrattuna?
- Paras olisi sellainen kymmenisen senttiä lyhyempi. Mutta itseni mittainen on myös varsin hyvä.

Luinen, normaali, lihavahko?
- Normaali, mutta ei missään nimessä lihava. Ei, ei, ei sitä minulle.

Tissit: pienet, normaalit vai kunnon kannut?
- Pienet tai normaalit.

Mistä asioista hänen tulisi olla kiinnostunut
- Yhteisestä oleskelusta (makoileminen jossain, juttelu ja siihen vielä yhdistettynä musiikki = avot) ja jos hyvästä musiikista pitää, niin sehän on aina plussaa.

Mistä asioista hänen ei ehdottomasti tulisi olla kiinnostunut
- Tupakanpoltosta (Ei ole kamalampaa hajua naisessa) & sukujuhlista, ainakin näin alkuun

Sporttinen, sohvaperuna vai jotakin siltä väliltä?
- Enemmän sporttiselle puolelle pitäisi kallistua. Lentopalloilijoiden peput roks 8-)

Ketä julkisuuden henkilöä hän etäisesti voisi muistuttaa?
- Ei ketään. Olkoon oma itsensä.
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Riehakkaan viikonlopun jälkeen naisasiat ottivat aimo harppauksen positiivisempaan suuntaan. Eteenpäin on menty, voisin jopa sanoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös