Naisasiat

  • 7 533 615
  • 26 611
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
En ole ikinä seurustellut päivääkään (ehkä joitain öitä kylläkin...) ammattikorkeakoulusta valmistuneen kanssa. Vain maistereita, ainakin tulevia sellasia, tai väitöskirjan tehneiden tai tekevän kanssa.

Etkös seurustellut sen 17-vuotiaan maalaistytön kanssa, joka oli lukiossa? Vain muistelenko ihan honkia?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Etkös seurustellut sen 17-vuotiaan maalaistytön kanssa, joka oli lukiossa? Vain muistelenko ihan honkia?
Tuo silloinen abi meni sittemmin yliopistoon opiskelemaan. Se on kuule fuksi jo!

Sitä paitsi se viikko, kun hänet jätin, hän oli juuri täyttänyt 18 vuotta. Liian vanhaksi meni, vaihtoon...

No, sittemmin olen ymmärtänyt seikkoja, vaan niistä täällä joskus joulun jälkeen. Se paatos saa vielä kerätä voimia.

EDIT: No, tästä illasta vähän: näin tänään sen ammattikorkeakoulun käyneen. Se Yön ja Suon kuuntelun lisäksi lukee lähinnä Aku Ankkaa ja SILLE TULEE SEISKA. Kirjoja ei kuulemma lue. Minkä perkeleen takia minä sen haluan muka nähdä vielä toistekin?! Uskokaa vain, mutta pillun takia en enää jaksa tavata yhtään ketään, en tätäkään. Eikä tämä laastariakaan ole. Mutta on sillä lämmin sydän ja hyvältä näyttää. Yleensä ymmärrän itseäni, nyt en.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
EDIT: No, tästä illasta vähän: näin tänään sen ammattikorkeakoulun käyneen. Se Yön ja Suon kuuntelun lisäksi lukee lähinnä Aku Ankkaa ja SILLE TULEE SEISKA. Kirjoja ei kuulemma lue. Minkä perkeleen takia minä sen haluan muka nähdä vielä toistekin?! Uskokaa vain, mutta pillun takia en enää jaksa tavata yhtään ketään, en tätäkään. Eikä tämä laastariakaan ole. Mutta on sillä lämmin sydän ja hyvältä näyttää. Yleensä ymmärrän itseäni, nyt en.

Eli vaaka on tasapainossa kun toisella puolen on hyvä ulkonäkö ja lämmin sydän kun taas toisessa Yö, Lauri Tähkä, Aku Ankka ja Seiska? Meneekö esim. lämmin sydän Yön ja Tähkän kanssa tasoihin? No kukin arvottaa tavallaan, mutta pikkasen tässä on tällaista schollmaista menoa havaittavissa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eli vaaka on tasapainossa....
Eivät lämmin sydän ja sivistymättömyys ole toistensa vastakohtia.

Sitä kun haluaa lämminsydämisen sivistyneen ja asioista eli maailman seikoista jotakin, mieluiten enempikin, tietävän. Kun mainitsin lainanneeni juuri Jouko Turkan ja Heikki Turusen kirjan, niin hän ei tiennyt keitä he olivat. Kyllä se nyt vain on niin, että pitää sitä yhteinen tietämys olla. En minä jaksa jutella, että mitä sitä kenellekin Seiskan lorttoperseelle kuuluu sen sijaan, että juttelisin minun mielestäni vähän minun mielestäni tolkullisimmista asioista.

Vaaka siis ei ole tasapainossa. Pitää olla molempia eivätkä ne edm. seikat ole toisensa poissulkevia. Siinä ei ole mitään schollismia jos haluaa sydämen lisäksi naisellaan olevan... noh.. järkeä.

EDIT: Viitaten Vladin kommenttiin, niin se nainen sanoi myös innoissaan: "mun kaverit on sanonu, että sopisin tosi hyvin Big Brotheriin!". Eiköhän sieltä vielä se Salkkari-korttikin olisi tullut. Ihan vain tilanteen suoman mahdollisuuden ja ihmisen äärettömän typeryyden seuraamisen johdosta haluan tavata vielä sen toisen kerran. Ja sen jälkeen palaan niihin vähintään maistereihin.. Tuollaista en kyllä panisi, Vladin linja mieluummin.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vaaka siis ei ole tasapainossa. Pitää olla molempia eivätkä ne edm. seikat ole toisensa poissulkevia. Siinä ei ole mitään schollismia jos haluaa sydämen lisäksi naisellaan olevan... noh.. järkeä.

Yhdyn Käyttäjänimettömään - siis vertauskuvallisesti. Saman asian puolesta itsekin taistellut ja päätöksen tehnyt - en tyhjäpäiden matkaan lähde. Mielummin vaikka vedän käteen jokainen aamu ja ilta kuin katselen bb:tä ja pöydällä lojuvaa "seiskaa", jonka se parempi puolisko on tilannut itselleen lukemiseksi.

vlad.
 

julle-jr

Jäsen
Mielummin vaikka vedän käteen jokainen aamu ja ilta kuin katselen bb:tä ja pöydällä lojuvaa "seiskaa", jonka se parempi puolisko on tilannut itselleen lukemiseksi.
Minä ainakin vedän käteen paremman puoliskon touhuista riippumatta ja myös riippumatta siitä onko parempaa puoliskoa ollenkaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä ainakin vedän käteen paremman puoliskon touhuista riippumatta ja myös riippumatta siitä onko parempaa puoliskoa ollenkaan.

Tässä aletaan olla nyt asian ytimessä.

Ja omat naisasiani ovat oikein hyvällä mallilla. Eikä tule seiskaa ei, mutta Kanava-lehden saan sentään lukea ihan itsekseni.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minä ainakin vedän käteen paremman puoliskon touhuista riippumatta ja myös riippumatta siitä onko parempaa puoliskoa ollenkaan.
Oletettavasti siis omaan käteen vetoa kuitenkin tarkoitat. No onhan se nyt aivan homoa, että siinäkin tapauksessa MIEHEN käsi tuo sen onnellisen lopun. Jos on vakinainen nainen olemassa, niin en kyllä ala itsekseni homostelemaan!

Näin me Oulussa, L-positiivisten keskellä olemme umpimielisiä. Vaan pianhan se joulukin on, otetaanpa sen kunniaksi konvehti ja ryypyt.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Oletettavasti siis omaan käteen vetoa kuitenkin tarkoitat. No onhan se nyt aivan homoa, että siinäkin tapauksessa MIEHEN käsi tuo sen onnellisen lopun. Jos on vakinainen nainen olemassa, niin en kyllä ala itsekseni homostelemaan!

Miehet donkkailevat aina ja kaikkialla...oli vakituinen nainen tai ei. Harva vakkari nainen antaa koneistoa pari kertaa päivässä 24/7. Eka vuosi voi mennä noin...mutta saakeli, silloinkin mies hakkaa hanskaan.

Jos seisot todellakin sanojesi takana niin tulee mieleen, että oletko normaaleilla hormoneilla varustettu äijä laisinkaan tai sitten et kykene tuohon toimintaan vamman tai muun estettä aiheuttavan asian vuoksi...josta pahoittelen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Miehet donkkailevat aina ja kaikkialla...oli vakituinen nainen tai ei. Harva vakkari nainen antaa koneistoa pari kertaa päivässä 24/7. Eka vuosi voi mennä noin...mutta saakeli, silloinkin mies hakkaa hanskaan.

Tämä mies ei tosiasiassa aivan tällaiseen suoritukseen kykene - kiitos lääkkeiden. 3-4 kertaa viikossa jaksaa ja pystyy hinkkaamaan mutta ei sen enempää. No parempi sekin kuin ei mitään - pahimmillaan tilanne oli sellainen etten kyennyt laukeamaan laisinkaan vaikka tein mitä - mielikuvitus pelaa, joten siitäkään se ei ollut kiinni. Olipa kyseessä nainen tai oma käsi - miestä en tuolloin kokeillut, jälkikäteen olen miettinyt, että olisikohan sittenkin pitänyt.

vlad.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
No kyllähän minä olen paneskellut eräänkin naisen kanssa 20 kertaa viikossa. Enimmillään. En varsinaisesti laskenut, vaan kun oli tasainen kolme kertaa päivässä -tahti, paitsi su enää kahdesti, niin jäi mieleen. Sen jälkeen piti pitää taukoa, kun paikat eivät oikein naisella kestäneet. Sattuu vain olemaan niin, että kun olen naisen kanssa, josta tykkään, panettaakin, vaan kun en ole, niin jopahan loppuu panetus kuin seinään.

Ja naisenihan valitsen niin, että antavat ja jos isäänsä ovat tulleet, suorastaan pyytävät. Ei siinä sitten tartte itsensä kanssa homostella. Päinvastoin, lepuuttaa värkkejään, että jaksaa naisen paneskelutahdissa mukana, kuten vitutusketjuunkin olen joskus kirjoittanut...
 

Fordél

Jäsen
Eivät lämmin sydän ja sivistymättömyys ole toistensa vastakohtia.

Eivät todellakaan ja itselläkin on kokemusta kuinka ne monesti sattuvat samaan pakettiin. Noilla kahdella varustettu paketti onkin jo melkoisen kova tapaus. Mutta sun kohdalla sai siis kuvan, että lämmin sydän (joka on mielestäni aivan helkkarin tärkeä ominaisuus) arvotettiin samaan näiden Lauri Tähkän, Seiskan yms. kanssa. Eikös noin hieno ominaisuus mitenkään voisi peittää alleen näitä vähemmän hienoja asioita? Tietysti jos nainen on yksinkertaisesti vain tyhmä niin sillehän ei mitään mahda. Kuitenkaan Seiskan lukeminen tai Tähkän kuunteleminen ei tyhmyydestä vielä kerro. Huonosta mausta kylläkin.

No oli miten oli niin tottakai nämä ovat sellaisia asioita joita tulee väkisinkin mietittyä. Silti välillä tulee sellainen fiilis, että ajatteleekohan ja analysoikohan sitä liikaankin, jolloin rima tulee nostettua liiankin korkealle? Jos jonkun seurassa olo tuntuu hyvälle niin pitäisi varmaan vaan antaa mennä eikä takertua tällaisiin pieniin seikkoihin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jos jonkun seurassa olo tuntuu hyvälle niin pitäisi varmaan vaan antaa mennä eikä takertua tällaisiin pieniin seikkoihin.
Vaan kun se ei tunnu hyvältä sellaisten kanssa, joiden kanssa kiinnostuksen aiheet ovat aivan toista. En pysty puhumaan monestakaan asiasta mitään, koska toinen ei tajua niistä yhtään mitään. Ja samoin minua ei kiinnosta pätkääkään, kun toinen nauraen ja vähän ylpeänäkin kertoo, kuinka hänen kaverinsa ovat suositelleet häntä Big Brotheriin.

Tabularasana menin. Traumoja tuli! Vaikka esimerkiksi Johanna Tukiaisella olisi kuinka lämmin sydän tahansa, ja olisi nätti, niin en minä kanssansa kykenisi aikaa viettämään (ei, en käynyt Tuksun kanssa treffeillä). Tai ainakaan nauttimaan. Tyhmyys ja pinnallisuus eivät kiehdo yhtään. Eivätkä ne todellakaan ole pieniä seikkoja, vaan mitä suurimpia.
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Miks mä oon TAAS tässä tilanteessa!? Oon tutustunu erääseen naiseen tässä nyt hyvän aikaa, ollaan kavereita, viihdytään todella hyvin yhdessä ollaan käyty elokuvis, istuttu iltaa tuopin äärellä ja nyt juhlittiin uuttavuotta samassa jengissä.

Kaikki on hyvin just näin. Mutta sitten tämä nainen pikku hiprakassa ilmineeraa et "pitää musta erittäin paljon ja ois kiva olla enemmän ku kavereita". Olin itekki muutaman juonu ja en varsinaisesti lähteny kieltämään kemioita... No kerroin kuitenki et oot nyt vähän päissään ja et ajattele nyt iha selkeesti, kelaile huomenna selvinpäin uusiksi tää juttu. No hän kelaili tän uusiksi selvinpäin ja sama ongelma... on kiintyny muhun liikaa.

Oonko kusipää? Oonko antanu olettaa jotain muuta mitä oon tarkottanu, en omasta mielestä, mutta jos oon vaan tämmöne ilkeä narsisti. Eli ongelman ydin on siis, että minä en halua mitään muuta kuin tämän kaverisuhteen. En halua etes seksiä niinku moni mun ikänen mies tuntuu haluavan. En halua seurustella.

Noh, huomenna illalla pitäs selvittää tää keissi, on tulossa tänne kämpille. Kämppäkaveri on muija ja tuntee tän naisen ja kuuli tältä puhelimessa et mitä se on mulle tunnustautunu --> kämppis heitti välittömästi vettä kiukaalle ja järkkäs jotku vitun treffit tänne...

Fuckin great!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Miks mä oon TAAS tässä tilanteessa!?

...Eli ongelman ydin on siis, että minä en halua mitään muuta kuin tämän kaverisuhteen. En halua etes seksiä niinku moni mun ikänen mies tuntuu haluavan. En halua seurustella....

Oot joko homoseksuaali ja/tai täysin vastustamaton pakkaus. Ei kumpikaan huono.

Ite oon kuulemma maailman ihanin mies MUTTA... :D
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mietin kanssa, että jo on Samsonovilla ongelmat. =)

Moni mies antaisi mitä tahansa siitä, että naiset oikein tyrkyttää itseään!
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
No joo, aika lailla positiivinen ongelma Samsonovilla - jossei siis seurustele. Mutta oikeasti kannattaa miettiä asiaa monta kannilta, ei ainakaan siltä seksin kannalta. Mitä tämä neitokainen voi tarjota kaikkinensa sinun elämääsi - tukea, turvaa, mahdollinen elämänkumppani? Monet nuoret lähtevät aika heppoisin perustein seurustelemaan, valtaosa yksinään fyysisen läheisyyden takia. Ystävyys on hieno asia, varsinkin jos se on aitoa eikä hyväksikäyttämistä tms. Elämässä tulisikin olla muutama sellainen tosiystävä, jotka oikeasti haluavat pysyä ystävinä. Siis mieti rauhassa, mitä haluat ja älä anna ystäväsi painostaa. Itsekin kuulun sarjaan maailman ihanin mies, mutta.. Se on vaan elämää.
 
Itsekin kuulun sarjaan maailman ihanin mies, mutta..

Ehkä hienoin lause edellämainitun lisäksi on kuulla naisen, josta olet kiinnostunut, sanovan: "Susta saa vielä joku tosi hyvän miehen.. .. ..".

Omasta tilanteesta sen verran, että alkaa olla melko naismainen olo itsellä, kun omatkin fiilikset vaihtelevat lähes päivittäin, ensin sitä höpötellään naisen kanssa, flirttailevia juttuja yms. mutta kun olisi aika vastata sanoistaan, tulee itselle fiilis, että haluanko sittenkään sitoutua mihinkään ja loppupeleissä en ehkä sittenkään, joten onkin loppujen lopuksi pakko kieltäytyä, koska en myöskään hyväksi halua näitä naisia käyttää. Ehkä pitäisi koittaa, kun en edellisen eroni jälkeen (1,5v sitten) ole kenestäkään naisesta välittänyt, vaikka on tullut muutamaa tapailtuakin, ei vain löydy enää sitä samaa fiilistä, kuin entisen avopuolison kanssa oli alusta lähes loppuun asti.
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Omasta tilanteesta sen verran, että alkaa olla melko naismainen olo itsellä, kun omatkin fiilikset vaihtelevat lähes päivittäin, ensin sitä höpötellään naisen kanssa, flirttailevia juttuja yms. mutta kun olisi aika vastata sanoistaan, tulee itselle fiilis, että haluanko sittenkään sitoutua mihinkään ja loppupeleissä en ehkä sittenkään, joten onkin loppujen lopuksi pakko kieltäytyä, koska en myöskään hyväksi halua näitä naisia käyttää. Ehkä pitäisi koittaa, kun en edellisen eroni jälkeen (1,5v sitten) ole kenestäkään naisesta välittänyt, vaikka on tullut muutamaa tapailtuakin, ei vain löydy enää sitä samaa fiilistä, kuin entisen avopuolison kanssa oli alusta lähes loppuun asti.

Höhö, mulla on ihan samanlaiset fiilikset. Flirttaan ihan helvetisti joka naiselle ja puhun sujuvasti semmosta hauskaa juttuu ja sit syvällisempää ja romanttisempaa ku tarvis. Mul on aika paljon naispuolisii kavereita, mikä on kyl pakon sanelemaaki ku duunis on 80% työkavereista naisii ja koulussa melkeen samalla suhteella... Mut on vaan niin harvassa sitte ne naiset jotka oikeesti sytyttää, semmoset et pelkkä ajatuski antaa kylmät väreet. Oon valikoiva, mut en ainakaa valehtele itelleni.
 

Patajukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Perinteiset kilpaurheiluseurat
Itselläni on taas poikamiespäivät luetut. Nykyisen neidon kanssa ollaan soiteltu lähes poikkeuksetta päivittäin syyskuun alusta asti, käytännössä siitä päivästä lähtien kun ekan kerran nähtii. Alusta asti tiesin mitä halusin. Halusin enemmän, ku pelkän "kaverijutun." Olin välillä jo repiä pelihousut muualtakin, ku pelkästään munista tämän jutun kanssa. Neidon ja mun välissä on n. 340km, mutta nyt olen jo tovin puhunut muuttavani lähemmäs, takaisin sille kylälle missä tavattiinkin.

Nyt joulun jälkeen oltiin viikko samalla kylällä ja nähtiin melkein päivittäin. Yritin olla kova ja pitää pääni siinä, että alan sitten vasta seurustelemaan, kun asun samalla kylällä neidon kanssa. Mutta harvemmin minä lujana pysyn, toki tässä asiassa se ei haittaa.

Välillä vaan tulee "mörköjä" edellisestä suhteesta, jossa olin tosissani. Pelkään, että toistan samat virheet. Ja nyt todellakin haluan onnistua, on meinaan sellanen kultakimpale käsissä, että ei voi aina käsittää. Pelkään vaan ihan perkeleesti, että tämäkin neito sanoo, että joo nyt riitti.

Loppuun vielä pieni kysymys, mitä mieltä ikäeroista? Esim. tämä kyseinen neito on 17v ja minä 22v. Minua ei asia haittaa pätkääkään, sillä tiedän hyvin tulevani paremmin toimeen nuorempien kanssa. Ja sitten vanhempana niin eihän noilla ikäeroilla ole mitään väliä. Tämä kysymys ei liity siihen, että mä epäilisin meidän ikäeroo, vaan ihan yleisesti.
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Loppuun vielä pieni kysymys, mitä mieltä ikäeroista? Esim. tämä kyseinen neito on 17v ja minä 22v.

Paras ystäväni tapasi paremman puoliskonsa juurikin samassa tilanteessa ja nyt melko monen vuoden jälkeen asuvat samassa omakotitalossa eli ei kai tuo sinunkaan tilanne suoraan tuhoon tuomittu ole..
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Loppuun vielä pieni kysymys, mitä mieltä ikäeroista? Esim. tämä kyseinen neito on 17v ja minä 22v. Minua ei asia haittaa pätkääkään, sillä tiedän hyvin tulevani paremmin toimeen nuorempien kanssa.

Ei iän puoleen sulla ole mitään hätää. Itse oon sitä mieltä, että ei iällä suuremmin ole merkitystä, kunhan se on laillista. Jos sinä ja kumppanisi olette sujut ikäeron kanssa, niin ei hätää.

Ikäkysymys on kyllä vähän ikuisuuskysymys. Osa miettii sitä, onko toinen liian nuori vai onko toinen liian vanha. Ei sillä ikäerolla oikeasti ole juuri merkitystä, jos tulette keskenänne juttuun ja juttu on iän puolesta laillista. Turha pelätä sitä, mitä sukulaiset mahdollisesti ajattelisivat. Mitä väliä, jos itse olette onnellisia? Sehän on kuitenkin tärkeintä ja kyllä ne sukulaiset siihen tottu, ennemmin tai myöhemmin.
 
Avautudaanpa sitten tänne niistä naisasioista... siis niiden totaalisesta puuttumisesta.

Ei tässä tosiaan ole kehuskelemista. Jostain 5-vuotiaasta ala-asteen loppuun asti minulla oli ystävä, joka oli tyttö ja muutti sitten ennen yläastetta Tampereelle. Elokuvia katseltiin, pelejä pelailtiin, ulkonakin jotain leikittiin ja kaikenlaisesta juteltiin, mutta siinä se olikin. Netin kautta jutellaan nykyään ainakin viikottain.

Sen jälkeen yläasteella ne viimeisetkin rippeet vähäisestä itseluottamuksesta ja itsetunnosta tuhottiin, jonka jälkeen en koulun ulkopuolella ole vastakkaisen sukupuolen kanssa jutellut. Koulussakin kanssakäyminen aivan helvetin hermostunutta puuhaa ja silmiin pystyn harvoin katsomaan olematta nolostunut jotenkin. En vain tiedä mikä siinä on niin vaikeaa, kun tuntuu, että se olisi niin helppoa, mutta kun ei niin ei. Kai se tuohon nolostumiseen sun muuhun liittyy, vaikka tuskin sitä tulisin tekemään mentyäni juttelemaan jonkun tytön kanssa. Pitäisi skarpata ja kasvattaa kilon painoiset kivekset, mutta kun se on aina niin helvetin vaikeaa itseltäni kaikissa asioissa. Seliseli, mutta joillekin se vain on.

Yleisesti naisasioiden puuttuminen ei juuri haittaa (kunhan pientä itsesääliä), mutta joskus tuntuu aika pirun yksinäiseltä. Halannut joskus olen tyttöä kuin myös pitänyt joskus kädestä, mutta siinä ne fyysisimmät aktit sitten ovatkin. Mitä tämä sitten hyödytti on itseltäni mysteeri, mutta tuli tämäkin sitten tehtyä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Yleisesti naisasioiden puuttuminen ei juuri haittaa (kunhan pientä itsesääliä), mutta joskus tuntuu aika pirun yksinäiseltä. Halannut joskus olen tyttöä kuin myös pitänyt joskus kädestä, mutta siinä ne fyysisimmät aktit sitten ovatkin.

Tätä nyt tuskin haluat kuulla, mutta sanonpa kuitenkin: olet vielä sen verran nuori, että älä ota paineita. Sulla on rapiat 50 vuotta aikaa pitää kädestä, halata ja tehdä kaikkea muutakin. Ja usko tai älä, monen koulusi "naistenmiehen" ja "pukin" jutuissakin on tosiasiassa reippaasti enemmän omaa fantasiaa kuin totuutta.

Iän myötä tytötkin alkavat arvostaa myös muita seikkoja kuin sitä, kuinka "suosittu" joku on. Ala miettiä, mitä olisi pitänyt tehdä toisin vasta jos vielä 10 vuoden päästäkin tilanne on sama.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös