Naisasiat

  • 7 533 577
  • 26 611

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Heitin tuon lainaamasi kohdan vähän siis pilke silmäkulmassa. Enkä nyt tietenkään tarkoita kaikkia naisia.

En siis itse ole mitenkään duunareita vastaan, mutta mitä olen naisten elämää tuttavapiirissä seurannut niin myös ammatin pitää olla sellainen mistä voi olla ylpeä.

Eikä korkeasti koulutettu tarkoita edes yleensä mitään "nurkkafilosofia" mistä tulee mieleen varsinkin humanistiset alat, missä työttömyys kieltämättä voi olla joillakin aloilla korkea.

Ehkäpä naisille duunari kuvastaa sitä, että ei ole ollut tarpeeksi kunnianhimoa käydä kouluja ja opiskella. Toisaalta voihan nousta myös ilman koulutusta, mutta tämä on huomattavasti harvinaisempaa ja vaikeampaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Alamummo siis erehtyi Röörin suhteen tällä kertaa.

Kyllä sua nyt vaan taidetaan vetää kölin ali taas, luulen ma.

Mitä tuohon duunari kysymykseen tulee, niin useinhan se menee niin, että duunarille duunari ja kouluja käyneelle sivistyneempi nainen. Näinhän se nykymaailmassa yleensä meneekin. Tietenkin myös duunari voi olla sivistynyt, mutta usein miten ei. Tästä on kokemusta, kun nuorena kollina tuli painettua kesäduuneja varastolla ja raksalla.

Naisillehan tuntuu muutenkin usein olevan tärkeää, että mies on hyvässä duunissa ja kouluja käynyt. Olisihan se nyt noloa myöntää tyttökavereille, että seurustelee duunarin kera.

Kirjoituksesi herättää kysymään, että luuletko ettei luokkayhteiskunnassa olevilla ihmisillä ole ohjenuorana lainkaan käsitettä rakkaus? Suomeahan kun vasta rakennellaan luokkayhteiskunnaksi, saattaa olla että kyseinen tunne ei ole rakentajiensa kokemuspiirissä ja heillä rajatussa käsityskyvyssään on sitten luulo, että pariutuminen on vain kauppatapahtuma, jonka perimmäisenä arvona on sosiaalinen status, tai vähintäänkin sen säilyttäminen.

toivottavasti tulet sitten harmaana kattina työskentelemään muissakin tehtävissä kuin varastolla ja raksoilla, että tulet huomaamaan niiden olevan samoja aivottomia idiootteja sielläkin, joskin enempi selkäänpuukottajia, kun ovat niitä sivistyneitä, kerta.

viimeisessä kappaleessasi luonnehtimasi sosiaalinen kiipijä kuuluu näihin tyypillisiin tunnevammaisiin koheltajiin, joihin sitten (jos kauppatavara riittää) nämä sivistyneet jäävät loukkuun kuin kärpänen seittiin. Onnen eväitä ei nällä perusteilla löydy ja ainoa ulospääsy on sitten sosiaalinen notkahdus kun maallista hyvää jaotellaan hiekkalaatikolta perityllä vimmalla.

Joskus harvoin näin syntyy hyvä bossi sihteerikkö suhde, joka ei rasitu olemattomien tunteiden puutteesta, mutta alituisena vaarana on kuitenkin, että mitäs jos toinen vahingossa kasvaa ja kehittyy, tai mikä pahinta tuntoaisti eheytyy. Toisinsanoen, vain tietyntyyppisille naisille tämä sosiaalinen status on tärkeää ja niillekin vain niinkauan kun se sisältää halutun option. Tälläisille naisille ei ole todellakaan noloa myöntää kaverilleen yhtään mitään, päinvastoin, siitä on kiva tuhlata sen sivistyneen tomppelin rahat kaverinsa kanssa, mikä oikein onkin, onhan se kumminkin sivistynyt, eli jotenkin parempi, ainakin omissa kuvitelmissaan.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
JypFabu, tuo viimeinen heitto oli humoristinen ja olen itse sitä mieltä, että se on ikävää , mutta näin tapahtuu. Ja tottakai tiedän, että kun kunnolla kolahtaa niin se on ihan sama olisiko vaikka mieshuora, jos vain tykkää olla toisen kanssa.

Puhun ennen kaikkea todennäköisyyksistä. Hyvä ja koulutus auttaa aivan yhtä paljon kuin ulkonäkö. Enkä missään nimessä väitä, että tämä olisi hyvä asia. Jopa suorastaan ikävää, mutta totta. Naisen kanssa pääsee vain helpommin alkuun ja juttuun jos olet komea/hyvin toimeen tuleva. Ja miten usein miten pääset naisten kanssa käymään vaikkapa kahvilla, sitä helpommin voit löytää itsellesi sen oikean.

PS. Oman kokemukseni mukaan varastolla esimerkiksi vakituisena työntekijöinä olevat ovat varsin kovia ottamaan maljaa, polttamaan tupakkaa ja muutenkin rellestämään. Itse en toivoisi omalta naiseltani näitä asioita ja tällä hetkellä olenkin niin onnellisessa tilanteessa, että minulla on tyttöystävä ja rakkaus on molemminpuolista. Eikä sosiaalisilla statuksilla ole mitään merkitystä.
 

Nenna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lopen Uupuneet Sohvaperunaurheilijat.
Heitin tuon lainaamasi kohdan vähän siis pilke silmäkulmassa. Enkä nyt tietenkään tarkoita kaikkia naisia.

En siis itse ole mitenkään duunareita vastaan, mutta mitä olen naisten elämää tuttavapiirissä seurannut niin myös ammatin pitää olla sellainen mistä voi olla ylpeä.

klip

Ehkäpä naisille duunari kuvastaa sitä, että ei ole ollut tarpeeksi kunnianhimoa käydä kouluja ja opiskella. Toisaalta voihan nousta myös ilman koulutusta, mutta tämä on huomattavasti harvinaisempaa ja vaikeampaa.

Korkeakoulutus ei aina takaa sivistyneitä tapoja tai hyväpalkkaista työtä saati hyvää käytöstä. Tekniikan korkeimmasta opinahjosta valmistuneena ja siten erittäin miesvaltaisessa ympäristössä viihtyneenä (?) on tullut havainnoitua kanssaeläjiä niin räkänokkaisesta teekkarisällistä väitelleisiin tohtorisherroihin ja kaikkeen siltä väliltä ja voin vain todeta, että tapojen kirjo on sanalla sanoen valtaisa. Määrä on korvannut laadun ja huomattavasti keskimääräistä "teemu teekkaria" paremmin käyttäytyvään herrasmieheen saattaa törmätä vaikka rakennustyömaalla. Heti perään täytyy todeta, että teekkareissakin on edelleen suuria herrasmiehiä (lienee kotikasvatuksen ja oikean seuran tuomia etuja). Eli ei se koulutus vaan se korvien väliin kertynyt muu sivistys ja sen hyödyntäminen.

Toki naisissa kuin miehissä on näitä harakoita, joiden mielestä kaikki kiiltävä on kultaa, mutta sellaisethan voi aina sivuuttaa pitkän, tervaantarraavan pyrstön havaitessaan mikäli ei sitten juuri satu välttämättä haluamaan sitä mammonan perässä hoippuvaa "harakkaa". :)
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Varmasti esimerkiksi teekkareissa on vaikka minkälaista räkänokkaa, niin kuin varmasti joka koulusta valmistuneissa. Tarkoitin vain, että on YLEISEMPÄÄ, että duunari porukasta löytyy enemmän näinä pikkurikollisia ja katkeroituneita ihmisiä. Ei ollut yhtäkään päivää esimerkiksi varastolla, kun ei olisi esiintynyt rasismia, naisten nimittelyä lutkiksi jne. Koulussa tällaista harvemmin kuulee.

Tai ainakin ihmiset pitävät suunsa kiinni, jos omaavat tällaisia mielipiteitä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
mikäli ei sitten juuri satu välttämättä haluamaan sitä mammonan perässä hoippuvaa "harakkaa". :)

Onneksi minä olen sentään jo turvallisesti tätä ihan senilix osastoa ja onneni kauan sitten jo löytänyt (ihan siinä Helga neiti vaiheessa jo), sillä tuo "mammonan perässä hoippuva harakka" on niin herkullinen assosiaatio, että moisen kohdatessaan olisi sulaa vahaa. Rakastuisin syvästi ja lujasti ja vaikka tietäisinkin sen onnettomuuden tikarin siellä laskosten poimuissa odottavan vain hetkeään, niin en välittäisi, vaan tyhjentäisin elämänmaljan pohjiaan myöten vailla huolta tulevasta. Räytyisin sitten rapulan ja morkkiksen manoilla, mutta yhtä kokemusta täydenpänä. Vai nuoruuttako ja hulluutta tässä muistelen?

Olis muuten kohtalaisen mojova neitobändin nimi tämä myös.

Jehna, osasit laitaa tämän minun kyynisen kylmän laskelmoijan tuolla hoippuva sanalla hienosti inhimilliseen kontekstiin ja niinhän se kaikissa parisuhteissa on: kun vain näkisimme toisemme, emme kuvittelisi turhia ja tekisi turhista harhoja.

Loistopostaus Nenna, sait mulla tunteiden kirjon väreilemään kun revontulet napapiirillä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Varmasti esimerkiksi teekkareissa on vaikka minkälaista räkänokkaa, niin kuin varmasti joka koulusta valmistuneissa. Tarkoitin vain, että on YLEISEMPÄÄ, että duunari porukasta löytyy enemmän näinä pikkurikollisia ja katkeroituneita ihmisiä. Ei ollut yhtäkään päivää esimerkiksi varastolla, kun ei olisi esiintynyt rasismia, naisten nimittelyä lutkiksi jne. Koulussa tällaista harvemmin kuulee.

Tai ainakin ihmiset pitävät suunsa kiinni, jos omaavat tällaisia mielipiteitä.

Ensiksikin vastauksena aiempaan: läppäähän vain heitin, enkä missään nimessä pahalla tahdolla. On varmaa, että jostain vinkkelistä katsoen sanasi on totta ja yhtä varmaa, että jostain toisesta vinkkelistä ei.

Niinkuin nämä varastojen pikkurikollisetkin, on varmasti totta, että siellä missä pääomaa riittää pääsee luultavammin nopeammin suurrikolliseksi, ainakin nopeammin, mutta onko se jotenkin parempi? Sensijaan sekä valkokaulus, että varastopiireissä työskennelleenä olisin tuosta katkeruuden määrästä pikkasen erimieltä, tai ehkä siellä toisella puolella kateus on niin merkittävä käyttövoima, ettei sitä enää katkeruudesta voi erottaa.

Jokaisella sosiaalisella pseudoheimolla on viestintäkielensä, eikä siitä ulkopuolisena ja tulkintakyvyttömänä kannata lähteä analysoimaan, mäkeen menee kuitenkin.

Miten tämä sitten naisasioihin liittyy, alkaa olla jo mulle aika hämärää, no, ehkä tätä kautta saattaa kiteyttää naisasioiden peruselementin, tai parisuhteen: ymmärrä itseäsi, näe kumppanisi, unohda pelit ja pankkitilit, saatat saada jotain mitä ei rahalla saa. Varmaa ei ole kuitenkaan kuin auringonlasku ja nousu.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikä korkeasti koulutettu tarkoita edes yleensä mitään "nurkkafilosofia" mistä tulee mieleen varsinkin humanistiset alat, missä työttömyys kieltämättä voi olla joillakin aloilla korkea.
No, kuulun kai itse korkeakoulutettuihin, olettaisin. Olen siis ammattikorkeakoulun käynyt ja näin käsitän, että se on jo sitä, voi toki olla totuus ihan muukin. Varmasti kuitenkin enemmän koulutaustaa kuin perusduunareilla. Duunariksi siis tuskin lukeudun, kun olen enemmän kulttuurialan ihmisiä.

Ja olen varmasti itse juuri näitä nurkkafilosofeja joilla tuskin koskaan on mikään erityisen korkea elintaso, ellei tuuri käy, joten tuossa viestissäni oli aimo annos itseironiaa mukana.
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt Sinulla on mennyt kyllä jotkin muutkin solut sekaisin kun Pakkiparin mainitsemat, ärtyneisyyttä aiheuttavat kellosolut.

Terveisin koo

No jos kirkkoherroja kerran kairataan "naisiksi", niin miksei minunlaistani matkamiestä maan? Menee aika ratevasti uuteen itseensä tutustumisessa...
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kyllä sitten meinaa välillä vituttaa naisten tapa vaatia asioita, mutta kun niiltä vaaditaan jotain, niin ei saatana. Tässä tapauksessa akka perinteisesti mätkättää satunaisista iltaoluisista, mutta auta armias, kun minä mätkätän sen röökin poltosta. Vittu, olut tuoksuu vain pienen tovin illassa pahalta, mutta ku toi vetelee tota röökiä, niin eipä tee ollenkaan mieli pussailla, menee kaikki halut semmosta hajusta, enkä puhun röökin hajusta, vaan röökistä johtuvasta hengityksen hajun pahentumisesta. Saatana, ja vielä yrittää polttaa selän takana, kun en ole paikalla.
Niih!
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Kyllä sitten meinaa välillä vituttaa naisten tapa vaatia asioita, mutta kun niiltä vaaditaan jotain, niin ei saatana. Tässä tapauksessa akka perinteisesti mätkättää satunaisista iltaoluisista, mutta auta armias, kun minä mätkätän sen röökin poltosta. Vittu, olut tuoksuu vain pienen tovin illassa pahalta, mutta ku toi vetelee tota röökiä, niin eipä tee ollenkaan mieli pussailla, menee kaikki halut semmosta hajusta, enkä puhun röökin hajusta, vaan röökistä johtuvasta hengityksen hajun pahentumisesta. Saatana, ja vielä yrittää polttaa selän takana, kun en ole paikalla.
Niih!

Satunnaisista iltaoluista mäkätetään, koska et ole sinä aikana tarjoamassa naisellesi laatuaikaa - ainakin tämän perusteella oletan sun nauttivan iltaoluesi baarissa. Naisen mielestä tupakanpoltto on täysin asiaan liittymätön ongelma, koska nainen ei ajattele asiaa esteettisten vaan ihan puhtaasti ajankäytöllisten näkökulmien kautta. Juo iltaoluet siis kotona ja jos siitä tulee mussutusta, niin sitten voit vetää hihastasi sen väärin vitutettu -kortin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Satunnaisista iltaoluista mäkätetään, koska et ole sinä aikana tarjoamassa naisellesi laatuaikaa - ainakin tämän perusteella oletan sun nauttivan iltaoluesi baarissa. Naisen mielestä tupakanpoltto on täysin asiaan liittymätön ongelma, koska nainen ei ajattele asiaa esteettisten vaan ihan puhtaasti ajankäytöllisten näkökulmien kautta. Juo iltaoluet siis kotona ja jos siitä tulee mussutusta, niin sitten voit vetää hihastasi sen väärin vitutettu -kortin.

Kotona minä aina iltaoluiseni otan, jos otan. Minä en edes tykkää käydä baarissa.
 

Nenna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lopen Uupuneet Sohvaperunaurheilijat.
Tupakoijan henki haisee aina pahalta. Teepä kuten muinaiset Ateenan naiset (vaikka oletkin mies) Aristofaneen kirjoittamassa kipaleessa Lysistrate.

"Lysistrate -näytelmässä Ateenan naiset päättävät lopettaa kaupunkiaan piinaavat sodat ryhtymällä naimalakkoon. He valtaavat Akropoliin ja kieltäytyvät suomasta seksiä miehilleen siihen saakka, kun nämä lopettavat sotimisen."

Tee sinä samoin (ei seksiä haisulille) ja tupakkalakkoa jouduttaaksesi hanki pari pakettia nikotiinipurkkaa pahimpiin vieroitusoireisiin. Jos nainen puolustelee polttamista painonhallinnalla, niin näytäpä rouvalle pari kuvaa tupakan ennenaikaisesti vanhentamasta ihosta, kellertävistä hampaista ja sormista jne. Naisen toinen nimi on turhamaisuus. Painonhallintaa varten on olemassa sellainen taikasana kuin säännöllinen kuntoilu ja vastavetona saatat joutua luopumaan siitä iltakaljasta (sovittele se sitten laadukkaaksi saunaoluseksi). Kehityskeskustelun joudutte kuitenkin todennäköisesti käymään. Mitään ei saa ilmaiseksi mutta parisuhteellenne saattaa olla kuitenkin paras palkinto se meille muille kuulumaton teidän kahdenkeskeinen puuhastelu vaikka kotisoffalla (jos niitä tenavia ei ole häiritsemässä menoa).
Onnea hm... matkaan? :)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Uskooko joku oikeasti sellaiseen roskaan, että tupakka pitäisi laihana? Jos näin on, niin huonostipa tehoaa, koska aika monia pullukoita naisia olen kyllä nähnyt vetämässä röökiä posket lommolla, tai sellaisia, joilla joku elintasovatsa/vyötärö löytyy.

Paskaa, sanon minä ja löyhä veruke sille, ettei vaan ole riittävästi itsekuria lopettaa kyseinen tapa.

Se, että kiloja mahdollisesti tulee tupakoinnin jälkeen ei johdu itse tupakoinnista, vaan yleisistä elämäntapamuutoksista.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Uskooko joku oikeasti sellaiseen roskaan, että tupakka pitäisi laihana? Jos näin on, niin huonostipa tehoaa, koska aika monia pullukoita naisia olen kyllä nähnyt vetämässä röökiä posket lommolla, tai sellaisia, joilla joku elintasovatsa/vyötärö löytyy.
Kyllä se aidosti ruokahalua vähentää. Ei kai tee mieli mitään syödä, kun kaikki maistuu tuhkalle. Sitä kautta siis toimii kyllä oikeastikin. Tupakoinnin aloittaneet ja lopettaneet tietävät kyllä eron.

Tosin, ainakin omalla kohdalla tuo toimi makuaistin suhteen vähän kuin elokuu hajuaistin kohdalla. Muutaman kuukauden hajuaistittoman elon jälkeen (siitepölyallergia) nenä yllättäen alkaa taas toimia, ja muutaman viikon kaikki haisee todella pahalle, kunnes aisti taas normalisoituu.

Taisi olla off-topikkia, mutta pääsinpähän kerrankin kirjoittamaan tähänkin ketjuun.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No, varmasti se rööki voi joillain vaikuttaa, mutta minään pätevänä ja suositeltavana "laihdutuslääkkeenä" en sitä pitäisi, enkä etenkään varmana. Kun tosiaan ylipainoisia tupakoitsijoita olen nähnyt ja tunnen ihan riittävän monia, kuten varmaan kaikki muutkin, tai sellaisia joita ei nyt ihan hoikiksikaan voi sanoa.

Eli äärimmäisen ontuva perustelu tupakoinnille, että se jotenkin pitäisi linjat kunnossa.

Kyllä ne muut asiat on niitä, joiden turvin sitä ihannepainoa kannattaa tavoitella.

Vaan tämä tästä, ei taida liittyä aiheeseen juur mitenkään.
 

scholl

Jäsen
"Lysistrate -näytelmässä Ateenan naiset päättävät lopettaa kaupunkiaan piinaavat sodat ryhtymällä naimalakkoon. He valtaavat Akropoliin ja kieltäytyvät suomasta seksiä miehilleen siihen saakka, kun nämä lopettavat sotimisen."

Itse olen ehdottanut, että miehet ryhtyvät seksilakkoon kunnes naisten käytös paranee. Se on yksi olennainen asia mielestäni näissä naisasioissa, että sanoo naisille ei. Osa miehistä ei siihen pysty ja siksi Suomi on feministinen yhteiskunta.
 

Nuggumatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild
jos ruvetaan tästä asiasta vielä vähän vääntämään...

eli seksilakkoon, ilmeisesti kaikki tässä ketjussa kirjoittavat elävät ihanassa parisuhteessa jossa rakastellaan 2 krt viikossa... täällä päin kerran kuussa... enkä edes valehtele. välillä ei edes muista miltä se tuntuu...

Tupakanpolttaminen minun käsitykseni mukaan meidän taloudessa perustuu nautinnon tunteeseen, ei ole edes halua lopettaa, ei näe tarvetta sille...
ei narkkaria saa lopettamaan käyttöä vaikka uhkaisit itsesi tappaa, näyttäisit kuvia pietarin katulapsista jnejne... niin se menee. Ymmärrä että vika ei ole kumppanissasi se on siinä tupakassa, se on kavalaa tavaraa

Pitää yrittää edetä baby steppejä... eli se on tupakka kerrallaan, päivä kerrallaan, kuukausi kerrallaan...
Lääkärini sanoi minulle vuosi sitten kun lopetin tupakoinnin että "se on vaikeampaa kuin heroiinista irtautuminen... onnea" ilman "lisäaineita" siinä sitten meni 2h, 2pv, 2vk, 2kk... nyt tekee mieli enään kännissä... mutta se hetki menee aina ohi n.10s, niitä hetkiä on edelleen mutta harvenevassa määrin... päivä kerrallaan

Takaisin asiaan...
Eli jos saat vaimosi/tyttöystäväsi/naisesi lopettamaan tupakoinnin uhkailemalla sinun pitää myös olla mukana tukemassa, mennä lenkille yhdessä "sullahan on kunto noussu... älä ny mee niin lujaa ;)"

älä yhdistä näitä asioita mihinkään... älä piikittele/huomauttele "huomaatko kun on helpompaa ilman tupakkaa tms..." älä mainitse sitä tupakkaa missään yhteydessä... älä tee siitä hänelle sen vaikeampaa kuin se jo onkaan... kannusta kannusta kannusta!

Muillekin voisin sanoa että kannattaa lopettaa tupakointi sen kannalta että se tekee hyvää ja se on helppoa... monesti se menee siihen että "SE ON IHAN V*tun vaikeaa" se on oikeasti helppoa kun sen ajattelee niin...
 

Nenna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lopen Uupuneet Sohvaperunaurheilijat.
jaa-a.

scholl:

Pitäisikö Suomen sitten olla sovinistinen maa, jotta asiat olisi mielestäsi hyvin? Eikö tasa-arvoisuus sopisi paremmin?

Jos jompikumpi vie ja toinen vain vikisee, niin siinä käy ennenpitkää niin, että tilaisuuden tullessa se vikisijä saattaakin häipyä tai pahimmassa tapauksessa päästää sen viejän päiviltä. Mistähän ne puolisoitaan henkisesti terrorisoivat, nyrkeillä hakkaavat tai tappavat ihmiset tulevat? Alistajista ja alistetuista sukupuoleen katsomatta ja takana on yleensä sukupolvesta toiseen toistuva kierre. Huono käytös kumpuaa tuosta samasta suonsilmästä - kotioloista ja kasvuympäristöstä, mikäli yksilöllä ei ole mahdollisuutta saati voimia oppia uusia toimintamalleja. Eikä yhden tavan oppinut ihminen välttämättä edes tiedosta toimivansa toisen mielestä väärin tai huonosti, koska opittu malli tietyllä tavalla havaittu toimivaksi.

Ja mikä on sitä huonoa käytöstä? Ilman esimerkkejä on hittusen verran vaikea ymmärtää mitä tarkoitat. Vai onko puhe tästä olueen liittyvästä "marmatuksesta"? Missä menee sanomisen ja marmattamisen raja? Kaikenlaisia tilaisuuksia järjestäneenä ja toisaalta myös erilaisia kotioloja tarkkailleena olen havainnut, että esimerkiksi olutpulloilla on mystinen tapa kulkeutua jääkaapista saunakamariin, olohuoneen pöydälle, marjapuskien alle ja ties minne, mutta ikänä ne eivät löydä tyhjentäjiensä toimesta tietään takaisin sinne tyhjien pullojen koppaan, jonne ne oikeastaan palveluksensa suorittaneena kuuluisivat - ei edes tyhjentymistä seuraavana päivänä. Jokainen teistä taatusti tietää, miltä eilinen sankariolut tuoksahtaa ja kuinka se houkuttelee kaikenlaisia pörriäisiä ympärilleen. Nämä "sankarit" saattavat aiheuttaa joissakin yksilöissä lievää "riemastumisen" tunnetta, joka sitten ilmenee "marmattamisena" joko etu- tai jälkikäteen ja toisinaan molemmissa käsissä sukupuoleen katsomatta. Jotkut "marmattajat" myös osaavat ajatella niin pitkälle, että tietävät "sankareiden" myös särkyvän ja aiheuttavan ikäviä vammoja vaikkapa sille nelijalkaiselle tai nelivetoiselle ystävälle, joka tohottaessaan ei välttämättä havaitse kohdalleen osuvaa miinaa. Ja sitten on näitä ihmisiä, joille "marmattaminen" on se ainoa luontainen tapa kommunikoida.

Nuggumatti tuossa ehti väliin tuumata hyvin osuvasti tupakkalakosta ja siinä tarvittavasta tuesta. Kun tuo Aristofaneen kirjailema näytelmä tuntuu saavan kannatusta, niin todettakoon tässä nyt välihuomautuksena, että kyseessä on pasifistinen komedia, jossa naureskellaan seksin kustannuksella eli hiukkasen pilke silmäkulmassa tämä ehdotus seksilakosta tuli tehtyä. Pihtauksella ei asiat välttämättä parane, vaan puoliskot saattavat erehtyä luulemaan ruohoa vihreämmäksi aidan takana kuin se onkaan tai löytävät tiensä onneen perinteisesti omin käsin.
 

Nuggumatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild
Juu minen noista antiikin ajan tarinoista ole lukenut yhtn.mitn. romuluksen ja remuksen tiijän :)...

Välillä vaan niin tusgaa itelläkin... varmaan sen rivien väliköistä lukee.
Mutta juu... eiköhän tämä taas tästä
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen ehdottanut, että miehet ryhtyvät seksilakkoon kunnes naisten käytös paranee. Se on yksi olennainen asia mielestäni näissä naisasioissa, että sanoo naisille ei. Osa miehistä ei siihen pysty ja siksi Suomi on feministinen yhteiskunta.

Eikö sitä voisi ryhtyä seksilakkoon vain vaimon kanssa, ajaisi saman asian. Vähän niin kuin jotkut tupakanpolton lopettaneet ovatkin oikeasti lopettaneet vain omien tupakkiensa polton.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Itse olen ehdottanut, että miehet ryhtyvät seksilakkoon kunnes naisten käytös paranee. Se on yksi olennainen asia mielestäni näissä naisasioissa, että sanoo naisille ei. Osa miehistä ei siihen pysty ja siksi Suomi on feministinen yhteiskunta.
Mutta eikö suomalaisten miesten keskuudessa ole sellainen yleinen uskomus, että suomalaiset naiset käyvät etsimässä tummaa munaa etelässä ja suomipoika ei kelpaa. Mitenkäs tällainen lakko siinä tapauksessa onnistuisi?
 

julle-jr

Jäsen
Mutta eikö suomalaisten miesten keskuudessa ole sellainen yleinen uskomus, että suomalaiset naiset käyvät etsimässä tummaa munaa etelässä ja suomipoika ei kelpaa. Mitenkäs tällainen lakko siinä tapauksessa onnistuisi?
Tuskinpa kaikilla suomalaisilla heteronaisilla olisi mahdollisuutta piipahtaa etelässä esim. kerran viikossa. Tai oikeastaan useamminkin, ainakin mitä omiin naisiini tulee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös