Naisasiat

  • 7 568 055
  • 26 605

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Pakkaa eukkosi tavara ja siirrä pihalle. Sen jälkeen vaihda oveen lukko. Sen kummempia selittelemättä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
E.N. Käyttiksen viestin ja todellakin, mikäpä siinä jos käytäisiin vetämässä hanurit harteille joku kauniimpi päivä kuin tämä.

Joo, kyllä tuokin kertoo kummallisesta logiikasta, mutta koskapa viesti on poistettu, kunnioitan sitä ja jatkan rintamatiedoituksella pohjoiselta rintamalta.

Eilen eukko sitten otti ja alkoi lirkuttaa aiheesta mennäänkö käymään vaimon kotipuolessa viikoloppuna. Eikä tämä ole vain mikä tahansa kahvittelureissu, vaan matkaa pääkallonpaikalle on 350 km. Ääni oli kellossa kovin heleä, jopa lempeä. Eli: wtf?

Olen tässä selvitellyt päätäni jo siihen malliin että olin valmis muuttamaan pois. Itse haluan muuttaa pois siksi,että tänne jäämisessä olisi huomattavasti suurempi vaiva. Alkaahan raskas parvekeremontti piahkoin. Kotona on jo laitettu megen vanha huone valmiiksi MC Nikke T -julisteineen sun muine creepyine stuffeineen. Ja äitee kun on teholentoemo, on jo Ikean-reissut yms. suunniteltuna, mukana menossa meikäläisen kummitäti. Että sikäli olisi kyllä pehmeä pudotus.

Ja nyt kun on aikansa rypenyt omassa kurjuudessaan ja tuonut sen suorastaan voimakkaasti esille täällä eri ketjuissa, on valmis lopettamaan ryvennän. Sanallisella tasolla voin puhua helpostikin pois muuttamisesta, mutta tunne- ja tekotasolle ilmestyy ryppyjä. Isoja sellaisia. Mutta sekin, että tämän voi myöntää ääneen on puoli puolikasta voiton sadasosan kymmenystä. Ja sekin on ihan kiva juttu tässä, että koko proggis on muijan kehitelmää ja en usko, että hänenkään lähipiiri kukittaa tulevaa neitiä iloriemuin. Bah.
 
Viimeksi muokattu:

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Ja nyt kun on aikansa rypenyt omassa kurjuudessaan ja tuonut sen suorastaan voimakkaasti esille täällä eri ketjuissa, on valmis lopettamaan ryvennän. Sanallisella tasolla voin puhua helpostikin pois muuttamisesta, mutta tunne- ja tekotasolle ilmestyy ryppyjä. Isoja sellaisia. Mutta sekin, että tämän voi myöntää ääneen on puoli puolikasta voiton sadasosan kymmenystä. Ja sekin on ihan kiva juttu tässä, että koko proggis on muijan kehitelmää ja en usko, että hänenkään lähipiiri kukittaa tulevaa neitiä iloriemuin. Bah.
Näitä erojuttuja on mielenkiintoista lukea. Ei kun lisää näitä. Toivottavasti en itse ole vuodattamassa täällä vuoden päästä...
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näitä erojuttuja on mielenkiintoista lukea. Ei kun lisää näitä. Toivottavasti en itse ole vuodattamassa täällä vuoden päästä...

Juuri näin, mielenkiintoisia lukea, mutta enpä haluaisi itse joutua niitä kirjoittamaan omasta elämästäni. Jaksamisia Uleåborgirille ja muille.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kotona on jo laitettu megen vanha huone valmiiksi MC Nikke T -julisteineen sun muine creepyine stuffeineen. Ja äitee kun on teholentoemo, on jo Ikean-reissut yms. suunniteltuna, mukana menossa meikäläisen kummitäti. Että sikäli olisi kyllä pehmeä pudotus.

Jumalaut et tuo on muuten hieno homma. Aikoinaan kun meikäläisen avoliitto karahti kiville noin viiden vuoden yhdessäolon jälkeen niin mulla oli kotona laitettu valmiiksi oma kattohuoneisto täysin kalustettuna. Äiti otti avosylin vastaan ja sen ekan kesän aikana lihoinkin varmasti kymmenen kiloa. Lähes joka ilta syötiin maman tekemää pitsaa, kotigrillituotteita tai isäpuolen pyytämiä siikoja jotka savustettiin.

Tätä kesti muutamia kuukausia ja sitten löysinkin nykyisen vaimoni...tai oikeastaan toisin päin mutta kuitenkin. Koti on edelleen avoin ja äiti on säilyttänyt huoneen samassa jamassa. Siellä tosin punkkaa 13-vuotias poikani aina kun mummolle menee.

Sulla on kuitenkin asiat tosi hyvin kun kotona huomioidaan tilanteesi...ja kummitätisikin vielä. Great!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jumalaut et tuo on muuten hieno homma.

...


Sulla on kuitenkin asiat tosi hyvin kun kotona huomioidaan tilanteesi...ja kummitätisikin vielä. Great!

Hivenen aikaa pyörittelin viestiäsi arvontakoneessa, mutta asia kääntyi parhaaksi, kun se ei vuotanutkaan ylisarkastista paatosta. Anteeksi miesi, että saatoin edes ajatella sellaista!

Mutta on se itte asiassa kiva kun äitee sanoo puhelimessa hieman itkuiselle Uleåborgirille, että

- Huone on valamiina ja lähetään kattomaan yhesä huonekaluja. Päivi (kummitäti, nimi muutettu) tullee mukkaan, sillä on hyvä maku.

Tottahan mutsin oli pitänyt levittää tietoa avio-ongelmistani "pelkästään kummitädille"...

- Sitte etitään sulle uus kämppä läheltä yliopistuva. Kuhan vaan lähet ihan vitun äkkiä äitees helemoista. Meillä ei nimittäin elätetä sosialistia tai punikkia!... huutonaurua :(

Näin tämä suurin piirtein meni.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Olenko matkalla tuhoon?

No todellakin olet. Vuoden seurustelun jälkeen pitäisi oma kultsi olla vielä se kaiken huomion viejä...ja juuri se tytsy jota naidaan 24/7. Toinen asia on sitten se, että onko nainen enää sinusta niin kiinnostunut, että antaa ymmärtää jatkuvan tarpeen saada juuri sulta sitä munaa.

Voi tosin olla, että olet myös krooninen pettäjä, jonka henkinen maailma parisuhteessa heittää härän pyllyä. Tällaisena tapauksena et ehkäpä koskaan kykene pitkiin ja vakaisiin suhteisiin.

Meitä on moneksi.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ex-naiseni poisti minut tänään FB-kaverilistaltakin. Kuulemma ahdistaa rakkaus ja muisto minusta. Hänen viimeisin FB-lauseensa minulle:

Läsnäolosi elämässäni on jäänyt asumaan minuun. Kiitos siitä, että näytit minulle hyvän ja kauniin.

Mahtavaa. Pakko erota.
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jumalaut et tuo on muuten hieno homma. Aikoinaan kun meikäläisen avoliitto karahti kiville noin viiden vuoden yhdessäolon jälkeen niin mulla oli kotona laitettu valmiiksi oma kattohuoneisto täysin kalustettuna. Äiti otti avosylin vastaan ja sen ekan kesän aikana lihoinkin varmasti kymmenen kiloa. Lähes joka ilta syötiin maman tekemää pitsaa, kotigrillituotteita tai isäpuolen pyytämiä siikoja jotka savustettiin.

Tätä kesti muutamia kuukausia ja sitten löysinkin nykyisen vaimoni...tai oikeastaan toisin päin mutta kuitenkin. Koti on edelleen avoin ja äiti on säilyttänyt huoneen samassa jamassa. Siellä tosin punkkaa 13-vuotias poikani aina kun mummolle menee.

Sulla on kuitenkin asiat tosi hyvin kun kotona huomioidaan tilanteesi...ja kummitätisikin vielä. Great!

Ei vittu "äijät", nyt ette ole tosissanne. Aikuiset(?) miehet menette imemään peukkujanne äiskän helmoihin, kun ei naiset ymmärrä erinomaisuuttanne. Lämmintä nisua ja kylmää käsin lypsettyä maitoa kotinavetan Äpylistä, niin kaikki on taas hyvin. Nenät niistettyinä ja tukat kammattuina kymmenen kiloa potrempina poikina palaatte radalle, jos vaikka joku vosu ajaisi mamun naamioimaan miinaan.

Voimia vaimoille ja kummisedille. Kannattaisiko tilata jo ajoissa sinne vinttihuoneeseen levitettävä laveri, ettei ensi kerralla tule ahdasta?

Oliko muita peukku suussa?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Aikuiset(?) miehet menette imemään peukkujanne äiskän helmoihin, kun ei naiset ymmärrä erinomaisuuttanne.

Ai saakeli kun on mukavan katkeraa tekstiä.

Asuin eroni jälkeen 26-vuotiaana kotona puoli vuotta ja maksoin asumiseni kun kerran töissä kävin. Aika noloa, eikö?

Helvetin upeaa oli, että vanhemmat auttoivat paskassa tilanteessa ja ottivat avosylin vastaan kun apua tarvitsi. Tätä varten perhe on ja omat lapseni voivat koska tahansa tulla kotiin keräämään itseään jos elämä heittelee.

Jotenkin tuntuu, että nimimerkkisi takana on nainen.
 

Jookoskookos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Colorado Avalanche, Joe Sakic #19
Ooo, siellä tosiäijä huutelee. Onko akka hakattu tältä illalta että kerkisit mielipiteesi ilmaisemaan?

Ja kyllä, vauhtia on haettu kun on ajettu kivikolle. Eikä edes hävettänyt/hävetä.
Pakko sanoa että repesin tälle!
Mutta joo, asiaan. Ei tuossa mielestäni kyllä ole mitään pahaa että asuu vanhempien luona sen ajan kun nyt on erossa, sehän on vain loistava asia jos on välit perheeseen noin loistavassa kunnossa. Kaikilla ei välttämättä näin ole, joten siis me keillä on, olkaamme onnellisia siitä.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Veikkaan, että Röörin teksti on ihmisen näppäimistöltä kenellä ei ole tätä mahdollisuutta.

En ole ikinä ymmärtänyt, että mitä pahaa on asua väliaikaisesti himassa, jos siis oma pää vaan kestää. Itsekin tässä reilu puoli vuotta pyöritty maman helmoissa ja kuukauden kuluttua koittaa paluu maapallon toiselle puolelle tyttöystävän luokse. Ei näköjään rakkaus katso välimatkaa, vaikka itse "kaukosuhdetta" ennen epäilinkin. En olisi itsestäni uskonut, että yli puolen vuoden erossa olo naisesta ei ole vienyt ajatuksia muualle, mutta hyvä niin. Tällä hetkellä odottelen siis suhteellisen innoissani lähtöä.

Itseasiassa naurattaa, kun itsellänikin on muutamia kavereita ketkä yleensä vähän tykkää härnätä "etkö pärjää yksin" kommenteilla. Hyvin meni reilu vuosi maassa, minkä kieltä en puhu ja aivan yksin. Nämä kommentoijat ovat yleensä kaavoihin kangistuneita duunareita.

Olisi ollut aika vaikeaa löytää toimivaa yksiötä tälle ajalle, kun ei huvita asua missään HOASin kannelmäen solussa.

Perhe on hieno asia.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Veikkaanpa, että Röörin teksti oli kieli poskessa kirjoitettu provokatiivinen viesti ja olikin hauska lukea näin monen maitoparran menneen ilmeisen tuohtuneena lankaan. Minulla oli hauskaa, todennäköisesti veli Röörilläkin.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Oli provo tai ei, niin elämän ehtoo puolella olevat ajattelevat näin hyvinkin usein. Käsittääkseni Alamummokin tähän kategoriaan kuuluu.

Yksi asia mitä olen vähän ihmetellyt on se, että monet ihmiset tuntuvat vanhetessaan muuttuvan erittäin ärtyneiksi ja vihaisiksi ihmisiksi. Mietinkin, että olisi parempi löytää se elämän nainen suhteellisen nuorena, jotta ei tarvitsisi tiukkapipojen seassa pyöriä enään etsimässä naisia.

Toivon hartaasti, että itse en muutu samanlaiseksi mitä olen huomannut myös tuttavapiirissä tapahtuvan.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Yksi asia mitä olen vähän ihmetellyt on se, että monet ihmiset tuntuvat vanhetessaan muuttuvan erittäin ärtyneiksi ja vihaisiksi ihmisiksi.
Eilen tuli Yleltä muuan dokumentti jossa tätäkin aisiaa hieman kommentoitiin. Vielä ei tiedetä täydellisesti miksi kyseinen reaktioketju tapahtuu, mutta tuo ärtyneisyys johtuu ihmisen sisäisestä kellosta ja tarkemmin ns. kellosoluista. Nämä kellosolut reagoivat valoon silmän takaosassa ja nämä kellosolut säätelevät ihmisen sisäistä kelloa. Kellosolut ovat herkkiä valon määrän muutoksille auringon noustessa ja lasketessa ja tätä valon määrän muutosta käytetään tuon sisäisen kellon hienosäätöön. Vanhemmiten kellosolujen aktiivisuus taso laskee ja tämä aiheuttaa sen että ihmisen sisäinen kello menee hieman sekaisin ja tämä puolestaan aiheuttaa ärtyneisyyttä senioreissa. Tuon verran jäi tuosta dokkarista mieleen.

Itse ketjun aiheeseen totean, että ihan hyvin menee. Tasaista tällä rintamalla on aviossa ollessa. Ainakin minulla. Toistaiseksi.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mitä olen seniorimiiteissä käynyt ja Röörinkin kanssa jutellut, ärtyneisyys on viimeisimpiä adjektiiveja, jotka mieleeni tästä porukasta tulevat.

Noh, pidin minä itsekin parikymppisenä kloppina yli nelikymppisiä vanhoina.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi asia mitä olen vähän ihmetellyt on se, että monet ihmiset tuntuvat vanhetessaan muuttuvan erittäin ärtyneiksi ja vihaisiksi ihmisiksi. Mietinkin, että olisi parempi löytää se elämän nainen suhteellisen nuorena, jotta ei tarvitsisi tiukkapipojen seassa pyöriä enään etsimässä naisia.

Ääni tälle. Nainen on kuin koira, jos sen ottaa liian vanhana ei koulutus voi mitenkään onnistua. Nuorena on valittava kehityskelpoinen yksilö, jonka kehitystä huolella ohjaten on kasvatettavissa valiovaimo.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Veikkaanpa, että Röörin teksti oli kieli poskessa kirjoitettu provokatiivinen viesti ja olikin hauska lukea näin monen maitoparran menneen ilmeisen tuohtuneena lankaan. Minulla oli hauskaa, todennäköisesti veli Röörilläkin.

Mullakin on tuttuja, joiden hölinöitä joutuu aina selittelemään, että vitsi oli, hehehe. (Vaivaantunutta naurua kolmannella)
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Ääni tälle. Nainen on kuin koira, jos sen ottaa liian vanhana ei koulutus voi mitenkään onnistua. Nuorena on valittava kehityskelpoinen yksilö, jonka kehitystä huolella ohjaten on kasvatettavissa valiovaimo.

Lähinnä tarkoitin, että elämän iloisten ja positiivisten ihmisten kanssa on mukavampi rakentaa tulevaisuutta. En nyt mitenkään tarkoita, että kaikki vähän vanhemmat henkilöt olisivat ärtyisiä, mutta onhan se nyt huomattavasti yleisempää mitä vanhempiin ikäluokkiin siirrytään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Naiset - nuo saatanalliset pillunkantotelineet

Mikään ei tunnu olevan naisilla pysyvästi riittävän hyvin. Jos on käynytkin niin, että asiat ovat miehen ja naisen välillä sattumoisin sattuneet olemaan hyvin, liian pitkään, niin naiset pitkästyvät ja tekevät jonkun tempauksen, jolloinka asiat eivät enää olekaan hyvin. Kun asiat ovat välillä päin helvettiä, vasta silloin asiat ovat oikeasti hyvin.

Tuohon tautiin ei ole lääkettä keksitty. Jos mies käyttäytyy pitkään erittäin hyvin ja naista kunnioittaen, niin nainen sen sijaan, että olisi vain tyytyväinen, alkaakin suuttua mitä pienemmistä asioista. Motkotuskiintiö odottaa purkautumistaan. Mitä paremmin mies on käyttäytynyt, sitä pienemmistä asioista nainen alkaa suuttuilla. Saattaapa nainen jopa käydä Kanarialla ystävättärensä kanssa. Senhän tietää mikä sen reissun tarkoitus on. Sekös miestä harmittaa.

Mutta ei hätää. Olen koko tähänastisen elämäni uhrannut, sekä itseni, että muiden vuoksi elämäntapaempirismiin tällä saralla eloa ja ajan saatossa keksinyt, en lääkettä, mutta vastalääkkeen, keinona pitää naiset pitkällä aikavälillä tyytyväisinä.

Miehen on naisen ja parisuhteen hyvinvoinnin vuoksi parempi välillä sikailla, kuten vaikkapa lähteä yhtäkkiä ilmoittamatta miespuolisten kavereidensa kanssa baariin, olla vastaamatta kännykkään ja kontata paita oksennuksessa, kuset ja paskat housussa aamuyöllä kotiin. Siis kodin lähettyville, kuten porraskäytävään, halkoliiteriin tai postilaatikon alle sammuminen käy myös oikein hyvin, kunhan vain nainen aamulla viimeistään näkee missä mies on yönsä viettänyt. Liikaa kun ei passaa sikailla, jotta nainen saa olla hankala oikean kokoisista asioista. Nainen nimittäin tuntee enemmän vapautunutta motkotusiloa sisimmässään silloin, kun hän saa sopivan oikean syyn motkottaa, eikä hän näin ollen tunne itseään inhottavaksi turhasta motkottajaksi ja motkota siksi pahan olon vuoksi lisää. Ja katsele taas Kanaria-esitteitä. Liiallinen sikailu taas aiheuttaa eroja ja senlaiseksihan ei välttämättä kannata tilannetta päästää. Oikealla tavalla esimerkkini mukaan toimien, kaikki tulee olemaan pitkällä aikavälillä parisuhdevaltakunnassa kunnossa. Kannattaa myös sinkkuna ylläpitää tuota sikailutaitoa, jotta mies on sitten parisuhteessa luontaisesti naiselle sopivasti sikaileva. Aivan liian moni nuori mies pilaa parisuhteensa liian ns. kunnollisella elämällä ja he jopa luulevat sen olevan markkinavaltti parisuhdemarkkinoilla. Onhan se, mutta vain lyhyellä aikavälillä, sillä heistä ei naisten kyllästymisefektin vuoksi parisuhteen ultramaratoonareiksi ole.

Mainittakoon, että jos esittämääni elämäntyyliä harrastavan miehen nainen ei tuota mallikäytöstäni suvaitse, vaan on saman tien heittämässä miestä pihalle, niin silloin nainen onkin perusluonteeltaan aivan liian tiukkapipoinen luonne, josta syystä hänen kanssaan ei kannata kenenkään itseään kunnioittavan miehen ryhtyä yhteiselämää viettämäänkään. Kyseessä on siis win-win -tilanne, joko saat sikailemalla parisuhteen jälleen loistokuntoon tai pääset ylitiukasta ämmästäsi eroon! Lähtiessäsi voit - kohtelias, avulias ja naisen parasta loppuun asti ajatteleva kuitenkin kannattaa olla loppuun saakka - huikata senlaiselle jännittäjäjustiinalle: "lotnamoro ja kattele vaikka Googlesta mikä ja missä on G-piste!".

Toinen asia tietenkin on se, että miksi nainen yleensäkään suuttuu, vaikkapa miehensä baarireissuista. Siihen ei ole mitään järjellistä selitystä sinänsä. Järjettömiä selityksiä toki sitäkin enemmän, naisilta niitä voikin sitten kuulla. Aina olen tuota asiaa ihmetellyt, että mitä se naisille kuuluu, jos mies vähän juo ja nainen sillä aikaa tekee muuta, kuten vaikkapa jauhaa kaverinsa kanssa paskaa miehestään. Sehän luo molemmille - miehelle ja naiselle - terapeuttista, parisuhteelle voimaa antavaa lisäenergiaa ja jälleen on seuraavalla viikolla kiva käydä yhdessä läheisessä K-Kaupassa ostamassa maksamakkaraa. Minullehan ne naisten juomiseen liittyvät "mitä sä nyt taas" -joikut ovat aina olleet vain kepeää taustamusiikkia, sellaista aboriginaalien ikiaikaista ihmisyyteen kuuluvaa satasäkeistöistä didgeridoolla ja rytmikapuloilla säestettyä perinnettä.

Vaan mukaviahan ne naiset kuitenkin kokonaisuutena ovat. Jouni Hynysen sanoin: "Onhan niillä hyvä perse ja hyvät tissit - kaikki muu on turhaa hifistelyä"
 

Soolo

Jäsen
Ei vittu "äijät", nyt ette ole tosissanne. Aikuiset(?) miehet menette imemään peukkujanne äiskän helmoihin, kun ei naiset ymmärrä erinomaisuuttanne.

Onhan se äitin ja isin helmoihin palaaminen hieman maitojunailua, mutta toki silti ihan ymmärrettävä tilapäinen ratkaisu, johon itsekin ehkä väliaikaisesti turvautuisin jos eron hetki koittaisi.

Oman erinomaisuuden tuulettelu, kuten käyttäjä Rööri asian ilmaisee, on kuitenkin tympeää ja lopulta katkeruuteen johtavaa toimintaa. Suosittelen varsinkin tälle ketjussa minua edeltäneelle postaajalle sitä, että pyrkii kehittymään naisasioissaan, ja muistamaan sen, että marttyyriys on perseestä, kun siitä ei ole itselle mitään käytännön hyötyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös