scholl kirjoitti:
Itselläni on aivan erilainen vakaumus ja jommankumman vakaumuksen täytyy olla väärässä. Kipinää tai jännitettä ei tarvitse luoda, vaan se on olemassa. Maailmassa on 6 miljardia ihmistä ja ne on paritettu jollain tavalla luomisprosessissa. Eli se kipinä ja jännite on olemassa, kun ne oikeat kohtaavat toisensa.
Vahvasti eri mieltä. Ei ole mitään oikeaa tai väärää. Sulla itselläsi on mahdollisuus tehdä elämästäsi juuri sellainen minkä haluat ja se pätee myös parisuhteisiin ja naisten tapaamisiin. Tottakai se on fakta, että tietynluonteiset ihmiset sopivat paremmin toisilleen. Näin ollen lienee loogista, että mitä enemmän tapaat naisia ja mitä paremmin ymmärrät mitä ihmisen päässä liikkuu (varsinkin alitajuisesti), sitä suuremmalla todennäköisyydellä joku niistä monista on erittäinkin sopiva. Suurin osa miehistä käyttäytyy samalla, ennalta-arvattavalla hyväksyntää hakevalla tavalla. Valitettavasti pitää nostaa omakin käsi pystyyn tässä yhteydessä. Mutta tätä voi ja pitää muuttaa. Erilaisuus on valttia myös tässä asiassa.
scholl kirjoitti:
Ensinnäkin. Tässähän juuri se jako menee. Jyvät ja akanat. Hyvät miehet eivät alennu tuollaisiin iskuyrityksin. Ei tuli mieleenkään. Siis oikeasti mennä samalle tasolle roskasakin kanssa. Siis ei ole mitään väliä kuinka paljon diibadaabajengiä käy naisille sönköttämässä, kun eivät ole kilpailijoita. Alempitasoista porukkaa. Jokainen järkevä mies tajuaa sen. Samoin naiset tajuavat sen. Säälittäviä jätkiä eivät jaksa kuunnella. Ja jos mies näkee suoraan vaikkapa joka päivä kadulla jo sadasta ihmisestä, onko kukaan edes yhtään potentiaalinen niin miksi nainen ei näkisi. Minkä takia naisen pitäisi mitään alkaa testaamaan.
Miten "hyvän" miehen pitäisi sitten tavata naisia? Ei siinä mun mielestä ole mitään alentavaa mennä juttelemaan naisille missä tahansa, varsinkaan baareissa, jonne suurin osa ihmisistä tulee nimenomaan siksi, että haluaa tavata muita. Känninen sönköttäminen ilman mitään päämäärää on kieltämättä älytöntä eikä varmasti johda mihinkään kovin rakentavaan, mutta oikealla tavalla lähestyminen toimii ja ei siinä mitään ihmeitä tarvitse sanoa. Itse asiassa luin, että itse verbaalinen viestintä on jotain tyyliin 10 % sanomasta ja olemus, kehonkieli yms. sanaton viestintä 90 %. Se mitä sanot ei ole niin tärkeää kuin se, miten sen sanot.
Oma näkemys on muuten se (kun puhuit tuosta että sadasta ihmisestä näkee heti kuka on potentiaalinen), että naiset kiinnostuvat eri asioista kuin miehet. Väitän, että miehelle naisen ulkonäkö on huomattavasti tärkeämmässä asemassa kuin toisinpäin. Sen takia nainen ei raakkaa jätkiä saman kaavan mukaan...henkinen puoli on tärkeämmässä asemassa. Siksi testataan.
scholl kirjoitti:
Sehän on johtanut siihen, että heteronaisia käy hinttibaareissa, jotteivat joudu käyttämään aikaa siihen, että ajaisivat säälittäviä jätkiä veke.
Näin on. Meitä löytyy joka junaan. Niinkuin sanoin, kaikkia ei kiinnosta. Moni nainen on normaaleissa baareissa vain näyttäytymässä ja saa kicksit siitä, kun jätkät lähestyvät heitä ja he voivat käyttää valtaansa tyrmätessään nämä iskuyritykset. Moni nainen on vain "kylmä" tai varattu tms tms tms.
scholl kirjoitti:
Ainoa noista kysymyksistä, jonka olen kuullut on tuo viimeinen ja siihen saksalainen ystäväni on antanut neuvon: "en, mutta sinä näytät niin varakkaalta naiselta, että voisit ostaa minulle drinkin".
Itse olen jatkuvasti törmännyt näihin. Tuo vastaus muuten minkä annoit drinkkikysymykseen on hyvä. Varsinkin jos siinä on vähänkään huumoria mukana.
scholl kirjoitti:
Saattaisin kyllä närkästyä, jos minulta kysyttäisiin asioita, jotka ovat kuitenkin yksityisiä ja joita ei hyvän tavan mukaan kysyä kuten esim. aiemmat kumppanit.
Niin varmasti närkästyisitkin. Samoin tekee 90 % miehistä, varsinkaan jos tätä ei osaa odottaa. Siksi sanoinkin, että nainen testaa miestä. Jos ne yhdeksän kymmenestä hermostuvat ja yksi ottaa huumorilla tilanteen ja sanoo esim. että "niitä on ollut tuhansia ja itse asiassa yksi on kohta tulossa tänne" tai ihan mitä vain vastaavaa huumorilla höystettyä, miten luulet että nainen reagoi siihen yhteen kymmenestä? Miksi naista kiinnostaisi tietää kuinka monen kanssa olet ollut? Siis jos ajatellaan ihan aidosti. Enemmän kuin mitä vastaat siihen kysymykseen, kiinnostaa se, MITEN vastaat siihen.
scholl kirjoitti:
Siis jos haluat sanoa sen, että on ero sillä välittääkö positiivista vai negatiivista energiaa, niin sen allekirjoitan täysin ja pyrin itsekin olemaan positiivinen muutenkin elämässäni. Jos on negatiivinen koko ajan niin vetää puoleensa vain negatiivisuutta. Ja se joka puhuu vain sairauksista, saa muutkin kipeiksi etc. Ja pitäisi pystyä osoittamaan intohimo jotain asiaa kohtaan. En tiedä naisista, mutta ainakin itse innostun siitä, että on draivi päällä, eikä ole sellainen ihminen, joka ei tiedä miksi herää joka aamu. Siis uskoo menestykseen, tekee monia asioita ja kun kertoo niistä niin sellainen innostuksen palo näkyy silmistä.
Täysin samaa mieltä ja tätä vähän hainkin takaa siinä kohdassa. Positiivisella energialla voidaan juurikin tarkoittaa antamista ja negatiivisella ottamista. Negatiivisista asioista puhuminen luo negatiivisuutta ja siinä ikäänkuin käytetään toista hyväksi. En usko, että kukaan välttämättä haluaa kuulla ongelmistasi. Tai siis ainakaan potentiaalinen kumppani. Tämän takia ehdotin tuossa myös, että kumppani ei välttämättä olisi paras ihminen kuuntelemaan myöskään parisuhteessa ongelmiasi. Tottakai hän niin tekee, mutta mitä se pitkässä juoksussa tekee suhteelle jos näitä ongelmia on jatkuvasti, se on toinen juttu. Eiköhän kaikilla ole hyviä ystäviä, joille voi puhua myöskin ja jos ongelmat ovat oikeasti pahoja henkisen puolen juttuja, niin siinä tarvitaan ammattilaista.
Toi, että uskoo menestykseen ja tekee intohimoisesti jotain eli rakastaa sitä mitä tekee joka päivä, on huikean hieno tilanne ja todellakin vetää naisia puoleensa. Sellaisella ihmisellä on todella paljon annettavaa. Sen takia pitäiskin tehdä niitä asioita, joita haluaa ja joista oikeasti pitää. Tästä aiheesta on muuten aivan LOISTAVA puhe, kaikkia joita aihe kiinnostaa, käykää tsekkaamassa youtubesta Steve Jobsin puhe Stanfordista valmistuneille opiskelijoille.
scholl kirjoitti:
Itse olen huomannut, että se menee toistepäin. Ehkä sen takia, etten pidä lapsista, eikä ole minulle ole loppujen lopuksi niin tärkeätä, kuinka vakava se suhde on. Niin, enkä pidä avioeroistakaan, joten väärän henkilön kanssa tai liian hätiköidysti en ole minnekään naimisiin suuntaamassa, joten kyllä se aina on mennyt niin, että ne on nimenomaan naiset, jotka lähestyvät puhuen jostain parisuhteesta. Itse asiassa perinteisessä mielessä parisuhteet ovat Suomessa aika vässyköintiä
Se voi toki mennä myös toisinpäin, mutta moni nainen on sanonut, että ahdistuu tuollaisista vähänkään pitkän tähtäimen suunnitelmista. Jälleen yksi hyvä syy olla avautumatta tunteistaan liian aikaisin. Voi mennä hyvin alkanut juttu sivu suun.
scholl kirjoitti:
Tässä keskustelussa on nyt sellainen piirre, että yritetään luoda miehille jonkinlaista häpeäntunnetta siitä, että asiat on sanottu väärään aikaan ja kun ollaan protestantteja, eikä ole ripittäytymistä niin siitä tunteesta ei pääse sitten eroon edes. Oikeampi tapa olisi todeta vain se, että joko yrittää uudestaan tai sitten päättää, että vika ei ollut ainakaan itsessä. Olen melko varma, että moni antaa periksi liian aikaisin ja alkaa syyttelemään itseään.
Kaksi asiaa. Ensinnäkin, samaa mieltä siitä, että ei pidä alkaa syyttelemään itseään ja TODELLAKIN pitää yrittää uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Koska, kuten sanoin, vaikka tekisit kaiken täydellisesti, hyvin suuri osa naisista on joko varattuja, "kylmiä", näyttäytymässä tai luoja ties mitä muuta. MUTTA se toinen juttu tossa sun tekstissä oli se, että pitäisi yrittää SAMAA ASIAA uudestaan. Ei näin. Jos meni pieleen niin totta helvetissä se pitää miettiä, että miksi meni pieleen ja mitä tekis erilailla seuraavalla kerralla, ihan niinkuin sä teet (toivottavasti) kaikilla muillakin elämän aloilla. Turha hakata päätä seinään. Itseään pitää kehittää ja hyväksyä ensinnäkin se fakta, että tunnetta ei luoda järkeilemällä vaan se tapahtuu ilman, että siihen voi vaikuttaa. Se on oikeastaan tärkein asia, mitä olen yrittänyt sanoa. Ja koska se ei tapahdu järkiperäisin syin, sä et voi "neuvottelemalla" mennä eteenpäin.