Viestin lähetti ozo
Jah, ihan hyviä nuo. Minulla on ainakin ollut viime vuosina tälläinen outo(?) vaatimus(?); nimittäin jotenkin en jaksa sietää tavallista Maijaa Varkaudesta, jolla ei ole mitään maailmankuvaa... siis kokemukset ulkomaailmasta rajoittuu ryyppyreissulla Tallinaan tai risteilyllä Tukholmaan tai median kautta. "Afrikka on paska maa ja Venäjä kans" -kommentit jotenkin vituttaa ihmiseltä, joka ei ole koskaan käynyt kyseisissä maissa. Eli yksi mun vaatimuksistani olisi se, että naispuolinen ihminen on nähnyt ainakin vähän maailmaa eikä ole suomalainen sukkasandaali-juntti.. :)
Palasin just Matkamessuilta ;)
Eli jos ei ole matkustanut ei voi olla avarakatseinen? Itse olen kyllä matkustellut ja opiskellut matkailualaa, mutta ei mielestäni avarakatseisuus ole riippuvainen matkustamisesta. Tunnen montakin ihmistä joilla ei ole vain varaa matkustaa paljoa/ollenkaan Suomen ulkopuolelle, mutta ei se rajoita heidän avarakatseisuutta.
Muuten toki olen samaa mieltä ja valitettavasti joutunut törmäämään kovasti ennakkoluuloisiin ihmisiin. Toisaalta asiaa koskien tuli kiinnostava ohjelma muutama päivä sitten YLE'ltä, jossa ulkomailla kovastikkin skinhead pariskunta totesi kuinka Suomi on mennyt alaspäin, kun tänne on tullut ulkolaisia.