Naisasiat

• 7 591 345
  • 26 615

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti ozo
Jah, ihan hyviä nuo. Minulla on ainakin ollut viime vuosina tälläinen outo(?) vaatimus(?); nimittäin jotenkin en jaksa sietää tavallista Maijaa Varkaudesta, jolla ei ole mitään maailmankuvaa... siis kokemukset ulkomaailmasta rajoittuu ryyppyreissulla Tallinaan tai risteilyllä Tukholmaan tai median kautta. "Afrikka on paska maa ja Venäjä kans" -kommentit jotenkin vituttaa ihmiseltä, joka ei ole koskaan käynyt kyseisissä maissa. Eli yksi mun vaatimuksistani olisi se, että naispuolinen ihminen on nähnyt ainakin vähän maailmaa eikä ole suomalainen sukkasandaali-juntti.. :)

Palasin just Matkamessuilta ;)

Eli jos ei ole matkustanut ei voi olla avarakatseinen? Itse olen kyllä matkustellut ja opiskellut matkailualaa, mutta ei mielestäni avarakatseisuus ole riippuvainen matkustamisesta. Tunnen montakin ihmistä joilla ei ole vain varaa matkustaa paljoa/ollenkaan Suomen ulkopuolelle, mutta ei se rajoita heidän avarakatseisuutta.

Muuten toki olen samaa mieltä ja valitettavasti joutunut törmäämään kovasti ennakkoluuloisiin ihmisiin. Toisaalta asiaa koskien tuli kiinnostava ohjelma muutama päivä sitten YLE'ltä, jossa ulkomailla kovastikkin skinhead pariskunta totesi kuinka Suomi on mennyt alaspäin, kun tänne on tullut ulkolaisia.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kun täällä on monella ihmisellä ollut jos jonkinlaista huolta ja murhetta kauniimman sukupuolen edustajien kanssa niin ajattelin, että tarvittaisiin vähän piristystä ankeaan arkeen, kun oikein vituttaa eroaminen

Miksi olut on parempi kuin nainen

Olut on parempi kuin nainen, koska...

1. Tiedät aina korkkaavasi jokaisen oluesi ensimmäisenä.
2. Olut on parhaimmillaan kylmänä.
3. Olut ei muutu vanhemmitenkaan kuivaksi.
4. Jopa Jämijärvellakin saa olutta.
5. Voit jakaa oluesi kavereittesi kanssa.
6. Olut ei nalkuta.
7. Korkattua olutta on helppo roikottaa mukanaan kun työntää keskisormensa reikään. (Jos keskisormi on liian tukeva voi käyttää nimetöntä tai pikkurilliä.)
8. Olutta on helppo kanniskella myös kaulasta roikottamalla.
9. Olut ei kysele menemiäisi eikä tulemisiasi.
10. Olut ei saa koskaan päänsärkyä.
11. Oluella ei ole sukulaisia.
12. Olut ei juttele muiden oluiden kanssa juomataidoistasi.
13. Kun olet käyttänyt oluen loppuun voit (ja jaksat) aloittaa heti uuden.
14. Olut ei vaadi sinua höpöttämään joutavia juomisen jälkeen.
15. Jos olut väljähtyy tai käy happamaksi se on helppo kaataa viemäriin eikä kukaan huuda perään.
16. Olut ei kysy kesken lätkamatsin: "Miksi tuolla raitapukuisella ei ole omaa mailaa?"
17. Nykyaikainen oluenpaneminen on erittäin hygieenistä puuhaa.
18. Olut on helppo avata vaikka pöydän reunaa vasten.
19. Olut ei vaadi sinua olemaan täsmällinen.
20. Olut ei valita, että henkesi haisee oluelta.
21. Ainakaan suomalaisissa oluissa ei ole pohjasakkaa.
22. Olut menee pieneen tilaan.
23. Useitakin oluita on helppo kuljettaa kerralla mukanaan.
24. Jos olut pääsee tilapäisesti loppumaan, löytyy aina jostakin kaveri, joka antaa omaansa.
25. Olut ei juokse vieraissa.
26. Olut ei vaadi mitään lupauksia ennen kuin suostuu korkattavaksi.
27. Oluella ei ole vaihdevuosia.
28. Oluen mielestä et juo koskaan...
a) liian nopeasti.
b) liian hitaasti.
c) liian usein.
d) liian harvoin.
29. Jos useita oluita on koolla samanaikaisesti, ne ovat aina hiljaa.
30. Olut ei rupea puhumaan avioliitosta seuraavana aamuna.
31. Kun olut kuohahtaa se on vain hyvä merkki.
32. Oluella ei ole mitään estoja.
33. Olutta on kevyt kantaa vaikka itsekin olisi mäiskeessä.
34. Oluesta on mukava nauttia isollakin porukalla.
35. Oluesta ei saa...
a) sukupuolitauteja.
b) elatusmaksuja.
c) satiaisia.
36. Olut on hiljaa silloin, kun siltä ei mitään kysytä.
37. Olutta ei tarvitse syöttää eikä juottaa.
38. Olut ei odota, että muistaisit kuinka te tapasitte ja missä.
39. Oluesta pystyy nauttimaan täysin velttona ja rapakunnossakin.
40. Olut ei ikina heittäydy feministiksi.
41. Olut ei...
a) itke.
b) kikata.
c) hihita.
d) jäkätä.
42. Jos olut on liian nuorta siitä ei saa muuta kuin korkeintaan mahansa kuralle.
43. Olut ei ikinä oksenna sänkyysi.
44. Olut ei vaadi sinua luopumaan...
a) vanhoista kavereistasi.
b) pubi-illoista.
c) vanhasta talvipalsastasi.
d) miestenlehtien lukemisesta.
45. Olut on aina märkää.
46. Olut ei ole kiinnostununt vaatteista.
47. Olut uskoo kaiken mitä sille sanoo.
48. Oluelle sen koko ei tosiaankaan merkitse mitään.
49. Jos oluen panee kaappiin, se pysyy siellä kunnes otat sen pois.
50. Olut ei halua ajaa autoasi.
51. Olut on aina hintansa väärtti.
52. Oluella voi pestä hampaansa.
53. Oluella ei koskaan ole...
a) rintatoppauksia.
b) peruukkia.
c) tekohampaita.
d) psoriasista.
54. Olut ei osaa sanoa ei.
55. Olut ei koskaan tule uskoon.
56. Oluella ei ole mustasukkaista aviomiestä tai entistä poikaystävää.
57. Olut ei pane pahakseen vaikka asuntosi lattialla lojuisi muita käytettyjä tai käyttämättömiä oluita.
58. Olutta nauttiessa ei tarvitse välttämattä seistä.
59. Olut ei lue Sartrea.
60. Olut ei ikinä rupea väittämään...
a) että sekin on ihminen.
b) että silläkin on tunteet.
c) että sitä on loukattu oluena.
61. Oluesta nauttiminen kay televisiota katsellessakin.
62. Olut antaa aina kaikkensa.
63. Jos joku olut ei miellytä sen voi vaihtaa toiseen vaikka kesken juomisen.
64. Olut ei ole koskaan...
a) tyhmä.
b) koppava.
c) kiukkuinen.
d) sairas.
65. Olut ei vaadi sinua mukaansa taidenäyttelyihin tai katselemaan vanhoja Renoirin mustavalkoisia elokuvia.
66. Olutpullon reikä ei veny kovassakaan käytössä, vaan pysyy aina samankokoisena kuin ensimmäiselläkin kerralla.
67. Entiset oluesi eivät taatusti soittele sinulle yöllä.
68. Yli-ikäinenkin olut on ihan mukiinmenevä, jos sitä on pidetty pimeässä.
69. Olut ei kilju (kilju ei ole olutta).
70. Olut ei inhoa vanhoja kavereitasi.
71. Oluen kanssa puuhatessa sattuu aina jotain, mikä naurattaa seuraavana aamuna - tai viimeistään kuukauden kuluttua.
72. Olueeseen voi aina luottaa.
73. Oluen mielestä mielipiteesi eivät koskaan ole sovinistisia.
74. Jos olut ravintolassa sattuu kaatumaan lattialle, tarjoilija siivoaa sen pois ja tuo - tietyin edellytyksin - tilalle uuden.
75. Olut ei koskaan lähde baanalle "oluitten kesken".
76. Olut ei hanki kissaa tai koiraa neuvottelematta siitä ensin kanssasi.
77. Jos lähdet matkoille voit olla jokseenkin varma, että löydät melkein paikasta kuin paikasta yhtä auliin ja hyvän oluen kuin mihin olet Suomessa tottunut.
78. Olut ei koskaan kutsu miehekästä mahaasi möhömahaksi.
79. Olut ei ryhdy yhtäkkiä siirtelemaan huonekalujasi pois niiden tutuilta paikoilta.
80. Mielenkiinto olueeseen vain kasvaa iän myötä.
81. 80-vuotiaskin pystyy helposti nauttimaan oluen tai kaksi illassa.
82. Olut ei ajele kainalokarvojaan parranajokoneellasi.
83. Jos olut kihahtaa päähäsi, se ei johda elinikäiseen katastrofiin.
84. Olut ei heikkonakaan hetkenään rupea muistelemaan, mitä satuit sanomaan jonkin riidan yhteydessä puoli vuotta aikaisemmin.
85. Jos olutta juo tarpeeksi siitä tulee känniin.
86. Ja mikä parasta: Kun olet käyttänyt oluesi loppuun, tyhjästä kuoresta saa kaupassa vielä 10 centiä!

--------------------------------------------------------------------------------

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Viestin lähetti eagle
Eli jos ei ole matkustanut ei voi olla avarakatseinen? Itse olen kyllä matkustellut ja opiskellut matkailualaa, mutta ei mielestäni avarakatseisuus ole riippuvainen matkustamisesta. Tunnen montakin ihmistä joilla ei ole vain varaa matkustaa paljoa/ollenkaan Suomen ulkopuolelle, mutta ei se rajoita heidän avarakatseisuutta.

Tottakai, poikkeuksia löytyy - en yleistä missään nimessä. Et kuitenkaan voi väittää ettei matkustaminen avartaisi maailmankuvaa. Mielestäni se vahvistaa myös kulttuuri-identiteettiä ja on hyvä tapa nähdä kotimaansa uudessa valossa kun on jotain vertauskuvia ihan omien kokemusten perusteella. Puhuin nimenomaan heistä, jotka lähtee väittämään jotain josta heillä ei yksinkertaisesti ole omaa henkilökohtaista kokemusta.

Viestin lähetti eagle
Toisaalta asiaa koskien tuli kiinnostava ohjelma muutama päivä sitten YLE'ltä, jossa ulkomailla kovastikkin skinhead pariskunta totesi kuinka Suomi on mennyt alaspäin, kun tänne on tullut ulkolaisia.

Toisaalta. Hmm.. oletko samaa mieltä? Mielestäni, maailman intergroiminen on väistämätön asia. Varsinkin nyt kun Suomi on EU:ssa. Siitä onko mennyt alaspäin voidaan olla monta mieltä. Tottakai uudet kulttuurit tuovat mukanaan uusia ongelmia ja hyväksyminen on vaikea, varsinkin jos kulttuuri on kaukana meidän omasta. Niin, onko Ruotsi mennyt paljon alaspäin kun siellä nyt on niin paljon ulkolaisia..tai esim. New York? Tästä voi syntyä pitkä debaatti.

Viestin lähetti Tommy
Niin, aiheen otsikosta hiukan karkaen mutta minua vituttaa eniten nämä henkilöt jotka ovat niin muka-maailmankävijöitä. Kun he suunnittelevat lomiaan, pakkaavat rinkkansa ja ottavat junan Moskovaan. Sieltä sitten patikoivat kohti Valko-Venäjää ja muita kolmannen maailman valtioita.

Ensinnäkin, harva kyllä patikoi Moskovasta Valko-Venäjälle. Toisaalta, mä en näe siinä mitään pahaa. Näillä "muka-maailmankävijöillä" on varmasti enemmän kokemuksia & näkymyksiä kuin sinulla kyseisistä maista. Huomaa vaikka asennettasi sinun viestissäsi.

Viestin lähetti Tommy
Tämän jälkeen he palaavat erinäköisille foorumeille Internetissä ja manaavat kuinka syvältä valmismatkat ovat ja niissä vaan "suomalaiset syö lihapullia".

Joo just joo, hipit te ootte syvältä.

Älä yleistä. Minun mielestä valmismatkoissa ei ole mitään pahaa. Se on todella helppo tapa matkustaa ja suosin sitä itsekin! Se, että monet vanhemmat suomalaiset Kanarialla dokaavat suomalaisissa baareissa juoden suomalaista kaljaa ei ole mikään ennakkoluulo. Itse kuin olen täysin erilainen...

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti ozo
Tottakai, poikkeuksia löytyy - en yleistä missään nimessä. Et kuitenkaan voi väittää ettei matkustaminen avartaisi maailmankuvaa. Mielestäni se vahvistaa myös kulttuuri-identiteettiä ja on hyvä tapa nähdä kotimaansa uudessa valossa kun on jotain vertauskuvia ihan omien kokemusten perusteella. Puhuin nimenomaan heistä, jotka lähtee väittämään jotain josta heillä ei yksinkertaisesti ole omaa henkilökohtaista kokemusta.

Toisaalta. Hmm.. oletko samaa mieltä? Mielestäni, maailman intergroiminen on väistämätön asia. Varsinkin nyt kun Suomi on EU:ssa. Siitä onko mennyt alaspäin voidaan olla monta mieltä. Tottakai uudet kulttuurit tuovat mukanaan uusia ongelmia ja hyväksyminen on vaikea, varsinkin jos kulttuuri on kaukana meidän omasta. Niin, onko Ruotsi mennyt paljon alaspäin kun siellä nyt on niin paljon ulkolaisia..tai esim. New York? Tästä voi syntyä pitkä debaatti.

Kyllä matkailu varmasti avartaa maailmankuvaa ja esim. matkailu pelkästään Virossa saa hyvin antamaan arvoa suomalaiselle ns. hyvinvointiyhteiskunnalle. Täällä on asiat kuitenkin lähtökohtaisesti niin paljon paremmat laajemmassa mittakaavassa. Puhumattakaan sitten vaikka Venäjästä tai jos lähdetään Afrikkaan/Aasiaan/E-Amerikkaan ja niiden köyhyyttä/kurjuutta katsomaan. Samoin myös osaa arvostaa helpommin pieniä asioita, kun näkee kuinka jossain valtavasti niukemmissa oloissa ollaan kovinkin onnellisia todella pienistäkin(meidän mittakaavassa) asioista.

En ole samaa mieltä. Se kiinnostavuus tuli siitä että vaikka kuinka on matkailtu, niin jos lähtökohtainen suhtautuminen on kovinkin suppea, niin ei se matkustelu avarra vaan voi ehkä entisestään muuttaa katsomista kapeammaksi. Eli ymmärsit viestini merkityksen tältä osilta täysin nurinkurisesti.

Minulla on ulkolaisia ystäviä, olen seurustellut/tapaillut ulkolaisia naisia/tyttöjä, jonka lisäksi muutama sukulainen on ulkomaalaisen kanssa naimisissa. Itselleni lähtökohtaisesti ihminen on ihminen, sekä heikkouksineen ja hyvine asioineen, kotimaalla itselleni ei ole merkitystä, eikä sen puoleen ihonvärilläkään. Ulkolaisiin ruokakulttuureihin olen kovasti tutustunut ja varsinkin Thai/Kiinalainen ruoka ovat suorastaan intohimon tasolla. Tämän lisäksi muutenkin mm. Egypti&Antiikin Rooma ovat kiinnostuksen kohteina, joten kyllä sitä väkisin niin vaikutteita kuin perspektiiviä on saanut. Toivottavasti myös ymmärrys muihin kulttuureihin on samalla parantunut.

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Kyllä taas pistää nämä naisasiat mietteliääksi. Nykyisessä suhteessa voisi mennä paremminkin ja vakavaa kiinnostusta taas on ilmaistu aika yllättävältä taholta. On nämä aina niin vaikeita asioita. No, on ainakin muutakin mietittävää kuin työt, jääkiekko ja ryyppääminen.

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Mä ajattelin taistella vielä. Koska en usko että hänellä olisi toista vaan se johtuu siitä ettei hän kokenut rakastuneensa muhun tai siitä että häntä rupesi pelottamaan tulevaisuus. Nainen on sanonut mulle että hänellä on ongelmia parisuhteissa tuon tunnepuolen kanssa.

Vaikea kuvitella ettei hän välittäisi minusta millään tasolla. Pari viikkoa sitten sanoi mulle että mä olen ihana. Viimeisenä yhteisenä yönä 5pv sitten pusutti mun selkärankaa kun nukuin, havahduin siihen, todelliselta se tuntui.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Hamraan
Mä ajattelin taistella vielä.
Oikea asenne! Aina pitää taistella, etenkin jos on kyse rakkaudesta. Sen edestä kannattaa taistella, vaikka olisi vaikeaa, sillä silloin tietää sen olevan aitoa.

Rakastaa ja tulla rakastetuksi on mielestäni tärkeintä mitä tiedän, toki jonkinlainen toimeentulo on myös hyvä asia... rakkaus kun ei täytä vatsaa, muuta kuin hyvällä ololla joskus. =)

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ted Raikas
Oikea asenne! Aina pitää taistella, etenkin jos on kyse rakkaudesta. Sen edestä kannattaa taistella, vaikka olisi vaikeaa, sillä silloin tietää sen olevan aitoa.
Toisaalta tervettä on myös tajuta missä vaiheessa se taistelu kannattaa luovuttaa. Vaikka kuinka rakastaisi ja itse olisi valmis tekemään asian eteen mitä, ei se loppupeleissä kanna pitkälle jos toiselta osapuolelta tulee paskaa niskaan enemmän kuin jaksaa kantaa. Jos tuntuu että oma nuppi sekoaa siitä, että yrittää taistella sen rakkauden/suhteen puolesta, on tervettä lyödä stoppi koko hommalle.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Pikku Myy
Vaikka kuinka rakastaisi ja itse olisi valmis tekemään asian eteen mitä, ei se loppupeleissä kanna pitkälle jos toiselta osapuolelta tulee paskaa niskaan enemmän kuin jaksaa kantaa.
No totta tuokin. Itse tosin ehkä ajattelin siltä kannalta, että vastoinkäymisistä ei pidä lannistua ja antaa hyvälle alulle päässeen suhteen valua käsistä vain siksi ettei jaksa ponnistella. Rakkauselämä kun ei ole helppoa lainkaan, ei, siinä saa kyllä tehdä töitä ja ylläpitää sitä. Joskus antaa myöten, toisinaan pitää päänsä. Sellaista omanlaistaan keinottelua.

Joskus on kyllä luovuttava.

Itse olen vähän sellaista itsepäistä sorttia, että en anna periksi helpolla, koska ihmissuhteissa kiinnyn hyvin helposti. Ellei sitten tietysti tehdä jotain todella tylyä, jolloin minusta saa sitten vastavuoroisesti aikamoisen vihamiehenkin halutessaan. En nyt suoraan vihoittele ja ole kommentoimatta ja tervehtimättä, mutta olen melko etäinen ja välinpitämätön. Paskaa niskaan olen joskus ottanut ehkä luvattomankin paljon, se ei kannata, mutta minkäs sille luonteelleen aina mahtaa. Jossain se raja tietysti aina kulkee.

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pikku Myyn linjoilla ollaan täälläkin. Omalla kohdalla sitä taistelua ja yrittämistä on jatkettu jo muutama kuukausi. Yhteiselo sujui aluksi hienosti, mutta nyttemmin se on muuttunut lähes jatkuvaksi kuittailuksi ja mököttämiseksi. Sen taustalla taas on oikeastaan täysin erilaiset intressit niin vapaa-ajan käytön kuin muidenkin asioiden suhteen. Tuntuu että ei jaksa enää kovin kauaa. Tunteet eivät ole täysin viilenneet, muuten olisi varmaan tullut jo erottua, mutta eipä ne enää niin korkeallakaan roihua.

Eipä kai siinäkään ole järkeä että suhdetta pitää hengissä yhteiset hienot muistot jostain sen alkuajoilta, lopultakin se lienee aikamoista tekohengitystä.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pikku Myy
Toisaalta tervettä on myös tajuta missä vaiheessa se taistelu kannattaa luovuttaa. Vaikka kuinka rakastaisi ja itse olisi valmis tekemään asian eteen mitä, ei se loppupeleissä kanna pitkälle jos toiselta osapuolelta tulee paskaa niskaan enemmän kuin jaksaa kantaa. Jos tuntuu että oma nuppi sekoaa siitä, että yrittää taistella sen rakkauden/suhteen puolesta, on tervettä lyödä stoppi koko hommalle.

Nimenomaan näin. Aina kannattaa muistaa, että jokaisen suhteen pitäisi tuoda lisäarvoa yksilön elämään ja lisätä onnellisuutta ja hyvinvointia. Suhde itsensä vuoksi ei ole tärkeää. Tärkeää on suhteen vaikutus yksilön hyvinvointiin. Jos suhde tuo mukanaan enemmän itkua ja vaivaa kuin onnellisuutta, on jokin pielessä.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Snakster
Aina kannattaa muistaa, että jokaisen suhteen pitäisi tuoda lisäarvoa yksilön elämään ja lisätä onnellisuutta ja hyvinvointia. Suhde itsensä vuoksi ei ole tärkeää.

Aika laittamattomasti sanottu.
Lainaan vähän lisää
Viestin lähetti Snakster
Tärkeää on suhteen vaikutus yksilön hyvinvointiin .
ja alleviivaan vielä, että onni ei tule ulkoapäin, vaan sisältä.

Tobias

Jäsen
On mielenkiintoista huomata, kuinka paljon ihmiset vaivaavat päätään parisuhteella. Tarkoitan nyt kaveripiiriäni, ja samaa päänvaivaamista näyttää ilmenevän myös jatkoaikalaisten keskuudessa.

Itselleni vakituinen parisuhde ei ole sopinut enkä enää aio moiseen ryhtyä. Tarkoitan parisuhdetta, jossa olen yhden naisen mies. Mä en ala kompromisseihin omien mielitekojeni ja luontoni kanssa ja sen takia aion pysyä myös tulevaisuudessa sinkkuna -ja tehdä kenen kanssa mitä tykkään. Ei vaan ole koskaan tullut tunnetta, että haluaisin olla vain jonkun tietyn, yhden naisen kanssa. Joten miksipä sitä sitten itseään vastaan taistelemaan. Tykkään olla sinkkuna, ei parisuhteen velvollisuuksia, vastuuta jne. Ja kuitenkin tarvittaessa seuraa löytyy.
Tietysti ymmärrän hyvin, että useimmat ihmiset kaipaavat vakituisempaa parisuhdetta, eikä siinä mitään, hyvä niin.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Tobias
Tykkään olla sinkkuna, ei parisuhteen velvollisuuksia, vastuuta jne. Ja kuitenkin tarvittaessa seuraa löytyy.
Hyvä sinulle, mutta monelle tuo ei ole edes mahdollista, syystä tai toisesta.

Jännä ajatusleikki onkin se, että jos sellainen ihminen joka ei yleensä seuraa saa ja vannoo olevansa yhden kumppanin mies/nainen, yht'äkkiä saisikin viehätysvoiman jolla saada melkein kenet tahansa ja milloin tahansa, niin muuttuisiko elämänasenne?

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ihmisen mieli on vaan rakennettu niin, että sinkkuna ollessa kiinnostaa parisuhde, joka taas toteutuessaan alkaa heti tuntumaan kahlitsevalta, ainakin jossain määrin. Tässä ympyrässä sitä seikkaillaan yleensä koko aikuisikä.

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Johannes
Ihmisen mieli on vaan rakennettu niin, että sinkkuna ollessa kiinnostaa parisuhde, joka taas toteutuessaan alkaa heti tuntumaan kahlitsevalta, ainakin jossain määrin. Tässä ympyrässä sitä seikkaillaan yleensä koko aikuisikä.

Näinhän se menee. Kyse onkin siitä, mitkä kompromissit tällaisessa tilanteessa tekee. Luopuuko osasta itsenäisyyttään parisuhteen vuoksi, vai luopuuko parisuhteesta ja mahdollisesti sen mukanaan tuomasta "onnesta". Eri ihmiset tekevät eri ratkaisut, meitä on moneksi.

Sainpa helvetin monta kliseenomaista lausetta noin lyhyeen tekstiin, on sekin saavutus.

Niin ja juu, ketjun aiheesta: kyl, mä seukkaan ja se on aika ihkuu.

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mulle sitten taas sopii lopulta paremmin seurustelu kuin irtosuhteet. On tullut kokeiltua molempia ja kyllä yhdessäolo parhaimmillaan vie voiton. Sopii luonteelle vaan paremmin. Tällä hetkellä se ei sitä ole, mutta ehkä taas melko pian. Ei välttämättä nykyisessä suhteeessa, mutta yksi työkaveri pohjalta lähtenyt kaverisuhde alkaa olemaan käännekohdassa..

toniy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,
San Jose Sharks.
Pitkästä aikaa tähänkin ketjuun on jotain kirjotettavaa. Eli nyt on meikäläisellä 20v punapää pyörityksessä :) ei tässä vielä kuitenkaan mitään suurta oon tapahtunut. Molemmat kuitenkin ollaan aikas kiinnostuneita toisista ja toivotaan,toivotaan! Aikas lottovoitto miehelle kun on nainen joka on vieläpä kokki :) Lätkäriitoja ei meidän välille tule syntymään kun tytto ei lätkää kyllä seuraa. Pitää yrittää saada tyttö Ipan matsiin mukaan niin ehkä kipinä syntyy :) Mutta palaan asiaan vielä!

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti toniy
Pitää yrittää saada tyttö Ipan matsiin mukaan niin ehkä kipinä syntyy :) Mutta palaan asiaan vielä!

Oikein yritetty.
Itsehän tasapainoilen Lukkoa kannattavan kanssa ja keskinäisten otteluiden jälkeen on piikkien heitto aika kovaa..

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä tossa aikanaan puolitosissani päätin, etten rupea enää seurustelemaan muun kuin Ilves-fanin kanssa.
Ei sillä oikeasti ole suurtakaan väliä, mutta toisaalta on kyllä kivaa kun voi käydä yhdessä peleissä eikä se ole ainaista tappelua.
Muuten, tämän nykyisen "peliseuralaisen" kanssa kun juteltiin ekaa kertaa puhelimessa, puhuttiin varmaan tunti jääkiekosta ja Ilveksestä. Voi helvetti, tarkemmin ajatellen me varmaan ansaitaan toisemme.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Se on nyt sitten oma parisuhteeni ohi...

Niin ykskaks yllättäen se kävi, vaikka totta puhuen siitä oli merkkejä jo pidempään. Ei se sinänsä siis yllätyksenä tullut, mutta mieli on matalana... ei se lasku siihen ole sillä tapaa sen helpompaa. Tunteet toista kohtaan eivät ole kadonneet minnekään, mutta minkäs teet ja ymmärrän toista osapuolta kyllä. Pitkähkö välimatka plus monet melko vaikuttavat syyt, joita en tässä erittelemään ryhdy, tekivät sitten tämän. Nyt jatketaan ystävinä, luojan kiitos että puheväli on. Itketty on taas tässä pitkästä aikaa, tällä hetkellä taas onneksi tyynempi vaihde. Kunnes joku tietty asia muistuttaa kunnolla ja taas mentiin...

Hetkittäin vaikea uskoa, että se on ohi. Jossain mieleni syövereissäni uskoin sen kestävän ikuisuuden. Mikään ei voisi sitä katkaista.

Puolentoista vuoden jälkeen kiintyy toiseen ihmiseen niin kovasti ja se läheisyys, se läheisyys on jotain niin ihanaa. Tavallisena "ystävänä" se ei ole enää sama asia, vaikka halata voisikin.

Helposti tulee syytettyä itseään siitä, että tekikö sitä jotain väärin tai vastaavaa, että asiat kuihtuvat. Parhaimpansa yrittää, mutta ei silti onnistu.

En onneksi ole vihainen, olen ainoastaan... pettynyt. Surullinen ennen kaikkea.

Ehkä tämä tästä. Joskus. Nyt on totuttava taas yksinäisyyteen, tällä hetkellä olen niin väsynyt kaikesta, että se onkin ehkä ihan hyvä vaihtoehto.

"Suudelmaa jää kaipaamaan heti kun se on annettu."

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ted Raikas
Se on nyt sitten oma parisuhteeni ohi...
se onkin ehkä ihan hyvä vaihtoehto.

Tsemppiä!

Itsekin miettii, kuinka helposti kannattaa päästää toinen ihminen lähelle. Yhdessä olo on herkkua, mutta kun eron aikana vituttaa ja paljon. Vähemmällä pääsee kun ei päästä ketään liian lähelle..

Viimeksi muokattu:

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Tsemppiä Tedille. Itselläkin on vielä tuoreessa muistissa ero ja ne tuntemukset.

En sano mitään kliseitä tässä kohtaa, ne ei auta paskaakaan. Itkeminen auttaa, sen huomasin itse. Tunteiden patoaminen on omasta mielestäni vain pahasta.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
"Women, the final frontier..."

Niin siinä sitten kävi, vaimoke suutahti. PMS eli pahin mahdollinen sairaus päällä, otti hernettä nenään tyhjästä, kuten yleensä. Mutta nyt se poikkesikin kaavasta...

Taustoja: 5 vuotta yhdessä, kihloissa. Nyt viime syksystä saakka asuttu eri kaupungeissa (100km väliä), vaimokkeen opiskelun vuoksi (niin, mitä sitä yhdellä ammatilla). Itse jäin tänne työn vuoksi. Näemme enimmäkseen viikonloppuisin.

Vaimo oli jostain vaatteista löytänyt pitkiä, kihartuvia, vaaleita hiuksia. Nyt viime aikoina, näitä on alkanut löytyä enemmän ja enemmän. Jopa minun harteilla oli niitä kuulemma ollut(??).......

Eli tyhmempikin jo tajuaa, että pettämisestähän se minua epäilee! Mikä parasta, en edes tiedä yhtään naisihmistä, jolla olisi sellaiset hiukset. Saatika, että pettäisin muijaa.

Koeta siinä sitten selvittää tilanne, sillä rekisterini tämän suhteen osalta ei olekaan täysin puhdas. Alkutaipaleella tuli kompuroitua, niin sanotusti.

Tässä sitä sitten ollaan, tuomiolla, syyttömänä. Perkeles, että osaakin tuntua.... epäoikeudenmukaiselta.

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Voimia jääkoneenkuljettajalle!!!

Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
Niin siinä sitten kävi, vaimoke suutahti. PMS eli pahin mahdollinen sairaus päällä

5 vuotta yhdessä, kihloissa.
viime syksystä saakka asuttu eri kaupungeissa
Näemme enimmäkseen viikonloppuisin.

Vaimo oli jostain vaatteista löytänyt pitkiä, kihartuvia, vaaleita hiuksia.

pettämisestähän se minua epäilee!
Saatika, että pettäisin muijaa.

Tässä sitä sitten ollaan, tuomiolla, syyttömänä. Perkeles, että osaakin tuntua.... epäoikeudenmukaiselta.

Voimia asian selvittelyyn! Oikeasti jos et ole pettänyt niin koita nyt hyvä mies jotenkin selvittää tilanne kihlattusi kanssa!
Ei viittä vuotta kannata tuosta vaan hukkaan heittää!
Teillä on jo taatusti isot suunnitelmat yhdessä tehtynä tulevaisuudelle ja toivon nyt totisesti että kuvio selviää ja kihlattu uskoo että Sinä olet Hänen arvoisensa, etkä petä!
En voi kuin lähettää virtuaalivoimia täältä sinne!
Ja toivoa parasta teille että saatte asiat järjestykseen ja tolalleen!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy