Niin oliko kellään siis sellaista kokemusta, että ystävä-/kaverikortin käyttäneestä olisi todella saanut ystävän? Siksi tällaista ennakkotapausta kyselen, että satuin sieltä edelliselläkin sivulla mollatulta treffisivustolta löytämään sellaisen todella kivan ja omaan silmään kauniinkin tytön, joka on vieläpä monissa asioissa hämmästyttävän samanlainen kuin itsekin olen. Niin, tämä tyttö pelasi siis tuon ystäväkortin ja vaikka olihan se pettymys silloin niin olisin kuitenkin todella kiinnostunut hänestä ystävänäkin. Eikä mua häiritse, että voisin tykätä hänestä enemmänkin, miten se voisi silloin siis häiritä häntä? Aikuisia ihmisiä tässä kuitenkin jo ollaan niin luulisi tuon asian pystyvän käsittelemään. Enkä ainakaan itse voisi edes harkita seurustelua sellaisen ihmisen kanssa, josta en pitäisi vain ystävänäkin. Olen kuitenkin aistivinani, ettei vastapuoli mieluummin ehkä olisi kanssani tekemisissä. Se olisikin sitten kuin isku vyön alle jos hän onkin oikeasti tuota mieltä. Varsinkin kun en itse ole mitään sosialisoitumista koskaan ennen harrastellut ja ensimmäistä kertaa yritin luoda sellaista ihmissuhdetta jolle laitoin jotain painoarvoakin. Paljastin itsestäni luottamuksella ihan helvetisti, kun toinen vaikutti alkuun aidosti kiinnostuneelta ja kertoi itsekin asioita, joita ei ollut aiemmin kertonut kenellekään. Olin kuulemma niitä harvoja ihmisiä joille hän pystyy kunnolla avautumaan itsestään.
Myös ihmettelyketjuun sopivaa olisi, että onko naisilla yleensäkin kauhea tarve mielistellä? Esimerkiksi kerran sellainen tyttö, joka ei profiilissaan kertomansa mukaan siedä tunteilla leikkimistä, otti yhteyttä ja kehui omaa profiiliani lähes ylitsevuotavin sanakääntein, kertoi nimensä pyytämättä, pyysi omatoimisesti sähköpostiosoitetta, muttei kuitenkaan ikinä meilannut kovista lupailuista huolimatta, vaikka kertoi edelleen ehdottomasti seisovansa sanojensa takana. Pari muutakin vastaavanlaista tapausta on tullut vastaan, "profiilisi vaikuttaa tosi hyvältä ja suoraan sanottuna meissä taitaa olla aika samaa", muttei enää vastausta toiseen viestiin. Joskus joku sentään vastasi, että "suoraan sanottuna meillä ei taida olla paljoakaan yhteistä, mutta kiitos kuitenkin viestistäsi ja hyvää jatkoa". Voiko naisista sitten ottaa mitään tolkkua jos "meissä on paljon yhteistä" ja "meillä ei ole yhteistä" tarkoittavatkin samaa asiaa? Onko se naisten mielestä jotenkin kohteliaampi tapa sanoa, ettei kiinnosta, kun sanookin, että pidän sinusta tosi paljon ystävänä yms?