Huh huh...
Taitaa olla ensimmäinen oikein "aiheen mukainen" viestini tähän ketjuun. A.Mertarantaa mukaillen: "No nyt alkaa... nyt alkaa mennä jo naurettavaksi touhuksi! Koukkua tulee, korkea maila ja poikittaisella selkään! Eikä tule...". Tiedätte kyllä jatkon.
Eli kuten varmaan arvata saattaa, niin voita alkaa olla leivän molemmin puolin ja osin vähän jo sivuillakin. Ensin vähän taustatietoa: Ms.Foxien paikkaa viitisen vuotta hallussaan pitänyt neitokainen päätti noin pari vuotta sitten pakata laukkunsa. Ei mitään, lusikoiden jaossa ei tullut suurempia ongelmia ja päätin, että nyt otetaan kaikki ilo irti elämästä. Pari-kolme kuukautta oli todella hauskaa, mutta sitten tuli vain täydellinen stoppi. Ei jumalauta, sitä tuli ihan oikeasti harkittua munkkiluostariin vetäytymistäkin. Ei muuta kuin henkilökohtainen selibaatti päälle.
Viimeisen kolmen vuoden aikana on tullut oltua matkoilla keskimäärin 220vrk/vuosi, joten kyllä siinä on tullut nähtyä erinäköisiä hotellihuoneita/hyttejä/mökkejä ja muita majoitusvaihtoehtoja. Tänä keväänä tuli huomattua, että kynttilä palaa molemmista päistä ja on aika vähän rauhoittua (vittu, burn outiako varten mä opiskelin neljä vuotta?). Ainakin kesä on pakko ottaa töiden puolesta rauhallisesti. Samalla myös ensimmäistä kertaa Ms.Foxien lähdön jälkeen avasin vähän enemmän silmiä. Voi PRKL että maailmassa on kauniita naisia.
Keväällä tapasin Tukholmassa yhden ruotsinsuomalaisen tytön, joka vaikutti (ja vaikuttaa edelleen) täydelliseltä. Hmmm... kaikissahan niissä on jotain vikaa! Matkailualalla kuten minäkin, joten alan vaatimukset ja edut on tiedossa. Tälläkin hetkellä hän on muistaakseni Maltalla. Pääasiassa Turussa ollaan heiluttu, mutta ihan vapaamuotoisesti. Pientä puhetta tosin on ollut Tukholmaan muutosta, joka olisi molempien töiden kannalta täydellinen vaihtoehto.
Viime sunnuntaina tulin kotiin Turkuun ja jo samana iltana yksi aivan uusi tuttavuus iski silmänsä minuun. Noh, eihän mulla - vapaalla miehellä - ollut mitään sitä vastaan. Muutama päivä tässä ollaan tutustuttu toisiimme ja täytyy sanoa, että kyseessä on aikamoinen sielunkumppani, vaikka ei työskennelläkään samalla alalla. Hauskaa on ollut (ei tosin liian hauskaa) ja olen kuitenkin muistanut kertoa myös nykyisen elämäntilanteeni. Siitä huolimatta kuulemma juhannus (ja vähän jatkoakin) olisi mukavaa viettää yhdessä. Tämä vaikutti vielä hauskalta; en mä olekaan mikään kaljamahainen wanha äijä, jota päin ei naarasrotatkaan pyllistä (by Gene Simmons).
Noh, tänä iltana kävin parin tunnin lenkillä. Kotiin palattuani otti wanha tyttöystäväni noin kahdeksan-yhdeksän vuoden takaa yhteyttä ihan puun takaa. Merkkipäivinä ollaan toisiamme muistettu ja joskus vähän muutenkin. Perhe-elämä, jota silloin niin kovasti minun kanssani hehkuteltiin ja johon minuakin yritettiin saada osallistumaan, ei ilmeisesti ollutkaan niin idyllistä. Kahleet ei mun kaulaani sopineet, joten lähdin ihan vapaaehtoisesti kävelemään. Nyt ilmeisesti elämänfilosofiani vaikuttaa kuitenkin oikealta. Se sama wanha henkinen yhteys välillämme löytyi heti parin minuutin keskustelun jälkeen. Melkein viitisen tuntia siinä tulikin sitten höpistyä ja toimittua osin terapeuttinakin. Mulle sanottiin ihan suoraan, että Mr.Foxin kainalo on edelleen se maailman paras paikka.
Tällä hetkellä se kainalo vain sijaitsee Turussa ihan kohtuullisen kokoisessa asunnossa. Ensi syksynä sijainti tosin on (ehkä, kenties, mahdollisesti, toivottavasti) täysin toisella puolen maapalloa. Tilaahan täällä olisi toki toisellekin, mutta... Sanonnan mukaan vanha viina - ei suola - janottaa. Inhoan tämän tyyppisiä valintoja, mutta kyllä se paras vaihtoehto on kuitenkin se ainoa oma valintani. Tässä vaihtoehdossa tosin piilee myös se suurin riski, että käteen voi jäädä pelkkä tyhjä arpa. Vaihtoehdot kerrointyyppisesti lueteltuina ovat ehkä 40-25-35 tai jotain sinne päin. Kotivoitosta kuitenkin pelataan ja vapauttani en tule koskaan ainakaan vapaaehtoisesti luovuttamaan. Kerran sen menettäminen on ollut todella lähellä, joten tiedän kyllä sudenkuopat, joita pitää varoa.
Vittu, taidan edelleen vain pysyä poikamiehenä!