Mainos

Naisasiat

• 7 594 344
  • 26 629

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mä yleensä mietin ennen kuin teen mitään, että jos tyttöystäväni tekee näin, niin loukkaantuisinko? Jos en loukkaannu ja asia on ok. niin teen sen. Jos ajattelen et ei paska ei mulle kyl hyvä mieli tuu tosta, jätän tekemättä. Olenko sitten nainen? :)

Eli en tee mitään, mikä tyttöystäväni tekemänä loukkaisi mua.

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Mä yleensä mietin ennen kuin teen mitään, että jos tyttöystäväni tekee näin, niin loukkaantuisinko? Jos en loukkaannu ja asia on ok. niin teen sen. Jos ajattelen et ei paska ei mulle kyl hyvä mieli tuu tosta, jätän tekemättä. Olenko sitten nainen? :)

Elazi, tämähän on hienoa ajattelua, mutta on juurikin se miehen malli :)
Eli ajattelet sen loukkaantumisen tapahtuvan samoista asioista molemmille. Naisen mielestä suhde on tasapuolinen, jos hän käy vaikka jonkun miespuolisen kaverinsa kanssa "ulkona", mutta ei salli samaa sinulle. Jos tilanne siis on niin, että tämä kaveeraaminen ei sinua loukkaa, mutta hän ei kestä ajatusta sinusta kenenkään muun naisen seurana edes kaverina.

op777

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Miehen mielestä suhde on tasapuolinen, kun molemmille ovat sallittuja asiat x, y ja z, ja kiellettyjä asiat a, b, ja c.

Naisen mielestä suhde on tasapuolinen, kun kumpikaan ei tee mitään mikä loukkaa toista.

Et ole nainen, palstaveli Elazi, vaan op777:n yllä olevan, kertakaikkisen fantastisen tarkan oivalluksen mukaisesti olet nimenomaan mies. Mutta, edelleen op777:n yllä olevan, kertakaikkisen fantastisen tarkan oivalluksen mukaisesti ajaudut tuolla taktiikalla ongelmiin ennemmin tai myöhemmin.

edit. Newtonin I laki, massan hitaus iski...

Viimeksi muokattu:

Kaarle8

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Naisena osallistun härskisti miesten keskusteluun.

Oletko kysellyt, miksi rouvasi ei tykkää, että lähdet äijäporukassa ulos? Oletko joskus tehnyt jotain todella typerää, minkä hän pelkää toistuvan?

No siis se mistä homma ainakin jossain määrin kiikastaa on se, että jos kaveri sattuu olemaan sinkku niin eihän silloin mitään muuta baarissa tehdä kuin isketä naisia. Se mistä hän on saanut sitten käsityksen että minä iskisin edelleen vaikka seurustelemme on... Noh, tuli päästeltyä sammakoita. Siis olen sanonut että edellisessä suhteessa meillä oli säännöt mitä baarissa sai tehdä ja oli sellaiset, että sai pitää hauskaa ja tanssia. Mutta ei suutelua eikä mitään muutakaan. Siis pitää hauskaa kaveriporukassa. No, sitten kun kerroin tästä tälle nykyiselle niin soppa olikin valmis. Elikkä sovimme ettei siis mitään 'sääntöjä' ja se on ihan ok ettei tee muiden kanssa mitään. Mutta nyt luottamus on kaiketi mennyt tämän takia. Vaikka olen tullut kotiin ilman mitään häiriköintiä, mutta jostain syystä ei vaan luota siihen että pidän sanani.

Mutta en minä nyt halua silti joka kerta halua lähteä eukkoni kanssa ja hän ei tunnu sitä käsittävän. En ymmärrä mitä siinä on niin pahaa. Tuntuu vaan siltä, että jos hän ei ala hellittämään asiassa niin aika tuskaisa tulevaisuus on tulossa kavereiden kanssa...

Jos taas kyse on siitä, että rouvasi on niin omistushaluinen, ettei halua sinun viettävän aikaa kenenkään muun kanssa, niin sitten en osaa neuvoa.

Hän on kertonut, että hänen entisen kanssa oli taas tapana mennä jokapaikkaan yhdessä. En tiedä sitten onko vaihde jäänyt päälle ja sellainen oletus että niin asioiden pitää mennä kun se on mennyt ennenkin. Mutta minä en vaan jaksa. Ei se ole paljoa pyydetty jos edes kerran kahteen tai kolmeen kuukauteen pääsee kaveriporukan kanssa ilman sitä eukkoa siinä roikkumassa. Kovasti hän väittää että hän haluaisi olla aina minun kanssa baarissa, jos kyseessä olisi porukka, että ne ovat eukon kavereita, mutta kai tekin haluatte välillä puhua paskaa miehistä?

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
No nyt on käynyt sillain, että meikäläinen on rakastunut! Olen luullut että olen ollut rakastunut aiemminkin, mutta tämä on sitä ihteensä. Tunne on vielä molemminpuolinen.

Tavattiin työasioissa ja kuin salama kirkkaalta taivaalta ruvettiin ymmärtämään toisiamme. Ruvettiin pitämään yhteyksiä (nainen asuu ulkomailla ja on ulkomaalainen) maililla ensin, sitten tekstiviesteillä ja sitten myöhemmin myös ruvettiin soittelemaan. Suhteemme syveni ja päätinpä sitten kipaista lomamatkan aikana häntä katsomassa. Oli uskomattoman hieno viikko hänen kanssaan. Paras viikko ikinä. Noh nyt olen taas kotimaassa ja ikävä on kova. Mutta, mutta:

Nainen on myös naimisissa ja hänellä on 2 lasta. Tilanne on hirveä. Omatunto kolkuttaa tuossa pettämis asiassa ja vituttaa muutenkin. Itse olen aina puhunut etten petä tai ole mukana pettämisessä, mutta niinpä tässä ollaan. Nainen on sanonut että ei koske mieheensä ja että haluaisi eron, mutta ei ole vielä pystynyt sitä tekemään vaikka vähän aika sitten siitä puhuivat. Niin ja tosiaan asustaa ulkomailla.

Tässä ollaan jo puhuttu toisesta reissusta sinne. Mutta samalla myös itse haluaa enemmän, en halua olla mikään rakastaja, enkä ole. Olen miettinyt pistää lopun koko asialle, mutta tajunnut ettei tunteeni siitä miksikään muutu. Ikävä vain pahenisi. Pelkkä ajatus siitä, että ei olisi "jotain ketä odottaa" oksettaa. Hän on myös minua vanhempi, voi olla että nuori ikänikin häiritsee häntä, pelkää varmaan että jos eroaa niin jää yksin.

Ikävä pistää surulliseksi, mutta silti hymyilyttää. Hän on aivan tavallisen näköinen nainen, mutta kaunein minun silmissäni. Hänen kanssaan alasti oleminen tuntuu luonnollisemmalta, kuin katselisi itseä peilistä.

Molemmat haluaa samaa ja tuntee samoin, mutta ei tiedetä kuinka mennään. No onhan tässä molemmilla ihan eri elämäntilannekin joten soveltamista vaatisi.

Tässä on tuntenut kyllä kaikenlaisia tunteita laidasta laitaan. Mutta rakkaus pysyy. Olen helvetin onnellinen, mutta silti surullinen.Tottakai kun tunteet on näin selvät niin silloin muu tilanne ympärillä on vaikea. Jptenkin huonoa tuuriani, mutta silti tunnen kuin olisin saanut lottovoiton.

Niin mitäs sitten tässäkin teet?

Jewgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No nyt on käynyt sillain, että meikäläinen on rakastunut! Olen luullut että olen ollut rakastunut aiemminkin, mutta tämä on sitä ihteensä. Tunne on vielä molemminpuolinen.

Tavattiin työasioissa ja kuin salama kirkkaalta taivaalta ruvettiin ymmärtämään toisiamme. Ruvettiin pitämään yhteyksiä (nainen asuu ulkomailla ja on ulkomaalainen) maililla ensin, sitten tekstiviesteillä ja sitten myöhemmin myös ruvettiin soittelemaan. Suhteemme syveni ja päätinpä sitten kipaista lomamatkan aikana häntä katsomassa. Oli uskomattoman hieno viikko hänen kanssaan. Paras viikko ikinä. Noh nyt olen taas kotimaassa ja ikävä on kova. Mutta, mutta:

Nainen on myös naimisissa ja hänellä on 2 lasta. Tilanne on hirveä. Omatunto kolkuttaa tuossa pettämis asiassa ja vituttaa muutenkin. Itse olen aina puhunut etten petä tai ole mukana pettämisessä, mutta niinpä tässä ollaan. Nainen on sanonut että ei koske mieheensä ja että haluaisi eron, mutta ei ole vielä pystynyt sitä tekemään vaikka vähän aika sitten siitä puhuivat. Niin ja tosiaan asustaa ulkomailla.

Tässä ollaan jo puhuttu toisesta reissusta sinne. Mutta samalla myös itse haluaa enemmän, en halua olla mikään rakastaja, enkä ole. Olen miettinyt pistää lopun koko asialle, mutta tajunnut ettei tunteeni siitä miksikään muutu. Ikävä vain pahenisi. Pelkkä ajatus siitä, että ei olisi "jotain ketä odottaa" oksettaa. Hän on myös minua vanhempi, voi olla että nuori ikänikin häiritsee häntä, pelkää varmaan että jos eroaa niin jää yksin.

Ikävä pistää surulliseksi, mutta silti hymyilyttää. Hän on aivan tavallisen näköinen nainen, mutta kaunein minun silmissäni. Hänen kanssaan alasti oleminen tuntuu luonnollisemmalta, kuin katselisi itseä peilistä.

Molemmat haluaa samaa ja tuntee samoin, mutta ei tiedetä kuinka mennään. No onhan tässä molemmilla ihan eri elämäntilannekin joten soveltamista vaatisi.

Tässä on tuntenut kyllä kaikenlaisia tunteita laidasta laitaan. Mutta rakkaus pysyy. Olen helvetin onnellinen, mutta silti surullinen.Tottakai kun tunteet on näin selvät niin silloin muu tilanne ympärillä on vaikea. Jptenkin huonoa tuuriani, mutta silti tunnen kuin olisin saanut lottovoiton.

Squit, ei se vaan onnistu. Välimatka, lapset... Liika on liikaa. Vaikka olisi kuinka kaunis ja maailman ihanin niin EI. Älä pidä yhteyttä, etsi nainen Hämeenlinnasta ja yritä sen kanssa, tuo sinun touhusi on vaan tuomittu epäonnistumaan ja tuottamaan mielipahaa, eli EI.

Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.

Kuuntele sydäntäsi mutta varmista että toinen osapuoli tekee samoin. Silloin kun se iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta niin pidä myös pää kylmänä ja varmistu että tunteesi ovat oikeita. Siltä ne kyllä kuulostavat ja tuntuu siltä että voit olla täysin oma itsesi hänen kanssaan. Oletan ettet ole niitä kavereita jotka hamuavat koko ajan aidan toiselle puolelle vaan nyt vain kävi niin että löysit sielunkumppanisi.

Jos teet kaiken oikein perustein niin turhaa tukahdutat tunteesi. En tiedä millä perustein nykyinen parisuhteesi alkoi ja mihin se perustuu mutta tosi rakkaus on elettävä. Muuten sitä katuu loppuelämänsä ja siihen katkeroidut kovin. Voi kuulostaa kylmältä nykyistä naistasi kohtaan mutta parempi ero nyt kuin 30 vuotta paskaa suhdetta. Hän joutuisi kärsimään syyttä suotta pitkässä juoksussa.

Mutta jos olet vaan ihastunut ja haluat kokeilla oisko muualla parempaa, niin sepalus kiinni (sinänsä jo myöhäistä) ja kunnioita parisuhdettasi.

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Kuuntele sydäntäsi mutta varmista että toinen osapuoli tekee samoin. Silloin kun se iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta niin pidä myös pää kylmänä ja varmistu että tunteesi ovat oikeita. Siltä ne kyllä kuulostavat ja tuntuu siltä että voit olla täysin oma itsesi hänen kanssaan. Oletan ettet ole niitä kavereita jotka hamuavat koko ajan aidan toiselle puolelle vaan nyt vain kävi niin että löysit sielunkumppanisi.

Jos teet kaiken oikein perustein niin turhaa tukahdutat tunteesi. En tiedä millä perustein nykyinen parisuhteesi alkoi ja mihin se perustuu mutta tosi rakkaus on elettävä. Muuten sitä katuu loppuelämänsä ja siihen katkeroidut kovin. Voi kuulostaa kylmältä nykyistä naistasi kohtaan mutta parempi ero nyt kuin 30 vuotta paskaa suhdetta. Hän joutuisi kärsimään syyttä suotta pitkässä juoksussa.

Mutta jos olet vaan ihastunut ja haluat kokeilla oisko muualla parempaa, niin sepalus kiinni (sinänsä jo myöhäistä) ja kunnioita parisuhdettasi.

Ensinnä pitää korjata, että en elä parisuhtessa vaan hän elää.

Toiseksi kiitän. Sielunkumppani on oikea sana, jotka ollaan molemmat tiedostettu. Uskon että hänkin kuuntelee sydäntänsä. Hän olisi jo eronnut aikoja sitten, mutta lapset. Hän on sellainen nainen jonka edessä voin olla rehellisempi, kuin koskaan edes itselleni. Jonka kanssa ei tarvitse ajatella, vaan tekee mitä sydän sanoo.

Itse ajattelen myös, että tämä on katsottava loppuun asti. Tiedän että katuisin, jos en näin tekisi. Ihastumista tämä ei ole sen voin taata.

Hän vain tuntuu oikealta. En voi olla ajattelematta häntä ja unissa näen vain hänen. Olemme sanoneet kasvotusten tunteemme, niistä ei ole enään epäilyksen häivääkään.

Ja Jewgenille terkkuja: Sua en kuuntele! :)

Reinomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Manchester United, Montreal Canadiens
En tiedä käsitinkö väärin, mut ymmärsin että vain nainen oli tässä tapauksessa parisuhteessa. Jos näin on, niin tarina kuullostaa olevan kuin omasta elämästäni, pienin viilauksin ja sillä (sinänsä kyllä varsin oleellisella) poikkeuksella että niitä lapsia ei ollut... kun tapasin nykyisen vaimoni niin asuinpaikkojemme välillä oli (arvio) 7000 km välimatkaa, mutta tosiaan tässä ollaan ja ensimmäistä yhteistä lasta odotetaan. Eli jos tarina jatkuu likimain yhtenevänä ni hyvältä kannaltasi näyttää. Onnea Squit, välimatka ei tosiaan ole niitä helpoimmin kestettäviä juttuja, muistan kyllä että ikävä on tosiaan kova!

Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Ensinnä pitää korjata, että en elä parisuhtessa vaan hän elää.

Toiseksi kiitän. Sielunkumppani on oikea sana, jotka ollaan molemmat tiedostettu. Uskon että hänkin kuuntelee sydäntänsä. Hän olisi jo eronnut aikoja sitten, mutta lapset. Hän on sellainen nainen jonka edessä voin olla rehellisempi, kuin koskaan edes itselleni. Jonka kanssa ei tarvitse ajatella, vaan tekee mitä sydän sanoo.

Itse ajattelen myös, että tämä on katsottava loppuun asti. Tiedän että katuisin, jos en näin tekisi. Ihastumista tämä ei ole sen voin taata.

Hän vain tuntuu oikealta. En voi olla ajattelematta häntä ja unissa näen vain hänen. Olemme sanoneet kasvotusten tunteemme, niistä ei ole enään epäilyksen häivääkään.

Ok, käsitin tuon "Nainen on myös naimisissa" väärin.

No mutta, sittenhän sinulla ei ole oikeastaan kuin yksi ongelma. Ilman muuta katsot loppuun asti omat tunteesi. Muista laittaa vain pieni varaus siihen, että nainen on naimisissa ja etenkin siihen hänellä on kaksi lasta. Ne lapset saattavat pitää paskaakin parisuhdetta kauan kasassa. Ja ehkä myös pidä huoli ettei nainen pidä sinua elämänsä pelastajana vaan tasa-arvoisena kumppanina. Ikäeroilla ei ole mitään väliä.

Olen onnellinen, että olet löytänyt tuollaisen tilanteen jossa näet itsesi vihdoin kokonaan, aika harva sellaista edes tajuaa. Itsekin elin ns. mahdottoman suhteen ja en kadu sekuntiakaan. Kasvoin ihmisenä helvetisti ja pystyn olemaan onnellinen myös itsekseni. Ja kukaan ei tule ikinä tajuamaan minua niin kuin hän. Enkä enää sure että erosimme. Hän saa minut vieläkin hymyilemään olemalla ajatuksissani.

Ja sepä se oli elämäni tärkein opetus, nauti rakkaudesta, älä pelkää ja kahlitse sitä peloillasi. Ihmiset ovat erilaisia ja tekevät asioita jotka voivat itseä peloittaa, mutta kun luottaa toiseen ja se on molemminpuolista, ei ole mitään syytä pelätä. Ehkä vielä palaamme yhteen, who knows. Tärkeintä että elämäni on vihdoin tasapainossa ja olen onnellinen. Jos polkumme kohtaavat, olen valmis. Siihen asti ei ole tarvetta tapailla naisia muuten kuin kavereina ja ystävinä. Kun on kokenut kaiken haluamansa naisen kanssa, ei ole enää tarvetta etsiä mitään. Sitting back and relaxing, nautin elämästä.

Kiitos Squit, vihdoin sain sinun sanojesi vuoksi omani kirjoitettua ylös. Voikaa hyvin!

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Et ole nainen, palstaveli Elazi, vaan op777:n yllä olevan, kertakaikkisen fantastisen tarkan oivalluksen mukaisesti olet nimenomaan mies.

Sen verran tästä, että ei syntynyt tämä oivallus helpolla. Lopulta erään naisvaltaisen suljetun nettikeskustelupalstan pitkässä threadissa se taottiin kallooni.

op777

scholl

Jäsen
No siis se mistä homma ainakin jossain määrin kiikastaa on se, että jos kaveri sattuu olemaan sinkku niin eihän silloin mitään muuta baarissa tehdä kuin isketä naisia.

Miten niin?

Itseäni vituttaa yli kaiken se, että ihmisiä jaotellaan lokeroihin sen mukaan ovatko sinkkuja vai eivät. Jos mennään kavereiden kanssa vetää lärvit niin silloin kaikkien pitäisi olla samalla viivalla. Samalla tavalla sitä on kavereita edelleen ja kiva nähdä joskus ja jutella miesten asioita ja vetää viinaa. Mielestäni tilanne ei muutu sen mukaan, että onko joku sinkku ja onko joku toinen taas ei. Jotenkin sairasta porukkaa, joka baariin muka iskemään lähtee.

Itselleni kävi tuollainen naimisissa vs. sinkku lokerointi viime viikonloppuna ja se on kyllä törkeintä, mitä voi tapahtua. Vajaa viikko on mennyt, enkä ole oikeastaan toipunut asiasta lainkaan. Vituttaa kaikki.

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
En tiedä käsitinkö väärin, mut ymmärsin että vain nainen oli tässä tapauksessa parisuhteessa. Jos näin on, niin tarina kuullostaa olevan kuin omasta elämästäni, pienin viilauksin ja sillä (sinänsä kyllä varsin oleellisella) poikkeuksella että niitä lapsia ei ollut... kun tapasin nykyisen vaimoni niin asuinpaikkojemme välillä oli (arvio) 7000 km välimatkaa, mutta tosiaan tässä ollaan ja ensimmäistä yhteistä lasta odotetaan. Eli jos tarina jatkuu likimain yhtenevänä ni hyvältä kannaltasi näyttää. Onnea Squit, välimatka ei tosiaan ole niitä helpoimmin kestettäviä juttuja, muistan kyllä että ikävä on tosiaan kova!

Kiitoksia sanoistasi Reinomies! On hienoa kuulla, että joku myös on läpikynyt samaa. Meillä tosin välimatkaa "vain" 2600km. Välimatka ei ole tosin helpoin juttu, mutta viimeisimpiä syitä minkä takia tämä kaatuisi. Se että joka aamu herää hymyillen ja tuntee rakastavansa vain enemmän ja enemmän vaikka välimatkaa onkin, tuntuu niin hienolta.

Onnea teille myös sinne!

No mutta, sittenhän sinulla ei ole oikeastaan kuin yksi ongelma. Ilman muuta katsot loppuun asti omat tunteesi. Muista laittaa vain pieni varaus siihen, että nainen on naimisissa ja etenkin siihen hänellä on kaksi lasta. Ne lapset saattavat pitää paskaakin parisuhdetta kauan kasassa. Ja ehkä myös pidä huoli ettei nainen pidä sinua elämänsä pelastajana vaan tasa-arvoisena kumppanina. Ikäeroilla ei ole mitään väliä.

Olen onnellinen, että olet löytänyt tuollaisen tilanteen jossa näet itsesi vihdoin kokonaan, aika harva sellaista edes tajuaa. Itsekin elin ns. mahdottoman suhteen ja en kadu sekuntiakaan. Kasvoin ihmisenä helvetisti ja pystyn olemaan onnellinen myös itsekseni. Ja kukaan ei tule ikinä tajuamaan minua niin kuin hän. Enkä enää sure että erosimme. Hän saa minut vieläkin hymyilemään olemalla ajatuksissani.

Ja sepä se oli elämäni tärkein opetus, nauti rakkaudesta, älä pelkää ja kahlitse sitä peloillasi. Ihmiset ovat erilaisia ja tekevät asioita jotka voivat itseä peloittaa, mutta kun luottaa toiseen ja se on molemminpuolista, ei ole mitään syytä pelätä. Ehkä vielä palaamme yhteen, who knows. Tärkeintä että elämäni on vihdoin tasapainossa ja olen onnellinen. Jos polkumme kohtaavat, olen valmis. Siihen asti ei ole tarvetta tapailla naisia muuten kuin kavereina ja ystävinä. Kun on kokenut kaiken haluamansa naisen kanssa, ei ole enää tarvetta etsiä mitään. Sitting back and relaxing, nautin elämästä.

Kiitos Squit, vihdoin sain sinun sanojesi vuoksi omani kirjoitettua ylös. Voikaa hyvin!

Kiitos myös itsellesi. Hienoa että olet löytänyt paikkasi elämässä ja olet onnellinen. Itse haluan vain tätä naista, muut naiset sitä eivät voi antaa, mitä häneltä saan. Hänen kanssaan tuntuu kuin sisällä olisi rauha, kaikki on vain helppoa. Tämä yli puoli vuotta on myös kasvattanut minua henkisesti, enemmän kuin uskonkaan. Alussa olin aika "poikanen" ja kiukuttelin milloin mistäkin niin tämä nainen jaksoi kuunnella minun paskapuheeni. Sitten eräänä päivänä tajusin koko asianlaidan.

Kyllähän tässä pelätään, mutta se ei hallitse minua mitenkään, pikimminkin rauhoittaa. Tiedän etten tule mitään katumaan tässä suhteessa. Ehkä monet eivät ymmärrä, mutta eivät tarvitsekkaan, ensimmäistä kertaa elämässäni tiedän mitä tunnen 100% sisälläni.

Tietenkin hänellä on lapset ylimmällä jalustalla, enkä sitä haluakkaan muuttaa. Hän kohtelee minua tasapuolisesti kaikissa asioissa.

Tiemme kohtasivat perinkummallisesti. Hän avautui minulle avioliitostaan. Me emme tunteneet silloin yhtään. Ei tiedetty mitään toisistamme. Parit työasiat puhuttu, tiesi hän minut nimeltä ja minä hänet, olimme Pertti Perusjanari ja Maija Meikäläinen. Ja hän avautui juuri minulle ja minä vastasin. Ymmärsin heti häntä ja tuntui että vastaus tuli automaattisesti sisältäni. Olen kysynyt myöhemmin, että miksi juuri minulle, hän ei kuulemma tiedä. Sattumaa vai kohtaloa? Kaippa vähän molempia.

Mutta onnea sinulle Dynamo tulevaan, mistä sitä tietää todellakin jos tienne kohtaavat jälleen. :)

sidney

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans,KalPa sekä HIFK
Miten niin?

Itselleni kävi tuollainen naimisissa vs. sinkku lokerointi viime viikonloppuna ja se on kyllä törkeintä, mitä voi tapahtua. Vajaa viikko on mennyt, enkä ole oikeastaan toipunut asiasta lainkaan. Vituttaa kaikki.

Herttinen sentään Scholl. Nyt on jo perjantai ja sinua edelleenkin siis vituttaa, etkä tunnu pääsevän siitä yli! Mitäpä jos ottaisit ja veisit ihan itsesi ulos. Siihen kotitalosi pihamaalle. Olisit siellä edes senkään aikaa, että nurmikkoa tulee joku leikkaamaan. Näkisit oikein läheltä miten nurmikko kasvaa. Suorastaan silmissä. Saattaisi jopa asiat saada jonkinlaisen mittasuhteen. Jos sittenkään et ole siitä päässyt yli, niin täytyy olla kyse jo aika vakavasta asiasta!

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Squit, niin kuin monet ovat jo sanoneet, katso nyt loppuun asti omat tunteesi. Samalla juttelet, oikeasti juttelet ko. naisen kanssa tuosta asiasta, kerrot omat tunteesi ja niin että nainen kertoo omat tunteensa. Jos se sua tarpeeksi rakastaa niin se on valmis tekemään mitä vaan saadakseen sut.

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
En suosittele unohtamaan niitä lapsia. Tuskin kovinkaan paljoa ilahtuvat, mikäli äiti vaihtaa miestä lennosta ja uuteen ukkoon vittuuntuvat kakarat ovat varmasti jokaiselle lapsistaan välittävälle äidille kova harkinnan paikka.

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Unohda koko juttu. En muutenkaan ymmärrä, että kuka mies joka edes jaksaa kutsua itseään mieheksi voi mennä tuolla tavalla säätämään tietoisesti perheellisen kanssa. Ei heru yhtään sääliä tai ymmärrystä, vaan enemmän täyttä halveksuntaa perheen hajottamista kohtaan - oli nyt sitten kuinka eroprosessi "vireillä".

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En muutenkaan ymmärrä, että kuka mies joka edes jaksaa kutsua itseään mieheksi voi mennä tuolla tavalla säätämään tietoisesti perheellisen kanssa.

Kerro vielä lisää siitä kuinka ne lapset viihtyy kulisseissa? Teatterikorkeaankin käsittääkseni haetaan vasta aikuisena, mutta ainakin Helsingissä on ilmaisutaidonlukio.

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Unohda koko juttu. En muutenkaan ymmärrä, että kuka mies joka edes jaksaa kutsua itseään mieheksi voi mennä tuolla tavalla säätämään tietoisesti perheellisen kanssa. Ei heru yhtään sääliä tai ymmärrystä, vaan enemmän täyttä halveksuntaa perheen hajottamista kohtaan - oli nyt sitten kuinka eroprosessi "vireillä".

Aivan. Nämä ovat joskus hankalia juttuja varmasti, mutta periaate pitäisi olla että tämä nainen katsoo parisuhteensa kuntoon tai sitten lopettaa sen. Perhettä pitää kunnioittaa. Aikuinen ihminen ei voi elää ihan teininä tunteiden vallassa. Huonossa parisuhteessa ei pidä olla eikä ole hyvä lapsillakaan, mutta ei sellaiseen pidä mennä sörkkimäänkään. Sinuna minä pyytäisin naista selvittämään omat juttunsa suuntaan tai toiseen ja ilmoittaisit, että jos ero tulee, olet valmis sitten siinä kohtaa paneutumaan kunnolla.

Nainen on joko vapaa tai sitten hän ei ole sitä. Aikuisilla ihmisillä ei mielestäni pidä olla välimuotoja.

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Olen helvetin onnellinen, mutta silti surullinen.

Rakkaus on koira helvetistä, sanoi Bukowski.

Toivottavasti onnistutte saamaan toisenne, itsella ollut muutaman kerran peliä varatun kanssa.
On se semmoista säätämistä ettei siihen rupeis, jos ei veri vetäis.

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Kerro vielä lisää siitä kuinka ne lapset viihtyy kulisseissa? Teatterikorkeaankin käsittääkseni haetaan vasta aikuisena, mutta ainakin Helsingissä on ilmaisutaidonlukio.

Ei ei - en minä tätä tarkoittanut. Kulissit ovat ihan hirveitä ja eivät tee hyvää kellekään. Sanon vaan sitä, että asia pitäisi selvittää ilman kolmansia osapuolia eroon tai sopuun asti. Eikä sinne ole kellään muulla mitään asiaa mennä säätämään väliin. Eikä se suhteesta toiseen hyppiminenkään aina ihan kannattavaa ole, ainakin näin olen itse huomannut enkä edes osaa kuvitella yhtälöä jossa olisi vielä lapsetkin mukana.

Fordél

Jäsen

Juuri näin! Todella typerää toimintaa Squitilta, olettaen, että hän on on ollut koko ajan tietoinen naisen siviilisäädystä. Naiselle ei tosin heru sitäkään vähää sympatiaa. Noin niitä asioita ei vaan hoideta. Funtsippa Squit vähän miltä sen naisen äijästä tuntuu? Voit miettiä vaikka niin, että miltä itsestäsi tuntuisi, jos joku mies tulisi sun ja tän naisen väliin vuosien päästä kun olette aviossa ja teillä on lapsia? Niinpä.

Asiat pitää hoitaa aluksi sellaiseen jamaan, että ketään ulkopuolista ei satuteta ja vasta sitten voi ryhtyä "toimiin." Pitemmän päälle se on kuitenkin kaikista helpoin tie kun vaan malttaa vähän odottaa.

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
En suosittele unohtamaan niitä lapsia. Tuskin kovinkaan paljoa ilahtuvat, mikäli äiti vaihtaa miestä lennosta ja uuteen ukkoon vittuuntuvat kakarat ovat varmasti jokaiselle lapsistaan välittävälle äidille kova harkinnan paikka.
Missä niin on sanottu, että lapset asettuvat aina poikittain äidin uudelle miesystävälle?

Nämä ovat toki vaikeita asioita, ja näissä kuuluisi käyttää sitä maalaisjärkeä mukana paljonkin. Varsin nopeasti nuo lapset sen ilmoittavat, miten tulevat suhtautumaan äidin uuteen kumppaniin. Ja jos vastaanotto on kielteinen, niin silloin ei kannata edes miettiä mitään saman katon alle muuttamista. Väsytystaktiikan avulla heidän päänsä varmasti saadaan kääntymään, mutta aikaa se ottaa taakseen.

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Squit, en itse voi millään hyväksyä ihmistä, joka voi mahdollisesti hajoittaa perheen. Kun olin teini-iässä, isäni petti äitiäni toisen naisen kanssa ja kun avioero oli selvä, tuo nainen jatkoi seurustelua isäni kanssa. Näin tuon naisen aina "naisena, joka aiheutti perheeni hajoamisen", vaikka avioero olisi varmasti tullutkin ennemmin tai myöhemmin. Jos juttuun ei liittyisi lapsia, en olisi näin tiukasti vastaan, mutta lapset on aina laitettava etusijalle!
Lisäksi haluaisin muistuttaa siitä ikävästä faktasta, että nyt tuo rakkaussuhteesi on suurimmalta osalta fantasiaa, eikä siihen ole vielä sisältynyt arkea ja vastoinkäymisiä. Monesti käy niin, että kuvitelmat yhteiselämästä ovat aivan kirvelevän ihania, mutta totuus onkin aivan toinen juttu (nimim. kokemusta on). Vasta kun arjesta ja elämän iloista ja suruista selviää yhdessä, voi sanoa että suhde toimii.

Anteeksi kyyninen realismi- näkökantani.. Onhan se silti maailman paras asia olla rakastunut; itse olen jo kuudetta vuotta rakastunut, ja arki on nimenomaan se mikä saa sydämen sykkimään :)

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
On tullut ihan asiallista kritiikkiä ja toivotetaan onneakin. Kiitos siittä. Tiedän että se on helvetin väärin hänen miestään ja lapsia kohtaan. Olen itse nähnyt pettämisen tuoman tuskan läheltä, kun vanhempani erosivat. Tiedän mitä se on. Silloin eräs Squit sanoi, ettei koskaan ole mukana tälläisessä touhussa. Silloin Squit oli mukana kivittämässä muita pettäjiä. Mutta kummasti kaikki arvot häviävät, kun saan suudelman jonka puolesta voisi vaikka kuolla.

Pahin vihollinen tässä on minä itse. Ajatus kärsivistä lapsista musertaa tai ajatus aviomiehen tunteista hirvittää. Tiedostan tilanteen ja taakka on kamala. Mutta samalla niin paljon rakastaa.

Knower on oikeassa. Hänen pitäisi ensin selvittää avioliittonsa. Me ansaitsemme uuden tyhjän sivun, en voi sekaantua perheen elämään noin. Se olisi järkevintä ja parasta kaikille tässä tilanteessa.

On tässä vuosien mittaan joutunut monet kerrat perääntymään ja nielemään tuskaa. Tuolloin en tosin tiennyt varman, että mikä tekee minut onnelliseksi vaan "mikä voisi tehdä minut onnelliseksi". Nyt tiedän oikeastaan ensimmäistä kertaa mitä haluan ja mikä tekee minut onnelliseksi. Mitä sitä ihminen tekisikään ollakseen onnellinen? Entä jos nyt antaa periksi, ansaitsenko onnellisuutta enään koskaan? Oliko hetkeni tässä?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy