Naisasiat

  • 7 532 494
  • 26 610

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Mikä helkkari siinä on, että jos tapaat mukavan naisen, niin siinä mukavassa naisessa on kuitenkin jotain vikaa, siis sellaista joka estää koko suhteen?

Hoh hoi. Muija olisi muuten täydellinen tapaus, mutta tekee jotain sellaista mitä kukaan suomalainen täysijärkinen vakavaa suhdetta haluava mies ei hyväksy. Harmittaa ihan vietävästi. Tekis mieli itkeä, mutta ei kuulu aikuisen miehen tapoihin. Tämä asia on tosi monimutkainen, mutta joku tuossa kiehtoo minua niin sairaasti, että olen valmis ottamaan riskejä tässä, jos jotain mahdollisuuksia on.

Kaiken kukkuraksi tapasin aiemmin myös erään mielenkiintoisen tapauksen, mutta se nyt on ihan eri juttu. Tosin tämän aiemman tapauksen aikaan selvisi myös erittäin ikäviä perheen sisäisiä asioita, jotka vaikuttivat siihen, että en oikeen tiennyt mitä ajatella. Pidän kyllä edelleen hänestä, mutta kaikki on ihan sekaisin. Mieli tekisi tutustua häneen joskus, mutta en tiedä mitä hän enää ajattelee minusta. Taisin kyllä itse sekoitta tämän homman omalla tyhmyydelläni.

Olisi erittäin kiva saada nämä asiat kuntoon vihdoinkin, mutta kaikki on kovin sekavaa. Etenkin kun olen sellainen, että en halua loukata ketään. Joo, tämmöstä tänään. Taitaa olla pelit minun osaltani pitkälti ohi... Vituttaa.. Tunteet on jakautunu oudosti kahtia. Pitäisi kai uskaltaa tutustua tuohon yhteen, mutta tuskinpa häntä kiinnostaisi, mikäli tietäisi mitä minä tänne vuodatan. Pitää yrittää mietiskellä näitä asioita vähän, että tietäisi mitä tässä voi tehdä. Sydän sykkii kuitenkin tälle tuoreemalle tapaukselle, mutta jotenkin kiehtoo tuo toinenkin. Ahistavaa. Koskaan ennen ei ole näin käynyt ja tämä kuulostaa jo ihan teiniltä.

Edit. Taidan jättää tämän viestiketjun lukemisen kesken, kun täällä saa näemmä lukea vain muka hauskoja kommentteja... Tarkennetaan vielä, että kyseessä ei ole mitään maailman sallituimmista jutuista. Eli silleen...
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Töissä Demarien puoluetoimistolla?
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Niille jotka tuota "kiellettyä asiaa" utelevat, niin kerrottakoon, että hän käyttää/on käyttänyt jonkinlaisia päihteitä. Käsitykseni mukaan ei sieltä rankimmasta päästä kuitenkaan, ainakin mitä hänen sanojaan on uskominen. Mutta ei tollasta voi hyväksyä. En ois hänestä kyllä uskonut.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Niille jotka tuota "kiellettyä asiaa" utelevat, niin kerrottakoon, että hän käyttää/on käyttänyt jonkinlaisia päihteitä. Käsitykseni mukaan ei sieltä rankimmasta päästä kuitenkaan, ainakin mitä hänen sanojaan on uskominen. Mutta ei tollasta voi hyväksyä. En ois hänestä kyllä uskonut.

Tuossa on suuri ero, käyttää/on käyttänyt. Maailma ei ole ainakaan itselläni noin mustavalkoista, että tuomitsee toisen virheiden takia. Luultavasti keksit tekosyyn, että pääset ko. henkilöstä eroon.

Mieti varmaksi omat tunteesi, ja se, että jos on käyttänyt joskus huumeita niin kuinka paha asia se voi olla. Ymmärrän jos tulet taustasta, missä on ollut eri päihteiden väärinkäyttöä, mutta asioista voi päästä eroon ja jokainen meistä tekee virheitä elämässään. Ehkä hän tarvitsee ihmistä joka uskoo häneen että voi elää ilman päihteitä. Sinä se et ole, ei pahalla.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niille jotka tuota "kiellettyä asiaa" utelevat, niin kerrottakoon, että hän käyttää/on käyttänyt jonkinlaisia päihteitä.
"Jonkinlaisia". No aika laaja käsite. Miten sen mieltää. Itse olen polttanut kannabista ja hashista muutaman kerran, se varmaan voi jonkun mielestä tehdä minusta tosi narkkiksen, vaikka tosiasiassa juon lähinnä alkoholia jos päihteitä etsin. En voi toki tietää, mistä on kyse tuon sinun naisesi kohdalla, mutta jos kyseessä on ennen kaikkea menneisyyden jutut, niin anna olla. Ihmisillä voi olla mitä kummempi tausta, mutta nykyhetki on ihan toista. Ei ne huumeiden käyttäminen kaikista tee raunioita tai siten, etteivät saisi elämäänsä urilleen ja toimimaan. Tiedän paljon suht kovia huumeita käyttäneitä, jotka käyvät töissä ja toimivat arjessa kuin muutkin. Ei se tosiaan niin yksiselitteinen asia ole.

Älä ainakaan menneisyyden takia tuomitse. Katso, mitä on nykyhetki.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Tuossa on suuri ero, käyttää/on käyttänyt. Maailma ei ole ainakaan itselläni noin mustavalkoista, että tuomitsee toisen virheiden takia. Luultavasti keksit tekosyyn, että pääset ko. henkilöstä eroon....


Ei ei, nyt olet parahin dynamo käsittänyt tuon homman aivan väärin... Ei me olla tästä asiasta riidelty, eikä toivottavasti tulla riitelemäänkään. Tästä naikkosesta en halua eroon missään tapauksessa. Hän kertoi minulle, että hän on käyttänyt aineita. Reaktioni tähän oli totta kai hieman yllättynyt, mutta en minä häntä lähtenyt tuomitsemaan. Ja hän tietää, että tulen olemaan hänen tukenaan tässäkin asiassa. Jokaisella meillä tulee joskus olemaan hankalia kohtia elämässä ja niistä pitää selvitä. Tuolla aikasemmalla viestilläni purin vain pahaa oloani, koska olen hänestä aidosti huolissani ja haluan olla hänen tukenaan ja toivon kovasti, että hän saisi nämä asiat järjestykseen. Niin ja kyllähän edelleenkin näitä vissiin käyttää, kun niin antoi asian ilmaista

Että silleen, pieni korjaus ja tarkennus tähän hommaan...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mieti varmaksi omat tunteesi, ja se, että jos on käyttänyt joskus huumeita niin kuinka paha asia se voi olla. Ymmärrän jos tulet taustasta, missä on ollut eri päihteiden väärinkäyttöä, mutta asioista voi päästä eroon ja jokainen meistä tekee virheitä elämässään.

Eiköhän kyse ole kuitenkin siitä, että tyttö on muutaman hasissätkän polttanut joskus nuoruudessaan.

Eli ongelma on juurikin Worrelin omassa taustassa missä on täydellinen huumekielto, mutta samaan aikaan saa baarissa kiskoa viinaa minkä ehtii. Tyypillinen suomalainen ylireagointi siis. Huumeet ovat pahasta, mutta kannattaa tosiaan miettiä mikä se oikea syy on miksi et voi hänen kanssaan olla. Kuulostaa enemmänkin joltain mustasukkaisuusjutulta.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Tuolla aikasemmalla viestilläni purin vain pahaa oloani, koska olen hänestä aidosti huolissani ja haluan olla hänen tukenaan ja toivon kovasti, että hän saisi nämä asiat järjestykseen. Niin ja kyllähän edelleenkin näitä vissiin käyttää, kun niin antoi asian ilmaista

Että silleen, pieni korjaus ja tarkennus tähän hommaan...

Hienoa että olet huolissasi, sen halusinkin kuulla, kerroit asiat vain aika ärhäkkäästi. Tiedätkö tarkasti mistä aineista on kysymys? Ja haluaako hän saada nämä asiat järjestykseen? Vai haluaako vain miellyttää sinua? Ota ihmeessä selvää kaikista tunteista ja luota vaistoosi.

Muista että toista et voi ikinä muuttaa, jos hän ei sitä todella halua.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Hienoa että olet huolissasi, sen halusinkin kuulla, kerroit asiat vain aika ärhäkkäästi. Tiedätkö tarkasti mistä aineista on kysymys? Ja haluaako hän saada nämä asiat järjestykseen? Vai haluaako vain miellyttää sinua? Ota ihmeessä selvää kaikista tunteista ja luota vaistoosi.

No aineista en tiedä. Hän on vain sanonut, että "kaverin kanssa poltellaan muutakin kuin röökiä". Eli ilmeisesti kannabista... Sen tiedän, että hän on halukas saamaan nämä asiansa kuntoon. Me ollaan aiemmin puhuttu meidän molempien menneisyydestä ja hän sanoi, että hänellä on alkanut nyt lähiaikoina menemään paremmin ja että muuttumishaluja on. Katsotaan nyt että miten hän onnistuu ja toivotaan parasta. Tukena olen parhaani mukaan. Muutenhan meillä on kaikki aikalailla hyvällä mallilla. Ainakin siltä näyttää nyt, mutta aika näyttää mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Toivottavasti asiat sujuu hyvin silloinkin..
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Jos Worrelin misun huumeidenkäyttö on pilvenpolttoa silloin tällöin, niin kannattaisi varmaan muokata tuo "mutta tekee jotain sellaista mitä kukaan suomalainen täysijärkinen vakavaa suhdetta haluava mies ei hyväksy" pois tuolta. Nimenomaan täysjärkisiin tuo ei vaikuta enempää kuin ryyppääminenkään.
 

Morgoth

Jäsen
No aineista en tiedä. Hän on vain sanonut, että "kaverin kanssa poltellaan muutakin kuin röökiä". Eli ilmeisesti kannabista... Sen tiedän, että hän on halukas saamaan nämä asiansa kuntoon.

Ei kai tällä ihmisellä ole taustalla mitään rikkinäistä perhettä ja sitä kautta läjä jotain enemmän tai vähemmän käsittelemättömiä lapsuuden traumoja? Vai osaatko sanoa mistä pähteiden (liika?)käyttö johtuu?

Jos taustalla on jotain tuollaista, niin kannattaa muistaa, että harvoin sitä pelkällä rakkaudella ja halulla pystyy toista muuttamaan tai sen takia ei kannata rakastua, että toivoo 'pelastavansa' toisen, vaikka se ajatus hivelisikin itsetuntoa ja maailmanparantajaksi olisi mukava ryhtyä.

Ei kai tuossa nyt muuten ole mitään ongelmaa, jos kyseessä olisi vain satunnainen pilvenpoltto kaverin kanssa, mutta ymmärsin että tuossa on jotain muutakin?
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jos Worrelin misun huumeidenkäyttö on pilvenpolttoa silloin tällöin, niin kannattaisi varmaan muokata tuo "mutta tekee jotain sellaista mitä kukaan suomalainen täysijärkinen vakavaa suhdetta haluava mies ei hyväksy" pois tuolta. Nimenomaan täysjärkisiin tuo ei vaikuta enempää kuin ryyppääminenkään.

Tä? Toinen on laitonta ja toinen laillista. Itseeni ainakin vaikuttaisi, mutta en sitten varmaan olekkaan täysjärkinen.
 

Jeffrey

Jäsen
Tä? Toinen on laitonta ja toinen laillista. Itseeni ainakin vaikuttaisi, mutta en sitten varmaan olekkaan täysjärkinen.

Tää on taas näitä kysymyksiä. Vähän ehkä sama kun alkais Suomessa moralisoimaan nuuskankäyttäjiä muttei röökaajia. Oma mielipide on se, että mikäli nyt kyseessä on nuo Sakun mainitsemat aineet niin väliäkös sillä, että kumpi. Kunhan ei vaan käyttö riistäydy käsistä, kummankaan aineen kohdalla. Toisaalta ehkä vaan oma asenteeni on turhan eurooppalainen...
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Ohhoh, ollaanpa täällä nyt suvaitsevaisia.

Kyllä minä nyt Worrellia symppaan siinä, että on kyllä vakavan pohdinnan paikka tuollainen tilanne, jossa ihmisen pitää väen väkisin päätään sekoittaa ja vielä kaiken lisäksi laittomalla aineella. Siis se, että rikkoo lakia pään sekoittamisen takia, kertoo jo paljon asian vakavuudesta. (Muutenhan laki voitaisiin hyvin muuttaa. Kaikki aineet voitaisiin sallia. Jäljelle jäisi vain päihteiden yleinen epäilyttävyys.)

Tietenkin myös alkoholin käyttämisen pitäisi aina soittaa näitä samoja hälytyskelloja kuin tässä tapauksessa, mutta jostain syystä se ei ole nyky-yhteiskunnassa tavallista, vaan alkoholi on muka ok juttu.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Piruilu on turhaa. Jokainen tunne on arvokas ja aito. En usko ns. valheellisiin tunteisiin, sillä jos ne sellaisia on, ne on laskelmointia ja perustuu tietyllä tapaa kyyniseen ja itsekkääseen toimintaan. Näin ollen ne ei ole tunteita, koska tunteet ovat järjellisyydestä irronnaisia asioita. En voi siis nähdä tunteita valheellisina.

Worrellille ihan oikeasti tsemppiä tulevaan. Maailma on tätä mitä on, monelle se ei ole reilu ja monella tapaa se on kärjistymässä tiettyyn ääripisteeseen ja se näkyy yksittäisissä ihmisissä, mitä heille tapahtuu ja miksi asiat on nyt niin kuin ovat. Puhdistautumiselöle on silti aikaa. Mikään ei ole vielä lopullisesti menetettyä.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Miten ihmeessä mä saisin itseäni jatkuvasti yhä enemmän ja enemmän menettämästä toiveita naisiin? Joo, ikä on vasta 22 ja kaikki on teoriassa edessä päin. se ei vaan nyt tunnu auttavan.

Takana on yksi lyhyt tapailu. Olin sen jälkeen toiveikas naisten suhteen, ja että se olisi kasvattanut minua tarpeeksi... Ei todellakaan. Aloitekynnys on baareissa liian korkealla, enkä edelleenkään saa juteltua kuin joka neljännellä baarireissulla max. pari lausetta kerrallaan. Ainoa toive olisi tuttujen tyttöytävien tms tutut, ja tänään oli pitkästä aikaa hieman enemmän juttelua yhden tytön kanssa. Tulos: en todellakaan osannut siirtää juttelua kaverimoodista pois. Koko ajan kuitenkin samalla mietin miten pääsisi edes hienovaraisesti tiedustelemaan naisen seurustelutilannetta, mutta sitten loppuikin yhteinen aika kesken (eipä se tosin esittänyt ollenkaan kiinostusta).

Alkaa näyttää siis siltä, etten uskalla edes näyttää kiinostustani millään tasolla kenellekään missään tilanteessa. Tilanne tuntuu vielä loppujen lopuksi pahenevan, ja ja nyt tuntuu etten taaskaan osaisi edes toimia millään tasolla oikein jos joku nainen erehtyy esittämään kiinostustaan. Olisin todennäköisesti niin helvetin hämmentynyt ("miksi helvetissä toi olisi minusta kiinostunut?") että tulos olisi todella kelvoton niin kuin joka ikinen (harva) kerta tähän asti... Eikä tunnelin päässä todellakaan näy valoa. Mikähän siinäkin on, että kun nettitreffeissäkin naiset vastaavat todella harvoin omiin viesteihin, niin en edes viitsi/uskalla lähettää kenellekään sitä ensimmäistä viestiä. Ainoa kerta kun sitä kautta aloitteen tehnyt nainen rupesi oikeasti kiinostamaan, niin hän ei halunnutkaan nähdä mua livenä..

Ei vaan voi käsittää miten voi olla näin nössö. Kaipa se vaan on evoluutio hoitamassa tehtäväänsä... Ja anteeksi avautumien, ehkä olisi kuulunut vaan vitutusketjuun. Vielä kun joku osaisi esittää jotain uusia vaihtoehtoja ongelman ratkaisuun, pelkkä "rohkaise vaan itseäsi, ei se tapa jos vastapuoli ei olisikaan kiinostunut - naisia on maailma täynnä" ei nyt riitä. Harrastukset/työ/opiskelu eivät kuulu myöskään ratkaisujen joukkoon.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei vaan voi käsittää miten voi olla näin nössö. Kaipa se vaan on evoluutio hoitamassa tehtäväänsä... Ja anteeksi avautumien, ehkä olisi kuulunut vaan vitutusketjuun. Vielä kun joku osaisi esittää jotain uusia vaihtoehtoja ongelman ratkaisuun, pelkkä "rohkaise vaan itseäsi, ei se tapa jos vastapuoli ei olisikaan kiinostunut - naisia on maailma täynnä" ei nyt riitä. Harrastukset/työ/opiskelu eivät kuulu myöskään ratkaisujen joukkoon.
Ei se tosiaan ole kaikille helppoa. Tuntuu, että meistä osa on varustettu vaan hieman erilaisella maailmalla. Se on sillä tapaa haasteellinen tapaus, että vaatii vastapuolelta jopa hieman sairaalloista taipumusta, että on se oikea uteliaisuus Se lienee tässä kohtaa olennaisinta. Miellän itsenikin aika vaikeaselkoiseksi ihmiseksi, että tuollaisten erikoisten ihmisten tapaaminen ei ole yksinkertaista.

Paha tässä on valaa mitään toivoa, mutta viestissäsi on sellaista tietynlaista suorasukaisuutta, jota arvostan. Varmaan se tietyssä siivessä täällä Jatkojassa voi aiheuttaa hilpeyttä, mutta aiheuttakoot. Ajattelevien tyyppien määrä meissä miehissä ei ole lainkaan huono asia ja uskon, että se kyllä osoittautuu hyväksi ajan kanssa. Tämä tosiaan on omaa optimismia, tuloksista on vaikea sanoa mitään, mutta tiettyjen henkilöiden on vaan paras jäädä odottamaan, pikemmin kuin masentaa itseään kentällä. Määrätynlaisen passiivisuuden voisi nähdä järkeväksi toiminnaksi.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Ei kai tällä ihmisellä ole taustalla mitään rikkinäistä perhettä ja sitä kautta läjä jotain enemmän tai vähemmän käsittelemättömiä lapsuuden traumoja?
......
Ei kai tuossa nyt muuten ole mitään ongelmaa, jos kyseessä olisi vain satunnainen pilvenpoltto kaverin kanssa, mutta ymmärsin että tuossa on jotain muutakin?

Tämän naikkosen vanhemmat ovat eronneet joskus kun hän oli vielä lapsi ja voi olla, että sitä kautta jotain traumoja on jäänyt. Voihan kyllä taustalla olla muutakin. Enpä tiedä vielä. Kyllä se selviää tässä aikanaan.

Niin ei tässä mitään muuten mitään ongelmaa ole. Etenkin jos/kun tämä on sellaista hyvin harvinaista. Ainoa mikä tässä on, niin pelkään vähän, että mitä jos tuo koko homma riistäytyy käsistä ja kun pelkään, että olen nähnyt vasta jäävuoren huipun. Mutta eiköhän nämäkin selviä sitten kun näistä puhutaan lisää. Eihän tässä hommassa muuten mitään ongelmaa sillein olekkaan, jos tuo käyttö on tuollaista satunnaista ja kun hänellä noita lopettamishaluja näyttää olevan niin...

Sekava viesti, mutta olkoot.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Kirjoituksesi olisi voinut melkeinpä suoraan omasta näppiksestäni lähtöisin. Taistelen siis samojen ongelmien kanssa, joten mitään ylimaallisia ratkaisuja en voi tarjota.

Sen kuitenkin tiedän, että kukaan toinen ihminen ei tule tekemään elämästäsi täydellistä. Ensin tulee pärjätä omassa elämässään, ihan yksinkin, ennenkuin sen elämän voi onnistuneesti jakaa toisen ihmisen kanssa.

nimim. 'Kohta juhlitaan vuosipäivää edellisistä treffeistä'
 

Morgoth

Jäsen
Niin ei tässä mitään muuten mitään ongelmaa ole. Etenkin jos/kun tämä on sellaista hyvin harvinaista. Ainoa mikä tässä on, niin pelkään vähän, että mitä jos tuo koko homma riistäytyy käsistä ja kun pelkään, että olen nähnyt vasta jäävuoren huipun.

Ehkä olen liian kyyninen, mutta korviini särähtää vähän yhdistelmä rikkinäinen lapsuus ja ainakin jonkinlainen huumeiden käyttö. Varsinkin jos noihin päihteisiin on ajauduttu sen vuoksi. Niistä irtipääseminen ei ole ihan helppoa, vaikka haluakin olisi.

Tarkoitus oli kai vaan 'varoittaa', että pidä varasi, että vaikka tyttö on kuinka ihana ja täydellinen tai tuntuu siltä, mutta jos taustalla on tuollaisia ongelmia, niin pidemmän päälle tuollaiset suhteet ovat todella raskaita, jossa toimit toisen 'terapeuttina'.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Tarkoitus oli kai vaan 'varoittaa', että pidä varasi, että vaikka tyttö on kuinka ihana ja täydellinen tai tuntuu siltä, mutta jos taustalla on tuollaisia ongelmia, niin pidemmän päälle tuollaiset suhteet ovat todella raskaita, jossa toimit toisen 'terapeuttina'.

Niin aivan. Pitää kuitenkin tunnustella hommaa ja kattoa, että miten tuo asia etenee ja millainen tämä tilanne kokonaisuudessaan on. Aika näyttää.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ehkä olen liian kyyninen, mutta korviini särähtää vähän yhdistelmä rikkinäinen lapsuus ja ainakin jonkinlainen huumeiden käyttö. Varsinkin jos noihin päihteisiin on ajauduttu sen vuoksi. Niistä irtipääseminen ei ole ihan helppoa, vaikka haluakin olisi.

Ei huumeiden käytön perustana ole aina "rikkinäinen lapsuus". Itse käytin kannabista ihan huvin vuoksi aikanaan(armeijassa), mutta totesin alkoholin paremmaksi ja helpommaksi vaihtoehdoksi.

Tyttöystävä on jopa piikittänyt jotain paskaa joskus 20v. sitten, mutta so what? Itse en jaksaisi hirveästi moralisoida, jos bööna pössyttelee. Ei tuo nyt niin vakavaa ole ja ei se ole kaikilla suora tie helvettiin. Jotkut vain tykkäävät enemmän pössytellä kuin juoda viinaa krapulan yms. syiden vuoksi.

Nämä on vain valintoja. Jos on "täydellinen nainen" joka polttelee muutakin kuin tupakkaa, niin se menee kyllä 100% edelle raitista tai alkoholista pitävää "kyykyttäjää"
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös