Naisasiat

  • 7 494 686
  • 26 542

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Mikä vitun valmistusvirhe minussakin on? Seurustelusuhteeni on tällä hetkellä jotakuinkin täydellinen, ja olen periaatteessa helvetin onnellinen ja rakastunut. Mutta, minussa on joku naissukupuolen hormoni, jonka avulla kehittelen joistain ihan äärettömän pienistä asioista huikeita salaliittoteorioita. On se perkele, kun en osaa vaan nauttia täysin rinnoin (hetkittäin osaan tietysti, aika fifty-fifty menee varmaan) tästä tilanteesta, vaan hirveä menettämisen pelko.

Voiko toisesta välittää liikaa?

Toisesta ei voi välittää liikaa, mutta voi väärällä tavalla. (Menettämisen) Pelko (menettämisen) on varma tapa epäonnistua, kaikessa! Jos niin käy, niin olet tehnyt sen ihan itse. Et sä voi toista hallita! Siinä olet oikeilla jäljillä, että vika on ihan sinussa itsessäsi. Asialle kannattaisi tehdä jotain, varsinkin jos toisesta oikeasti välität!

Tarkoitus ei ole provoilla, ihan neuvona yllä olevan kirjoitin!
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Toisesta ei voi välittää liikaa, mutta voi väärällä tavalla. (Menettämisen) Pelko (menettämisen) on varma tapa epäonnistua, kaikessa! Jos niin käy, niin olet tehnyt sen ihan itse. Et sä voi toista hallita! Siinä olet oikeilla jäljillä, että vika on ihan sinussa itsessäsi. Asialle kannattaisi tehdä jotain, varsinkin jos toisesta oikeasti välität!

Tarkoitus ei ole provoilla, ihan neuvona yllä olevan kirjoitin!

Niin no edelliseen viestiin jäi laittamatta että eipä siitä tule onneksi tuolle toiselle avauduttua enkä todellakaan yritä hallita tai menemisiään kontrolloitua. Vituttaa vain että itse kuitenkin tuntee näin, ja samalla tietysti pelkää että se kuitenkin näkyy käyttäytymisessä jotenkin, ja sitä kautta vaikuttaa suhteeseen.
 

Matsku

Jäsen
Noh, siirsin tämän vitutusketjusta tänne.

Tässä mennyt pari kuukautta lähes täydellisesti yhden uskomattoman tytön kanssa. Kaikki on tuntunut lähes täydelliseltä, mutta kumminkin hän kertoo ettei ole valmis ja elättelee toiveita vielä vanhaan ihastukseen, johon tunsi/tuntee myös aika vahvaa kiintymystä. Olemme jutelleet jo aikaisemmin asiasta, mutta vastauksena tulee yleensä takaisin: "en tosiaan tiiä miten tätä pitäis jatkaa".

Joulu meni upeasti ja lahjatkin vaihdettiin. Silti suhteen "virallisuus" on puuttunut eikä tyttö ole suostunut myöntämään kenellekkään olevansa tyttöni, vaikka ulospäin se näyttääkin juuri siltä. Uusivuosi meni loistavasti yhdessä, mutta seuraavana päivänä kertoi tämän toisen hepun soittaneen ja sanoi ettei omat fiilikset häntä kohtaan ole taantuneet yhtään. Satun vielä tuntemaan tämän kyseisen jätkän ja on ainakin aikaisemmin ollut ihan hälläväliä-asenteella tyttöä kohtaan.

Näitä upeita tyyppejä ei tosiaan niin vaan löydä. Lisäksi harmittaa ihan älyttömästi, että juttu ollaan viety näin pitkälle. Ei kuitenkaan siinä mielessä, että turhaa olisi ollut, päinvastoin, todellista laatuaikaahan tämä on ollut. Lähinnä vaan siinä, että olen niin sekaisin hänestä ja ajatus jutun loppumisesta kuin seinään pistää vituttamaan rankasti. Kuulostaa luovuttamiselta, mutta menee pää jumiin kun ei saa selkeätä vastausta, että missä mennään.

Olipa sekavasti selitetty. Toivottavasti jotain edes ymmärsitte. Ei kuulu välttämättä rankimpiin parisuhdeongelmiin, mutta riittävän paskaa ainakin minulle nyt.

Täytyy varmaan vaan antaa naikkoselle aikaa ja toivoa parasta, sillä lopettaa kokonaan en ainakaan juuri nyt voi.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Noh, siirsin tämän vitutusketjusta tänne...

Neuvo ei välttämättä ole oikea, mutta näin minä tekisin tilanteessasi jos nyt tuon jutun ollenkaan oikein ymmärsin. Sanoisin tytölle: "ota yhteyttä sitten jos alkaa asia kiinnostamaan." Tämän jälkeen siirtyisin takavasemmalle katsomaan mitä tapahtuu. Mikään ei tule pakottamalla ja jos emäntä ei itse tajua lähteä kanssasi suhteeseen niin sitten se ei vaan tajua. Eihän se helppoa ole, mutta sellaista se vaan on.
 
Matsku: Troyta mukaillen - kärvistely ei kannata. Itsekin laittaisin tytön tiukan paikan eteen miettimään tosissaan mitä haluaa. Voi olla, että tyttö ei tee toivottua valintaa, mutta eikö silloin se ole merkki siitä, että hän oli yksi tyhjä arpa muiden joukossa? Ehkä vähän kivempaa paperilaatua vain.
 

Birchman

Jäsen
Matskulle

Nimenomaan, anna tytölle pallo. Kerro mitä haluat ja sano hänelle, että ilmoittaa jos on valmis siihen mitä sinä haluat. Luultavasti homma menee vielä niin, että viikon jälkeen alkaa tytöltä tulla viestiä että nähtäiskö etc... Mutta niin kauan kun tyttö ei sano olevasi sinun tyttö niin älä näe häntä. Luultavasti haluaa vaan nähdä sinua samoissa merkeissä kun ennen.

Valitettavasti kokemusta on itsellä ja kavereilla vastaavista jutuista. Itsestään kannattaa pitää sen verran, ettei anna muiden tuottaa kärsimystä itselleen.

Luultavasti tyttö kiinnostuu sinusta vain enemmän jos olet kylmempi häntä kohtaan. Minkäköhän takia hän olisi muuten lääpällään tuohon mieheen, jonka asenne häntä kohtaan on "hälläväliä"?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Oma tilanne oli myös kovinkin samanlainen, tosin oma tyttö ei haikaillut exänsä perään, vaan ei vaan "ollut valmis" uuteen suhteeseen. Puolen vuoden jälkeen pistin kovan kovaa vastaan, ja ilmoitin että se on joko tai. Pariin viikkoon ei nähty eikä soiteltu, mutta sitten nähtiin sattumalta baarissa, ja siitä lähtien ollaankin oltu virallisesti yhdessä, nyt 3 vuotta. Jälkeenpäin tyttö on sanonut, ettei oikeastaan mitään syytä tähän edes ollut, koska jo ennen tuota käyttäydyimme kuin seurustelevat parit, eli ainakin omalla kohdalla tämä konsti onnistui paremmin kuin hyvin.
 

julle-jr

Jäsen
Eikös se ole hyvä tilanne, jos tyttö on sellainen ettei halua virallistaa suhdetta? Silloinhan itsekin voi tapailla vaikka muita eikä tarvitse niin paljon neuvotella kenenkään toisen kanssa esim. omista menemisistään jne. Samalla kuitenkin pystyy viettämään laatuaikaa yhdessä aina silloin tällöin.
 

Matsku

Jäsen
Eikös se ole hyvä tilanne, jos tyttö on sellainen ettei halua virallistaa suhdetta? Silloinhan itsekin voi tapailla vaikka muita eikä tarvitse niin paljon neuvotella kenenkään toisen kanssa esim. omista menemisistään jne. Samalla kuitenkin pystyy viettämään laatuaikaa yhdessä aina silloin tällöin.
Tuolta kannalta kyllä. Itse olen vaan ajatellut, että se on vain hän tässä ja nyt. Muihin ei kajota jos tästä jotain isompaa meinataan saada irti.
 

Ender00

Jäsen
Nyt tuossa kesällä löysin ihanimman olennon maanpäältä, nainen joka saa veren kohisemaan, valtaa ajatukseni 24/7. Eikä ole mitään alkuhuumaa enään ja välillä tuntuu että huuma vain kasvaa.

No, niin no. Ihastuksen alkuhuuma kestää ihmisestä ja yhdessäolon tiiviydestä riippuen 1,5..3 vuoteen.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Eilen sitten tavattiin. Kivaa oli, juteltiin niitä näitä ja sen sellasta. Hän sitten kysyi, että nähdäänkös joskus uudestaan ja sanoin että tottakai. Mutta en sitten tässä tiedä, että kun tää nainen tuntuu olevan kovin kiireinen välillä. Bändiharkkoja, töitä. Molempia kahtena iltana viikossa. Viikonlopuksi hänelle tulee joku kaverinsa kylään. Joten tällä viikolla uudestaan näkeminen on vielä hämärän peitossa. Jotenkin vaan tuppaa ahistamaan, kun haluaisin nähdä tämän. Vaikka se olisikin vähän kiireinen, mutta sitä se teettää.. Pitää koittaa vaan kestää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen sitten tavattiin. Kivaa oli, juteltiin niitä näitä ja sen sellasta. Hän sitten kysyi, että nähdäänkös joskus uudestaan ja sanoin että tottakai. Mutta en sitten tässä tiedä, että kun tää nainen tuntuu olevan kovin kiireinen välillä. Bändiharkkoja, töitä. Molempia kahtena iltana viikossa. Viikonlopuksi hänelle tulee joku kaverinsa kylään. Joten tällä viikolla uudestaan näkeminen on vielä hämärän peitossa. Jotenkin vaan tuppaa ahistamaan, kun haluaisin nähdä tämän. Vaikka se olisikin vähän kiireinen, mutta sitä se teettää.. Pitää koittaa vaan kestää.
Sama ongelma itsellä, kun tekisi niin mieli nähdä tyttöystävää, mutta hänellä on tämä viikko kiireinen. Ja yleensäkin on aika kortilla. Hänellä on urheiluharjoituksia 3-4 kertaa viikossa ja sitten vielä joutuu pikkuveljeen hoitamaan pari iltaa viikossa ja en viitsisi sinne tunkeutua, kun pikkuveli niin pieni ja vaatii jatkuvaa huolenpitoa ja itse haluaisin viettää aikaa tyttöni kanssa. Ei mitää pieniä lapsia vastaan siis. Ja kun hänellä olisi aikaa, niin yleensä minulla on tärkeitä menoja ja harjoituksia. Ikävä tilanne, mutta kyllä tämä kohta helpottaa toivottavasti. Tekee yhden päivänkin ero toisesta jo tuskaista...Ei vaan pysty olemaan erossa toisesta päivääkään, mutta jälleen näkeminenkin onkin sitten sitäkin upeampaa.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Tekee yhden päivänkin ero toisesta jo tuskaista...Ei vaan pysty olemaan erossa toisesta päivääkään, mutta jälleen näkeminenkin onkin sitten sitäkin upeampaa.

Aivan, tiedän tunteen. Itselläni tämä homma on vasta aivan alkutekijöissä, niin tottakai sitä haluaisi toista nähdä mahollisimman usein. Ja aina homman alussa ei oikeen tiedä mihin tämä homma suuntaan tämä homma lähtee. Muija kyllä sanoo, että olen ihana yms. mutta mistä näistä koskaan tietää.
 

Matsku

Jäsen
Aivan, tiedän tunteen. Itselläni tämä homma on vasta aivan alkutekijöissä, niin tottakai sitä haluaisi toista nähdä mahollisimman usein. Ja aina homman alussa ei oikeen tiedä mihin tämä homma suuntaan tämä homma lähtee. Muija kyllä sanoo, että olen ihana yms. mutta mistä näistä koskaan tietää.
Niinhän se minullakin, mutta katsastappa missä jamassa sitä nyt ollaan. :( Ei vaan, ei ollut tarkoitus pilata fiiliksiä.

Pahimmat hajoomiset hajottu. Enää auttaa vaan katsoa mihin tilanne edistyy. Yhteyttä en ole pitänyt. Tulee sitten huutelemaan jos sattuu taas kiinnostamaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mielenkiintoinen tuo piirre, että ei ole aikaa nähdä ja tavata. Kyllähän sitä työkiireet ja sen sellaiset ymmärtää monesti, mutta silti herää epäilys, että taustalla on muutakin. Mielenkiinnon puute ja haluttomuus ryhtyä johonkin vakavaan. En meinaa, etteikö jotain kiinnostusta olisi, mutta se sellainen sytyttävä rakkaudenpalo puuttuu, tai ihastuminen, miksikä sen haluaakaan nyt sitten nimetä.

En nyt halua ketään lannistaa, mutta itse aika nopeasti ottaisin asian esille ja nostaisin kissan pöydälle, että missä mennään. Kenenkään ei pidä tulla narutetuksi ja pallotelluksi jossain epämääräisessä suhteessa, jossa ei sitä yhteistä aikaa ja meininkiä löydy.

Olisikohan sitten tätä nykymaailman piirrettä, missä ollaan enemmän naimisissa työn ja harrastusten kanssa? Eihän siinä välttämättä vikaa, jos ne antaa itselle riittävän paljon mieluisaa haastetta, mutta herääkin kysymys, miksi hankkii sitten kumppanin? Hätävara?
 

scholl

Jäsen
Eihän siinä välttämättä vikaa, jos ne antaa itselle riittävän paljon mieluisaa haastetta, mutta herääkin kysymys, miksi hankkii sitten kumppanin? Hätävara?

Mikseivät ne voi täydentää toisiaan? Suhde lässähtää helposti, jos näkee koko ajan. Se on paljon parempi, että on sitten jotain, mitä odottaa. Sitä paitsi voihan sitä pitää yhteyttä messengerissä, facebookissa ja tekstiviestein. Ts. pysyä kontaktissa niinäkin päivinä kun ei näe ja näkee sitten vaikka kerran tai kaksi viikossa. Elämä pitää olla tasapainossa. Ei kaikki aika saa mennä mihinkään naiseen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Elämä pitää olla tasapainossa. Ei kaikki aika saa mennä mihinkään naiseen.
Totta kyllä ja olen täysin samaa mieltä siitä, että ei sitä koko ajan tarviakaan nähdä ja omaa aikaa ja tilaa tulee olla. Ehdottomasti. Jos homma menee nyt kuitenkin siihen, että sitä yhteistä aikaa ei ole ollenkaan, niin on sekin aika tyhjän kanssa. Sen ajan voisi sitten yhtä hyvin käyttää täysin omaan itseensä, eikä tarviaisi kaihoilla kenenkään perään. Tai vaihtoehtoisesti etsii pelkän seksikumppanin jos siltä tuntuu, tai yrittää solmia vähän huomioivamman ihmisen kanssa suhteen.

Ei se mitään balanssia ole, jos toinen ei ole läsnä juuri koskaan. Varsinkin jo suhteen alkuvaiheessa se on mielestäni eriskummallista. Silloin yleensä eletään sitä kuuminta aikaa ja se huuma tasaantuu siitä vähitellen.
 

Tobias

Jäsen
Olisikohan sitten tätä nykymaailman piirrettä, missä ollaan enemmän naimisissa työn ja harrastusten kanssa? Eihän siinä välttämättä vikaa, jos ne antaa itselle riittävän paljon mieluisaa haastetta, mutta herääkin kysymys, miksi hankkii sitten kumppanin? Hätävara?

Tämä on hyvä pointti, sillä itse en ymmärrä esimerkiksi muutamia tuttujani, jotka tekevät töitä noin 12 h/vrk ja yrittävät jotain suhdetta samaan akaan. Itselleni työt ja harrastukset ovat niin paljon mitään suhdetta tärkeämpiä asioita, etten voisi kuvitellakaan mitään vakavaa suhdetta itselleni.
 

Ender00

Jäsen
Vuoteen? Tarkoitat varmaan minuutteja tai maksimissaan tunteja?

Ei, tutkittu fakta. Tuon ajan jakson sitä mennään alkuhuumalla, että aivot tuottavat mielihyvä hormooneja, kun ajattelee kumppaniaan ja aivon kriittisen ajattelun osiot ovat poissa pelistä kumppania ajatellessa.

Alkuhuuman jälkeen tilanne normalisoituu ja pystyy ajattelemaan kumppaniaan ja hänen ominaisuuksiaan taas realistisesti. Eli suomeksi: alkuhuuman ajan aivot kusettavat sinua.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ei, tutkittu fakta. Tuon ajan jakson sitä mennään alkuhuumalla, että aivot tuottavat mielihyvä hormooneja, kun ajattelee kumppaniaan ja aivon kriittisen ajattelun osiot ovat poissa pelistä kumppania ajatellessa.

Alkuhuuman jälkeen tilanne normalisoituu ja pystyy ajattelemaan kumppaniaan ja hänen ominaisuuksiaan taas realistisesti. Eli suomeksi: alkuhuuman ajan aivot kusettavat sinua.
Olen joistain lukenut elämänviisauden, jonka mukaan rakkaus kestää 1000 päivää ja sitten alkaa arki.
 

scholl

Jäsen
Entäs yhdessä asuvilla?

Entisaikaan miehet pakenivat autotalliin puuhastelemaan. Nykyään ei olla enää käytännöntaitojen osaajia, joten miehillä on vähän erityyppiset omat huoneensa. Itsehän suunnittelin jo 90 luvun puolivälissä symmetrisen asunnon, jossa keskellä on olohuone, joka on sellainen tapaamispaikka. Luulen, että jossain vaiheessa se voi olla ihan hyvin arkipäivää. Amerikassahan hyvin monilla pariskunnilla on esim. omat makuuhuoneensa. Itse olen hyvin pitkälti sitä mieltä, ettei mistään tule mitään, jos on sama makuuhuone.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös