Kuten sanoinkin, olen katkera ja pettynyt, joten osan tekstini asenteellisuudesta pistän sen piikkiin.
Se on toki varmasti näin, mutta siltikin miettisin, onko kyseinen kaveri sittenkään ihan niin amis kuin annat ymmärtää. Itse kunkin tulee helposti lyötyä ihmisiin leimoja, jotka eivät välttämättä vastaa todellisuutta.
Ja aika usein kyllä juuri ulkoiset asiat, esim. asema töissä, varallisuus, pukeutuminen ja harrastukset, ovat niitä asioita jotka mielenkiintoa lisäävät.
Tällaisia yleisiä suuntaviivoja voidaan varmasti vetää, mutta kun kysymys on ihastuksesta, niin se on kahden kauppa. Silloin yleinen ei päde, vaan tilanteeseen vaikuttavat ties mitkä muuttujat kuten vaikka hajut ja maut.
Tuntuu vain, että monet eivät sitä ääneen myönnä, mutta omien kokemusteni mukaan monia naisia kiinnostaa mm. juuri valta ja raha.
Monia kyllä - erityisesti ihmissuhdeshoppailijoita - mutta ei kaikkia. Olen itse iässä, jossa naisten biologinen kello on juuri kiihdyttänyt tikityksensa täyteen vauhtiin. Jos laitan nettiin umpirehellisen deitti-ilmoituksen, jossa kerron avoimesti surkeudestani, köyhyydestäni ja vaikeuksistani, niin en saa vastauksia samanlaisilta luusereilta kuin itse olen, vaan minulle vastaavat koulutetut, hyvätuloiset ja kuvien perusteella oikeasti ihan sievät naiset, jotka kiittävät rehellisyydestäni ja korostavat etsivänsä ennen kaikkea mukavaa ihmistä, jonka kanssa kenties voisi perustaa perheen ja tehdä lapsia.
Saattaapi siis olla niin, että jotkut naiset ja miehet lopulta hoksaavat, että prinsessaunelmilla ja ulkoisen korostuksella ei suhteessa pitkälle pötkitä, minkä vuoksi suhteen suunnittelussa ja solmimisessa alkavat korostua erilaiset seikat. Lopultahan kysymys on yksinkertaisesti siitä, että jaksaa sietää toista vierellään sohvalla 10 vuoden jälkeenkin, eikä siitä, mitä on päällä tai paljonko tilille kuukaudessa putoaa.
Omasta puolestani voin sanoa, että itse ainakin kiinnostun paljon todennäköisemmin itsensä kouluttaneesta ja kunnostaan huolta pitävästä naisesta, kuin kaupan kassalla työskentelevästä ja illat Salattuja elämiä seuraavasta henkilöstä.
Niin minäkin, mutta varoisin kuitenkin tekemästä liian rohkeita yleistyksiä työn, koulutuksen ja henkisen pääoman yhteydestä. Minullakin piisaa oppia, mutta jostain syystä ei millään tahdo kiskaista akateeminen maailma mukaansa. Jokin siinä on minulle vierasta.
Vaikka nämä suhde-asiat ovatkin herran hallussa ja järjellä ei tunnu olevan asioiden kanssa paljonkaan tekemistä, uskon kuitenkin, että ainakin vähän vanhemmalla iällä parisuhteen muodostaminen on aikalailla järkeilyä
Jep. Mutta järkeily ei välttämättä tarkoita sitä, että etsitään ulkoisesti hyvää pakettia, vaan se voi tarkoittaa päinvastoin sitä, että keskitytään siihen, millaisen henkisen yhteyden vastinkappaleen kanssa pystyy rakentamaan.
Etsitään kumppania joka on samaa tasoa ulkonäöllisesti
Hitonko väliä sillä on, miltä kumppani näyttää, jos hänen kanssaan on kiva olla. Mulla on kokemusta rumasta ja kauniista ja ottaisin ruman takaisin tällä siunaaman sekunnilla jos vain saisin. Oli niin hurmaava ihminen.
ja on suurinpiirtein samanverran koulutettu.
En tiedä, voiko koulutuksesta kauheasti päätellä. Enemmän korostaisin henkisen pääoman merkitystä.