Naisasiat

  • 7 532 199
  • 26 610

tutzba

Jäsen
GBenson kirjoitti:
Sitten kun muistat vielä pari kohteliaisuutta, niin hyvä tulee. Ei mitään imelää, vaan sanot sillä tavalla, niin kuin oikeasti tarkottaisit. Tietysti aina vaan parempi jos tarkoitatkin.

Ja Väsyneet Kädet, avaa ovet naiselle yms ihan perusjuttua minkä itekin tiedät. Se on kohteliasta ja jää varmasti naisen mieleen isona plussana.
 
tutzba kirjoitti:
Ja Väsyneet Kädet, avaa ovet naiselle yms ihan perusjuttua minkä itekin tiedät. Se on kohteliasta ja jää varmasti naisen mieleen isona plussana.
Jesh. Toi tulee onneks ihan luonnostaa, eli ei tartte skarpata sen suhteen. Saisi olla yleinen kohteliaisuus muutenkin yleisempää nykyään.
 

tutzba

Jäsen
Väsyneet Kädet kirjoitti:
Jesh. Toi tulee onneks ihan luonnostaa, eli ei tartte skarpata sen suhteen. Saisi olla yleinen kohteliaisuus muutenkin yleisempää nykyään.

Totta. En nyt tässä itseäni mitenkään halua korostaa, mutta tyhmältä se tuntuisi ängetä ennen tyttöystävää ovesta. Se on vaan niin perus että pidetään sille ovi auki ja mennään itse viimeisenä.
 
tutzba kirjoitti:
Totta. En nyt tässä itseäni mitenkään halua korostaa, mutta tyhmältä se tuntuisi ängetä ennen tyttöystävää ovesta. Se on vaan niin perus että pidetään sille ovi auki ja mennään itse viimeisenä.
Nimenomaan näin. Ja se on hyvä kun se tulee luonnostaan. Väkinäisyys paistaa läpi, kuulemma. Hyvät tavat kunniaan!
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
No joo... Kaikille muille tytöille ja naisille kyllä pidän ovea auki, mutta tyttöystävälle vain jos ollaan menossa ulos syömään/baariin jne. tai jos sattuu olemaan sellainen tilanne, että sen oven avaaminen hänelle käy helposti. Muuten menen edellä tai perässä sisään. Niin kauan oltu yhdessä ja hän on itse sanonut, ettei kiinnitä tuollaisiin asioihin mitään huomiota tahi välitä paskankaan vertaa, niin eipä tuota aina tule tehtyä. Helpomman kautta vaan.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
mafioso kirjoitti:
Tilannehan on se että kumpikin välittää toisistaan ja tämän toisilleen kertoneet, mutta nyt yritämme olla vaan asiasta toisille mainitsematta. Se rassaa minua ainakin suunnattomasti kun tietää että toinen sanoo vain vähän mutta tietää että siellä taustalla on paljonkin suuria tunteita.

Huh, kuulostipa tutulta. Naisella nuoria lapsia, suhteen hyvä alku, toisen jatkuva väsymys, molempien turhautuneisuus epämääräiseen tilanteeseen - enää ei puutu kuin sanoisit naisen käyvän vuorotöissä... .

Puhu. Kysy. Kerro miltä sinusta tuntuu ja kysy mitä hän haluaa teidän suhteeltanne. Ja kun hän sanoo, ettei hän oikeastaan tiedä mitä hän haluaa, niin kysy uudestaan. Kysy suoraan pelkääkö hän lähteä suhteeseen sinun kanssasi vai mikä mättää. Jankaamiseltahan se kuulostaa, mutta eihän tuossa tilanteessa voi muuta kuin kysellä niin kauan kun saa vastauksen.

Jos kerran "yh on tehnyt selväksi ettei tästä tule enää mitään, että tämä ei voi näin enää jatkua.", niin miten hän on sanonut tilanteen jatkuvan? Pelkänä kaveruutenako?

Joko hän on sinuun yhä ihastunut, jolloin pitää alkaa seurustella tosissaan tai sitten hän ei ole enää ihastunut, jolloin kannattaa pistää välit kokonaan poikki muutamaksi kuukaudeksi. Tuollainen epämääräisessä "ollaan kavereita" -tilanteessa roikkuminen on ihan perseestä molempien kannalta - sehän estää teitä löytämästä toimivaa suhdetta. Sellaistahan kuitenkin olet hakemassa?

Kyllähän sinä sen olet tajunnut, ettei teillä kahdella tule olemaan kahdenkeskistä aikaa, jollei exät suostu ottamaan lapsia luokseen edes joka toisena viikonloppuna? En tiedä pystyvätkö naisen isovanhemmat (tai muut sukulaiset) tai ystävät pysty hoitamaan lapsia välillä.
 

Ponkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo, Sht
Ja hei Kädet, tietenkinhän briiffaat meitä sitten miten kävi?:D
 

Zednik

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näistä naisten kanssa puheenaiheista itelläni on sellanen no sanotaanko käsityksiä tai kokemuksia jossain baari-tutustumisessa tai miksei myöhemminkin, et ei kannata hirveesti jauhaa esim. koulusta, töistä, raha-asioista, koska noikin on sellasia asioita mitä nainen tulee muistaan viel kauankin jälkeenpäin jos lähdet pätemään jollain tietyllä asialla. Tämä kertookin naiselle, että kyseinen mies on epävarma itsestään. Eli suomeksi naista ei hirveästi aivan alkuvaiheissa kiinnosta miehen sosiaalinen asema yhteiskunnassa yhtään. Vasta ehkä sen jälkeen ku on tutustuttu paremmin toisiinsa. Kannattaa myös hieman kierrellä vastauksia naisten kysyessä mitä tyhmempiä kysymyksiä varsinkin tossa baari-tutustumisvaiheessa ja ehkä ensi treffeilläkin. Tämän tarkoituksena on se, ettet paljasta heti kaikkia korttejasi naiselle ja olet hieman mysteerinen. Kannattaa kuitenkin muistaa olla oma itsensä myös, koska nainen huomaa myös jos sinusta tuntuu pahalta keskustella hänen kanssaan. (On huomattu). Myös sellaisen asian oon huomannu ekoilt treffeilt aina, että EI kannata ostaa/tarjota naiselle mitään suhteen alkuvaiheissa varsinkaan noilla treffeillä tai puhumattakaan sitä aikaisemmissa vaiheissa. Moni jatkoajan kova baari-pelimies tunnistaa varmasti itsensä siitä humalaisesta tilasta baarissa ja kun pitäisi saada nainen ni mennään tarjoomaan jollekkin blondille joku drinkki :D Okei tarkoitus varmaa hyvä mut oon käsittäny et nainen voi luulla et yrität sen huomion kalastella niil rahoillas/drinkeilläs...joo...tulis avauduttua mut tosiaa nää on vaa tällasia allekirjottaneen merkille laittamia asioita saa olla eri mieltä ja pitääkin, täähä on keskustelupalsta..piti laittaa vaa oma lusikka soppaan mukaa...
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Todella mallillaan! Puhuttiin asiat selviksi vanhan tyttöystävän kanssa ja nyt ollaan kavereita. Helpottava olo. Sellainen "Fredit-tauko" ei ollut ehkä paras ratkaisu.

Nyt voi rehdistä jatkaa rietasta poikamieselämää! Jee! Kohta tuleekin pari kaveria ja sitten mennäänkin taas sunnuntaihin asti tuubassa! Jipii!
 

Kaivanto

Jäsen
Väsyneet Kädet kirjoitti:
Täältä kuitenkin tuli hyviä vinkkejä, niin täytyyhän sitä sit antaa palaute kuinka toimi.

Voithan antaa palautteen vaikka vaihtamalla tarvittaessa nickiä, meinaan jos sitä vaikka pääsisi ekoilta treffeiltä oikein kunnolla naisseuraan eikä enää tarvitsisi väsyttää käsiään!
 

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
mafioso kirjoitti:
Tilanne on kumminkin se että kaikki liikenevä vapaa-aika minkä hän lapsiltaan saa vietetään kahdestaan, edelleen. Myös halu siihen että se vapaa-aika kahdestaan vietetään on molemminpuolinen.

Anna ajan kulua, älä painosta mihinkään, äläkä mieti liikaa. Jos sua ei kerran kusta silmään, niin anna ajan näyttää.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
heikkik kirjoitti:
Jos kerran "yh on tehnyt selväksi ettei tästä tule enää mitään, että tämä ei voi näin enää jatkua.", niin miten hän on sanonut tilanteen jatkuvan? Pelkänä kaveruutenako?

Joko hän on sinuun yhä ihastunut, jolloin pitää alkaa seurustella tosissaan tai sitten hän ei ole enää ihastunut, jolloin kannattaa pistää välit kokonaan poikki muutamaksi kuukaudeksi.

Kyllähän sinä sen olet tajunnut, ettei teillä kahdella tule olemaan kahdenkeskistä aikaa, jollei exät suostu ottamaan lapsia luokseen edes joka toisena viikonloppuna? En tiedä pystyvätkö naisen isovanhemmat (tai muut sukulaiset) tai ystävät pysty hoitamaan lapsia välillä.

Syy siihen että näin ei voi jatkua on fyysisten sekä henkisten voimien totaalinen loppuminen. No tätä kaverikorttia olemme yrittäneet muutaman kerran. Se loppuu yleensä jo siinä vaiheessa kun seuraavan kerran tapaamme.
Itselläni on kaverikortti edelleen omaan exään, mutta se on jäänyt viime aikoina käyttämättä sattuneesta syystä. Sinkkuaikana tätä käytinkin ja ihan hyvin meni.

Kyllä nyt olen tullut siihen tulokseen että alan varaamaan aikaan kahdenkeskiselle palaverille. Keskustella selväksi se että mitä kumpikin haluaa ja mikä sitä estää. Jos on joku este niin onko se selätettävissä, yhdessä.

Lasten muualle laittaminen on myös yksi ongelma. Hän ei millään halua häiritä omia sukulaisiaan ja ystäviään. Välillä tuntuu että hän syyttää liikaa itseään tilanteesta että itsehän on sopan keittänyt ja siitä kärsii näin. Mielestäni pitäisi jo astua eteenpäin.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Johan kirjoitti:
Anna ajan kulua, älä painosta mihinkään, äläkä mieti liikaa. Jos sua ei kerran kusta silmään, niin anna ajan näyttää.

Mulla on kyllä aikaa. Ongelma on se että sitä on minulla aivan liikaa. Joten yksin kotona ollessa tulee liikaakin asioita mietittyä.
 

scholl

Jäsen
Fleece kirjoitti:
nykypäivän neitosilla on uskomattomat kyvyt selvittää mitä ihmeellisempiä asioita.

Selvittää mitä? Itse suosittelen heivaamaan ilman varoitusta sellaisen naisen, joka ei puhetta usko, vaan leikkii jotain salapoliisia.
 

jessie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
scholl kirjoitti:
Selvittää mitä? Itse suosittelen heivaamaan ilman varoitusta sellaisen naisen, joka ei puhetta usko, vaan leikkii jotain salapoliisia.

Eikö kyse ollut siitä, että naiset ovat hyviä saamaan miehiä kiinni valehtelusta? Eli jos saivartelemaan aletaan, niin kumpikohan tuollaisessa tilanteessa mahtaisi olla enemmän "syyllinen": mies, joka valehtelee jostain tärkeästä asiasta vai nainen, joka todistaa miehen jutut perättömiksi...?

Enkä kyllä tiedä miksi kenenkään pitäisi uskoa sellaista puhetta, joka jo alunalkaenkin vaikuttaa jotenkin tuulestatemmatulta...
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
mafioso kirjoitti:
Kyllä nyt olen tullut siihen tulokseen että alan varaamaan aikaan kahdenkeskiselle palaverille. Keskustella selväksi se että mitä kumpikin haluaa ja mikä sitä estää. Jos on joku este niin onko se selätettävissä, yhdessä.

Onnea mukaan ja matkaan. Tuskin asia yhdellä kertaa selviää, mutta toivottavasti homma lähtee purkautumaan.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Apua...

Tämä saattaa olla väärä ketju, mutta fiksummat siirtäköön minne se kuuluu.

Ongelmani on seuraavanlainen, pitäisi hommata minun hunajahuulelle syntymäpäivälahja, mutta itse olen aivan solmussa... tiedän, että tämä on vaikea kysymys, mutta ns brainstorming mielessä kysyisinkin arvon palstalaisilta neuvoja/ehdotuksia/ideoita.

Sen verran autan, että sen pitäisi olla eräällä tavalla persoonallinen ja jopa romanttinen...

Hilfe!
 

Jeffrey

Jäsen
Juu. Tässä reilun kuukauden mittainen viritykseni suunta alkaa muovautua. Tyttö alkaa käymään sen verran kuumana, että pitäisi vissiin peli viheltää poikki.

Eilen olin kouluni 50-vuotis syntymäpäivä juhlilla helsinkiläisessä ravitsemusliikkeessä. Siellä sitä tuli sitten tavattua useampikin tyttö jonka kanssa on jossain välissä jonkin asteen kipinät lennellyt ja muutama heistä osoitti vieläkin kiinnostuksen merkkejä. Se mikä nyt on ongelma on se, että valitsisin noista tytöistä käytännössä kenet vain ennen tuota nykyistä viritystäni. Vaikka siis jonkin sortin tunteita on myös tätä viritystä kohtaan en usko, että onko tuota viritystäni kohtaan soveliasta lähteä suhteeseen tietäen, että tunteet saataakin syttyä voimakkaampina toista tyttöä kohtaan käytännössä milloin vain. Tietäen vielä, että tuon viritykseni seurustelukokemukset ovat suhteellisen harvassa ja kyseinen yksilö on kovin vetäytyvä miesten suhteen, niin en haluaisi olla se kuka hänen viimeisetkin luottamuksensa miehiin romuttaa.

Toisinsanoen koen niin, että mikäli seurustelisin tuon virityksen kanssa, ja esimerkiksi joku näistä eilen tapaamistani yksilöistä joista tosin yksi seurustelee, yksi on kolme vuotta nuorempi (ei se kolmevuotta mitään, mutta täytän kuitenkin 20v ennen kuin tyttö 17v, eli vähän fiftisixti(toisaalta taas hän on näistä parhaimman näköinen)) ja kolmas seurusteli useamman vuoden yhden parhaimman kaverini kanssa. Niin, eli jos vaikka jonkin näistä kanssa avautuisi kunnon tilaisuus niin voin rehellisesti sanoa, että vaihtaisin tuolloin kumppania. Ja koska koen, että tällaisilla tuntemuksilla ei ole oikein lähteä seurustelemaan tämän viritykseni kanssa viheltänen pelin poikki. Tässä sitä kuitenkin vielä pohditaan mikä olisi sopivan pehmeä keino.

Edit: tulipa sekava viesti.

LaTe_Show kirjoitti:
Ongelmani on seuraavanlainen, pitäisi hommata minun hunajahuulelle syntymäpäivälahja, mutta itse olen aivan solmussa...

Kerran kun en keksinyt millään ex-tytölleni sopivaa synttärilahjan ostin hänelle kaupasta ananaksen. Hinta ei ollut kova, ja sain vaihdossa piparia. Tämä vinkki ei tosin välttämättä ole kovin hyvä mikäli hanipöösi on tosikko sorttia.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
heikkik kirjoitti:
Onnea mukaan ja matkaan. Tuskin asia yhdellä kertaa selviää, mutta toivottavasti homma lähtee purkautumaan.

Tänään oli taas aurinkoisempi päivä. Näistä asioista emme kuitenkaan vielä päätyneet puhumaan. Aistittavissa oli kumminkin että tunnetta on ja se tunne on vain toisiamme kohtaan. =) Tämänpäiväisellä jaksan jo pitkälle, ilot on otettava niistä pienistäkin asioista.
 

Messenger

Jäsen
Jeffrey kirjoitti:
Toisinsanoen koen niin, että mikäli seurustelisin tuon virityksen kanssa, ja esimerkiksi joku näistä eilen tapaamistani yksilöistä joista tosin yksi seurustelee, yksi on kolme vuotta nuorempi (ei se kolmevuotta mitään, mutta täytän kuitenkin 20v ennen kuin tyttö 17v, eli vähän fiftisixti(toisaalta taas hän on näistä parhaimman näköinen)) ja kolmas seurusteli useamman vuoden yhden parhaimman kaverini kanssa. Niin, eli jos vaikka jonkin näistä kanssa avautuisi kunnon tilaisuus niin voin rehellisesti sanoa, että vaihtaisin tuolloin kumppania. Ja koska koen, että tällaisilla tuntemuksilla ei ole oikein lähteä seurustelemaan tämän viritykseni kanssa viheltänen pelin poikki. Tässä sitä kuitenkin vielä pohditaan mikä olisi sopivan pehmeä keino.

Harva likka nyt tossa iässä kaiken uskonsa miehiin lopettaa.Ja sullakin on sen verran vähän vasta ikää et niitä houkutuksia tulee varmasti eteen vielä lukemattomat kerrat.Jos arvostat itseäs niin kerrot rehellisesti ettet halua alkaa mihinkää vakavampaan sen likan kanssa,tällä tavoin ainakin itse tiedät tehneesi oikein vaikka tyttö ei osaisikaan arvostaa rehellisyyttäsi.Voit tietty keksiäkin kunnon kalavaleen mutta niistä näkee jo kauas läpi ja saa paskanpuhujan maineen niin koittasin välttää noita.Jos se on fiksu likka niin sen luulisi ymmärtävän et kaikki asiat maailmassa ei aina vaan toimi niin kuin haluaisi mut toisaalta puhutaan taas nuoresta naisesta jonka ajatuksenkulku voi pikku ihastuksissan olla jotain ihan muuta kuin järkipohjalla kulkevaa.
 

Luiro

Jäsen
Mää en vittu ymmärrä sitä, että kaikkia asioita pitää analysoida ja ihmetellä ja löytää joku syy niihin. Jos minä en halua esimerkiksi seurustella jonkun kanssa, niin ei sitä tarvitse miettiä miksi näin. Ei vaan kiinnosta ja siinä se. Ei mun tarttee tekemisiäni kellekään selitellä, varsinkaan kun ei ole missään vaiheessa niin vakavasti seurusteltu, että on moiseen ollut tarvetta.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
tutzba kirjoitti:
Totta. En nyt tässä itseäni mitenkään halua korostaa, mutta tyhmältä se tuntuisi ängetä ennen tyttöystävää ovesta. Se on vaan niin perus että pidetään sille ovi auki ja mennään itse viimeisenä.

Heh, ja varsinkin kun tietää tuon hienon eleen historiallisen merkityksen:)

Kyllä ovea pidetään auki täälläkin päin.


Edit. Asioiden halki puhuminen!
Mikä perkeles siinä on, että joistakin asioista on niin perhanan vaikea jutella joidenkin kanssa? Ei saa vastausta sitten niin millään. Jotkin asiat pitää vaan tehdä selviksi, ennen kuin homma karkaa panotouhuiksi. Ehkäisyt, kortsu vai nou. Edestä vai takaa, sheivattua vai viidakkoa... Siinä ne tärkeimmät kysymykset nyt alkuunsa...

Jossain vaiheessa voi kysellä mielipidettäkin johonkin asiaan. Mutta kyllähän asia on kylmän viileästi niin, että mikäli paneskelut ei suju niin jompaa kumpaa tai molempaa alkaa sylettämään. Ja se on sitten yksi ja sama tuleeko naikkonen, koska se on sitten hänen oma vikansa.

Ja tämä on valitettavasti totta...

edit. Otetaan vaikka esimerkkiä että naikkonen ei ole tyytyväinen oman ukkonsa taitoihin. Näyttää sitten mallia, että mistä napista painaa ja miten hiplata ja mihinkä suuntaan, niin kyllä alkaa pirkolla pian permanentti suoristua. Ja ihan turha tulla väittämään, ettei opi! Kyllä se oppii jos se saatana käy töissä ja hankkii oman elantonsa.

Minä en tiedä mitä raamattua pitäisi selailla, että mimmit olisivat tyytyväisiä, mutta sen sanon, että mikäli jokin homma ei toimi niin se pitää ilmaista siten, että siihen tulee parannus. Ja jos sitä ukkoa ei kiinnosta niin ei muuta kuin pellolle:) Ja tietenkin pätee myös toisin päin.

Ihme pihtaus villitys on kans päällä, jos mies tekee jotakin mukamas väärin. Vittu, sitten ei talossa katota saa***a telkkaria jos ei römpsää ala irtoamaan lauantaisin saunan jälkeen klo 18.45 lähtien. Tai kävele sitten ite sinne kauppaan!

Helvata soikoon kun nainen ei ymmärrä sitä, että asia pitää saada muuten vietyä perille kuin sulkemalla kangaspuut varastoon.

Tietysti helpoin tapa on pistää porski pyörimään ja sitten tyytyväisenä kellahtaa lopulta makkariin nukkumaan...
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
masaman kirjoitti:
Heh, ja varsinkin kun tietää tuon hienon eleen historiallisen merkityksen:)
Menee varmaan ihan OT:ksi, mutta haluaisitko valoittaa hieman tuota juttua? Meinaan, itselläni ei ainakaan tietääkseni ole tietoa mistä tuo ele periytyy ja miksi ja miten.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Ted Raikas kirjoitti:
Menee varmaan ihan OT:ksi, mutta haluaisitko valoittaa hieman tuota juttua? Meinaan, itselläni ei ainakaan tietääkseni ole tietoa mistä tuo ele periytyy ja miksi ja miten.


Käsittääkseni ritari aikoina nainen pistettiin tuvan ovesta ensiksi sisään sen takia, että mikäli sieltä tuli yllätyshyökkäys, ehti miespuolinen kaivaa sen moransa taskun pohjalta ja pistää pari reikää vastustajaan ilman, että itsellä olisi jo osumia kyljessä tmv. Mutta siis ihan syötti-mielessä niitä naikkosia on ensiksi porstuaan lykätty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös