Tuli mieleen noista existä ja säädöistä omakohtainen kokemus vuosien takaa. Itse en kuulu niihin, joita vaivaa kumppanin aikaisemmat suhteet. Tiettyyn rajaan asti on ihan hyödyllistäkin tietää toisen edellisestä elämästä ja itsekin olen valmis vastaamaan mahdollisiin kysymyksiin tiettyyn rajaan asti. Seksi- ym. intiimimmät kokemukset kuuluvat siihen osastoon, mistä ei kovinkaan yksityiskohtaisesti puhuta meidän huushollissa. Yleisellä tasolla toki voidaan puhua, tyyliin oletko koskaan harrastanut seksiä luonnossa tms., mutta kenen kanssa, milloin jne. on täysin yhdentekevää.
Anyway. Nykyinen mieheni, silloinen poikaystäväni puhui kuitenkin kerran itsensä eräästä naisesta pussiin ei vain kerran, vaan kolme kertaa. Ensimmäisellä kerralla nainen oli ollut kiinnostunut, mutta mieheni ei. Seuraavassa versiossa (asia siis tuli joskus myöhemmin esille ihan "luonnollista" kautta, ei kyyläystä puoleltani) heillä oli ollut jotakin pientä säätöä ja kiinnostus oli ollut enemmän tai vähemmän molemminpuolista. Seksiä ei kuitenkaan oltu harrastettu. Tässä vaiheessa vähän jo ihmettelin, mutta ajattelin sekoittavani henkilön johonkin toiseen. Tätä tosin ei tapahdu oikeastaan koskaan, mutta eipä asialla mitään merkitystä ollutkaan. Kolmannella kerralla ko. ihmisestä puhuttiin, kun eräänä yönä tämä naishenkilö oli soitellut miehelleni ja jättänyt vastaajaan viestin. Kysyin mieheltäni, onkohan hän mahdollisesti kertonut naiselle, että asuu kanssani ja jos ei ole, voisi olla erittäin aiheellista ottaa naiseen yhteyttä ja kertoa asiain laita. Jotenkin mieheni sitten otti asiasta nokkiinsa, mistä minä taas hermostuin. En siksi, että nainen oli soittanut, koska eihän toisten soittoihin voi juurikaan vaikuttaa.
Nainen soitteli vielä seuraavana päivänä muutamia kertoja, mutta ukko ei halunnut vastata. Hermostuksissani sanoin sitten ukolle, että onhan se nyt perkele, että sen kaikenmaailman entiset pillut soittelee sille, eikä äijällä ole edes pokkaa vastata mun läsnäollessa puheluihin ja kertoa, missä nykyään mennään. Tarjouduin jopa poistumaan paikalta, jotta saa puhua ja vaihtaa kuulumiset rauhassa. Nainen ilmeisesti asui tuolloin jossain kauempana. Mitään virityksiä tuskin oli enää aikoihin ollut, enkä asiaa edes puheissani sivuuttanut sanallakaan. Vitutti vain, ettei asiaa voi tehdä naiselle selväksi ja säästää senkin aikaa ja vaivaa.
Tämän vikan episodin aikana, missä siis sanoin, että harmittaa ex-panojen soittelevan, mies sitten sanoi, että jos hän nyt on joskus sitä naista paneskellut, sillä ei ole mitään merkitystä. Aivan, eipä ole, ei. Ainoa, millä sillä hetkellä oli ja tavallaan on edelleenkin, on se, että mies kertoi nyt samasta asiasta kolmannen version. Ja tämä oli se seikka, miksi päreet paloi oikein urakalla. Ei siis se, että mies oli tämän naisen kanssa bylsinyt. Mieheni ei tietenkään tunnustanut mokaansa, eikä muuten ole sen jälkeenkään myöntänyt puhuneensa itseänsä pussiin. Olisi alunperin kertonut totuuden tai edes muistanut puhuneensa paskaa, mutta ei.
Kaikkea ei tarvitse toisen kanssa jakaa ja olisin pärjännyt vallan mainiosti ilman tätäkin tietoa ja episodia. Joskus kun mies heittäytyy erittäin ylimieliseksi ja korostamalla korostaa omaa rehellisyyttään KAIKISSA asioissa, kaivan lapsellisesti tämän kortin esille. Ei mitenkään ylevää käytöstä minulta, mutta en voi sille mitään, että pidän tässä asiassa miestäni jotenkin niin säälittävän surkeana yksilönä, etten tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. Varsinkin, kun lopputulemaksi miehelleni on jäänyt, että minä olen kyylä ja mustasukkainen hänen menneisyydestään. Että pointti ei mennyt herralle missään vaiheessa perille. Asia vaivaa minua oikeastaan ainoastaan siitä vinkkelistä, että mies ei yksinkertaisuudessaan muistanut yhtäkään kertomaansa versiota, ainakaan oikein. Ja että loppupeleissä minä olen se, joka toimin väärin.
Joten hyvät herrat, kertokaa totuus heti suoraan tai pysykää (valkoisessa) valheessanne loppuun asti uskottavalla tarinalla. Riippuu tietysti asiasta, mutta yleisesti ottaen totuus lienee se helpoin tie kuitenkin. Pahinta on kuitenkin se, että jos ja kun jää valheesta kiinni, ei edes myönnä sitä. Jos paskat on housussa ja haisee jo, turha sitä on enää siinä vaiheessa yrittää kiistää.