...Se on minullakin ongelma, kun vähän luulen, että menee aikaa kunnes uskallan oikeasti heittäytyä täysillä toisen ihmisen tunteiden armoille. Sen kun tekee ja saa vastakaikua, niin se on kyllä yksi hienoimmista tunteista mitä maa päällään kantaa, mutta kun sen vastakohta on vain jotain niin pahaa, että ei vain uskalla...
(niin paljon oli asiaa ja pikaisesti lainasin nyt välistä tuon lauseen joka on kuin omasta päästäni)
Todella harmillista lukea, että sulla on nyt juttu mennyt pieleen, en voi kuin toivottaa tsemppiä, vaikka se juuri nyt tuskin paljon lohduttaa. Paljon on tätä ketjua tullut luettua viimeisen vuoden aikana ja parit nimimerkit sinä mukaanlukien on jääneet vahvasti mieleen. Itse en ole nyt hetkeen paljon rustaillut, mutta reilu vuosi sitten oli tilitettävää älyttömän paljon, nyt on haavat jokseenkin parantuneet.
Voisi sen verran vielä palata omaan murheelliseen eroon, tuonne reilun vuoden taakse. Silloinhan itse taistelin 6,5 vuoden suhteeni puolesta, koska kaikki meni alta niin yllättäen, kesken hääsuunnitelmien ym. Olisin tehnyt mitä vaan, jotta ex-avovaimo olisi herännyt, mutta ei. Ei auttanut mikään. Useamman kuukauden jatkoin sitä itseni hajottamista asialla, koska tiesin että kaikki tunteet oli olemassa ja että asiassa ei ollut mitään järkeä, mutta emäntä vaan oli hukassa. Lopulta päätin luovuttaa vaikka sisimmässäni tiesin, että tämä on "väärin". Aloin väkisin kasvaa irti siitä kaikesta, koska pitkään tuli nähtyä ja vietettyä aikaa vaikka oltiin "erottu. Se oli ihan sairasta nyt jälkeenpäin nähtynä..
Päätin lopulta kaverini neuvosta alkaa elää itselleni ja niinhän tosiaan teinkin. Minä toteutin sen niin, että hommasin muutamia hienoja juttuja, ihan itseni iloksi. Matkustin ja juopottelin kavereiden kanssa, ostin itselleni asioita mistä olin ennen haaveillut. Siitähän se paraneminen sitten lähti, suuri kiitos hyville ystäville/kavereilleni. Naisväkeen pidin kokonaan tiettyä etäisyyttä, koska tuntui etten pysty tarjoamaan kenellekään yhtään mitään, koska olin kuitenkin edelleen niin varautunut ja paskana tietyllä tapaa. Tuttavuuksia on löytynyt ja mukavia tyttöjä, mutta mun juttuni ei ole koskaan ollut säätää mitään "juttuja". Kiinnyn ihan liikaa ihmisiin ja sitä myöden kaikki tunteeton kanssakäyminen tuntuu niin mahdottomalta.
Mutta mitä siis nyt.. Eli hengissä ollaan, en tiedä muistaako kukaan tarinoitani enää, mutta itku silmässä tänne taannoin tuli kirjoitettua ja silloin tuli saatua paljon tukea, mikä oli hienoa!
Exästä vielä sen verran, että heräsihän se lopulta, mutta liian myöhään. Nyt se on jonkun kuukauden jo yrittänyt meikäläistä takaisin päin, mutta olen tyrmännyt ajatuksen täysin. Aika hullua kun miettii, että olisin vuosi sitten tähän aikaan tehnyt mitä vain kun hän vain olisi antanut mun näyttää, miten hyvin kaikki tosiaan voisi olla.. Ajatus paluusta tuntuu lähinnä vastenmieliseltä, vaikka hän ihmisenä onkin minulle tietyllä tapaa tärkeä edelleen. Nyt olen vähentänyt kohtaamiset ihan minimiin, enkä oikeastaan halua juurikaan nähdä, vaikka minulla ei mitään vihaa ym. katkeruutta siihen suuntaan olekaan. Olen liian kiltti sellaiseen, ei voi mitään. Mutta pääni pidän siinä, että en aio itse ainakaan antaa hänelle nyt siimaa siinä muodossa, että lähtisin mukaan siihen entisessä roikkumiseen. En tosiaan vaan halua, niin vahvasti jouduin aiemmin työskentelemään kasvaakseni irti siitä kaikesta. Roikkuminen vaan pahensi ja pidensi tuskaa, piste olisi pitänyt lyödä touhulle paljon aiemmin. Siksipä olen hänellekin koittanut sanoa että hänen parhaakseen olisi nyt antaa olla. Minä olen toipunut enkä helvetissä lähde siihen touhuun enää mukaan. Hautasin tunteet väkisin ja ne on nyt kuolleet, olen sen rehellisesti hänelle sanonut. Hän puolestaan onkin kuulemma rakastanut minua koko ajan, ei vain kyennyt tekemään silloin mitään kun oli ihan sekaisin siitä kaikesta mitä touhuillaan aiheutti. Noh, minä en enää rakasta enkä usko rakastuvanikaan uudelleen, koska en vaan halua, niin pahoin hän antoi minun silloin kärsiä ja näytti "pimeän" puolen itsestään.
Jatketaan nyt sen verran, että tuohon äskeiseen kai vaikuttaa sekin, että tunteita (suurta kiinnostusta) on nyt hiukan eri suuntaan, ollut jo jonkin aikaa. Tuntuu, että on sittenkin mahdollista löytää se "oikea" uudelleen. Tämä tilanne on vähän hassu, koska loppukesästä törmäsin etelän lomareissulla uskomattomaan suomalaistyttöön, tajusin asian vasta hieman myöhässä. Noh, kyllähän ne yhteystiedot kuitenkin jälkeenpäinkin saatiin vaihdettua ja nyt kun on oltu yhteyksissä todella paljon, tuntuu niin hienolta että onkin sittenkin olemassa "uusi" ihminen jonka kanssa voisi jutella loputtomiin, ihan mistä vaan. Ja kun ajatusmaailmat kohtaa uskomattomalla tavalla, niin..
Tarvisi vaan nyt järkätä itsensä Tukholmaan treffeille, siellä hän nyt hengailee vielä jonkun aikaa ja on kovasti toivonut mua sinne. Suomessakin asutaan niin kaukana toisistaan, että tuntuu tavallaan todella pölhöltä, kun kotikaupungissakin olisi mahkut yrittää järkätä romanssin poikasta parin mukavan tuttavuuden kanssa. (valinta tosin olisi tehtävä ketä alkaa pommittaa;) Noh, eikai siinä jos kolahtaa kannata jännätä millään asuinpaikoilla, vaikkakin ne ovat potentiaalisia uhkatekijöitä. Mut ihan rauhassa..
Mutta näin, varovasti olen ottanut eikä nytkään siis vielä mitään suurta ole menossa, mutta täydet mahdollisuudet on olemassa. Ottihan se pitkän suhteen jälkeen yli vuoden kunnes tuli jälleen halu rakastua ja omistautua jollekin ihmiselle, tosin kyllähän sitä mieltä kaivertaa edelleen monikin asia.. Nyt ei olisi enää varaa harjoitella toista liki 7:ää vuotta, siltä ainakin tuntuu. Siltikin olen alkanut tuntea, että ne vuodet lopun ongelmineen ovat kasvattaneet minua älyttömästi, muuttunut olen ainakin melko paljon ihmisenä, pelkästään positiivisessa mielessä. Sitä osaa nyt puhua avoimesti tunteista ja ajatella asioita muutenkin eri tyyliin. Se on varma jos tästä nyt suhteeseen ajaudutaan, että lupaan keskittyä 110%:lla siihen, jotta saadaan vähintään se 90% suoritus..;)
Huh huh, tulipahan paljon sekavaa tarinaa, sitä se teettää kun ei raportoi enää säännöllisesti ja koittaa mahduttaa kaikki yhteen viestiin.