Naisasiat

  • 7 487 079
  • 26 542
Tunnustan omaavani erään kovin vastenmielisen piirteen, joka tuntuu roikkuvan mukanani kuin kivireki ja joka on aiheuttanut ainakin itselleni moninaisia ongelmia: olen kovin mustasukkaista ihmistyyppiä. Tämä ominaisuus ei kohdistu perheeseeni, jostain syystä, vaan nimenomaan niihin harvalukuisiin vastakkaisen sukupuolen edustajiin, joita kohtaan olen vuosien saatossa tuntenut vetoa. Kysymykseni kuuluukin: kuinka tästä ominaisuudesta pääsee eroon?
Tämäpä on mielenkiintoinen aihe ja veikkaan että suurin osa ihmisistä painii tai on paininut tämän saman tunteen kanssa jossain vaiheessa elämää. Itsessäänhän mustasukkaisuus on ihan normaali tunne, ei sitä tarvitse hävetä tai yrittää työntää sivuun, vaan ymmärtää että se on normaali tunne ja se tunne tulee jostakin syystä. Tämän kun ymmärtää, on helpompi lähteä tutustumaan siihen voimakkaaseen tunteeseen. Tästä voisin kirjoittaa vaikka romaanin mutta aika on rajallinen, niin kirjoitetaan pieni sepustus.

Itse olin nuorena miehenä kovin mustasukkainen ensimmäisessä parisuhteessa ja siinä ylitettiin monet soveliaisuuden rajat. Asia on käyty jälkikäteen läpi ensimmäisen pitkäaikaisen puolisoni kanssa, joten ehkäpä se asia on jo annettu anteeksi, mutta siinä oli herätys itselleni mitä se mustasukkaisuus voi tehdä itselle ja varsinkin toiselle osapuolelle. Ja siis ei mitään fyysistä väkivaltaa ollut, mutta sitä pahempaa sorttia eli henkiselle puolelle mentiin ja vahvasti. Mutta kuten sanoin, asia on läpikäyty, sovittu, halattu ja edelleen ollaan tekemisissä kyseisen henkilön kanssa ja hyvissä väleissäkin vielä. Silti se on itselleni sellainen loputon suo edelleen tuolla mielessä, että mitä tuli tehtyä ja aikaa on mennyt vuosikymmeniä.

Mutta asiaan, siitä tunteesta on melkolailla mahdoton päästä täysin eroon koska se on tavallaan suojelumekanismi, menettämisen pelko, mutta sen kanssa voi oppia hyvinkin elämään. Itselleni se oli ehkä enemmänkin "päätös" etten ole enää ikinä kenestäkään mustasukkainen. Paljon se on vaatinut ajatustyötä ja pinnistelyä, mutta olen siitä pääosin eroon pääässyt, tai ainakin se on hioutunut terveelliseen muotoon. Olen ollut myös jälkeenpäin mustasukkainen, mutta kun ymmärrän sen tunteen ja mistä se kumpuaa, niin sitä on helpompi käsitellä ja ottaa se myös keskusteluun toisen ihmisen kanssa. Omalla kohdallani se juontuu lapsuudesta ja siitä kun vanhempani erosivat kun olin alle vuoden vanha ja muutettiin toiselle puolelle maata. Sieltä se hylkäämisen pelko oli itselleni kasvanut vuosien aikana. Kannattaa lukea tai kuunnella Lauri Nummenmaan kirja "Kuinka tunteet tekevät meistä ihmisiä", siinä on hyvä kartta oppia tuntemaan omia tunteitaan ja kuinka tunteet toimivat, pätee erittäin hyvin tähän mustasukkaisuus asiaan ja tuossa kirjassa sekin on ns. rautalangasta väännetty. Tuosta saa myös hyviä vinkkejä kuinka tunteiden, vaikeiden ja ikävien kanssa, voi oppia elämään. Kirjassa oli hieno lainaus yhdysvaltalaiselta psykologilta Jonathan Haidtilta, joka pistää miettimään ja avaa sitä kuinka tunteet on meidän ihmisten ajureita "Haidtin mukaan järki ja tunteet ovat kuin norsu ja sen ratsastaja. Ratsastaja on järki, joka kuvittelee, että norsu eli tunteet kulkee sinne, minne ratsastaja haluaa. Mutta jos norsu haluaakin jotain muuta, kyydissä keikkuva ratsastaja ei voi asialle mitään. Ongelmia lisää se, etteivät norsu ja ratsastaja puhu samaa kieltä."

Toinen mihin kannattaa tutustua, myös ihan itsekseen, vaikka moni tehtävä onkin parisuhteisiin jollain tasolla liitännäinen on Mielenterveystalon mustasukkaisuuden omahoito-ohjelmaan. Ilmainen ja hyvä ohjelma tutkailla itseään ja saa sieltä joitakin työkaluja myös näiden tilanteiden/tunteiden hallintaan. Loppupelistä mustasukkaisuuden voi selättää vain tuntemalla itsensä, on minun oma näkemykseni asiasta ja se alkaa siitä, että oppii tuntemaan omat tunteensa ja mistä ne johtuu. Sitten kun joskus parisuhteen aika koittaa, niin käydä niitä asioita heti alkuun toisen kanssa läpi eikä antaa niiden epämiellyttävien tunteiden kasvaa sisällä, terveet ihmissuhteet kyllä kestää keskustelut mustasukkaisuudesta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Katsoisin, että tästä ominaisuudestani saan kiittää ihan omia vanhempiani, jotka olivat ja ovat edelleen suorastaan sairaalloisen mustasukkaisia sekä toisistaan, että myös lapsistaan eli minusta ja sisarestani, vaikka tämä ei olekaan käsittääkseni ollut missään tekemisissä faijani kanssa ainakaan kymmeneen vuoteen (äitini kanssa systerillä menivät välit poikki vuonna 2007). Lisäksi samanlaista mustasukkaisuutta sain kokea mummolassa (äitini puolelta), joten tällaisena alistuvaisena introverttinä olin otollista riistaa noille aatoksille ja toimille.

Toivon todella, että pääsen eroon niistä voimakkaimmista mustasukkaisuuden tunteista ja pääsen kokemaan sellaisen onnellisen parisuhteen, joista aika moni on elämänsä aikana päässyt kokemaan. Se seikka, että olen astumassa tälle areenalle huomattavasti ikäisiäni myöhemmin tuntuu kieltämättä vähän kurjalta, mutta toisaalta voin lohduttautua sillä, että tulen kohtalaisen pitkäikäisestä suvusta (ainakin äitini puolelta), joten tehokkaita pelivuosia on vielä reilusti jäljellä.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tunnustan omaavani erään kovin vastenmielisen piirteen, joka tuntuu roikkuvan mukanani kuin kivireki ja joka on aiheuttanut ainakin itselleni moninaisia ongelmia: olen kovin mustasukkaista ihmistyyppiä. Tämä ominaisuus ei kohdistu perheeseeni, jostain syystä, vaan nimenomaan niihin harvalukuisiin vastakkaisen sukupuolen edustajiin, joita kohtaan olen vuosien saatossa tuntenut vetoa. Kysymykseni kuuluukin: kuinka tästä ominaisuudesta pääsee eroon?
Palstaveli @Heimopäällikkö edellä kuvasi hyvin tilannetta vastaavasta tilanteesta, itse voisin hieman kuvata minkälainen rooli on olla pöydän toisella puolella. Itse en siis mustasukkainen ihminen ole, mutta takana on pari suhdetta, joissa kumppani on ollut. Näissä tapauksissa ei pahempia ylilyöntejä ole tapahtunut, vaan enemmänkin kroonista mustasukkaisuutta. Esimerkkeinä nyt vaikka kun olen ollut kaverien kanssa viettämässä iltaa (tai nuorempana juhlimassa), niin saanut ihmettelyä miksei tasaisin väliajoin ilmoita missä menee ja milloin tulee kotiin (ei siis kyse mistään ylipitkistä rellestämisistä, vaan ihan normaaleista illoista).

Itse olen sitä mieltä, että terveeseen suhteeseen kuuluu ilmoittaa että kaikki OK ja että päässyt perille pidemmän matkan päähän, mutta jos vaaditaan melkeinpä tunnin välein tilannetietoa missä menee ja kenen kanssa, niin ollaan menty rajan yli. Yhtälailla ollut tilanteita, joissa olen ilmoittanut etukäteen olevani illan kaverin kanssa, ja kotiin tullessa saanut valitukset kun en viettänytkään aikaa kumppanin kanssa. Myös pariin naispuoleiseen kaveriin on välit viilenneet suhteiden aikana, kun jatkuvasti on kyseenalaistettu miksi heidän kanssaan olen tekemisissä, vaikka ovat olleet ihan puhtaasti kavereita. Lopulta kun suhteen olen päättänyt (jatkuva mustasukkaisuus yhtenä syynä), saan niskaani muutaman viikon ajan syyttelyitä siitä kuinka olen jotain sivusuhteita rakentanut jo pidempään, mitä luonnollisesti ei ollut tapahtunut.

Sitten toki löytyy myös esimerkki, jossa orastavassa etäsuhteessa nainen avoimesti kysyi, että eihän minua haittaa että hän viettää niin paljoa aikaa miespuoleisen kaverinsa kanssa, kun olivat toistensa ainoat entuudestaan tutut henkilöt kyseisellä paikkakunnalla. Vastasin että jos kyse on kaveruudesta niin ei mitään ongelmaa. Siitä noin kuukausi eteenpäin ja naisen kanssa kommunikointi kävi vaikeaksi, kunnes lopulta suhde loppui sitten siihen. Tuosta muutamia kuukausia eteenpäin kuulin, että oli tämän miespuoleisen kaverinsa kanssa suhteessa. Ehkä tuossa jollain olisi tuntosarvet nousseet pystyyn jo aiemmin, mutta itse ajattelin ettei minun mustasukkaisuuteni olisi lopputulemaa mitenkään muuttanut, vaan todennäköisesti vain pilannut koko kuvion jo aikaisemmin.

Ehkä tämän kirjoituksen tarkoitus oli yrittää selittää, ettei mustasukkaisuus tilannettasi tule oikeastaan missään skenaariossa parantamaan. Toki jos koet tärkeäksi olla oikeassa, niin mustasukkaisuudella voit saavuttaa tilanteen missä pääset toteamaan lopuksi "minähän sanoin", mutta itse en ainakaan tuohon tähtäisi. Ymmärrän ettei tunnepuolen asioita kaikki pysty yhtä rationaalisesti ajattelemaan, mutta loppujen lopuksi tiivistäisin, että mustasukkaisuudella teet hallaa vain ja ainoastaan itsellesi ja se kannattaa yrittää pitää mielessä siinä kohtaa kun tunne meinaa viedä järkeä.
 

rpeez

Jäsen
Minusta asia on nähtävä niin ettei omista toista ihmistä kuten jotain tavaraa, vaan toinen on omasta halustaan kanssasi, oli hänelle minkä sukupuolisia kavereita tahansa. Sillä toisella on oikeus myös olla olematta. Ja jos hän niin tekee, fine, se on hänen asiansa mihin itse ei voi vaikuttaa muuten kuin olemalla mahdollisimman hyvä kumppani.

Jos kuitenkin menee mönkään, kannattaa ajatella, että koska maailmassa on miljardeja ihmisiä, siellä on jossain varmasti satoja ellei tuhansia ihmisiä joihin voi rakastua yhtä vahvasti. Ts. kohti uusia seikkailuja vaan vaikka tuntuukin sillä hetkellä vaikealta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kun ei ole sosiaalisia tilanteita elämässä muualla kuin koulussa, niin aika hidasta ja olematonta tuon asian korjaaminen on. Opin jo nuorena sen asian, että oli parempi pitää mölyt mahassa kuin mennä tuhoamaan ja sotkemaan asioita, joten ainoa ihminen, joka tuosta minun heikkoudestani tietää (ainakin näin oletan), on minä itse. Tervehenkinen parisuhde tullee tuon asian korjaamaan, siinä olet taatusti oikeassa, koska ei tämä tällainen meininki vaan tunnu sopivan pirtaani. Olen nimittäin muuten varsin lupsakka ja rento tyyppi, joka tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa vallan mainiosti, joten siksi tämä heikkous harmittaa minua niin suuresti.
Jos koet sosiaalisten tilanteidesi rajallisuuden jotenkin jarruttavan mustasukkaisuuden tunteen korjaamista, niin sitä suuremmalla syyllä neuvon samaa kuin @L. Öysä edellä, eli keskustelemaan ammattilaisen kanssa asiasta. En tarkoita välttämättä pitkäkestoista terapiaa, mutta jo yksi tai muutama keskustelu osaavan ammattilaisen kanssa voi auttaa vähintään tulemaan toimeen asian kanssa entistä paremmin.

On tuo mustasukkaisuus kyllä melkoinen pentele ihmisessä, jos se oikein kipakkana osuu kohdalle. Pienen matkan päästä katselin joskus muuatta pariskuntaa, jossa rouva oli se kovasti mustasukkainen osapuoli. Ero siitä lopulta tuli. En tiedä yhtään mitä tälle naiselle nykyään kuuluu, mutta ymmärsin hänen tiedostaneen jossakin vaiheessa eronsa jälkeen, että hänen pitäisi tehdä tälle piirteelleen jotain. Tuohan se on ensimmäinen askel asioiden korjaamiseen, että tiedostaa ainakin peilin edestä löytyvän parannettavaa. Muita on aina helppo syytellä, myös tässä asiassa.

Asiaa sivuten, vähän omakohtaista tilitystä aiheesta perään.

En ole luonteeltani erityisen mustasukkainen, korkeintaan sen verran, että pidän ns. "talon tavarasta huolta". Erosin suunnilleen 7 vuotta sitten. Mustasukkaisuus, vieraat suhteet ja sen sellaiset eivät liittyneet tuohon avioliittoon, eron syyt olivat muualla, mutta eron jälkeen tätä ilmiötä on esiintynyt pienesti ympärilläni.

Välillä suhteessa ja välillä vapaana eläneenä eronneena miehenä olen tietenkin tullut käyttäneeksi erilaisia deittipalveluita. Olen käynyt sen kymmenet kerrat treffeillä ja pidemmälläkin. Tämän harrasteen ohessa matkaan on tarttunut tindereistä, kontakteista ja pannareista muutama naispuoleinen ystäväkin. Kahden kanssa näistä ehti olla pientä suhteenpoikasta, muut ovat sitten tällaisia ihan-vaan-kavereita. Viestittelen kenen kanssa harvemmin ja kenen kanssa tiiviimmin, käyn joskus kahvilla, syömässä, museossa, elokuvissa, lasillisella, ja missä nyt kavereiden kanssa yleensä käydään. Yhden kanssa kävin tässä taannoin juhannuksena jopa yön yli kestäneellä reissulla, sisältäen vähän nähtävyyksiä ja yhteisen yön maatilamajoituksessa seuranpitoineen, tosin nukuimme kiltisti eri huoneissa. Tästä ja muista kuvioistani on sitten siinnyt vähintään vakavailmeisiä keskusteluja ja vaihtelevaa mustasukkaisuutta. Tuon juhannuksen maatilamajoituksen tiimoilta tuli jo varmaan vähän aiheesta hieman ahdistuksen sävyistä palautetta seurustelukumppaniltani, vaikka asia oli sinänsä puhuttu jo ennen kyseistä reissua, eikä minulla ollut hänen kanssaan sovittuna mitään juhannusohjelmaakaan. Siitäpä sitten jussinviettoon jonkun toisen naisen kanssa, kyllähän se vähän paksulta voi kuulostaa joo.

En yhtään kiistä, etteivätkö omat sosiaaliset kuvioni ole ikään kuin provosoineet jonkinasteisen mustasukkaisuuden puhkeamista kulloisessakin seurustelukumppanissani. Yksi nainen sanoi vähän aikaa touhujani seurattuaan, että "tämä taitaa olla minulle vähän liikaa". Niin kai se sitten lopulta olikin, vaikka mielestäni tuo suhde päättyi ensisijaisesti ihan yhteisten mielenkiinnon kohteiden niukkuuteen.

Ehkä tuo on vähän "epähygieeninen" tapa ottaa kaveripiiriin entisiä deittisussuja. En minä kuitenkaan heitä tällaisina ajattele, enkä ainakaan näin vuosia sen jälkeen, kun ollaan aikanaan tutustuttu. Ystäviä he minulle ovat siinä kuin muutkin. Enkä ala neuvottelemaan uuden tai tutummaksikaan tulleen seurustelukumppanin kanssa siitä, ketkä ystävistäni saan pitää. Jos tällaista piirrettä ilmenee ihan vakavissaan, niin olen tehnyt selväksi, että mahdollisessa vääntötilanteessa naisystävä tai -kandidaatti lähtee kiertoon ja ystävät jäävät. Jos seurustelukumppanin kanssa mennään tuolle zonelle, että pitää alkaa käydä kauppaa ystävistä, niin tuo ei varmastikaan ole viimeinen odotettavissa oleva dorka vääntö, jota kyseisen ihmisen kanssa käydään. Suosittelen vakavasti samaa kaikille muillekin. Suhde ei ole kestävällä pohjalla, jos sen tieltä pitää poistaa mustasukkaisuussyistä vääränlaiset ihmiset ystävien joukosta.

Se on sitten eri asia, jos antaisin oikeasti aihetta epäluottamukseen.
 

hege

Jäsen
Itsellä oli taipumusta mustasukkaisuuteen mutta sen tunnustaminen että täällä et omista ketään ja ketään et voi pakottaa rakastamaan tai olemaan kanssasi oli sellainen avartava oivallus ja ollut helpottavaa kun on voinut ajatella siihen että luottaa toiseen ja jos toinen ei olisi luottamuksen arvoinen niin itse ei sille mitään voi.
Nykyinen puoliso on tosiaan ollut tammikuusta asti Pohjois-Amerikassa ja jos olisi mustasukkainen niin aivot hajoaisi ja toisaalta itse on ollut aikojen kuluessa tuhansia päiviä duunimatkoilla ympäri maailmaa niin sellainen molemminpuolinen luottamus on ainoa millä pääsee eteenpäin.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Katsoisin, että tästä ominaisuudestani saan kiittää ihan omia vanhempiani, jotka olivat ja ovat edelleen suorastaan sairaalloisen mustasukkaisia sekä toisistaan, että myös lapsistaan eli minusta ja sisarestani, vaikka tämä ei olekaan käsittääkseni ollut missään tekemisissä faijani kanssa ainakaan kymmeneen vuoteen (äitini kanssa systerillä menivät välit poikki vuonna 2007). Lisäksi samanlaista mustasukkaisuutta sain kokea mummolassa (äitini puolelta), joten tällaisena alistuvaisena introverttinä olin otollista riistaa noille aatoksille ja toimille.

Toivon todella, että pääsen eroon niistä voimakkaimmista mustasukkaisuuden tunteista ja pääsen kokemaan sellaisen onnellisen parisuhteen, joista aika moni on elämänsä aikana päässyt kokemaan. Se seikka, että olen astumassa tälle areenalle huomattavasti ikäisiäni myöhemmin tuntuu kieltämättä vähän kurjalta, mutta toisaalta voin lohduttautua sillä, että tulen kohtalaisen pitkäikäisestä suvusta (ainakin äitini puolelta), joten tehokkaita pelivuosia on vielä reilusti jäljellä.

Mustasukkaisuutta voi myös hoitaa. Voit aloittaa omatoimisesti tai olla yhteydessä terapeuttiin ja yhdessä työskennellä asian parantamiseksi. Itsestään se ei välttämättä parane, vaan sen eteen on tehtävä töitä. Kuulostaa, että terapiasta voisi olla apua sinulle tässä asiassa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En tiedä, mistä muutos johtuu, mutta viime aikoina olen huomannut, että keskusteleminen vastakkaisen sukupuolen - ja erityisesti suunnilleen ikäisteni - kanssa on tullut sujuvammaksi ja varsinkin rennommaksi. Stressi ja ahdistus, jota aiemmin tunsin noissa tilanteissa, on alkanut hiipua ja nyt kykenen luontevaan keskusteluun. Kaiketi osasyynä on ollut henkilökemioiden yhteensopivuus ja yhteinen kiinnostus. Oli miten oli, suunta on oikea.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
En tiedä, mistä muutos johtuu, mutta viime aikoina olen huomannut, että keskusteleminen vastakkaisen sukupuolen - ja erityisesti suunnilleen ikäisteni - kanssa on tullut sujuvammaksi ja varsinkin rennommaksi. Stressi ja ahdistus, jota aiemmin tunsin noissa tilanteissa, on alkanut hiipua ja nyt kykenen luontevaan keskusteluun. Kaiketi osasyynä on ollut henkilökemioiden yhteensopivuus ja yhteinen kiinnostus. Oli miten oli, suunta on oikea.
Kyllähän se vaan monesti menee että kun ikää karttuu ja alkaa olemaan sinut itsensä kanssa niin uskaltaa jutella kaikkien kanssa rennommin.
Tsemppiä sulle
 

kyyninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, Englanti, paikalliset huumoriseurat
Itselläkin olisi ollu tämä nykyinen mielentila 10 vuotta sitten, niin asiat voisivat näyttää erilaisilta. Enää kuitenkaan rupea tässä iässä opettelemaan asioita, jotka muut oppivat teini-iässä tai viimeistään siinä 20 ikävuoden hujakoilla.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
En tiedä, mistä muutos johtuu, mutta viime aikoina olen huomannut, että keskusteleminen vastakkaisen sukupuolen - ja erityisesti suunnilleen ikäisteni - kanssa on tullut sujuvammaksi ja varsinkin rennommaksi. Stressi ja ahdistus, jota aiemmin tunsin noissa tilanteissa, on alkanut hiipua ja nyt kykenen luontevaan keskusteluun. Kaiketi osasyynä on ollut henkilökemioiden yhteensopivuus ja yhteinen kiinnostus. Oli miten oli, suunta on oikea.

Asiat helpottuu, kun tajuaa että vastakkaisen sukupuolen kanssa voi jutella ihan samoja juttuja kuin saman sukupuolen edustajienkin kanssa. Ainakin kaverisuhteessa. Sitten jos haluaa jotain enemmän, niin pitää tuoda keskusteluun muutakin.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Lämpimät onnitteluni teille kumpaisellekin, ja parasta jatkoa! Mukava kuulla tällaisia uutisia.

Linkittämäsi viesti oli vajaan vuoden takaa. Siitä saattoi päätellä suhteenne melko tuoreeksi, joten noin vuodessa tai vähän reilussako purjehditte aviosatamaan? Asianne ei sinänsä minulle tai muille kuulu, mutta nostin tämän aasinsiltahengessä esille, koska avioon päätymisen nopeudesta tai hitaudesta tulee aika ajoin puhetta.
Kiitos ja toki saa kysyä. Kihlasin seitsemän kuukauden jälkeen ja vajaan vuoden jälkeen naimisiin. Tähän vaikutti muutama seikka:

1) olen aivan lääpälläni
2) oleskeluluvan saa avioliiton perusteella aika paljon helpommin kuin muuten
3) nainen kaipaili naimisiin

Vittuako sitä sitten ihmettelemään sen pidempää. Jos menee vituiksi niin menee, mutta halusin katsoa tämän kortin. Uskon, että aika tiukkojakin riitoja on vielä tulossa, mutta on niin vahva sukulaissieluolo, että hyvään suoritukseen on ainekset.
TIlannepäivitystä muuten, että kohtapuoliin on kuusi vuotta naimaeloa takana ja nyt on pari lastakin pyöräytetty.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Asiat helpottuu, kun tajuaa että vastakkaisen sukupuolen kanssa voi jutella ihan samoja juttuja kuin saman sukupuolen edustajienkin kanssa. Ainakin kaverisuhteessa.
Tämä. Nuorempana itsekin jännitin vastakkaiselle sukupuolelle puhumista, mutta nyt kolmekymppisenä pystyn nykysln juttelemaan naisille ihan yhtä vaivattomasti kuin miehillekin. Ei ne mitään ulkoavaruusolentoja kuitenkaan ole, vaan ihmisiä kuten me miehetkin joilla nyt sattuu olemaan vain eri genitaalit ja kromosomit.

Mutta kuten @Oles sanoikin jo, niin niin kauan kun ei romanttisia fiilareita pelissä ole, naispuolisille kavereille juttelu ei paljon eroa miespuolisille kavereille juttelusta. Aiheet saattaa välillä olla vähän eri, mutta yhtä kaikki se on mukavaa ja vaivatonta kun siitä ei tee itselleen sen suurempaa numeroa.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
TIlannepäivitystä muuten, että kohtapuoliin on kuusi vuotta naimaeloa takana ja nyt on pari lastakin pyöräytetty.

Kovasti onnea!

Ois kiva lukea muitakin päivityksiä tilanteisiin, mitä täällä on ruodittu. Itsehän olen ollu 25 vuotta naimisissa saman naisen kanssa, joten ei ole sillä tavalla oikeen ollut asiaa tähän ketjuun. Mut näitä on kyl kiva lukea, yksi lempiketjuistani jatkoajassa.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Itse voin sen verran päivitellä, että eipä ole yli viikkoon kuulunut naisesta josta tänne kirjoitin. Whatsapp viesti ei mene edes perille. No, mutta ainakaan Instagramin puolella ei oo estäny kun on seuraajissa edelleen.

Ja saahan sitä olla silleen, että ei tavoita, mutta semi omituista siinä mielessä kun aikaisemmin tuli oltua päivittäin yhteyksissä. Eipä oo siis whatsapissa ollu paikalla edes viikkoon.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Itse voin sen verran päivitellä, että eipä ole yli viikkoon kuulunut naisesta josta tänne kirjoitin. Whatsapp viesti ei mene edes perille. No, mutta ainakaan Instagramin puolella ei oo estäny kun on seuraajissa edelleen.

Ja saahan sitä olla silleen, että ei tavoita, mutta semi omituista siinä mielessä kun aikaisemmin tuli oltua päivittäin yhteyksissä. Eipä oo siis whatsapissa ollu paikalla edes viikkoon.

No tuo on kyllä erikoista, jos ei ole Whatsapissa ollut viikkoon paikalla.. puhelin hajonnut tai jotain sattunut?

Kokeile soittaa?
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
No tuo on kyllä erikoista, jos ei ole Whatsapissa ollut viikkoon paikalla.. puhelin hajonnut tai jotain sattunut?

Kokeile soittaa?
No sitä tässä miettinyt ettei vaan oo jotain sattunu tai sitten et on estäny. En tiedä ihan tarkalleen miten esto tuolla toimii, mutta profiilikuva ei ainakaan oo kadonnu ja paikalla oleminen näkyy viime maanantaina.

Täytyy varmaan soittaa, jos nyt ei ala kuulumaan.


Edit. Numeroon ei saada yhteyttä kun kokeili soittaa.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
No sitä tässä miettinyt ettei vaan oo jotain sattunu tai sitten et on estäny. En tiedä ihan tarkalleen miten esto tuolla toimii, mutta profiilikuva ei ainakaan oo kadonnu ja paikalla oleminen näkyy viime maanantaina.

Täytyy varmaan soittaa, jos nyt ei ala kuulumaan.


Edit. Numeroon ei saada yhteyttä kun kokeili soittaa.
Aika erikoista. Onko päivitellyt Instagramia? Tai löytyykö ketään yhteistä tuttua jolta voisit asiasta kysyä? Ja sitten varoituksen sanana, mikäli hän on sinut estänyt, niin suosittelisin sitten vain jättämään asian siihen, enkä enää yrittäisi ottaa mitään yhteyttä. Eteenpäin.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Aika erikoista. Onko päivitellyt Instagramia? Tai löytyykö ketään yhteistä tuttua jolta voisit asiasta kysyä? Ja sitten varoituksen sanana, mikäli hän on sinut estänyt, niin suosittelisin sitten vain jättämään asian siihen, enkä enää yrittäisi ottaa mitään yhteyttä. Eteenpäin.
Ei oo tuttuja ja päivityksiä ei oo tullu mihinkään. Ja joo, jos on estäny niin se on siinä, mutta kun vaan ei ois sattunu mitään.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ei oo tuttuja ja päivityksiä ei oo tullu mihinkään. Ja joo, jos on estäny niin se on siinä, mutta kun vaan ei ois sattunu mitään.

Osaatko yhtään sanoa, että miksi hän olisi estänyt sinut?

Eikö Instan kautta voi laittaa viestiä ja kysyä, että onko kaikki ok kun ei ole kuulunut mitään?
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Osaatko yhtään sanoa, että miksi hän olisi estänyt sinut?

Eikö Instan kautta voi laittaa viestiä ja kysyä, että onko kaikki ok kun ei ole kuulunut mitään?
En kyllä osaa. Ellei nyt sitten oo joku toinen mies ja mut sen takia laitettiin estoon. Vois tuota ig kokeilla, mutta kun puhelimesta sanotaan et numeroon ei saa yhteyttä, niin auttaako lie.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tai sitten nainen jostakin syystä vain haluaa on tavoittamattomissa. Kai tätäkin voi tapahtua vielä nykyaikanakin.

Älkää nyt ylireagoiko.
No tämäkin on yksi mahdollisuus, varsinkin kun omien sanojensa mukaan haluaa aiheuttaa hämmennystä asioilla. Toki tässä kohtaa ei sitten enää oo mun juttu, jos näin on. Vapaus tähän hänellä toki on.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Tai sitten nainen jostakin syystä vain haluaa on tavoittamattomissa. Kai tätäkin voi tapahtua vielä nykyaikanakin.

Älkää nyt ylireagoiko.

Voihan näinkin olla, mutta kuinka moni nuori nainen laittaa puhelimen kiinni viikoksi? Kyllä minä koittaisin selvittää, onko kaikki ok. Ei ole minusta ylireagointia huolestua lähimmäisestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös