Jos meinaat jotain suhdetta tähän kyseiseen henkilöön rakentaa, niin ehkä minä sinuna kuitenkin lähtisin siitä, että kysyisin jokaisen mieleen putkahtavan kysymyksen häneltä itseltään sekä keskustelisin hänen kanssaan ummet ja lammet, minkä jälkeen muodostaisin itse oman mielipiteeni hänestä.
En toimisi siten, että näiden naisen kanssa käytyjen keskusteluiden jälkeen referoisin kaiken niiden sisällön A) ystävälleni, joka (oletettavasti) naista koskaan tapaamatta vetää hänestä joitain omia puoliksi foliohattuisia psykologisia arvioitaan, jotka minä sitten joko ostan sellaisinaan tai vähintään päästän kaivertamaan mieleeni epävarmuutta ja vaikeuttamaan luottamukseni rakentamista naiseen, ja B) keskustelupalstalle, jossa useampi naista (varmuudella) koskaan tapaamatta vetää hänestä joitain omia johtopäätöksiään, joiden pohjalta antaa omia mutuilevia vinkkejään (kuten minäkin nyt tässä valitettavasti teen).
Parisuhteen rakentaminen vaatii uskallusta, rohkeutta, heittäytymistä, joka lopulta johtaa molemminpuoliseen luottamukseen. Suhteen alkuvaiheessa, kun ei toista vielä voi täysin tuntea, on väkisinkin toisessa osapuolessa asioita, joista et ole tietoinen. Jos olet toisesta kiinnostunut, älä yritä oikoa toisen tuntemaan opettelemisessa stalkkaamisella tai muilta neuvoja kyselemällä. Anna sille aikaa.
Vaikuttaa kovasti siltä, että suurin ongelma on sinun pääsi sisällä, eikä ongelmaa välttämättä olisi koskaan syntynytkään, mikäli et olisi käynyt stalkkaamassa hänen someprofiiliaan. Kenties kyseinen kihla-asia olisi selvinnyt sinulle ihan naisen itsensä kertomana, jolloin hän olisi saanut kerrottua siitä ennen kuin olet muodostanut siitä oman jo hyvinkin asenteellisen mielipiteesi, mikä olisi voinut vaikuttaa suhtautumiseesi koko asiaan. Toki mustasukkaisuus on perseestä, itsekin turhaan sellaiseen olen aikoinani ollut taipuvainen.