Minä löysin puolisoni Facebookin kautta. Ensin juteltiin asioista julkisesti eräässä ryhmässä, kunnes sitten jossain vaiheessa jompikumpi pyysi kaveriksi, kun oli jo jonkinlainen selkeä luottamus syntynyt. Ihan kenen tahansa kanssa tuo ei olisi onnistunut, kun ihmiset yleisesti käyttäytyvät niin, etten oikein jaksa mitä tahansa potaskaa seurata, enkä tuntemattomia ottaa kavereiksi. En tulisi helposti toimeenkaan noin vaan, mutta toisaalta eipä kaikki tulisi toimeen minunkaan kanssa. Se on jo nähty kumpaankin suuntaan, kun ihmiset eivät vain tule toimeen.
Kaveripyyntö ei siis osoittautunut vääräksi ja sitten jatkettiin hyvällä mallilla omassa rauhassa juttelua, kun synkkasi niin hyvin. Lopulta jo mietittiin tapaamista tavalla tai toisella, ja lopulta tavattuamme tuntui siltä kuin oltaisiin tunnettu vuosia. Olimme jo jutelleet niin avoimesti kaikesta ja tiesimme senkin miltä näytämme, joten tavallaan tapaaminen oli mitä luontevin askel. Voisin vaan kuvitella minun kohdallani miten painajaismaista olisi, jos pitäisi tavata ihminen jossain "oikeassa elämässä" siten, ettei tietäisi tästä mitään tai pahimmassa tapauksessa vain jonkin kuvan ja jotain teennäistä soperrusta sen alla. En ole niin spontaani ihminen, enkä osaa edes deittailla millään (perinteisin) tavoin, joten siksi elin aika pitkään vaan itsekseni. En etsinytkään etsimällä ketään, mikä lienee myös yksi niitä klassisia salaisuuksia.
Tähän estyneisyyteeni ja yksityisyyteeni nähden FB:n kautta löydetty puolisko olikin juuri sellainen once in a lifetime -tyyppinen juttu, kun en kehitä luottamusta ihmisiin edes livenä kauhean herkästi. En rakastu kertarysäyksellä, en edes ihastu noin vaan. Eikä pelkkä seksi kiinnosta. Toki arvostan esimerkiksi kauneutta ja älykkyyttä, mutta ei nuokaan aina ratkaise mitään. Tai voisi pikemminkin sanoa, että on paljon eri tavalla kauniita ja älykkäitä ihmisiä, joten tuossa pitää sitten löytyä vaan se sopiva kombo, mutta periaatteessa kummankin piirteen on löydyttävä kuviosta. Eikös ihmiset yleensä pariudu itsensä tasoisten ihmisten kanssa, näin olen jostain tutkimuksesta lukenut.
Eikä sovi unohtaa, että vielä on ollut se sellainenkin asia kuin minun paikoin raju alkoholismini, joka teki minut surkeaksi mieheksi monessa mielessä. Suhteemme kesti sen, joten herkästi sitä miettii, että mitä tämä suhde ei kestäisi?