@Kari Runk en nyt lainaa viestiä, kun ei mihinkään varsinaiseen kohtaan ole mitään sanottavaa, mutta tuli mieleen, että olisiko mahdollista vaan sanoa tälle ihmiselle, miltä se toiminta tuntuu?
Olisi, ja näitä käytiin tuolloin ennen omaa viime syksyistä ratkaisuani kyllä lävitse. En ehkä tajunnut avata tuota sen tarkemmin kun aikanaan tuosta tänne tuli kirjoiteltua, mutta tämän suhteen hän ei kokenut mitenkään tehneensä väärin, "kun kavereita ja tuttaviahan tässä ollaan". Tämä kissahiirileikki on siis jatkunut jo pitkän pitkän (liiankin pitkän) aikaa, eikä kyse ole varsinaisesti edes mistään yksittäisestä tapauksesta tai viestistä. Jos kiinnostaa lukea "tarkemmat" taustat tästä, niin
tässä linkkiä aikaisempaan avautumiseeni viime syksyltä tähän samaan tapaukseen.
Viimeisin kerta ennen tätä vappua tosiaan päättyi siihen, että nainen oli toden totta eronnut, ja oltiinkin jonkin verran yhteyksissä. Noin kuukausi tuon Jatkoaikaan kirjoitetun viestin jälkeen hänen kanssaan viestitellessä harmittelin kuinka meidän jutusta ei aikanaan tullut mitään, näin edelleen meissä potentiaalia ja pyysin häntä ulos syömään. Lopulta uloskysymykseen sain vastauksen, mutta normaalin kahden minuutin sijasta kului kaksi päivää, jonka jälkeen vastaus oli "mun fiilikset sua kohtaan on kaverillisia, eikä ne siitä muuksi muutu."
Noni, eli se oli aika selvä peli? Vastasin hyväksyväni tämän ja päätin sitten sen jälkeen, että teen asiasta omat ratkaisuni, ja ajattelin sen olevan molempien kannalta parempi ja helpompi. Kerroin nimenomaan rehellisesti, miltä tämä pallottelu ja muu ihmeellinen säätö on tuntunut, mutta hän ei kokenut tehneensä mitään sellaista, hän on vain ollut kaveri. Ei ollut kuulemma koskaan sanonut olevansa mustasukkainenkaan, kaksi tämän kuullutta ihmistä valehtelee. Tämän jälkeen totesin, että parempi jos ei olla enää yhteyksissä, koska mun pääkoppa tarttee aikaa ja todennäköisesti paljon käsitellä tätä koko juttua.
Vaikka itse viestissä jonka tuo vappuna laittoi ei mitään pahaa ollutkaan, niin nyt palattiin taas tavallaan takaisin siihen, mitä tämä ehti jo pidemmän aikaa aikoinaan olla. Jos sä olet tylyttänyt ja antanut pakit samalle miehelle useampaan (oikeasti useampaan, perkeleen moneen useampaan) kertaan, ja toinen pyytää, ettei enää olla yhteyksissä, niin ethän sä vaan ala kännitekstailemaan ja ole kuin siinä ei olisi mitään ihmeellistä.
Ystävät ovat tärkeitä, ehkä parhaille tuosta piiristä avaisin sinun ja tämän naisen välisen kupletin juonen, jotta tietävät, mikä on homman nimi niinä hetkinä, kun sinä ja tämä nainen olette samassa paikassa.
Sen verran täytyy mainita, että suurin osa kaveriporukasta tästä on ainakin jollain tasolla tietoinen. Meitäkin tässä poppoossa on molempia sukupuolia, ja senkin kautta sitä on kuullut vähän kaikenlaista, mitkä ei ehkä ihan kaikki mun korville ole edes tarkotettu. Ja siis ihan positiivisiakin juttuja, mitkä omalta osaltaan on ehkä sokaistanut tässä jutussa myös liikaa. Nimenomaan koitin parhaani mukaan olla siten, ettei tämä vaikuttaisi yhtään meidän kaveriporukan väleihin (ketä kutsutaan minnekin, kuka voi olla missäkin ja kenenkin kanssa jne), mutta enää mä en ole lainkaan niin varma, että pystynkö siihen.
Otin sitten lopulta tuon asian tällä viikolla puheeksi viestillä, ja aikamoiset defenssithän sieltä tuli. Hän oli humalassa eikä muista koko viestistä mitään, miksi pillastun yhdestä viestistä noin paljoa, eikö me muka olla kavereita ja saada viestitellä, miksi tällainen haloo. Loppuun vittuilut siitä, kuinka kannattaa miettiä jotain muuta tapaa käsitellä asioita, jos yksi häneltä lähetetty viesti saa aikaan noin voimakkaan reaktion.
Heti sen lähetetyn viestin jälkeen tajusin pilanneeni koko homman, koska nyt hän sai juuri sitä mitä halusi.