Naisasiat

  • 7 486 278
  • 26 542

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
En mä ainakaan oo keksiny millä maksan vuokran sekä puolet omistusasunnon kuluista. Mikäänhän ei muutu niin kauan kuin asutaan samassa osoitteessa oltiin sitten millä statuksella tahansa.

No eihän sinun tarvitse maksaa molempia. Joko sinä ostat puolisosi ulos nykyisestä, puolisosi ostaa sinut ulos, tai myytte koko asunnon.

Ja korostan, että ymmärrän kuinka vaikeita nämä tilanteet on, ja kuinka helppoa on täältä huudella että kämppä myyntiin ja erilleen. Mutta ei talous voi olla syynä siihen, että tuhlaat elämääsi onnettomassa parisuhteessa.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pieni tai vähän suurempi tappio asunnon myyntihinnassa ei ole mitään, jos olo on onneton. Täytyy sille omalle elämälle ja hyvinvoinnille joku hinta määrittää. Kannattaa pyytää välittäjä käymään arvioinnille. Yleensä kun jotain ongelmaa alkaa selvittämään ja ratkomaan, asiat kääntyykin pian parhain päin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@Jarnan Rysty Nyt ihan sen enempiä miettimättä tunteisiin perustuva kommentti: jos tuntuu pahalta, niin lähde menemään. Niin olen minäkin tehnyt joskus, vaikka hyppäsin ihan tuntemattomaan ja aiheutin tuhoa. Eikä se ollut taloudellisestikaan viisasta. Tosin pysyin just ja just omillani.

Toisen on tietysti helppo huudella, mutta ei mikään järkisyy voi loputtomiin puoltaa jäämistä, jos oma olo on paha. Tärkeintä tuossakin jutussa olet sinä itse.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Pieni tai vähän suurempi tappio asunnon myyntihinnassa ei ole mitään, jos olo on onneton. Täytyy sille omalle elämälle ja hyvinvoinnille joku hinta määrittää. Kannattaa pyytää välittäjä käymään arvioinnille. Yleensä kun jotain ongelmaa alkaa selvittämään ja ratkomaan, asiat kääntyykin pian parhain päin.
Juuri näin. Samoin "lasten vuoksi ollaan yhdessä" on ihan paskaa. Lapset tajuavat kyllä, ettei suhde ole kunnossa ja mahdollisesti vielä itsekin ottavat tuosta oppia ja ovat sitten tulevaisuudessa samanlaisessa paskassa suhteessa, kun ovat tuollaisen mallin kotoa saaneet. Paskasta suhteesta ulos heti. Hukattuja vuosia ei saa koskaan takaisin.

Eukon naputtaminen johtuu siitä, että että ei laiteta vastaan/kerrota ettei tuollainen naputus nyt vaan käy ja eukolta kunnioitus mennyt kun miehen ja naisen roolit ovat sekaisin. Paskan syöminen ei todellakaan kannata. Vaikka naiset sanovat mitä tahansa parisuhteista, niin se perinteinen miehen malli heitä viehättää, ei vässykät alistujat, jotka ovat enemmän naisia kuin miehiä.

Kummolan jyrähdys ja keskustelu mitä toisen kunnioitus parisuhteessa on, niin homma voi lähteä vielä raiteelleen. Jos ei niin hasta la vista. Jos tuota samaa paskaa on kestänyt vuosia, niin se taitaa olla hasta la vista. Mies ei enää tuossa vaiheessa pysty vakuuttamaan olevansa mies eikä marjanpoimija.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Aiemmin kun tänne kirjoitin jokunen viikko sitten niin olin tosiaan ottanut kissan pöydälle mutta ei se mitää reaktiota oikein aiheuttanut. Kyllä hän pahoittelee asiaa mutta sitten menee päivä tai kaksi ja sama ralli jatkuu. Ja siis varmasti teen virheitä ja ne kuuluu asiaan, mutta ihan mitättömistä asioista tulee paskaa jatkuvalla syötöllä. Enkä oikein koskaan saa mitään selitystä sille että miksi.
Luin sen aikaisemman kirjoituksesi. Aivan hirvittävää juttua. Kirjoitin pitkän vastauksen siihen, mutta se oli sinun kannaltasi niin karua luettavaa, etten viitsinyt viestiä lähettää.

Tuolla Kummolan jyrähdyksellä tarkoitan siis sitä, että kerrot rouvalle, että jos meno ei muutu, lähdet lätkimään(ja lähdet myös). Turhat uhkauksilla menetät ne viimeisetkin kunnioituksen rippeet.

En tiedä mistä olet käyttäytymismallisi saanut(TV, lapsuuden kodista jne.), mutta tätä menoa siirrät sen lapsillesi ja siitä ei hyvää seuraa heille.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luin sen aikaisemman kirjoituksesi. Aivan hirvittävää juttua. Kirjoitin pitkän vastauksen siihen, mutta se oli sinun kannaltasi niin karua luettavaa, etten viitsinyt viestiä lähettää.

Tuolla Kummolan jyrähdyksellä tarkoitan siis sitä, että kerrot rouvalle, että jos meno ei muutu, lähdet lätkimään(ja lähdet myös). Turhat uhkauksilla menetät ne viimeisetkin kunnioituksen rippeet.

En tiedä mistä olet käyttäytymismallisi saanut(TV, lapsuuden kodista jne.), mutta tätä menoa siirrät sen lapsillesi ja siitä ei hyvää seuraa heille.
Yhtälailla se toinen osapuoli on jostain saanut käyttäytymismallinsa. Molemmilla voi olla paha olo ja toisen ja joskus molempien paskaa käytöstä saattaa riittää vaikka kuinka kauan riippumatta siitä, miten toinen osapuoli käyttäytyy. Se saattaa loppua vasta sitten, jos joku todella muuttaa tilannetta. Ei tosin aina silloinkaan, koska onhan niitä eron jälkeen kiusaajiakin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Yhtälailla se toinen osapuoli on jostain saanut käyttäytymismallinsa. Molemmilla voi olla paha olo ja toisen ja joskus molempien paskaa käytöstä saattaa riittää vaikka kuinka kauan riippumatta siitä, miten toinen osapuoli käyttäytyy. Se saattaa loppua vasta sitten, jos joku todella muuttaa tilannetta. Ei tosin aina silloinkaan, koska onhan niitä eron jälkeen kiusaajiakin.
Näin on mutta voit muuttaa vaan omaa käytöstäsi. Jos sillä homma ei mene parempaan suuntaan, kannattaa laittaa juttu pakettiin. Käytöksen muuttamisella tarkoitan, että alkaa käyttäytyä kuin mies, eikä muuta itseään puolison vaatimusten mukaan.

Itse olin samankaltaisessa tilanteessa 16 vuotta sitten. Eron jälkeen syytin toista osapuolta, koska hän oli saman tyyppinen jäkättäjä ja yritti jatkuvasti muuttaa minua haluamaansa suuntaan. Kannattaa päästä eroon tuollaisesta ajattelumallista. Aina voi syyttää muita omista ongelmistaan. Kuitenkin se syyllinen on omaan pahaan oloon on siellä peilissä. Tämän kun tajuaa, avautuu uusi maailma ja olet vapaa kehittämään itseäsi.

Tajusin tuon edellä olevan silloin kun sain potkut duunista ja olin työttömänä pari vuotta. Edelleen mielestäni syy oli jossain muualla kuin minussa. Juttelin asiasta muutaman frendin kanssa ja he kainosti kertoivat minulle kuka syyllinen tosiasiassa oli. Tätä on vaikea hyväksyä ja kaikki eivät hyväksy sitä koskaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Pieni tai vähän suurempi tappio asunnon myyntihinnassa ei ole mitään, jos olo on onneton. Täytyy sille omalle elämälle ja hyvinvoinnille joku hinta määrittää. Kannattaa pyytää välittäjä käymään arvioinnille. Yleensä kun jotain ongelmaa alkaa selvittämään ja ratkomaan, asiat kääntyykin pian parhain päin.
En ota kantaa siihen, miten tarinan henkilön pitäisi toimia, mutta ihan meidän jokaisen olisi fiksua joustaa siitä ajatuksesta, että asunnon myynnissä pitäisi aina päästä omilleen. Asuminen maksaa. Joskus vuokraa, joskus asunnon arvonalenemaa.

Viimeistään silloin, kun asuntojen kokonaismäärän tarve kääntyy laskuun, alkaa arvonnousu olla enemmän poikkeus kuin sääntö.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Eukon naputtaminen johtuu siitä, että että ei laiteta vastaan/kerrota ettei tuollainen naputus nyt vaan käy ja eukolta kunnioitus mennyt kun miehen ja naisen roolit ovat sekaisin
olevansa mies eikä marjanpoimija.
että alkaa käyttäytyä kuin mies
Miesmalleja ja naismalleja on kuitenkin monenlaisia, niin ihan kaikkiin suhteisiin ei pysty varmaan näitä jyrähdyksiä ja äijjäilyjä käyttämään.
Toki sinulle ovat varmasti toimineet nämä jutut ja varmasti monelle muullekkin, en sitä epäilekkään.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Miesmalleja ja naismalleja on kuitenkin monenlaisia, niin ihan kaikkiin suhteisiin ei pysty varmaan näitä jyrähdyksiä ja äijjäilyjä käyttämään.
Toki sinulle ovat varmasti toimineet nämä jutut ja varmasti monelle muullekkin, en sitä epäilekkään.
Yrittää voi aina muuttaa omaa käyttäytymismallia. Noi mallit ovat aika universaaleja. Ovimattomiehet tulevat aina syömään paskaa naismallista riippumatta.
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ootteko @Jarnan Rysty keskustelleet pariterapiasta? Jos tuossa suhteessa on vielä mielestäsi pelastettavaa niin ehkä pariterapia voisi auttaa siihen, että tuohon vaimon käytökseen voisi saada muutosta.

Muutenkin näihin ”erotkaa lapsista huolimatta” näkemyksiin oli hesarissa viikko (tai ehkä kaksi viikkoa?) sitten ihan mielenkiintoinen mielipidekirjoitus nyt jo vanhalta mieheltä, joka itse katui nyt vanhuksena sitä kuinka oli nuorempana eronnut silloisesta vaimosta ja kahdesta lapsesta, kun halusi enemmän rakkautta ja nuo lapset olivat sitten jääneet hyvin etäisiksi loppuelämän aikana. Pointtina lähinnä se ettei välttämättä kannata ”ihan ok”-parisuhteesta heti kävellä pois jos siellä ei mitään vakavampaa ongelmaa (väkivaltaa, alkoholismia tai muuta vastaavaa) taustalla. Ja en nyt viitannut Jarnan Rysty sinuun tällä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juu on keskustelu ja on ehdotettu ja minä olen kyllä henkilökohtaisesti käynyt terapiassa muista syistä, mutta toista osapuolta sinne ei tunnu saavan. Eikä se ole pelkästään hänen käytös kyllä tähän on molemmat syyllisiä varmasti osaltaan Henkistä väkivaltaa on viikoittain, mutta ei näitä muita vakavia asioita kuitenkaan mitä listasit. Kyllähän se varmasti näin on jos jää vaikka viikonloppu vanhemmaksi että sitä aikaa jää sitten vähemmän mutta toisaalta sen pieneenkin ajan voi käyttää tehokkaasti, kun ei toivottavasti ole ihan lamaantunut suurinta osaa ajasta

Joo no listaisin henkisen väkivallan sinne niiden muiden vakavien ongelmien joukkoon ja kirjoittamasi perusteella tuskin tuo tuosta paremmaksi muuttuu. Näköjään toinen ei osaa peiliin katsoa tai kykene/halua tehdä mitään kunnollista muutosta niin aika vaikealta vaikuttaa. Tsemppiä!
 
Suosikkijoukkue
KK
En muista koska viimeksi päivitin tänne tilannetta. Enkö oikeastaan viitsi hirveästi kertoa, koska on kyllä ollut sellasta vuoristorataa, ettei mitään järkeä. Mutta edelleen yhdessä jota jopa joskus ihmettelen suunnattomasti. Olemme joissain määrin jopa liian samanlaisia jääräpäitä, että päät kolisee usein hieman yhteen. Mutta vissiin sitten niin jääräpäitä, ettei osata olla ilman tai jotain. Kyllä sitä taikaa vielä löytyy aivan älyttömästi, vaikka välillä kolisee. Vuoden lopulla siis 2v yhdessä josta 1,5v virallisesti saman katon alla. Todellisuus, että lähes koko yhdessäoloajan saman katon alla.
Ja vuoristorata jatkuu. Katsotaan missä mennään ensi vuonna. Nyt yksin mökillä miettimässä onko tässä edes järkeä. Hymiö tähän. No se on mitä se on. Sen monta kertaa on elämän aikana asiat mennyt suteen ja saveen joten ei oikein jaksa enää edes miettiä, mitä tulevan pitää. Eilen taas sellainen riita, että minulle kerrotaan miten minun pitäisi puhua omille ystävilleni. Alkaa tuntumaan, että muija haluaa minun vetävän sellaisen pultin, että se olisin minä joka haluaa lähteä. No, kassotaan.
 

BaronFIN

Jäsen
Meikäläinen pääsee nyt pohtimaan naisasioita deittailukuvioiden kannalta.

Ero tuli siis puoli vuotta sitten ja Käräjäoikeuteen lähti nyt toisen vaiheen hakemus. Tässä välissä olenkin tapaillut suhteellisen aktiivisesti itseäni 4v vanhempaa naisihmistä joka on itse eronnut 7v sitten ja viettänyt tässä välissä on/off-suhteita, joista vakavempia on ollut yksi tai kaksi. On mielestäni helmien helmi ja hänen kanssaan on ollut helppoa ja harrasteet, huumori ja seksi on toiminut niin hyvin, että on ollut valoa naisrintamalla.

Nyt tämä naisihminen hieman oireilee siinä mielessä, että jotenkin hakemalla hakee merkkejä siitä, että kiinnostukseni olisi laskemassa. Tiedän, että ihminen ei voi omille tunteilleen mitään, mutta aika herkästi tulkitsee tällä hetkellä lapsiviikoillani tilanteita siten, että olisi toissijainen minulle. Eli jos en vastaa whappiviestiin heti vaan vasta töiden ja lastenharrasteiden jälkeen, niin morkkis on valmis. Ja vetoaa, että aikaisemmissa suhteissa tämänkaltainen välinpitämättömyys (eli viesteihin ei ehdi vastaamaan työpäivän aikana) on johtanut miehen kaikkoontumiseen ennemmin tai myöhemmin.

Minulle tulee tunne, että hän valmistautuu jo siihen, että häipyisin ja hän pääsee sanomaan, että ”sanoinhan!”

Tietty tässä pitäisi vain kyetä vakuuttamaan toinen etten todellakaan ole kävelemässä mihinkään, mutta en myöskään voi lapsiviikoillani olla 24/7 online vastaamassa viestiin heti ensimmäisenä. Ja tämä johtaa siihen ettei hän koe itseään tärkeäksi.

Siis oikeasti, mitä naisihmisessä tapahtuu puolen vuoden jälkeen? Ei tämä ollut ongelma kesällä? Kiitin luojaani vuosia, että selvisin deittailuvaiheesta ennen kuin on pitänyt päivystää 24/7 viestejä ja olla kärppänä vastaamassa niihin. No tässä sitä ollaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Eikö tuo nyt olisi tälle naiselle itselleenkin kasvun paikka?
 

BaronFIN

Jäsen
No sitä mieltä itsekin olen, että ei 40-50 vuotiaat enää päivystä whappi viestejä vaan joskus on radiohiljaisuus kun ihmisellä voi olla muutakin.

Itse asiassa omalla perversillä tavallaan ihan mielenkiintoista, olenkin odottanut milloin tästä ihmisestä nousee joku ärsyttävyys esiin ja nyt se löytyi: se ihan oikeasti odottaa että dumppaan sen ja etsii merkkejä siitä mistä voisi tehdä johtopäätöksiä ja alkaa urputtaa.

Siinä mielessä on tavallaan oikeassa: minulle ihan sama. Millään parisuhdeasialla minua ei voi kiristää, sillä 25 vuoden parisuhteen päättyminen oli sellainen isku, että tällaiset silmille hyppivät pikkuprinsessat ei tunnu missään.

Sorry, lapset, minä, koirat ja naiset. Tässä järjestyksessä. Teen valintani vapaaehtoisesti. Jokaisena päivänä. Ilman painostusta.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Nyt tämä naisihminen hieman oireilee siinä mielessä, että jotenkin hakemalla hakee merkkejä siitä, että kiinnostukseni olisi laskemassa. Tiedän, että ihminen ei voi omille tunteilleen mitään, mutta aika herkästi tulkitsee tällä hetkellä lapsiviikoillani tilanteita siten, että olisi toissijainen minulle. Eli jos en vastaa whappiviestiin heti vaan vasta töiden ja lastenharrasteiden jälkeen, niin morkkis on valmis. Ja vetoaa, että aikaisemmissa suhteissa tämänkaltainen välinpitämättömyys (eli viesteihin ei ehdi vastaamaan työpäivän aikana) on johtanut miehen kaikkoontumiseen ennemmin tai myöhemmin.
mun mielestä turha alkaa kuitenkaan tässä ylianalysoimaan. Eikö voisi ihan miehisillä aivoilla ajatella, että se yksinkertaisin ja loogisin selitys on myös se oikea? Mun mielestä tuo kuulostaa ihan uskottavalta selitykseltä. Aiemmissa suhteissa yhteydenpito on ensin laantunut ja sitten on kaikki loppunut. Ja siitä sitten vetää yhtäläisyysmerkit nykyiseenkin suhteeseen. Ottaa asian myös esiin, koska pelkää tätä.

Kaikkea detaljeja ei nyt tietenkään voi täällä tietää, mutta sinuna sanoisin vaan tuon että miten asiat ovat ja että sä et vaan pysty päivystämään whatsappia 24/7. Mutta muuten kaikki on kuten ennenkin. Jos se ei naikkoselle riitä, niin sitten voi vetää johtopäätöksiä.

Arvostaisin kuitenkin myös tuota että ottaa adian puheeksi. Todella moni ei ottaisi, puhuisi ehkä kavereilleen tästä ja sitten käyttäytyisi oudosti sua kohtaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tää on kyllä paha. Tuosta on hyvä lähteä rakentamaan elämänsa rakkaustarinaa :D.
Jätit kärkisijalta lapset pois. Eihän tuossa ole mun mielestä mitään outoa. Ensin valmiit perheenjäsenet, sitten vasta kokelaat.
 

BaronFIN

Jäsen
Eihän tuossa nyt mitään ihmeellistä ole: jos nainen pistäisi valitsemaan koirat tai hänet niin akka lentäisi ovesta ulos. Valmiit perheenjäsenet jää. Yökyläilyssä koirat kyllä lentää kaaressa ulos makuuhuoneesta. Ihan simppeliä hei!
 

rpeez

Jäsen
Jätit kärkisijalta lapset pois. Eihän tuossa ole mun mielestä mitään outoa. Ensin valmiit perheenjäsenet, sitten vasta kokelaat.

Lapset oli itsestään selvä, siihen ei tarvinnut puuttua, ja sen naisetkin ymmärtää. Toiseksi, en hiffannut että kyseessä oli vasta kokelasvaihe.

Lähinnä tarkoitin että naiset voi odottaa elämänsä miehen heittävänsä vaikka henkensä hänen vuokseen. Jos tärkein on mies itse, sitten koirat ja alimpana kategoriana nainen ehkei sitä ainakaan kannata naiselle kertoa. Luulenma, ja tämä on sitten pohdintaa oman ymmärtämykseni perusteella eikä arvostelua mitenkään.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Eikö voisi ihan miehisillä aivoilla ajatella, että se yksinkertaisin ja loogisin selitys on myös se oikea? Mun mielestä tuo kuulostaa ihan uskottavalta selitykseltä.

Mä kyllä myös ajattelen näin. Ihan turhaa lähteä vetäämään kauheaa red flagejä naisen reaktiota kohtaan, tai suu vaahdossa huutamaan että prkele oot järjestyksessä viimeinen!!!!!! Meillä kaikilla nyt vaan on entisissä suhteissa niitä kipukohtia, jotka voivat tietyissä kohdissa vähän puskea pinnalle. Puoli vuotta on kuitenkin lyhyt aika, eikä siinä ole vieltä täyttä luottamusta / tuntemusta syntynyt toiseen. Ihan super tärkeää ja hienoa, että nainen otti tämän puheeksi, kun itsekkin tiedostaa että tässä voi keittää yli vaikkei mitään hätää olisi. Puhumallahan tälläiset jutut selviää.

Kyllä se luottamus siitä rakentuu, kun toinen huomaa ettei siinä hitaasti vastaamisessa ole mitään kummallista, ja jos ei rakennu niin sitten mietinnän paikka.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tälleen 54 vuotiaan tuli juuri 10 vuotta täyteen 46 vuotiaan naisen kanssa. Kyetään puhumaan kaikesta ja mitään ei salata toiselta. 8 vuoden ikäero ei ole mitään. Seksiä harrastetaan pari kertaa viikossa ja tää on ok. Läheisyyttä kuitenkin lähes joka päivä. Ongelma on mun libido, muuten harrasteittasin seksiä varmaan päivittän. Nää on näitä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tää on mielenkiintoista. Tehdään hommat samalla tavalla ja odotetaan, että lopputulema on erilainen. Muistaakseni Einstein sanoi, että tuo on tyhmintä ikinä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sorry, lapset, minä, koirat ja naiset. Tässä järjestyksessä. Teen valintani vapaaehtoisesti. Jokaisena päivänä. Ilman painostusta.
Tuon järjestyksen loppupäästä tulee mieleeni muuan sanonta takavuosieni maaseudulta ruokapöydän ääreltä: "Ottaako koira, vai annetaanko miniälle".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös