päätöstä ole tehty etukäteen, sen teet sinä toivottavasti tänään, huomenna tai edes joskus elämäsi aikana. Vaikka se sinun päätöksesi on Jumalan tiedossa, niin se ei ole vielä sinun eikä kenenkään muun ihmisen tiedossa
huoh, mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että jos on vain yksi ja vain yksi vaihtoehto niin kyse ei ole omasta päätöksestä eikä vapaasta tahdosta.
Jos menet ravintolaan, jossa tarjoillaan vain ja ainoastaan läskisoosia ja sinun on ehdottomasti tilattava jotain niin pidätkö tuollaista tilannetta vapaan tahdon valintana?
Ihminen voi elämässä tehdä mitä valintoja tahansa, mutta kaikkien valintojen täytyy olla juuri tiettyjä, koska muuten Jumala olisi väärässä. Ihminen ei voi tehdä "väärää" valintaa vaan joku (noh jos Jumala on meidät luonut niin eiköhän hän asentanut mieleemme jonkinlaisen rajoittimen, joka vaikuttaa ajatuksiimme) ohjaa jokaisen päätöksen juuri oikeanlaiseksi, koska vaihtoehtoja ei ole.
i sinäkin tiedät, että jos on iankaikkinen elämä niin kuin minä uskon, niin iankaikkinen on yhtä kuin ääretön ja tämä elämä mitä me nyt elämme on äärettömyydessä yhtä kuin nolla
Ei. Sen suhteen raja-arvo lähestyy nollaa, mutta se ei ole nolla.
Sinä voit vapaasti valita pelastutko se on rakkaus. Jumala rakastaa sinua siltikin vaikka sinä et rakastaisi häntä
Luepa juttu uudestaan. Jumala loi ihmisen tietäen tasan tarkkaan, että ihminen tulee kävelemään Jumalan asettamaan ansaan ja lankeaa perisyntiin. Sitten Jumala suuressa armossaan lupailee pelastuksella jne. vaikka Jumala itse aiheutti syntiinlankeamisen....ei ihminen itse sitä omenaa puuhun pistänyt.
"Jeesus kuitenkin kärsi ihmisruumiissa meidän, niin minun kuin sinunkin syntimme ja Jeesus on siis Jumala. Me syntiset olisimme ansainneet tuon kaiken ruoskinnan ja hakkaamisen ja ristiinnaulitsemisen, mutta Jumala teki tämän kaiken meidän puolestamme tuntien siellä ristillä kaikki ne synnit, murhat ym. niskassaan ja kaiken sen kivun mitä siitä seurasi."
Ihan uskomatonta settiä!
Siis me syntiset?
Olemme syntisiä, koska Jumala on näin määrännyt?
Ja sitten Jumala "tekee meidän puolestamme" asioita, jotta olisimme vähemmän syntisiä.
heh onneksi en ole uskovainen, aika harhaisessa maailmassa sitä saisi elää.
Maailmanhistorian aikana kymmenkunta miljardia ihmistä on kärsinyt ihmisruumiista, joten eipä tuo Jeesuksen "uhraus" mikään älytön homma ole, etenkin kun Jeesus Jumalana tuskin edes oikeasti tunsi kipua, kunhan vain näytteli (taitaa tuo jalkapallossa yleinen filmauskin olla lähtöisin tuolta etelä-euroopasta). Ja helppohan se on vähän leikkiä ihmistä ja kuolla, kun tietää, että pian sitä ollaan taas taivaassa pelaamassa pleikkaria...kyllähän nyt tuollaisen uhrauksen aina parin vuosituhannen välein kestää.
Sinunkaan puolesta en voi muuta kuin rukoilla, että joskus löytäisit Jeesuksen.
Ei kiitos, mitä enemmän olen keskustellut uskovaisten kanssa sitä enemmän toivon, että Saatana tulisi ja pelastaisi minut.
Miksi haluat valita jonkun aurinko hommelin? Mitä voit hävitä valitsemalla Jeesuksen pelastajaksesi?
No jos uskoo Jeesukseen ei pääse todelliseen taivaaseen, jonka aurinkojumala on meille uskoville luvannut.
Ihankuin sinun jumalasi sanoo, ettei pidä palvoa vääriä jumalia niin sama pätee vladin JUMALAAN (kirjoitan sen isolla, koska aurinko on paljon mahtavampi kuin sinun jumalasi, koska aurinko antaa meille elämän ja valon ja sen voi jokainen todeta katsomalla taivaalle).