Itse ymmärrän Myrrään kohdistuvan kritiikin. Allekirjoitan Myrrän heikkoudet mm. reagoimattomuus ja ylivoimapelaaminen. Kuitenkin valmentajan vaihdoksen myötä Ilveksen pitäisi olla vahvempi ja parempi joukkue, tämä on se tärkein asia mitä pitää tarkastella kun puhutaan valmentajan vaihdoksella.
Jos Myrrää vertaa muihin Liiga valmentajiin niin sieltä en osaa nostaa montaa nimeä Myrrän yläpuolelle. Tapola, Rautakorpi, Marjamäki ja Ahokas lienevät selvimmät. Jos tilanne olisi sellainen kaikki valmentajat olisivat ilman sopimusta, niin omaan sen verran urheiluromantiikkaa etten edes keskustelisi Tapolan ja Marjamäen kanssa. Marjamäki ja Ahokas olisivat mielenkiintoiset nimet, mutta tässä vaiheessa pitää muistuttaa myös itselle, että jos tason pitää olla tämä, niin ei Myrrä suht. kokemattomana valmentaja huonossa seurassa paini.
Ilves-fanit kääntävätkin katseensa varmasti Helmiseen. Kieltämättä Helmisen sopimattomuus voi olla Ilves-johdon ainut syy vaihtaa valmentajaa, mikäli ikinä sellaiseen tilanteeseen päädytään. En minä ainakaan keksi äkkiä isompaa nimeä jonka takia Myrrä pitäisi vapauttaa tehtävistä. En kyllä itse ole sitä mieltä, että ottaisin Raipen ennen Myrrää, mutta ymmärtäisin näkemyksen.
Sen sijaan Koskelan, Jalon ja co. pitäisi reagoida esim ylivoiman toimimattomuuteen, joka oli viime kauden akileenkantapää ja näyttäisi olevan CHL:n perusteella jälleen. Itse halusin kesällä Myrrän tiimiin yhden lisäpalasen laittamaan tämä osa-alue kuntoon ja näköjään haluan vieläkin. Miten se Haapalan jatkosopimus piti olla sinetti sille, että ylivoima korjaantuu pelkästään sillä?