Lueskelin Ilves foorumilta Jouko Myrrän aiheesta jotain palstahuhuja tämän epälojaalisuudesta seuraa kohtaan muun muassa mahdollisin Lukko-neuvotteluihin liittyen. Koska en jaksa tehdä nimimerkkiä sinne, niin laitanpa mielenkiintoisen tarinan tähän liittyen tänne:
Osallistuin muutama vuosi sitten Myrrän urheiluihmisille pitämälle luennolle. Tämä oli siis siinä vaiheessa kun Myrrä oli jo Ilveksen päävalmentaja. Itse luennon sisällössä ei ollut mitään ihmeellistä, aika paljon samoja juttuja mistä on puhunut viime päivinä esim. tuossa Ylen haastattelussa. Ihan tarkasti en koko sisältöä muista, mutta tosi avoimesti puhui asioista ja käytiin siellä jotain Ilveksen viikko-ohjelmiakin läpi yms.
Yksi kohta jäi kuitenkin erityisesti mieleen. Jossain kohdassa Myrrä sanoi, että kipuili vahvasti ollessaan Karri Kiven apuvalmentajana, kun ei ollut samoilla linjoilla päävalmentajan kanssa joukkueen valmentamisesta ja heillä ei homma oikein pelittänyt. Joku taisi tässä kohtaa kysyä, että olivatko nämä pelillisiä vai johonkin muuhun liittyviä erimielisyyksiä, niin Myrrä sanoi, että nimenomaan joukkueen arvoihin liittyviä asioita.
Itse vähän ihmettelin avautumista, kun harvoin tällaisia asioita joukkueen ulkopuolisille lähdetään vuodattamaan. Eikä siinä mitään vaikka vuodattaisikin, mutta kun taustalla on vielä, että Kivi sai potkut ja Myrrä nostettiin tilalle päävalmentajaksi. Tästä herää kysymys, että onko Myrrä sittenkään ihan kaikkein lojaalein työtoveri, vaikka tuota arvojen mukaista toimintaa jaksaa kovasti ainakin itse nostaa esille.